solifer XTR50

skopo

Onko kellään kokemuksia Solifer XTR50- skootterista? minkälainen se on?
Olen ajatellut kyseistä skootteria, koska se on suht.koht. halpa, ja kuulemma hyvä..

139

88138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onon

      Justiinsa tuli ajelemasta ko skootterilla. Mittarissa vasta 80km, mut ihan hyvältä tuntuu. Skootterihan on kahdelle, pitemmällä akselivälillä joten 180 cm pitkälle kaverille sopiva. Sitte vielä renkaat 12". Minun mielestä hyvä skootteri

      • surkea

        Mutta surkea esitys että olisi jotain "soliferin" kanssa tekemistä...
        Mainostetaan myös "suomalaisena?" kuinkahan paljon suomipoika on vaikuttanyt kun kiinalaset on kopioineet kymcon cobrasta kaiken, että se siitä "suomalaisuusdeta" :(
        PS sama mallia myydään myös "fude sporttina" ja "yiying MTR-5" kummatkin on samaa tekniikkaa ja edullisempiakin vielä


      • viitsi
        surkea kirjoitti:

        Mutta surkea esitys että olisi jotain "soliferin" kanssa tekemistä...
        Mainostetaan myös "suomalaisena?" kuinkahan paljon suomipoika on vaikuttanyt kun kiinalaset on kopioineet kymcon cobrasta kaiken, että se siitä "suomalaisuusdeta" :(
        PS sama mallia myydään myös "fude sporttina" ja "yiying MTR-5" kummatkin on samaa tekniikkaa ja edullisempiakin vielä

        Jos muuta osaa sanoa niin oleppa hiljaa, tai kirjoittele omalla nimellä jos sulla on m.....
        Ihan hyvä peli, mut jos tuo haukkuminen nostaa itsetuntoasi niin voi, voi....


      • ...haukkumista?
        viitsi kirjoitti:

        Jos muuta osaa sanoa niin oleppa hiljaa, tai kirjoittele omalla nimellä jos sulla on m.....
        Ihan hyvä peli, mut jos tuo haukkuminen nostaa itsetuntoasi niin voi, voi....

        Faktojen kertomista, ei haukkumista. Harmittaako, kun ostit kiinalaisen halpamopon suomalaisena ja reilulla ylihinnalla?


      • ASIAA.
        ...haukkumista? kirjoitti:

        Faktojen kertomista, ei haukkumista. Harmittaako, kun ostit kiinalaisen halpamopon suomalaisena ja reilulla ylihinnalla?

        :o)


      • maahantuoja
        ASIAA. kirjoitti:

        :o)

        Kyseessä täysin kiinalainen skootteri,
        siinä kuluttajaa vedetään halvalla.
        Suomalaista insinööritaitoa ei tuossa
        ole rahtustakaan ja se on hyvä se.
        Varmasti kaikinpuolin asiallinen tuote
        (en ole tutustunut) mutta vanhempana
        veijarina neuvoisin aloittelevaa maahantuojaa
        lähestymään kuluttajaa rehellisin avuin.
        Suomi on liian pieni maa munata ja sössiä hommansa. Rehellisin kaupoin vaan tuulta purjeisiin, niin on asiakkaita vielä ensi
        ajokautenakin.


      • ooo
        surkea kirjoitti:

        Mutta surkea esitys että olisi jotain "soliferin" kanssa tekemistä...
        Mainostetaan myös "suomalaisena?" kuinkahan paljon suomipoika on vaikuttanyt kun kiinalaset on kopioineet kymcon cobrasta kaiken, että se siitä "suomalaisuusdeta" :(
        PS sama mallia myydään myös "fude sporttina" ja "yiying MTR-5" kummatkin on samaa tekniikkaa ja edullisempiakin vielä

        Ei muuten ole samaa mallia kun Fude sport ja yiying. Koko, moottori, renkaat ei ole samanlaisia mutta varmaan vastaavat...
        Lisää faktaa "solikasta" tarvis saada kun olen ajatellut sellaista.


      • U-boot
        ooo kirjoitti:

        Ei muuten ole samaa mallia kun Fude sport ja yiying. Koko, moottori, renkaat ei ole samanlaisia mutta varmaan vastaavat...
        Lisää faktaa "solikasta" tarvis saada kun olen ajatellut sellaista.

        Kuulemma Komulaisella; ent presidentin vävyllä on näppinsä tuon Soliferin maahantuonnissa. Kinuski, johon on liimattu Soliferin tarrat. Tietty pieniä muutoksiahan tilaaja voi teettää, kuten renkaat, katteet yms. mutta pohjana on 100 % kiinalainen kapine, joiden hinnat ovat kaupasta riippuen "alkaen 595€"


      • maahantuoja
        U-boot kirjoitti:

        Kuulemma Komulaisella; ent presidentin vävyllä on näppinsä tuon Soliferin maahantuonnissa. Kinuski, johon on liimattu Soliferin tarrat. Tietty pieniä muutoksiahan tilaaja voi teettää, kuten renkaat, katteet yms. mutta pohjana on 100 % kiinalainen kapine, joiden hinnat ovat kaupasta riippuen "alkaen 595€"

        Vai on Komulaisen vintiöllä näppinsä pelissä..

        No se selittääkin tuon moposkootterin ylihinnan, Komulaisen elämäntyylillä ei voi loppukuluttajalle skootterin hintalapussa lukea 599 euroa. Lähetin noottia kuluttajaa hämäävästä
        mainonnasta "solifer" maahantuojallekkin,
        ei ole vastannut ja en pidättele hengitystä,
        että vastaisikaan.


      • joqvaa
        maahantuoja kirjoitti:

        Vai on Komulaisen vintiöllä näppinsä pelissä..

        No se selittääkin tuon moposkootterin ylihinnan, Komulaisen elämäntyylillä ei voi loppukuluttajalle skootterin hintalapussa lukea 599 euroa. Lähetin noottia kuluttajaa hämäävästä
        mainonnasta "solifer" maahantuojallekkin,
        ei ole vastannut ja en pidättele hengitystä,
        että vastaisikaan.

        soliferit on koottu oulussa, ja kyllä suomipoika osaa paremmin koota skootterin ku joku 9 vuotias kinukki


      • errrkki
        joqvaa kirjoitti:

        soliferit on koottu oulussa, ja kyllä suomipoika osaa paremmin koota skootterin ku joku 9 vuotias kinukki

        koottu oulussa, eli ei mitää 200 euron tarran liimaamista


      • vagjoo
        joqvaa kirjoitti:

        soliferit on koottu oulussa, ja kyllä suomipoika osaa paremmin koota skootterin ku joku 9 vuotias kinukki

        nii ne laittaa eturenkaan ja ohjaustangon paikoilleen, eli kasaaminen tapahtuu oulussa
        (se on sitä suomalaista insinööritaitoa)


      • maahantuoja
        vagjoo kirjoitti:

        nii ne laittaa eturenkaan ja ohjaustangon paikoilleen, eli kasaaminen tapahtuu oulussa
        (se on sitä suomalaista insinööritaitoa)

        Sietäisi jo lopettaa valehtelun tuosta
        kokoonpanosta, eturenkaan ja maksimissaan
        ohjaustangon paikoilleen nosto ei ole
        kokoonpanoa. Joku oululainen voisi tietysti
        käväistä paikanpäällä toteamassa väitteeni
        vääräksi =)


      • Hemil
        surkea kirjoitti:

        Mutta surkea esitys että olisi jotain "soliferin" kanssa tekemistä...
        Mainostetaan myös "suomalaisena?" kuinkahan paljon suomipoika on vaikuttanyt kun kiinalaset on kopioineet kymcon cobrasta kaiken, että se siitä "suomalaisuusdeta" :(
        PS sama mallia myydään myös "fude sporttina" ja "yiying MTR-5" kummatkin on samaa tekniikkaa ja edullisempiakin vielä

        yiyingin mtx-5 on saatavissa hienommilla maalauksilla. Muuten samanlainen ku solikka paitsi vähän halvempi.


      • Silmillä näkee ja korvilla ...
        Hemil kirjoitti:

        yiyingin mtx-5 on saatavissa hienommilla maalauksilla. Muuten samanlainen ku solikka paitsi vähän halvempi.

        Kaikki skootterithan näyttävät samanlaisilta, kun kaukaa katsoo ja esitteitä selaa. Kuinka moni on laittanut solikan fuden ja mtx5:n oikeasti vierekkäin ja tutkinut eroja... Aivan varmasti kaikki tänne kirjoittaneet "asiantuntijat". Kaikki ns. halpa tehdään nykyään aasiassa. Se on glopalisaatiota. Teksteistä päätellen tänne kirjoittelee pätemisen tarpeessa olevat nulikat joilla ei ole valittamiselta muuta tekemistä. Se on sääli sillä olisi mukava lukea asiallisia vastauksia asiallisiin kysymyksiin. Onneksi kaikki eivät siitä lannistu vaan kirjoittelevat asiallisia vastauksia annettuihin kysymyksiin. Hyvää kesää skootteristeille merkistä ja mallista välittämättä.


      • sentään
        ...haukkumista? kirjoitti:

        Faktojen kertomista, ei haukkumista. Harmittaako, kun ostit kiinalaisen halpamopon suomalaisena ja reilulla ylihinnalla?

        Voi saatanan aasi.. mitä helvetin väliä on siitä ostaako kiinalaisen skootterin yli hinnalla jos huolto pelaa 500% paremmin kuin ns.normi hintainen. sitä paitsi vaikka se ei olisi ``aito`` solifer niin
        onhan se sentään parempi ostaa ns. suomalainen kuin täysin kiinalainen, arvostetaanhan merkkiä yli kaiken. Esim. eurooppalainen merkki mopo samoilla varustuksilla kuin kiinalainen maksaa yli 3000e. Joten voin hyvin mielin ostaa lähes suomalaisen mopon halvalla.


      • Kenlie
        surkea kirjoitti:

        Mutta surkea esitys että olisi jotain "soliferin" kanssa tekemistä...
        Mainostetaan myös "suomalaisena?" kuinkahan paljon suomipoika on vaikuttanyt kun kiinalaset on kopioineet kymcon cobrasta kaiken, että se siitä "suomalaisuusdeta" :(
        PS sama mallia myydään myös "fude sporttina" ja "yiying MTR-5" kummatkin on samaa tekniikkaa ja edullisempiakin vielä

        Itse ostin tuon powermaxin. bensamittari ei nouse kuin alarajalle. muuten on pelannu hyvin. kulkeekin sen jo mainitun 60e 95kg kaveri kyydissä tasasella.


      • ....ole niin...
        vagjoo kirjoitti:

        nii ne laittaa eturenkaan ja ohjaustangon paikoilleen, eli kasaaminen tapahtuu oulussa
        (se on sitä suomalaista insinööritaitoa)

        Noi etu renkaat ainakin laitetaan itse liikkeessä :)


      • aRseY
        maahantuoja kirjoitti:

        Kyseessä täysin kiinalainen skootteri,
        siinä kuluttajaa vedetään halvalla.
        Suomalaista insinööritaitoa ei tuossa
        ole rahtustakaan ja se on hyvä se.
        Varmasti kaikinpuolin asiallinen tuote
        (en ole tutustunut) mutta vanhempana
        veijarina neuvoisin aloittelevaa maahantuojaa
        lähestymään kuluttajaa rehellisin avuin.
        Suomi on liian pieni maa munata ja sössiä hommansa. Rehellisin kaupoin vaan tuulta purjeisiin, niin on asiakkaita vielä ensi
        ajokautenakin.

        Lähettäisitkö täydellistä faktaa kyseisestä moposkootterista sähköpostiin: [email protected].
        Jos haluat, voit pitää yrityksesi salaisuutenasi.


      • tietäjä77
        maahantuoja kirjoitti:

        Kyseessä täysin kiinalainen skootteri,
        siinä kuluttajaa vedetään halvalla.
        Suomalaista insinööritaitoa ei tuossa
        ole rahtustakaan ja se on hyvä se.
        Varmasti kaikinpuolin asiallinen tuote
        (en ole tutustunut) mutta vanhempana
        veijarina neuvoisin aloittelevaa maahantuojaa
        lähestymään kuluttajaa rehellisin avuin.
        Suomi on liian pieni maa munata ja sössiä hommansa. Rehellisin kaupoin vaan tuulta purjeisiin, niin on asiakkaita vielä ensi
        ajokautenakin.

        Soliferin skoottereiden rantautumista Suomeen läheltä seuranneena voin sanoa, että Solifer valmistetaan kyllä Kiinassa, mutta siinä on kymmeniä, jollei satoja asioita, jotka on kehitetty suomalaisten alan huippujen toimesta suomalaisia olosuhteita ajatellen. Katemateriaali on mm. kovempaa ja sähkötyöt on pistetty kokonaan uusiksi. Solifer -tehtaalla Oulussa ei kummoisia toimintoja enää skoottereille tehdä, mutta 10 000 varaosan valikoima suoraan Suomessa on mille tahansa muulle Kiinalaislähtöiselle skootterille ihan vieras käsite. Peugeotin skootteritoimintakin siirtyi vastikään Kiinaan, joten ei valmistusmaa vielä kerro tuotteesta oikeastaan nykypäivänä mitään. Soliferin nykyorganisaatio on suhteellisen uusi, mutta jo se, että K-raudat ja Citymarketit myyvät skootteria, kertoo tuotteen olevan vähintään ok-laatuinen. Solifer on myös Suomen myydyin skootteri jo viime kesältä ja ensi kesänä uudistettujen mallien myötä uskoisin aseman vain vahvistuvan.


      • solikka-miäs
        ooo kirjoitti:

        Ei muuten ole samaa mallia kun Fude sport ja yiying. Koko, moottori, renkaat ei ole samanlaisia mutta varmaan vastaavat...
        Lisää faktaa "solikasta" tarvis saada kun olen ajatellut sellaista.

        Aivan moitteeton peli osta ihmeessä mulla semmonen ihan samanlainen ajettu 130 kilsaa ja kulkee 70km/h huipussaa:)


      • ^^'
        solikka-miäs kirjoitti:

        Aivan moitteeton peli osta ihmeessä mulla semmonen ihan samanlainen ajettu 130 kilsaa ja kulkee 70km/h huipussaa:)

        joo, munki solikka meni 70km/h aika loivaan alamäkeen =) Menis varmaa kovempaa jos ei ois tie loppunu kesken >.


      • samaa maata

        Itellänikin on solifer xtr50 ja sen vaan sanon että hyvin se kulkee mutta vikoja saattaa tulevaisuudessa ilmetä melkoinen läjä


      • samaa maata 2
        samaa maata kirjoitti:

        Itellänikin on solifer xtr50 ja sen vaan sanon että hyvin se kulkee mutta vikoja saattaa tulevaisuudessa ilmetä melkoinen läjä

        mulla kulukee solifer xtr50 mittatin mukaan 80km/h


      • hachura
        tietäjä77 kirjoitti:

        Soliferin skoottereiden rantautumista Suomeen läheltä seuranneena voin sanoa, että Solifer valmistetaan kyllä Kiinassa, mutta siinä on kymmeniä, jollei satoja asioita, jotka on kehitetty suomalaisten alan huippujen toimesta suomalaisia olosuhteita ajatellen. Katemateriaali on mm. kovempaa ja sähkötyöt on pistetty kokonaan uusiksi. Solifer -tehtaalla Oulussa ei kummoisia toimintoja enää skoottereille tehdä, mutta 10 000 varaosan valikoima suoraan Suomessa on mille tahansa muulle Kiinalaislähtöiselle skootterille ihan vieras käsite. Peugeotin skootteritoimintakin siirtyi vastikään Kiinaan, joten ei valmistusmaa vielä kerro tuotteesta oikeastaan nykypäivänä mitään. Soliferin nykyorganisaatio on suhteellisen uusi, mutta jo se, että K-raudat ja Citymarketit myyvät skootteria, kertoo tuotteen olevan vähintään ok-laatuinen. Solifer on myös Suomen myydyin skootteri jo viime kesältä ja ensi kesänä uudistettujen mallien myötä uskoisin aseman vain vahvistuvan.

        Pieni korjaus. Itelläni on pihassa kyseinen skootteri. Katteet on ohutta ja heikkoa paskamuovia, nyrkin saisi lyötyä läpi. Toisin kuin esim. Keewayssa. Mutta ihan hyvä skode tuo muuten on...


      • Soliferin omistaja
        samaa maata 2 kirjoitti:

        mulla kulukee solifer xtr50 mittatin mukaan 80km/h

        noi soliferin mittarit on ihan muropaketista saadut ne näytää ihan mitä sattuu hyvällä tuurilla 15km/h ylä kanttiin


      • solikan omistaja
        hachura kirjoitti:

        Pieni korjaus. Itelläni on pihassa kyseinen skootteri. Katteet on ohutta ja heikkoa paskamuovia, nyrkin saisi lyötyä läpi. Toisin kuin esim. Keewayssa. Mutta ihan hyvä skode tuo muuten on...

        Keeway on samallaista kiina paska muovia kuin solikka ehkä vähän laadukkaampaa mutta molemmat kiinalaiset skobat ovat huonoa muovia ja kiinalaisten laitteitten kulutus osat ovat naurettavan heikkoja...


    • haloo

      Puhutaas nyt siitä Soliferista. Jos se maksaa 100-200 euroa enemmän tai jos Komulainen tuo niitä maahan mitä sitte ??
      Kopioista, katselkaas ko skooteria tarkemmin, ehkä näyttää jonkin kopiolta, mutta ei sentään.
      Asiakas kun on tyytyväinen ostokseensa niin hyvä.
      Minulla on kyseinen Soliferi ja hyvä on.
      Mielekkäämpää olis käyttökokemuksista kirjoittaa.
      Toisten (skoottereiden) pilkkaaminen ja mustamaalaminen tuntuu olevan hauskaa.
      Odottelen innolla kannanottoja, asiallista asiaa.

      • ............

        En pilkkaa kyseistä skootteria, enkä tiedä sen kestävyydestä, laadusta ym. oikeastaan mitään. Tuo mainonnassa valehteleminen vaan vituttaa silmittömästi, samoin Soliferin nimellä ratsastaminen. Solifer valmisti aikanaan oikeasti laadukkaita mopoja Suomessa, nykyisiä täällä kokoonpantuja skoottereita ei voi kotimaisiksi edes kutsua.


      • ssolifer
        ............ kirjoitti:

        En pilkkaa kyseistä skootteria, enkä tiedä sen kestävyydestä, laadusta ym. oikeastaan mitään. Tuo mainonnassa valehteleminen vaan vituttaa silmittömästi, samoin Soliferin nimellä ratsastaminen. Solifer valmisti aikanaan oikeasti laadukkaita mopoja Suomessa, nykyisiä täällä kokoonpantuja skoottereita ei voi kotimaisiksi edes kutsua.

        JOO MUTTA ANTEEKSI VAIN, TULIN TÄNNE KYSYMÄÄN KAIKILTA KOKEMUKSIA, ENKÄ MITÄÄN VÄITTELYJÄ MINKÄ MAALAINEN SKOOTTERI ON TAI JOTAIN MUUTA!


      • maahantuoja
        ssolifer kirjoitti:

        JOO MUTTA ANTEEKSI VAIN, TULIN TÄNNE KYSYMÄÄN KAIKILTA KOKEMUKSIA, ENKÄ MITÄÄN VÄITTELYJÄ MINKÄ MAALAINEN SKOOTTERI ON TAI JOTAIN MUUTA!

        Otsikkona sattuu olemaan solifer skootteri
        ja siitä tällä keskustelupalstalla keskustellaan.
        Jos kaipaat kokemuksia, niin odota rauhassa
        kommentteja, CAPS LOCK päällä huutamalla et
        niitä saa.

        Kuten joku jo aiemmin totesi on soliferin
        merkillä ratsastaminen raukkamaista, samoin
        on hyvin halpamaista asiakkaan harhaanjohtamista
        väittää nettisivustoillakin kokoonpanon
        tapahtuvan suomessa.

        Onneksi on nykyaikana vapaatiedoittaminen
        helppoa!


      • mmssa
        ............ kirjoitti:

        En pilkkaa kyseistä skootteria, enkä tiedä sen kestävyydestä, laadusta ym. oikeastaan mitään. Tuo mainonnassa valehteleminen vaan vituttaa silmittömästi, samoin Soliferin nimellä ratsastaminen. Solifer valmisti aikanaan oikeasti laadukkaita mopoja Suomessa, nykyisiä täällä kokoonpantuja skoottereita ei voi kotimaisiksi edes kutsua.

        http://www.alibaba.com/catalog/10868199/XTR50_EEC_Approved_12_Wheel_50cc_Scooter.html
        ja http://www.solifer.net/
        näytääkö samalaiselta?


      • maahantuoja

      • Soliferistä
        ssolifer kirjoitti:

        JOO MUTTA ANTEEKSI VAIN, TULIN TÄNNE KYSYMÄÄN KAIKILTA KOKEMUKSIA, ENKÄ MITÄÄN VÄITTELYJÄ MINKÄ MAALAINEN SKOOTTERI ON TAI JOTAIN MUUTA!

        hobbyhall.fi


      • mensQ
        maahantuoja kirjoitti:

        Samalta. Kysyn lisätietoja ja infoan palstaa
        piakkoin siitä mm. kuinka paljon "suomalaista
        insinöörisuunnittelua" ko. tuotteessa on.

        tossa hobby hallin kuvastossa sanotaan että "solifer on SUOMEEN tehty -jo yli 50 vuoden kokemuksella. ELI se on varmaan koottu jossai muual, _suomalaisia varten_?


      • mä vaan

        Hobby Hallista...toivottavasti ei heti hoksaa että konehuone on aivan sama kuin Fude... 4-tahti kone pitäs olla kestävä mutta laiska. Mopo on siis markkinoiden laiskimpia.


      • Make
        mä vaan kirjoitti:

        Hobby Hallista...toivottavasti ei heti hoksaa että konehuone on aivan sama kuin Fude... 4-tahti kone pitäs olla kestävä mutta laiska. Mopo on siis markkinoiden laiskimpia.

        Mitäpä väliä koko kokonpanoasialla on? Holly hopista saa itäpäristimen solifer tarralla osamaksulla. Siihen (80€/kk)lienee mopohakuisella/ikäisellä on varaa. Pää asia että on kivaa ja nauttii kesätuulesta?

        Itselläni oli aikoinaan uutena solifer sm 82.

        Aikoja oli ne. Mopostimet on siitä senkunin parantuneet. Ajelkaa älkääkä hössöttäkö. Mopo on maailmankaikkeuden viimeinen väline jolla voi prassailla tai toista arvostella.

        Peruskoululaisten höpinää.


      • jussipussi
        mensQ kirjoitti:

        tossa hobby hallin kuvastossa sanotaan että "solifer on SUOMEEN tehty -jo yli 50 vuoden kokemuksella. ELI se on varmaan koottu jossai muual, _suomalaisia varten_?

        Tottakai on koottu jossain muualla. Mitä vielä kasattas Suomessa?? Kännyköitä? Mopoja? Se vaan on fakta, että kokoonpano ei kannata suomessa millään alalla!! Oli merkki sitten suomalainen tai ei...suunnittelu, myynti yms. voidaan Suomessa viellä tehdä...


      • Maallikko(nainen!!)
        Make kirjoitti:

        Mitäpä väliä koko kokonpanoasialla on? Holly hopista saa itäpäristimen solifer tarralla osamaksulla. Siihen (80€/kk)lienee mopohakuisella/ikäisellä on varaa. Pää asia että on kivaa ja nauttii kesätuulesta?

        Itselläni oli aikoinaan uutena solifer sm 82.

        Aikoja oli ne. Mopostimet on siitä senkunin parantuneet. Ajelkaa älkääkä hössöttäkö. Mopo on maailmankaikkeuden viimeinen väline jolla voi prassailla tai toista arvostella.

        Peruskoululaisten höpinää.

        Ajattelinpa minäkin sanaseni tähä asiaan sanoa. Olen viime aikoina katsellut monia erilaisia skoottereita (lähinnä alle 1000 euron hintaluokkaa) ja päätynyt Soliferin XTR50
        -malliin. Olen verrannut Fuden rungosta tehtyjä eri merkkejä - sekä pientä että isompaa ns. skandinaavista mallia ja todennut seuraavaa:

        a) Ko. Soliferin malli on paras istua pitkilläkin jaloilla. Ajoasento on todella hyvä. Matkustajallakin on "leppoisat" oltavat takana. Riippuu tietysti myös kuskin ajotaidosta...

        b) Kypärä mahtuu istuimen alle, mikä on mielestäni ehdottoman tärkeää, jos yhtään haluaa pysähtyä mihinkään. Fuden malleihin mahtuu vain pleksitön kypärä ja sekin vain tukemalla. Ei hyvä.

        c) Teho tai tehottomuus taitaa olla sama kuin missä tahansa muussa halvassa skootterissa. Eipä noilla suuria kiihdytyksiä tehdä, mutta kesällä on aikaa ajella hitaastikin:-)

        d) Naisnäkökulmasta Solifer on tyylikäs. Ei tietenkään skootterin tärkein ominaisuus, mutta kyllä sekin valintaan vaikuttaa!


      • mietiskelijä
        Maallikko(nainen!!) kirjoitti:

        Ajattelinpa minäkin sanaseni tähä asiaan sanoa. Olen viime aikoina katsellut monia erilaisia skoottereita (lähinnä alle 1000 euron hintaluokkaa) ja päätynyt Soliferin XTR50
        -malliin. Olen verrannut Fuden rungosta tehtyjä eri merkkejä - sekä pientä että isompaa ns. skandinaavista mallia ja todennut seuraavaa:

        a) Ko. Soliferin malli on paras istua pitkilläkin jaloilla. Ajoasento on todella hyvä. Matkustajallakin on "leppoisat" oltavat takana. Riippuu tietysti myös kuskin ajotaidosta...

        b) Kypärä mahtuu istuimen alle, mikä on mielestäni ehdottoman tärkeää, jos yhtään haluaa pysähtyä mihinkään. Fuden malleihin mahtuu vain pleksitön kypärä ja sekin vain tukemalla. Ei hyvä.

        c) Teho tai tehottomuus taitaa olla sama kuin missä tahansa muussa halvassa skootterissa. Eipä noilla suuria kiihdytyksiä tehdä, mutta kesällä on aikaa ajella hitaastikin:-)

        d) Naisnäkökulmasta Solifer on tyylikäs. Ei tietenkään skootterin tärkein ominaisuus, mutta kyllä sekin valintaan vaikuttaa!

        tälläiset ASIALLISET vastaukset mitä edelliset osa on kirjoittanutkin ovat sellasia mitä täällä on haettu, ei ole kysytty mitä mieltä ihmiset on siitä kun ei ole kasattu Suomessa yms.

        Itse olen hankkimassa tuota skootteria hyvillä mielin kun kysyin muutamalta mopo ja skootteri tietoiselta kaverilta ensin kannattaako kyseistä skootteria ostaa. :)ja vaikka on nelitahti ja ehkä saattaa olla laiskempikin niin kuulemma ainakin on taloudellisempi kuin kaksitahti. (:

        enkä ole säikähtänyt tällä palstalla riehunutta kovaa ryöpytystäkään kyseistä skootteria kohtaan.

        Pääasia nimenomaan että peli kulkee eteenpäin ja saa nauttia kesästä skootterin kyydissä. Kiinalainen tai ei, ei jaksa kiinnostaa. (:

        Toivottavasti on paljon hyviä ajelupäiviä kesällä. (:


      • hartsa
        mietiskelijä kirjoitti:

        tälläiset ASIALLISET vastaukset mitä edelliset osa on kirjoittanutkin ovat sellasia mitä täällä on haettu, ei ole kysytty mitä mieltä ihmiset on siitä kun ei ole kasattu Suomessa yms.

        Itse olen hankkimassa tuota skootteria hyvillä mielin kun kysyin muutamalta mopo ja skootteri tietoiselta kaverilta ensin kannattaako kyseistä skootteria ostaa. :)ja vaikka on nelitahti ja ehkä saattaa olla laiskempikin niin kuulemma ainakin on taloudellisempi kuin kaksitahti. (:

        enkä ole säikähtänyt tällä palstalla riehunutta kovaa ryöpytystäkään kyseistä skootteria kohtaan.

        Pääasia nimenomaan että peli kulkee eteenpäin ja saa nauttia kesästä skootterin kyydissä. Kiinalainen tai ei, ei jaksa kiinnostaa. (:

        Toivottavasti on paljon hyviä ajelupäiviä kesällä. (:

        Ihan omakohtaisena kokemuksena voin sanoa, että 4-tahtinen on käyttöominaisuuksiltaan ihan eri planeetalta kuin 2-tahtinen.

        4-tahtinen vetää sentään pienemmilläkin kierroksilla, yleensä melutaso on pienempi ja ennen kaikkea vaatteisiin ei tule ajossa kärytetyn öljyn hajua.

        Vaikea sanoa suorituskyvystä, mutta olettaisin, että on ihan eri luokkaa kuin aikoinaan Solifer SM-75, jossa huikeat 1,5 hv!!!


      • jussi juu

        on pelannut tosi hyvin 1000 km takana


      • 39vN
        ssolifer kirjoitti:

        JOO MUTTA ANTEEKSI VAIN, TULIN TÄNNE KYSYMÄÄN KAIKILTA KOKEMUKSIA, ENKÄ MITÄÄN VÄITTELYJÄ MINKÄ MAALAINEN SKOOTTERI ON TAI JOTAIN MUUTA!

        Hei!
        Olen mielenkiinnolla seuraillut tätä keskustelupalstaa. Itselläni on Soliferin XTR50 ja olen ajanut sillä noin 350 km.
        Itse tykästyin mopon ulkonäköön ja siihen, että se on rekisteröity kahdelle ja siinä on kunnolliset jalkatuet/tilat 8v takamatkustajalle, sekä "beautyboxi".

        Ostin moponi Hobby Hallista. Odotteluun meni ensin pari kuukautta, mutta "syntyihän se lopulta" - ja ai kuinka on äiti onnellinen!. Aluksi oli hieman kankeutta rekisteröimisen kanssa mutta sitten kun se onnistui on ilo ollut irti!

        Muutamia "koliikkivaivoja" lapsukaisessa on ollut:
        Takarengas oli jo tullessaan tyhjä ja virtalukko hajosi muutaman ajoreissun jälkeen, mutta asiallisessa huoltoliikkeessä ne vaihdettiin. Mopon mukana tulleesta sadesuojasta lähti "jotain", joka tarttui mittarilasiin mutta kun soitin maahantuojalle, he toimittivat uuden mittarin. Samalla, kun mainitsin, että harmitti, kun virtalukon vaihdon johdosta oli tullut yksi avain lisää - vaihtoi huoltoliike uudet lukot (tietämättäni) - ja nyt on jälleen yksi virta-avain. Uuden sääsuojankin sain. Etustongat olivat tullessaan hieman vinossa, mutta huoltoliike korjasi senkin....

        Eli kaikennäköistä pientä on ollut, mutta eikös uusissa automalleissakin ole aina pieniä "koliikkivaivoja" - eipä tästä taida kauaa olla, kun eräs tunnettu automerkki kutsui A-luokan pikkuautot huoltoon, kun tuppasivat mutkissa kaatumaan...
        Maanantai-kappaleet ovat tietysti vielä luku erikseen.
        Olisi mukavaa saada tietää, montako mopoa on myyty ja montaako on takuukorjattu. Huoltoliikkeen henkilöillä (joilta useasti kysyn neuvoa jotain laitetta ostaessani) taitaa ko.moposta olla vielä tällähetkellä aika suppea käsitys: 300 km huoltoja ei varmaan vielä paljoa teetetty ja ne jotka ovat tulleet muiden vikojen vuoksi korjattavaksi ovat joko näitä "koliikkivaivaisia" tai "maanantaikappaleita" - eli kokonaiskuva alueen X mopoista suhteessa korjattuihin yksilöihin ei varmaan ole vielä huoltoliikkeillä tiedossa/näppituntumana - ja maahantuoja tuskin näitä tietoja antaa...
        On paljon eroa sanonnoilla jotka huoltomies voi sanoa "paljonhan niitä on mutta vain jonkinverran on tullut takuukorjauksia" tai "paljonhan niitä on ja tuntuu, että todella paljon tähän malliin tulee takuukorjauksia" - nykyään kun mallit vaihtuvat niin nopeasti, niin harmillisen harvoin päästään tuohon ensimmäiseen vaiheeseen asti - toivottavasti tämän Solikan kanssa päästään...

        Itse olen (silti) ollut 24 vuotiseen "unelmaani" tyytyväinen ja uskon, että minulla on sen kanssa paljon mukavia yhteisiä kilometrejä. Tuntuu, että nykyään ihmiset ovat niin vaativia ja kovia valittamaan, että ei meinata jaksaa ymmärtää sitä, että koneita nuo ovat ja niitä pitää käsitellä sen mukaan.
        Olen nähnyt rautakangen, joka on väännetty solmulle -joten kaikki saa rikki jos vain haluaa - vai oliko se niin, kuten rautakangen omistanut insinööri sanoi, että "viisaampi antoi periksi"... ;=)


      • onhan se niin..
        ............ kirjoitti:

        En pilkkaa kyseistä skootteria, enkä tiedä sen kestävyydestä, laadusta ym. oikeastaan mitään. Tuo mainonnassa valehteleminen vaan vituttaa silmittömästi, samoin Soliferin nimellä ratsastaminen. Solifer valmisti aikanaan oikeasti laadukkaita mopoja Suomessa, nykyisiä täällä kokoonpantuja skoottereita ei voi kotimaisiksi edes kutsua.

        Kyllähän sitä pystyy sanomaan suomalaiseksi...
        Tolla ajattelulla mikään ei ois suomalaista, Kyllähän ne nokiastakinsanoo et se on sumalainen vaikka kiinalaiset ne pää asiassa tekee!!


      • jkl

        onko se sun mielestä ruma ulkoapäin?


      • Markoooh
        Maallikko(nainen!!) kirjoitti:

        Ajattelinpa minäkin sanaseni tähä asiaan sanoa. Olen viime aikoina katsellut monia erilaisia skoottereita (lähinnä alle 1000 euron hintaluokkaa) ja päätynyt Soliferin XTR50
        -malliin. Olen verrannut Fuden rungosta tehtyjä eri merkkejä - sekä pientä että isompaa ns. skandinaavista mallia ja todennut seuraavaa:

        a) Ko. Soliferin malli on paras istua pitkilläkin jaloilla. Ajoasento on todella hyvä. Matkustajallakin on "leppoisat" oltavat takana. Riippuu tietysti myös kuskin ajotaidosta...

        b) Kypärä mahtuu istuimen alle, mikä on mielestäni ehdottoman tärkeää, jos yhtään haluaa pysähtyä mihinkään. Fuden malleihin mahtuu vain pleksitön kypärä ja sekin vain tukemalla. Ei hyvä.

        c) Teho tai tehottomuus taitaa olla sama kuin missä tahansa muussa halvassa skootterissa. Eipä noilla suuria kiihdytyksiä tehdä, mutta kesällä on aikaa ajella hitaastikin:-)

        d) Naisnäkökulmasta Solifer on tyylikäs. Ei tietenkään skootterin tärkein ominaisuus, mutta kyllä sekin valintaan vaikuttaa!

        Moi

        Olipa kiva lukea asiallinen mielipide taas vaihteeksi ;)

        Itse olen hakemassa XTR solitskua ja ihan juurikin nuo samat asiat kävi mielessä skotarivalintaa tehdessä.

        P.S. Miulta jääpi 125cc RD vm. 1984 orvoksi jos ketä kiinnostaa niin meilaileepa? Hinta n 300eur. Ja mäntä kunnossa ja kaasari tsekattu ja ilmanputsari vaihdettu ja öljyttyrasvattu ja ihan hyvin kulkee. Vanhahan tuo on mutta hyvin jaksaa.
        Skootteriin siirryn syistä: meluttomampi, savuttomampi, saa ajella "Sallittu mopoille" pätkillä =)

        Muutenkin liikennne on nykyään ihan grazyä, niin en viiti urheilla väylänopeuksissa. Ihan tarpeeksi läheltä piti tilanteita ruuhka-aikana, kun jengi ajaa noilla kaikenmaailman uusilla kiiltävillä kuukunanmunilla, soittaa musaa täysillä ja kenkii surutta. Siellä jääpi sitten kakspyöränen "oho-mikä se oli" badapiim poinks ai se oli joku teinipelle piikillä.


      • hoyris
        39vN kirjoitti:

        Hei!
        Olen mielenkiinnolla seuraillut tätä keskustelupalstaa. Itselläni on Soliferin XTR50 ja olen ajanut sillä noin 350 km.
        Itse tykästyin mopon ulkonäköön ja siihen, että se on rekisteröity kahdelle ja siinä on kunnolliset jalkatuet/tilat 8v takamatkustajalle, sekä "beautyboxi".

        Ostin moponi Hobby Hallista. Odotteluun meni ensin pari kuukautta, mutta "syntyihän se lopulta" - ja ai kuinka on äiti onnellinen!. Aluksi oli hieman kankeutta rekisteröimisen kanssa mutta sitten kun se onnistui on ilo ollut irti!

        Muutamia "koliikkivaivoja" lapsukaisessa on ollut:
        Takarengas oli jo tullessaan tyhjä ja virtalukko hajosi muutaman ajoreissun jälkeen, mutta asiallisessa huoltoliikkeessä ne vaihdettiin. Mopon mukana tulleesta sadesuojasta lähti "jotain", joka tarttui mittarilasiin mutta kun soitin maahantuojalle, he toimittivat uuden mittarin. Samalla, kun mainitsin, että harmitti, kun virtalukon vaihdon johdosta oli tullut yksi avain lisää - vaihtoi huoltoliike uudet lukot (tietämättäni) - ja nyt on jälleen yksi virta-avain. Uuden sääsuojankin sain. Etustongat olivat tullessaan hieman vinossa, mutta huoltoliike korjasi senkin....

        Eli kaikennäköistä pientä on ollut, mutta eikös uusissa automalleissakin ole aina pieniä "koliikkivaivoja" - eipä tästä taida kauaa olla, kun eräs tunnettu automerkki kutsui A-luokan pikkuautot huoltoon, kun tuppasivat mutkissa kaatumaan...
        Maanantai-kappaleet ovat tietysti vielä luku erikseen.
        Olisi mukavaa saada tietää, montako mopoa on myyty ja montaako on takuukorjattu. Huoltoliikkeen henkilöillä (joilta useasti kysyn neuvoa jotain laitetta ostaessani) taitaa ko.moposta olla vielä tällähetkellä aika suppea käsitys: 300 km huoltoja ei varmaan vielä paljoa teetetty ja ne jotka ovat tulleet muiden vikojen vuoksi korjattavaksi ovat joko näitä "koliikkivaivaisia" tai "maanantaikappaleita" - eli kokonaiskuva alueen X mopoista suhteessa korjattuihin yksilöihin ei varmaan ole vielä huoltoliikkeillä tiedossa/näppituntumana - ja maahantuoja tuskin näitä tietoja antaa...
        On paljon eroa sanonnoilla jotka huoltomies voi sanoa "paljonhan niitä on mutta vain jonkinverran on tullut takuukorjauksia" tai "paljonhan niitä on ja tuntuu, että todella paljon tähän malliin tulee takuukorjauksia" - nykyään kun mallit vaihtuvat niin nopeasti, niin harmillisen harvoin päästään tuohon ensimmäiseen vaiheeseen asti - toivottavasti tämän Solikan kanssa päästään...

        Itse olen (silti) ollut 24 vuotiseen "unelmaani" tyytyväinen ja uskon, että minulla on sen kanssa paljon mukavia yhteisiä kilometrejä. Tuntuu, että nykyään ihmiset ovat niin vaativia ja kovia valittamaan, että ei meinata jaksaa ymmärtää sitä, että koneita nuo ovat ja niitä pitää käsitellä sen mukaan.
        Olen nähnyt rautakangen, joka on väännetty solmulle -joten kaikki saa rikki jos vain haluaa - vai oliko se niin, kuten rautakangen omistanut insinööri sanoi, että "viisaampi antoi periksi"... ;=)

        Moi!
        Kommenttisi parin vuoden takaa oli kiinnostava. Olen itse jo jonkin aikaa ajellut isommilla pyörillä. mutta aina toi Solifer tuo muistoja mieleen. Sen takia hakusanalla hainkin skoottereiden nykykokemuksia.
        Kiinnostaisi tietää miten Solikan kanssa loppujen lopuksi kävi, sillä tästähän on jo pari vuotta aikaa sun mielipiteestäsi suomi24:lla.


      • kt1
        39vN kirjoitti:

        Hei!
        Olen mielenkiinnolla seuraillut tätä keskustelupalstaa. Itselläni on Soliferin XTR50 ja olen ajanut sillä noin 350 km.
        Itse tykästyin mopon ulkonäköön ja siihen, että se on rekisteröity kahdelle ja siinä on kunnolliset jalkatuet/tilat 8v takamatkustajalle, sekä "beautyboxi".

        Ostin moponi Hobby Hallista. Odotteluun meni ensin pari kuukautta, mutta "syntyihän se lopulta" - ja ai kuinka on äiti onnellinen!. Aluksi oli hieman kankeutta rekisteröimisen kanssa mutta sitten kun se onnistui on ilo ollut irti!

        Muutamia "koliikkivaivoja" lapsukaisessa on ollut:
        Takarengas oli jo tullessaan tyhjä ja virtalukko hajosi muutaman ajoreissun jälkeen, mutta asiallisessa huoltoliikkeessä ne vaihdettiin. Mopon mukana tulleesta sadesuojasta lähti "jotain", joka tarttui mittarilasiin mutta kun soitin maahantuojalle, he toimittivat uuden mittarin. Samalla, kun mainitsin, että harmitti, kun virtalukon vaihdon johdosta oli tullut yksi avain lisää - vaihtoi huoltoliike uudet lukot (tietämättäni) - ja nyt on jälleen yksi virta-avain. Uuden sääsuojankin sain. Etustongat olivat tullessaan hieman vinossa, mutta huoltoliike korjasi senkin....

        Eli kaikennäköistä pientä on ollut, mutta eikös uusissa automalleissakin ole aina pieniä "koliikkivaivoja" - eipä tästä taida kauaa olla, kun eräs tunnettu automerkki kutsui A-luokan pikkuautot huoltoon, kun tuppasivat mutkissa kaatumaan...
        Maanantai-kappaleet ovat tietysti vielä luku erikseen.
        Olisi mukavaa saada tietää, montako mopoa on myyty ja montaako on takuukorjattu. Huoltoliikkeen henkilöillä (joilta useasti kysyn neuvoa jotain laitetta ostaessani) taitaa ko.moposta olla vielä tällähetkellä aika suppea käsitys: 300 km huoltoja ei varmaan vielä paljoa teetetty ja ne jotka ovat tulleet muiden vikojen vuoksi korjattavaksi ovat joko näitä "koliikkivaivaisia" tai "maanantaikappaleita" - eli kokonaiskuva alueen X mopoista suhteessa korjattuihin yksilöihin ei varmaan ole vielä huoltoliikkeillä tiedossa/näppituntumana - ja maahantuoja tuskin näitä tietoja antaa...
        On paljon eroa sanonnoilla jotka huoltomies voi sanoa "paljonhan niitä on mutta vain jonkinverran on tullut takuukorjauksia" tai "paljonhan niitä on ja tuntuu, että todella paljon tähän malliin tulee takuukorjauksia" - nykyään kun mallit vaihtuvat niin nopeasti, niin harmillisen harvoin päästään tuohon ensimmäiseen vaiheeseen asti - toivottavasti tämän Solikan kanssa päästään...

        Itse olen (silti) ollut 24 vuotiseen "unelmaani" tyytyväinen ja uskon, että minulla on sen kanssa paljon mukavia yhteisiä kilometrejä. Tuntuu, että nykyään ihmiset ovat niin vaativia ja kovia valittamaan, että ei meinata jaksaa ymmärtää sitä, että koneita nuo ovat ja niitä pitää käsitellä sen mukaan.
        Olen nähnyt rautakangen, joka on väännetty solmulle -joten kaikki saa rikki jos vain haluaa - vai oliko se niin, kuten rautakangen omistanut insinööri sanoi, että "viisaampi antoi periksi"... ;=)

        Hei vaan mulla 2007 mallin Solifer ja pelkkää plussaa sanottava.
        Kilometrejä kertynyt jo yli 4000 ja mitään vikaa ei ole ollut. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin polttoaine tankki liian pieni (3 litraa) saa melko tiheään käydä tankilla. en tiedä onko uudemmissa jo isompi.
        Skootteri kulkee ihan mukavasti max n. 70km/h
        vakiona. suht hiljainen nelitahti.
        olen ollut erittäin tyytyväinen oli sitten tehty tai kasattu vaikka missä maailman kolkassa kunhan käy ja kukkuu.


    • Mooses73

      Luettuani koko ketjun läpi päätin antaa omat kokemukset jakoon. Niin, ostin kyseisen rassin näin aikamiehenä (32v) ja täytyy sanoa, että ihan tyytyväinen olen ollut. Tosin mittarissa ei ole vielä kuin 240km. 300km tuota pitäisi ajaa sisään. Olen pyrkinyt ajelemaan mainittua 30km/h maximia. Melkoisen rasittavaa puuhaa.

      Muutaman kerran olen irroitellut ja vakiona tuo kulkee melko vaivattomasti 40-50 km/h. Loivassa ja pitkässä alamäessä sain mittarin viisarin nousemaan 65 km/h, oli aika jees vauhti.

      Tuo Solikka on kyllä näin aikuiselle, jämerälle miehelle ihan soppelin kokoinen, paljon jämerämmän näköinen kuin moni muu vastaantulija. Toki tavaraboksi tekee paljon lisää ulkonäköön. Ja minusta tuo on kokonaisuudessaan hyvän näköinen menopeli. Minulla on tuo puna-harmaa versio.

      Aikoinani omistin ketjuvetoisen 2-tahti Soliferin (4Speed) ja täytyy sanoa, että tämä ei kiihdy mihinkään. Vanha ei jaksa käsittää tuota automaattivaihteistoa saatika sen liittämistä variaattorihihnavetoiseksi. Ja kaiken järjettömyyden huippuna on rakennettu vielä kartaaniakselikin lisärasitetta tuomaan. Ei käsitä! 4-tahtia ei sinänsä ole ongelma, mutta eikö voimansiirtoa voisi hoitaa mutkattomammin (lue: kevyemmin) ketjuilla? Ei katoaisi väännöt jonnekkin variaattorihihnan ja kiekkojen väliin tai kartaanin niveliin.

      Kulutus on nyt sisäänajovaiheessa ollut laskennallista, noin about 2½ litraa. Siis vakkarina eikä mitään ole säädetty. Eli bensaa ei mahdottomia mene. Säätöjen jälkeen ja kun olen takuun ajanut umpeen, niin sitten varmaan alan hakea niitä paljonpuhuttuja kuristimia ja parempia variaattorion osia. Luultavasti jaksan ajella vakiona tämän kesän.

      Tiedän että kaasarissa olisi hieman ruuattavaa, mutta käyn parin päivän päästä tuon 300km huollon ja ajattelin samalla säädättää kaasuttimen ja kiristää variaattorin hihnan, toivottavasti vedot paranee.

      Hyvä rassi, suosittelen jo näiden 240 kilometrin pohjalta.

    • frankki

      tietääkö kukaan täytyykö suorittaa ns. sisään ajo.vai saako lähteen heti täysiä ajamaan

      • lopotomia

        tottakai se pitää ajaa sisään. Heti kun ostat laitat skooterin seisontatuelle ja teippaat kaasunpohjaan ja annat kaasun olla pohjassa ja renkaan pyöriä n.2viikkoa. Bensaa kannatteee lisätä aina välillä


      • rippiskootteri
        lopotomia kirjoitti:

        tottakai se pitää ajaa sisään. Heti kun ostat laitat skooterin seisontatuelle ja teippaat kaasunpohjaan ja annat kaasun olla pohjassa ja renkaan pyöriä n.2viikkoa. Bensaa kannatteee lisätä aina välillä

        itse sain juuri rippilahjaksi skootterin.. Ja meinaan ajaa sen ihan kunnolla sisään,enkä mittän meinaa teippailla. Mielestäni tuo kyseinen skootterin on ainakin minun unelma =)


      • EX-omistaja
        rippiskootteri kirjoitti:

        itse sain juuri rippilahjaksi skootterin.. Ja meinaan ajaa sen ihan kunnolla sisään,enkä mittän meinaa teippailla. Mielestäni tuo kyseinen skootterin on ainakin minun unelma =)

        No nyt voin sitten laittaa oman kommenttini ko. laitteesta. Olen myös 30 ikäinen ja omistanut "Soliferin" skootterin. Ihan heti aluksi maininta vioista, jotka tuli ennen kuin 1tkm tuli täyteen.
        -Eturenkaasta löytyi sisäpuolelta ylimääräinen venttiili helisemästä, joka puhkoi lopuksi renkaan

        -Kaasuttimen alipainekalvo repesi

        -Etupään jousitus alkoi vuotaa

        -Etupään jousitus vääntyi käyttökelvottomaksi

        -Variaattorin hihna katkesi

        -Bensatankin anturi ei toiminut lainkaan

        -Äänenvaimentimen kiinnityskorva murtui tärinästä

        -Etulokari murtui tärinästä

        -Takaboksin lukko hajosi

        -Takajarruvaijeri meni poikki



        Siinä muutamia juttuja, jotka heti lonkalta muistan. Laitteella ei sitten ajeltu muuta kuin asfaltilla. Enää en käsiäni viitsisi liata moisen laitteen kanssa. Ostin kunnollisen Euroskootterin, joka maksoi yli 3 kertaa enemmän, mutta antaa yli 10 kertaa paremman kyydin ja luotettavuuden, ja jopa takajarru jarruttaa. En voi noita halpis skoottereita suositella kuin niille ketkä ei aja kuin postilaatikolle ja takaisin (max 2km).


      • kesämuikki
        EX-omistaja kirjoitti:

        No nyt voin sitten laittaa oman kommenttini ko. laitteesta. Olen myös 30 ikäinen ja omistanut "Soliferin" skootterin. Ihan heti aluksi maininta vioista, jotka tuli ennen kuin 1tkm tuli täyteen.
        -Eturenkaasta löytyi sisäpuolelta ylimääräinen venttiili helisemästä, joka puhkoi lopuksi renkaan

        -Kaasuttimen alipainekalvo repesi

        -Etupään jousitus alkoi vuotaa

        -Etupään jousitus vääntyi käyttökelvottomaksi

        -Variaattorin hihna katkesi

        -Bensatankin anturi ei toiminut lainkaan

        -Äänenvaimentimen kiinnityskorva murtui tärinästä

        -Etulokari murtui tärinästä

        -Takaboksin lukko hajosi

        -Takajarruvaijeri meni poikki



        Siinä muutamia juttuja, jotka heti lonkalta muistan. Laitteella ei sitten ajeltu muuta kuin asfaltilla. Enää en käsiäni viitsisi liata moisen laitteen kanssa. Ostin kunnollisen Euroskootterin, joka maksoi yli 3 kertaa enemmän, mutta antaa yli 10 kertaa paremman kyydin ja luotettavuuden, ja jopa takajarru jarruttaa. En voi noita halpis skoottereita suositella kuin niille ketkä ei aja kuin postilaatikolle ja takaisin (max 2km).

        no sulle on vaan sattunu sellain yksilö mikä ei ole kestänyt,mulla ollu toi kyseinen peli jo 11 vuotta ja ei ole ollut mitään vikaa,joka päivä lähden sillä aamulla töihin. hyvin on toiminut =)


      • muiki
        EX-omistaja kirjoitti:

        No nyt voin sitten laittaa oman kommenttini ko. laitteesta. Olen myös 30 ikäinen ja omistanut "Soliferin" skootterin. Ihan heti aluksi maininta vioista, jotka tuli ennen kuin 1tkm tuli täyteen.
        -Eturenkaasta löytyi sisäpuolelta ylimääräinen venttiili helisemästä, joka puhkoi lopuksi renkaan

        -Kaasuttimen alipainekalvo repesi

        -Etupään jousitus alkoi vuotaa

        -Etupään jousitus vääntyi käyttökelvottomaksi

        -Variaattorin hihna katkesi

        -Bensatankin anturi ei toiminut lainkaan

        -Äänenvaimentimen kiinnityskorva murtui tärinästä

        -Etulokari murtui tärinästä

        -Takaboksin lukko hajosi

        -Takajarruvaijeri meni poikki



        Siinä muutamia juttuja, jotka heti lonkalta muistan. Laitteella ei sitten ajeltu muuta kuin asfaltilla. Enää en käsiäni viitsisi liata moisen laitteen kanssa. Ostin kunnollisen Euroskootterin, joka maksoi yli 3 kertaa enemmän, mutta antaa yli 10 kertaa paremman kyydin ja luotettavuuden, ja jopa takajarru jarruttaa. En voi noita halpis skoottereita suositella kuin niille ketkä ei aja kuin postilaatikolle ja takaisin (max 2km).

        mulle tuli just samat viat en enää ikinä laita nelitahtista skootteri kaks on takana ja kaks tahteja on ollu kymmenkunta ja ne on paljon parempia.


    • AjoneuvoRekisteriKeskus

      Kyseisessä skootterissa erittäin suuri turvallisuusriski etupäässä. Useita skoottereita tullut huoltoon vääntyneen etupään jousituksen takia. En voi suositella kenellekään ko. skootteria sen heppoisen rakenteen takia. Etupää saattaa vaurioitua voimakkaassa jarrutuksessa ajokelvottomaksi. SUOSITTELEN TARKASTAMAAN T-KAPPALEET ETUPÄÄN JOUSITUKSESTA.

      • minä91

        no nii joo,ei yhtää arvaa että on itse keksitty juttu,mulle tuo on ainakin toiminut,sisäänajo juuri käynnissä =)


      • AjoneuvoRekisteriKeskus
        minä91 kirjoitti:

        no nii joo,ei yhtää arvaa että on itse keksitty juttu,mulle tuo on ainakin toiminut,sisäänajo juuri käynnissä =)

        Tuo kirjoittamani juttu on aivan faktaa. Tulet vielä huomaamaan. Kehottaisin noudattamaan erityistä varovaisuutta ko. paskan kanssa. Se etupää on todellakin aivan liian heppoinen. Ei ole muutenkaan järin laadukas. Onnittelut valinnastasi ;-)


      • Motozeta-kuski

        Ostin tässä kesällä italiaisen moto-zeta Rally 50cc skootterin joka ei ole tehty todellakaan missään kiinassa.Kuulemani mukaan ko. skoottereita ei ole huoltoon tullut ainakaan monta verrattuna kiinalaisiin ja parasta hinta oli alle 900e.

        Toki olisin saanut kiinalaisen pari satasta halvemalla kuin motozetan mutta laatu ratkaisi motozetan puolelle.
        Omalla skootterillani on jo 300km mittarissa ja on hyvin toiminut.


      • bubbis
        Motozeta-kuski kirjoitti:

        Ostin tässä kesällä italiaisen moto-zeta Rally 50cc skootterin joka ei ole tehty todellakaan missään kiinassa.Kuulemani mukaan ko. skoottereita ei ole huoltoon tullut ainakaan monta verrattuna kiinalaisiin ja parasta hinta oli alle 900e.

        Toki olisin saanut kiinalaisen pari satasta halvemalla kuin motozetan mutta laatu ratkaisi motozetan puolelle.
        Omalla skootterillani on jo 300km mittarissa ja on hyvin toiminut.

        mä oon ajanut koko kesän töissä rally 50, nyt kilometriä 1700, eikä oo ollu mitään vikaa, vaihdoin kevyemmät 6kpl. rullat ja nyt ottaa 8000 kierrosta ja kulkeekin n. 65km/h, tosin polttoaineen kulutus hieman kasvoi.


      • motoseta
        bubbis kirjoitti:

        mä oon ajanut koko kesän töissä rally 50, nyt kilometriä 1700, eikä oo ollu mitään vikaa, vaihdoin kevyemmät 6kpl. rullat ja nyt ottaa 8000 kierrosta ja kulkeekin n. 65km/h, tosin polttoaineen kulutus hieman kasvoi.

        sdgsfdg


      • ristokassi
        minä91 kirjoitti:

        no nii joo,ei yhtää arvaa että on itse keksitty juttu,mulle tuo on ainakin toiminut,sisäänajo juuri käynnissä =)

        siihe asti ajelet ku 1500 tullee mittariin sen jälkee iskeytyy iskarit katteista läpi!


      • tomoppa
        Motozeta-kuski kirjoitti:

        Ostin tässä kesällä italiaisen moto-zeta Rally 50cc skootterin joka ei ole tehty todellakaan missään kiinassa.Kuulemani mukaan ko. skoottereita ei ole huoltoon tullut ainakaan monta verrattuna kiinalaisiin ja parasta hinta oli alle 900e.

        Toki olisin saanut kiinalaisen pari satasta halvemalla kuin motozetan mutta laatu ratkaisi motozetan puolelle.
        Omalla skootterillani on jo 300km mittarissa ja on hyvin toiminut.

        Eli onko sama =o

        Niin ja tänään pääsin ajaan vähän tuolla moto-zetalla, ja tosi hyvältä tuntu, vaikka vähän laiskasti kiihty, mutta eipä ollu mun skode =>
        Ja olipa mukavasti tilaa! mahtuu loistavasti kaks istuun ja plussaa oli tietenki 4-tahti ja jalkatupet matkustajalle.

        Eli jos on sama skootteriko Solifer xtr-50 niin nam


      • Kiinassa tehty
        Motozeta-kuski kirjoitti:

        Ostin tässä kesällä italiaisen moto-zeta Rally 50cc skootterin joka ei ole tehty todellakaan missään kiinassa.Kuulemani mukaan ko. skoottereita ei ole huoltoon tullut ainakaan monta verrattuna kiinalaisiin ja parasta hinta oli alle 900e.

        Toki olisin saanut kiinalaisen pari satasta halvemalla kuin motozetan mutta laatu ratkaisi motozetan puolelle.
        Omalla skootterillani on jo 300km mittarissa ja on hyvin toiminut.

        Vaikka rekisteröintipapereissa lukeekin, että Italiassa. On sattunut käymään maahantuojalla munkki ja on mennyt tuonti- ja valmistusmaat väärinpäin. Ihan samalla muotilla on tehty Baotian, Solifer ja MotoZeta ja monet muut merkit.


      • neiti -92
        Motozeta-kuski kirjoitti:

        Ostin tässä kesällä italiaisen moto-zeta Rally 50cc skootterin joka ei ole tehty todellakaan missään kiinassa.Kuulemani mukaan ko. skoottereita ei ole huoltoon tullut ainakaan monta verrattuna kiinalaisiin ja parasta hinta oli alle 900e.

        Toki olisin saanut kiinalaisen pari satasta halvemalla kuin motozetan mutta laatu ratkaisi motozetan puolelle.
        Omalla skootterillani on jo 300km mittarissa ja on hyvin toiminut.

        juu, eli siis vastaan todellakin myöhään... mutta pisti silmään nuo moto zetasta keskustelua olleet viestit..
        itellä on moto zeta rally 50 ajettu reilusti yli 3000km ja ei ole ollut mitään vikoja, ei huoltoja kertaakaan. plus kulkee ainakin 70km/h (vakio on) tiedän myös kavereita joilla on halvempia skoottereita, esim. solikka tms. ja ei ole toiminut mitenkään kiitettävästi.. joka viikko huollossa käytetty. ja no, sanompa vain, että moto zeta siis on todellakin hyvä skootteri, jos ei ole varaa kalliimpaan tai muuten vain. (:


    • niinu30tku

      Heissan!

      - Ostin täl viikol kyseisen Solifer XTR50 -moposkootteri ja makso 1200e ihan tuli teränä.. Mut en viel tiedä miten se kulkee.. mut kerron sit! ja hobbyhall.fi saa edullisesti osamaksulla jos ei muuten oo varmaa uuteen =)mut hyvää loppu kesää.. =)

      t:niinu..
      ps: syksy tekee tuloaan ..

      • Ester^

        Tälläistä olen ostamassa itsekkin. 95€ maksaa ja tuominen 31€.
        Toivottavasti ei tulev heti mitään vikoja, kun minua sitten syytellään, niinkuin se aina on. Sen näkee sitten.


      • Ester^
        Ester^ kirjoitti:

        Tälläistä olen ostamassa itsekkin. 95€ maksaa ja tuominen 31€.
        Toivottavasti ei tulev heti mitään vikoja, kun minua sitten syytellään, niinkuin se aina on. Sen näkee sitten.

        siis 995€ ei 95, kirjoitus virhe.


      • tukkeli

        Joo,siis mekin ostettiin mulle skootteri hobby hallista. Tänään ajoin suljetulle tiellä sillä 10km (koska ei korttia vielä) ja se vaan sammui yhtäkkiä. bensaa kyllä on. Tietääkö kukaan missä vika?


      • mariannev30
        tukkeli kirjoitti:

        Joo,siis mekin ostettiin mulle skootteri hobby hallista. Tänään ajoin suljetulle tiellä sillä 10km (koska ei korttia vielä) ja se vaan sammui yhtäkkiä. bensaa kyllä on. Tietääkö kukaan missä vika?

        Iltaa...

        - hi Olikos kiva ajaa sillä uudella hobby hallista ostamalla moposkootterilla? itsekin odotan et tulis posista se.. =) mut ei oo viel tullut.. ja voi olla et sun uudessa moposkootteris ei ollut öljyy konees tarpeeksi.. ja elensäkin kannattaa aina katsoo et kaik ,toimii ennen kun menee ajamaan,jarrut,renkaan paineet,öljy plus bensa.. hi.. ja netistäkin löytyy moposkootterin ohjeita ,ja muutenkin vinkkejä huolosta ja ym.. suoosittelen.. www.goole.fi ja kirjoittaa siihen mopoajokortti niin tulee linkkejä niistä.. ja monesta muustakin..

        t: Marianne
        ps: hi koht pääsen kans ajelee ... hi


      • tukkeli
        mariannev30 kirjoitti:

        Iltaa...

        - hi Olikos kiva ajaa sillä uudella hobby hallista ostamalla moposkootterilla? itsekin odotan et tulis posista se.. =) mut ei oo viel tullut.. ja voi olla et sun uudessa moposkootteris ei ollut öljyy konees tarpeeksi.. ja elensäkin kannattaa aina katsoo et kaik ,toimii ennen kun menee ajamaan,jarrut,renkaan paineet,öljy plus bensa.. hi.. ja netistäkin löytyy moposkootterin ohjeita ,ja muutenkin vinkkejä huolosta ja ym.. suoosittelen.. www.goole.fi ja kirjoittaa siihen mopoajokortti niin tulee linkkejä niistä.. ja monesta muustakin..

        t: Marianne
        ps: hi koht pääsen kans ajelee ... hi

        öö..luuletko etten kattonu kaikkia ennen kuin lähdin ajamaan? en oo kuitenkaa mikää tyhmä.


      • mariannev30
        tukkeli kirjoitti:

        öö..luuletko etten kattonu kaikkia ennen kuin lähdin ajamaan? en oo kuitenkaa mikää tyhmä.

        hi et sä tyhmä ookaan... =) mut ei koskaan tietoo saa liikaa..


      • tukkeli
        mariannev30 kirjoitti:

        hi et sä tyhmä ookaan... =) mut ei koskaan tietoo saa liikaa..

        Mopo korjauksessa,sinne oli uutuutena jäänyt pölyä eikä siksi lähtenyt käyntii. Menee takuuseen.


      • mariannev30
        tukkeli kirjoitti:

        Mopo korjauksessa,sinne oli uutuutena jäänyt pölyä eikä siksi lähtenyt käyntii. Menee takuuseen.

        kiva juttu. et sait korjattuu ja meni takuuseen =)... saa nähdä miten mulle käy ! tällä viikolla pitäsi tulla kans moposkootteri. =)


      • tukkeli
        mariannev30 kirjoitti:

        kiva juttu. et sait korjattuu ja meni takuuseen =)... saa nähdä miten mulle käy ! tällä viikolla pitäsi tulla kans moposkootteri. =)

        niimpä :D minkäs värinen sulle tulee?


      • Mullekki
        mariannev30 kirjoitti:

        kiva juttu. et sait korjattuu ja meni takuuseen =)... saa nähdä miten mulle käy ! tällä viikolla pitäsi tulla kans moposkootteri. =)

        Juu muullekki on tulos ens viikol tommonen : )
        Hyvä ostos On (ainakin myyjä kehui sitä jonka oon tuntenut jo aika kauan)


      • tukkeli
        Mullekki kirjoitti:

        Juu muullekki on tulos ens viikol tommonen : )
        Hyvä ostos On (ainakin myyjä kehui sitä jonka oon tuntenut jo aika kauan)

        Joo on se kyllä minun mieletä ainakin hyvä ;p vielä kun kortin saisi viikon päästä,niin pääsisi kunnolla ajelemaan.nyt mittarissa vasta 12km.


      • mariannev30
        tukkeli kirjoitti:

        niimpä :D minkäs värinen sulle tulee?

        Mulle tulee punaisen värinen... ei oo viel tullut,mut varmaan ihan lähiaikoina.. =)


      • mariannev30
        Mullekki kirjoitti:

        Juu muullekki on tulos ens viikol tommonen : )
        Hyvä ostos On (ainakin myyjä kehui sitä jonka oon tuntenut jo aika kauan)

        no hyvä et se on hyvä ostos.. hi =) sil sit pääsee käteväst joka paikkaan.. =) harmi vaan kun ei voi koiria hi kuljetta nauraa.. 2.v kultsu uros ja alle 8 viikkonen koiran pentu .. tosi suloinen.


      • Nimetön

        Itelläni on vastaava skootteri ajettu kohta 2000km, enkä voi muuta sanoa kuin hyvä peli.Suosittelen!!


      • ThmN

        itelläni on Solifer XTR50 ajettu 2000km, kulkee 75km/h,moottorissa saisi olla hieman enemmän vääntöä, muuten hyvä peli. Suosittelen!!


    • SKUDE

      Terve !
      Minulla on k.o Solifer XTR50 ja 850km takana ongelmitta.
      Kiva pelihän tuo on.
      Mittarin mukaan liikkuu 55 km ja samat luvut antaa nopeusnäyttötaulut mitä teillä on.(57 km )
      (Uskomattoman tarkka mittari )
      T:SKUDE

      • tukkeli

        hyvinhän se sitten kulkee..mulla on vielä sisäänajo vaiheessa,niin en viittis kokeilla rajoja..


      • ostaaa
        tukkeli kirjoitti:

        hyvinhän se sitten kulkee..mulla on vielä sisäänajo vaiheessa,niin en viittis kokeilla rajoja..

        kannattaako minun ostaa solifer xtr50? mitä kokemuksia? hyviä? huonoja?


      • TODELLAKAAN
        ostaaa kirjoitti:

        kannattaako minun ostaa solifer xtr50? mitä kokemuksia? hyviä? huonoja?

        EI TODELLAKAAN KANNATA! PELKKÄÄ VIKAA OMISTAN ITTE SAMANLAN MERKKISEN!!!


      • tyttö 16 w
        ostaaa kirjoitti:

        kannattaako minun ostaa solifer xtr50? mitä kokemuksia? hyviä? huonoja?

        ÄLÄ IKINÄ OSTA SOLIFER SKOOTTERIA!
        itselläni juuri tuo xtr50 musta/harmaana, vuoden 2007 malli ja ostin 500km ajettuna 850 ( sain kypärän entiseltä ostajalta kaupan päälle). siinä on monia huonoja puolia,ensinnäkin
        korjauksia on ollut alipainekalvon uusiminen jtn muuta hienosäätöö. virtajohto lähtenyt irti ( moponoikealta puolelta rungosta) ajossa kun ajoin pienestä töyssystä ja sammui koska ei saanut kosketusta. sen jäkeen on pitänyt välillä kiristää sitä kohtaa missä sen johto on kiinni.
        itse vihaan ulkonäköä : se näyttää aivan vanhojen ihmisten mopolta joten suosittelen että ET osta nuorelle!!!!.(itse tykkään paljon sporttisemmasta ulkonäöstä),
        istuin on huono koska jos et halua että selkään rupeaa koskemaan pitkän ajomatkan aikana on istuttava selkäsuorassa ja yrittää pitää ryhtiä yllä koko ajomatkan.,
        tavallinen visiirillinen kypärä ei mahdu kuin survomalla penkin alle ja silloinki käden saa penkinvälistä mahtumaan( penkki menee kaarelle),
        syksyaamuisin ei meinaa lähteä käyntiin ja pitääkin tehdä jo kylmäkäynnistys(eli polkea parikertaa manuaalista käynnistystä,virrrat pois asennossa) ja saattaa tuurilla lähteä käyntiin ja sitten kun painat kaasua sammuu :))
        kiihtyy kuin etana ja alussa kun lähtee ajamaan ja kaasuttaa niin kuuluu sellainen kitinä ja se kuulostaa tosi epäilyttävältä(ei kuulunut alussa kun ostin),
        kulkee 45 km/h, HUOM alamäessä 65 km/h ja alamäkisellä suoralla 60 km/h. huomhuom! en ole varma lukemista koska olen kuullut että monissa solifereissa mittari heittää jopa 15 Km/h. ylämäessä hyytyy 30 km/h.....ja jos on kyytiläinen niin 15km/h - 20 km/h.
        AJOSSA on sammunut useamman kerran valoihin ku löysää kaasun pois. kulkee parhaiten lämpimänä.

        jos hyvää pitäisi sanoa niin halpa hinta, kuluttaa suhteellisen vähän ja alamäessä saa mukavat kyydit.

        joten mukavia hetkiä alamäki ajeluun :)!


    • Mopoolia

      AIva hyvä peli on :).... ittellä on samanlaanen ja kulukoo 60 km/h vakiona =)

      • Nimetön

        Eli:
        1. Onko kannatta ostos?
        2. Paljon pitää ajaa sisään?
        3. Paljon huiput?
        4. Saako mistään viriosia tohon?
        5. Paljon menee prikan poistolla?
        6. Hinta-laatu-suhde?
        7. Yleisin ongelma?
        ja 8. Onko mukava ajaa :)?


      • minä vain
        Nimetön kirjoitti:

        Eli:
        1. Onko kannatta ostos?
        2. Paljon pitää ajaa sisään?
        3. Paljon huiput?
        4. Saako mistään viriosia tohon?
        5. Paljon menee prikan poistolla?
        6. Hinta-laatu-suhde?
        7. Yleisin ongelma?
        ja 8. Onko mukava ajaa :)?

        no kaikkiin kysymyksiin en voi vastata,mutta tässä jotain:
        1. kannattaa.
        2.300km.
        ja
        8. on tosi mukava,ja kyydissä olijallakin on mukava matkustaa =)


      • Nimetön
        minä vain kirjoitti:

        no kaikkiin kysymyksiin en voi vastata,mutta tässä jotain:
        1. kannattaa.
        2.300km.
        ja
        8. on tosi mukava,ja kyydissä olijallakin on mukava matkustaa =)

        Tämähän kuulostaa hyvältä:P
        Vieläkö tietäsin, että miten virittäsin ja löytyykö viriosia mistään(?) ja paljon huiput=p


      • mnoi kmblg

        nii mitä kokemuksia skootterista? onko sisäänajo tylsää? mitä vikoja ollu? kuulemma töötin toimiminen on tyyppi vika,ettei se uutena toimi koskaa.


      • kiinalainen laatumerkki
        Nimetön kirjoitti:

        Eli:
        1. Onko kannatta ostos?
        2. Paljon pitää ajaa sisään?
        3. Paljon huiput?
        4. Saako mistään viriosia tohon?
        5. Paljon menee prikan poistolla?
        6. Hinta-laatu-suhde?
        7. Yleisin ongelma?
        ja 8. Onko mukava ajaa :)?

        1. Ei todellakaan.
        2. n.500km
        3.Laiskojahan nuo ovat 30-45 riippuen omasta tuurista minkälaisen saat.
        4.Pytyistä en tiedä mutta kaasareita ainakin saa, kun tekee/ostaa oikeianlaisen imukaulan, myös putken voit tehdä itse.
        5.Ei juurikaan vaikutusta max. 5kmh lujempaa.
        6.Aivan helevetin paska, tollasen tekeminen maksaa ehkä 50-100euroa ja sitä myydään yli 1000e hintaan... Laatu nyt on mitä on...
        7.Noh, mistähän sitä aloittaisi, koneet ei ainakaan kestä eikä jarrutkaan oo kovin hyvät.
        8. Ihan normaalin kiinalaisen imurin tuntoinen, aika pieni silti,


        9. Jos uutena ostat niin itse olisin järkevä ja ostaisin käytetyn laatumopon, tosin on kyllä ihan sama millä sen vuoden ajaa...


    • jsajgj

      nuo kiinalaiset on ihan paskoja vehkeitä yhellä mun kaverilla on semmone just samanlaine ku solifer nii mää ajoin sillä ja painon etujarrun pohjaan nii menietuhaarukka solomuu

      • tomoppa

        miten sie voit yhen jarrutuksen perusteella sanoa, että ne on pask*ja? ehkä se sun kaveris skode oli vaan niin surkee, ei kannata yleistää


    • Lopussa p....

      Kyllä itelläniki on samanmerkkinen mopedi alussa toimi hyvin, KUNNES! Vaihdoin tulppaa niin tulpan johto hajosi, sitten vielä 300km päästä ilman putsarin muovenen kiinnitys osa poikkesi!!! ja noin 500 km sen jälkeen hajosi ratti lukko ja virtalukko heiluu! Ja huolto kirjassa ei kerrottu että pitää 300 km jälkeen viedä huoltoon muuten ei takuuta enään! Homma kusee... Ja vahti huikeat 35-39!! JEE!!!!

      • solifer xtr

        hyvin tämä pelii menee...ja kiihtyvyyttäki saa pikku jutuulla monin kerroon enemmän=)... kaasarista kummiprikka pois niin kiihtyy 4-tahariksi hyvin=)


      • jenskuasdf

        kylläpä ainakin minun huoltokirjassa lukee että pitää käyttää huollossa 500km, 1000km..kohalla

        minulla on siis solifer xtr50 export

        siinä sen näkee ku itse mennee räpeltämään.

        eipä mulla ole ilmennyt sinun ongelmia, ku olen käyttänyt huollossa, enkä itse rassaillut!


    • tomoppa

      mistä löytys kevyemmät rullat tähän ? linkkii kiits.

      • räppiraideri

        www.wandamotor.fi


    • Mopedimies

      juuh, ostin tämmösen vehkeen hobby hallist. Kesti pari viikkoo ennenku se tuli. Aluksi ei lähteny käyntiin, piti vempata pari tuntii. Myöhemmin läks käyntiin, kulki ihan mukavasti, noin 40-50 kilsaa tunnis.

    • Solikkamies

      juuh, ostin tämmösen vehkeen hobby hallist. Kesti pari viikkoo ennenku se tuli. Aluksi ei lähteny käyntiin, piti vempata pari tuntii. Myöhemmin läks käyntiin, kulki ihan mukavasti, noin 40-50 kilsaa tunnis.

    • Jenskuasdf

      Ostin Solifer xtr50 export-skootteirin keväällä.

      aluksi ei kulkenut kuin max 50 km/h
      mutta sitten 300km kohalla alkoi kulkea 70 km/h
      tykkään skootteristani kun kulkee ilman virityksiä 70 km/h. ihmettelen kyllä miten voi nuin lujaa kulkea ilman virityksiä.kulkeeko muilla?

      n.800 km kohalla alkoi variaattorista kuulua sellaista ininää välillä lujempaa ja välillä hiljempaa. vein skootterin huoltoon ja he korjasit vian, ja meni takuuseen. :)

      nyt ajettu n.1200 km ja hyvin on toiminut.:))

      • ercci

        miten paljon teillä kiertää täm skootteri?


      • kohtuullisesti kiertää
        ercci kirjoitti:

        miten paljon teillä kiertää täm skootteri?

        Mittarit pohjaan. :) Siis vuoden -07 export malli ja
        pakoputken ja ilmanputsarin välinen letku tukittu.
        Tulossa 5gr rullat ja paksumpi putki, sekä imu ja pakoaukojen viilaus. Saas nähä mite sit kulkee :)


      • posaus

        Mä ostin ton Solifer classicin (lähes sama malli tosin 200 euroa halvempi ku export ainoa ero on että classicis on takana rumpujarru) mullaki aluks kulki hitaammin ja sitte 300km huollon jälkeen huiput oliki tasasel sitä 70km/h luokkaa ilman mitään virityksiä :D oon ite nyt ajanu ~2tkm ja hyvin pelaa


      • ^^'

        Mullakin rupes menee 70km/h, aluks se meniki sen 50km/h :S Mul on vaa sellanen ongelma että takarengas tyhjenee aika nopeesti, en tiiä onkse puhki tai jtn.. Mut kattoo nyt sit jos käyn ostaa uuden jostain


    • shit

      mun mielest ne on laiskoja. putkes on kuulemma 20 kuria. ylämäkeen hyytyy noin kuuestkympist kolmeekymppii. muuten se on hyvä ajaa

    • pas...

      mun mielest ne on laiskoja. putkes on kuulemma 20 kuria. ylämäkeen hyytyy noin kuuestkympist kolmeekymppii. kun yrittää kiihyttää niin kuski vain kiihtyy. kyl se alamäes kulkee. muuten se on hyvä ajaa

    • suvin

      Juu, olen myös ajatellut ostaa samanlaista. Mutta ajatus olisi ostaa kaverin skootteri? Mitä ne uutena maksaa?

      • maksaa

        uutena maksaa gigantin tarjouksen mukaan 1295(tuo on se hinta ilman tarjousta)


      • räppiraideri

        vähä paha sanoo paljon sun kaveris skoba maksaa


    • B0ssi

      ITSE OSTIN SOLIFER XTR50. jonku aikaa pelas mut sit meni iha paskaks ja nyt pitää kokoajan korjailla ja säädellä sen kanssa se on vain ajanhukkaa se on ihan PERSEESTÄ!

    • jazka3

      hyvin on toiminu, takana 450 km. ei mitään ongelmia. muistakaa muuten laittaa viimeseen tankilliseen öljyy sekaan pikkasen (siis 1%) ennen talviteloja, voitelee mukavasti kaasarin. kantsii myös ottaa akusta piuha irti talveks ettei akku tyhjene, voi olla joitain pieniä vuotoja.

      • soliferkuski

        http://www.solifercenter.fi/

        OVH 695,00 EUR
        raisio helsinki pori tampere on myymäliä.

        Huollon ajanvaraus:

        Raisio 020-7299 714
        Helsinki 020-7299 784
        Tampere 020-7299 778

        itse ostin sieltä,silloin oli vain jopa 595 kun sattu oikeeseen aikaan.nyt ei enää niin halvalla. tankki on 4L ja
        bensiini 95E


      • yy9yy8
        soliferkuski kirjoitti:

        http://www.solifercenter.fi/

        OVH 695,00 EUR
        raisio helsinki pori tampere on myymäliä.

        Huollon ajanvaraus:

        Raisio 020-7299 714
        Helsinki 020-7299 784
        Tampere 020-7299 778

        itse ostin sieltä,silloin oli vain jopa 595 kun sattu oikeeseen aikaan.nyt ei enää niin halvalla. tankki on 4L ja
        bensiini 95E

        ei noihin 95e:tä kannata tankata, pilaa koko solikan, ite käytän 98e ja toimii perhanan hyvin, on jopa tehokkaampi polttoaine ku 95, koska tuo 95:tosta on muuneltu niin perhanasti että paskoopi vaan koko solikan


    • solifer mopoilia

      Itselläni on mainittu mopo. Kulkee hyvin ostin Käytettynä n 300e ja ajettu n 2000km ei oo mikään vauhtihirmu jos haluaa päästä pisteestä A pisteeseen B niin kannattaa ostaa

      • moimitäkuuluu

        saax toho xtr:ään on/off rajoittimen ja mihin kannattais piilottaa se?


      • SOLimuna
        moimitäkuuluu kirjoitti:

        saax toho xtr:ään on/off rajoittimen ja mihin kannattais piilottaa se?

        joo, ei toi soliferi mikää tykkipeli kyll oo, mut kyl sil ny ajelee (=.
        Huonoa:
        -Kiihtyy ku etana
        sammuu heti jos et kaasuta ku (siis paikallaan)
        -katteet ei kestä
        Hyvät:
        Hyvä ajaa
        Kypärä voi mahtua penkin alle


      • aki.kokkonen
        moimitäkuuluu kirjoitti:

        saax toho xtr:ään on/off rajoittimen ja mihin kannattais piilottaa se?

        mulla on solifer xtr50 ja hyvin on toiminut. ajettu yhdellä männällä jo 21000 kilsaa ja puristuksia koneessa on kuin uudessa. se joka haukkuu soliferin ei osaa käyttää sitä!


      • kaapo10vpätee!
        moimitäkuuluu kirjoitti:

        saax toho xtr:ään on/off rajoittimen ja mihin kannattais piilottaa se?

        Mulla on kyseinen skoba, iha hyvä o päälle 8tkm ajettu, hyvin kulkee vakion' 70, ei virii.. Valojen kosketushäiriöö on esim takana ja lähivalossa ja syö bensaa aika paljon, kiihtysyys asteikolle 1-10 sanoisin 8 koska ei se mikää lusmu oo kiihtyy xdd


    • Solifer rocks

      mulla on tämä kyseinen skootteri ollu jo melkein 2 vuotta, talvella lähteny aina käyntiin ja toiminu todella hyvin. Öljythän ja muut huollot olen tehnyt ite. ajettu 4700 km, ja toimii moitteettomasti. pikku hommaahan aina niissä on, muttei suurenpia. Suosittelen, hyvä skootteri. ja on ihan ärhäkkä, (kulkee melkeen 65)

      • moimitäkuuluu

        vakio?


      • moimitäkuuluu2
        moimitäkuuluu kirjoitti:

        vakio?

        joo, on siinä pikku viilauksia, muttei isoja


    • random!

      solifer xtr50 ollu itelläni 2vuotta ja ajettu vaan 2,200km eikä ole minkäänlaisia suuria vikoja ollut paitsi, että valot ei toimi (korjaa nopeesti) ja variaattori hihna löystyy aika helposti... totuushan on, että koska nämä on tuotu kiinasta eikä näissä ole rajotinta MISSÄÄN! niin nämä kulkee sen 60-75km/h vakiona! suosittelen kaikille jotka haluavat halpaa mopoa.

      • Kumikenkä

        Siis korjaus, Että Suurimassa osassa ON rajotin. Ostin joskus 11vuotiaana kyseise mopo, ja kulki hyvällä tuurilla mittariin 50Suoralla, ja sen 60alamäkee vielä mittari heittää näissä sen 10Km/h. Täysin totta!
        eli oikeesti 40 ja 50 km/h.

        Eli jos haluut hyvän ajettavan mopon niin tässä kyl hyvä vaihtoehto, mut jos nautit vauhdista, ni ÄLÄ helvetis osta tätä mopoa. Ja vielä,, jos tätä alat virittämään niin voi olla että 100km kestää ja sit hajooo. Mut rauhallisel kaveril hyvä mopo!


    • solifer kuski

      mullon on xtr50 jossa on malossin 70cc kone ja kaikkee kivaa mut virranjakajas on jotain vikaa ku hyytyy ain välil(mittaris 2000 km uudel koneel) kulkee noin 100km/h... kannattaa ostaa! ;-)

    • SolluSuitsa

      Löytyy tuollainen XTR50 ja valot ei pala. Polttimon vaihto ei auttanut. Ohjekirja on todella surkea eli osaako joku sanoa suoraan mistä löytyy sulakeboksi?

    • on erikoisen hyvä ja pitkälle tekniikassa viety

    • Mr

      Ei kumpaakaan, peruskinkkikamaa eikä edes parhaasta päästä. Tekniikka on vakiokauraa. Omia malleja ei ole vaan standardikamaa kiinalaisten liukuhihnoilta.
      Jos solikka on Baotianin valmistama , niin silloin laatu on kohdallaan, yleensä.

    • KEEWAYT HYYTYY

      OOTTEKO OIKEESTI NIIN LUUSEREITA ETTÄ JOTAIN SOLLIKOITA TÄÄLLÄ KEHUTTE YAMAHA KEULII OHI KU SOLLIKKA LEIKKAA KIINNI OJASSA!

    • hoh12314

      Olkoon sitten surkea paska koko mopo. Itsellä ainakin löytyy samainen mopo, 16000 ajettuna. Käynnistyy parilla polkasulla ja käy todella tasaisesti. Hyvät kyydit on antanut, pientä säätöä on pitänyt tehdä. Eikä kuluta paljoa. Vakiona menee 70 alamäkeen ja ylämäkeen 50. Kaks päällä 60 alamäkeen ja 45 ylämäkeen. Ei mitään valittamista mopossa.

    • räppiraideri

      Ostin ittekkin solifer xtr oon testaillu sitä tossa mittarissa 23 km eikä viellä oo ilmennyt vikoja ja uskon että toimii jos säännöllisesti huoltaa ja muttereita kiristelee ihan perus kiina skoba

    • räppiraideri

      joo nyt tuli 27 km mittariin kokeilin etsiä rajottimmen johtoa enkä uskaltanut katkaista vaikka löysin pinkin johdon joka cdi boxsista no laitoin cdi boxin takaisin tekemättä sille mitään ja nyt ei enään pysty aja maan. mopo hurisee tyhjä käynnillä mutta kun painaa kaasua laite hyytyy (kun kierrokset ylittää 4000) mikä mahtaisi olla vikana laite on vähän ajettu ja heti vikaa onhan se kiinalainen mutta kyllä sen silti täytyisi kestää enemmän kuin 27 km, apua kiitos!

    • tyttö15wee

      Mulla on xtr50 export
      kulkee max 75/h ja pahempia vikoja ei oo ollu! vuosi malli 2007 yli 1000km ajettu hyvin toimiii paitti ylämäkee hidastaa 60 20-30km

    • solifer-08
    • apua6

      Voiko joku kertoa mihin noi öljyt pitää tässä skootterissa laittaa yksityiskohaisesti... Kiitos tarvitsen apua nopeasti !

      • sars

        Vanhoissa solifereissa on venäläinen tomos moottori.
        Sitä ei tekisi mieli tuohon 4t skootteriin vaihtaa
        Eikä moottorinvaihtamisella härmäläisyys lisääntyisi


    • Hyndansomfyndar

      Kyllä sillä "Soliferilla" varmaan pääsee pisteestä A pisteeseen B , jonkin aikaa. Muotoilu tosin näyttää vähän "pappamaiselta" mutta samalla heiveröiseltä (sopii tytöille?). Näin juuri saman näköisen Keewayn räpättimen, sääliksi kävi vähän papparaista. Mielenkiintoista olisi nähdä tuollainen Solifer oman skootterini vieressä sitten kun sillä on ajettu yhtä paljon kuin omallani eli 42 000km. Oma on Malaguti Phantom F-12 (ja kyllä, vaatteet haisevat 2-tahtipakokaasuista but so what!). Malagutin käsittely vaatii kyllä vähän ruista ranteeseen (esim. seisontatuelle nosto) eli ei ehkä sovi heiveröiselle teinitytölle. Hintaluokkakin on tietysti eri kuin kiinalaisilla. Jos scuda tulee teinille joka ajaa sillä 1-2 vuotta tuollainen halpiskinkki puoltaa kyllä paikkaansa. Senhän voi sitten parin vuoden käytön jälkeen heittää ilman suurempia taloudellisia kipuja vaikka roskalavalle kuten vanhan kinkkirälläkän. "Slit och släng" kuten sanotaan.

    • Anonyymi

      Ite ostin ja hyvin toiminut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe