Haluaisin mökille lämpimän suihkun. Vesi tulee järvestä. Olen kuullut jostain tehokkaasti jatkuvasti virtaavaa vettä lämmittävästä laitteesta. Onko sellaista? Mikä neuvoksi?
mökkiveden lämmitys
8
2104
Vastaukset
- eikä tule
ellet laita öljypoltinta mökille.
Tyydy vain saunaveteen tai muuta kaupunkiin.- öaldhflkahdf
On niitä sähköisiäkin luultavasti nykyäänkin kun on ollut ennenkin. Riittävän iso sähkövastus pieneen läpivirtaus kammioon, jonka läpi vesi virtaa kierukassa ja johan lämpiää.
Olen nähnyt sellaisen, jossa muutaman litran säiliössä oli 2.5kw:n vastus ja lämmintä vettä riitti suihkutteluun mainiosti. - suihkuun
öaldhflkahdf kirjoitti:
On niitä sähköisiäkin luultavasti nykyäänkin kun on ollut ennenkin. Riittävän iso sähkövastus pieneen läpivirtaus kammioon, jonka läpi vesi virtaa kierukassa ja johan lämpiää.
Olen nähnyt sellaisen, jossa muutaman litran säiliössä oli 2.5kw:n vastus ja lämmintä vettä riitti suihkutteluun mainiosti.kunnolla 2.5 kW kun öljykattilan 25 kW tehokin on joskus kovilla.
- besserwisswr
Tuollaiset läpivirtauslämmitimet ovat esimerkiksi Saksassa yleisempiä kuin lämminvesivaraajat. Aiemmin vesi lämmitettiin niissä kaasulla, mutta nykyään on kai tarjolla enemmän sähköllä toimivia. Suihkua varten tarkoitetuissa tehoa on 20 kW:n kahta puolen, joten melkoiset sulakkeet tarvitaan.
Suomessa ei noita ole tarjolla tietääkseni kuin Metrolla (www.metrotherm.fi). Metron lämmitin on tosin sitten myös kallis vissiin kilpailun puuttuessa.
Alla linkki AEG:n sivustoon (englanniksi tai saksaksi).
http://www.aeg-haustechnik.de/index.php/en/2/1/produkte/hauptgruppen/01373/index.php?pr=1&hg=1
- ........
on myös kaasulla toimiva. Koita etsiä googlesta.
- Uuno
on muuripata,johon on laitettu kuparinen lämminvesikierukka vesitilaan,saa lämmintä vettä esim.suihkuun.
- toimii
todella hyin. Isokin porukka saa käydä suihkussa ja lämmin vesi riittää. Yksinkerttainen ja halpa ratkaisu.
- itsekkin
Hesassa Kaasuvalo Oy myy nestekaasulla toimivia vedenlämmittimiä. Siinä lämpiää läpivirtaava vesi eli ei varaa. Riittää hyvin suihkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362530
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090