Ei voi olla totta!!!
MAF taas rikki.
Uusi kesti vajaat 2 viikkoa.
Nyt ei tule ilmamassamittarilta signaalia ollenkaan ja tämän vuoksi auto menee vikatilaan. Voi sentään ajaa suhteellisen hyvin, mutta todella tehoton on.
Edellinen sekosi täydellisesti, heitteli arvoja sinne tänne. Ajaminen oli lähes mahdotonta.
Tällä nykyisellä vikakoodin nollauksen jälkeen näkee ilmamassamittarin antaman signaalin:
0 mg/R.
Hetken aikaa pysyy siinä ja sitten menee vikatilaan. Vikatilassa ECU "heittää kehiin" summittaisen arvon ilmamäärästä: 539 mg/R.
Tämän turvin ajo sentään onnistuu, mutta tehoja ei löydy
Liitin oli ilmamassamittarilla kunnolla paikoillaan ja jännitteet tulee aivan oikein.
Liittimessä pitää olla virtalukon releeltä tuleva 12V kuumakalvolle sekä ECU:n antama 5V lämpötilaerovahvistimelle (signaalivahvistin). Lisäksi liittimessä on signaalilähtö ja maa.
Mikä siis voi enää rikkoa sitä? Huonoa tuuriako vain?
Saa nähdä mihin malliin vedähtää varaosamyyjän naama huomenna Pörhöllä.
Vai venähtääkö minun, kun toteavat: "autossasi on vikaa".
Joka tapauksessa uusi on hankittava. Ennen "seuraavan uhrin" asennusta aion purkaa ilmansuodatinkotelon, josko sieltä paljastuisi jotain syytä.
Jotenkin tuntuu kuin tämä ei olisi enää huonoa tuuria.
Ilmamassamittari hajoaa!
6
2237
Vastaukset
- Sinulla
Vakio suodatin? Nämä öljytyt suodattimet rikko Maffin.
- Joku muu
Mielenkiintopa heräsi kun vaihdoin tarvikesuodattimeen. Kuinka paljon MAFfeja rikotaan väärän suodattimen kanssa? Sen huomasin että vw liikkeessä asennetussa suodattimessa oli "ryppypaperin" lisäksi ohut suodatinkangas (joka tosin tukkeutuu sitten paljon nopeammin, kun pinta-ala on vain kotelon mittojen kokoinen). Liekkö tuo pieni suodatinkankaan lisäys tehty MAF mielessä.
- petrisa
Ihan vakio suodatin on.
Nyt vain taitaa olla niin, että siitä on kauan kun se on vaihdettu.
Pitänee pistää uusi suodatin myös ennen uuden MAF:n vaihtoa. - merkkiliikkeessä
petrisa kirjoitti:
Ihan vakio suodatin on.
Nyt vain taitaa olla niin, että siitä on kauan kun se on vaihdettu.
Pitänee pistää uusi suodatin myös ennen uuden MAF:n vaihtoa.ja halvin hintakin 108 euroa ???
Mitä yleensä kitiset ???? - T4Syncro
merkkiliikkeessä kirjoitti:
ja halvin hintakin 108 euroa ???
Mitä yleensä kitiset ????Boschin MAF -anturi on huono. Vaihtakaa Pierburgin tekemä anturi, niin ongelmia ei ole. Niitä saa esim. eBay:sta n. 60 e hintaan.
- Anonyymi
Itellä hajonnut 3 maf:ia 2vuoden aikana...viimeisin kesti 1viikon...boschillainen tais kestää melke vuoden...Auto on seat Leon 1.8 t...100e/kpl nyt taas haen uuden boschillaisen...jos kestäisi edes puoli vuotta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391