carina 2 öljynlauhdutin

jouhou

te, ketkä omistatte carina kakkosen, niin onko teillä öljynlauhdutinta koneessa? siinä syylärin edessä pienempi syyläri, josta menee johdot öljypohjaan? mun carinas on 4a-f moottori, olen vain mietiskellyt että onkohan tuo öljynlauhdutin laitettu jälkiasennuksena? en ole ennen muussa autossa nähnyt 'öljysyyläriä'.

11

6053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

      Hieman menee ohi, mutta kone on melkein sama. Minulla oli Corollassa (-97) 4A-FE-kone, joka on siis sama kone ruiskulla. Siinä oli öljynlauhdutin alkuperäisesti asennettuna.

    • Korolla

      Vastaan vaikka en Carinaa omista, vaan Corollan.
      Öljynjäähdytin kuuluu 4A-F(E) ja 4A-GE -koneisiin tehdasasennettuna.

      • jouhou

        kiitos tiedoista. oli vaan niin outoa, kun ei ole ikään missään muussa autossa nähnyt öljynlauhduttimia.

        voi taas nukkua yöt rauhassa :)


    • on lauhdutin

      Mulla on öljynlauhdutin. Itse auto pelkkä karvalakki-
      malli, mutta se ei vaikuta asiaan.

    • matias

      ovat jotkut kuulemma ohittaneet sen öljynlauhduttimen että E-mallin carina lämpiäisi paremmin.
      Eli tuleva ja lähtevä letku yhteen ja lauhdutin pois välistä.
      Ei taida tarvita näissä Suomen olosuhteissa
      sitä lauhdutinta.

      • jouhou

        itse annan ainakin lauhduttimen olla siellä, kesällä voi olla ihan hyväkin varuste. talvella ei lämpiämisongelmia ole autossani.


      • Toyotan 4A-F moottori kiertää omassa carina kakkosessani 100 km tuntivauhdissa 3 000 rpm (joo 5-vaihde päällä). Voi olla öljyt kuumana jos ei lauhdutinta olisi, varsinkin kesällä.


      • matias
        acid_rain kirjoitti:

        Toyotan 4A-F moottori kiertää omassa carina kakkosessani 100 km tuntivauhdissa 3 000 rpm (joo 5-vaihde päällä). Voi olla öljyt kuumana jos ei lauhdutinta olisi, varsinkin kesällä.

        varmasti tarvitseekin. Sanoinkin vain että tiedän hlöitä jotka ovat omasta autostaan ottaneet lauhduttimen talveksi pois.
        Mulla oli E-carina ja se ei lämmennyt kunnolla ja siihen tautiin tarjottiin tätä vaihtoehtoa.
        Järkevämpi varmaan olisi jos sen lauhduttimen laittaisi vaikka muovipussiin talven ajaksi tms.

        Itse en tehnyt sille lauhduttimelle mitään, vaan annoin olla ja palelin autossa. Pysyi ainakin hereillä. Tosi kylmä auto se E-carina.
        Nyt kakkosautona Carina II -89, ja se lämmityslaite on monta kertaa parempi kuin seuraajassaan.


      • matias kirjoitti:

        varmasti tarvitseekin. Sanoinkin vain että tiedän hlöitä jotka ovat omasta autostaan ottaneet lauhduttimen talveksi pois.
        Mulla oli E-carina ja se ei lämmennyt kunnolla ja siihen tautiin tarjottiin tätä vaihtoehtoa.
        Järkevämpi varmaan olisi jos sen lauhduttimen laittaisi vaikka muovipussiin talven ajaksi tms.

        Itse en tehnyt sille lauhduttimelle mitään, vaan annoin olla ja palelin autossa. Pysyi ainakin hereillä. Tosi kylmä auto se E-carina.
        Nyt kakkosautona Carina II -89, ja se lämmityslaite on monta kertaa parempi kuin seuraajassaan.

        Auttaako auton lämpenemiseen mitään, kun vaihdat jäähdyttimen termostaatin (muista vaihtaa tiivistekin). Termostaatti sijaitsee muistaakseni alavesiputkessa. Samalla voi huuhdella jäähdytysjärjestelmän jos katsoo tarpeelliseksi.
        Pahvin laittaminen nokalle tai syylärin eteen voi auttaa myös.


        Yllättävän suuri vaikutus kertomasi mukaan öljynlauhduttimella auton lämpeävyyteen.. eihän se käytännössä jäähdytä kuin öljyä, jäähdytysnesteet saa virrata ja lämmetä kaikessa rauhassa. No, kai se vain on uskottava, en jaksa alata väittämäänkään :)
        Ei siitä varmastikaan mitään haittaa ole, jos sen lauhduttimen talvella ohittaa.


    • carinaan kuuluu laudutin kun p-putki menee öljypohjan alta se ei jäähdy kunnolla MEINAAN ÖLJYT

      • elegance -97

        se pakoputki tahtoo mennä joka autossa..., mutta carinan öljytilavuus on onnettoman pieni 3l.., esim toisessa biilissä 1.6 pösö = 5l


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3576
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2088
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1381
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe