carina 2 öljynlauhdutin

jouhou

te, ketkä omistatte carina kakkosen, niin onko teillä öljynlauhdutinta koneessa? siinä syylärin edessä pienempi syyläri, josta menee johdot öljypohjaan? mun carinas on 4a-f moottori, olen vain mietiskellyt että onkohan tuo öljynlauhdutin laitettu jälkiasennuksena? en ole ennen muussa autossa nähnyt 'öljysyyläriä'.

11

6240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

Hieman menee ohi, mutta kone on melkein sama. Minulla oli Corollassa (-97) 4A-FE-kone, joka on siis sama kone ruiskulla. Siinä oli öljynlauhdutin alkuperäisesti asennettuna.

• Korolla

Vastaan vaikka en Carinaa omista, vaan Corollan.
      Öljynjäähdytin kuuluu 4A-F(E) ja 4A-GE -koneisiin tehdasasennettuna.

• jouhou

kiitos tiedoista. oli vaan niin outoa, kun ei ole ikään missään muussa autossa nähnyt öljynlauhduttimia.

voi taas nukkua yöt rauhassa :)

• on lauhdutin

Mulla on öljynlauhdutin. Itse auto pelkkä karvalakki-
      malli, mutta se ei vaikuta asiaan.

• matias

ovat jotkut kuulemma ohittaneet sen öljynlauhduttimen että E-mallin carina lämpiäisi paremmin.
      Eli tuleva ja lähtevä letku yhteen ja lauhdutin pois välistä.
      Ei taida tarvita näissä Suomen olosuhteissa
      sitä lauhdutinta.

• jouhou

itse annan ainakin lauhduttimen olla siellä, kesällä voi olla ihan hyväkin varuste. talvella ei lämpiämisongelmia ole autossani.

• Toyotan 4A-F moottori kiertää omassa carina kakkosessani 100 km tuntivauhdissa 3 000 rpm (joo 5-vaihde päällä). Voi olla öljyt kuumana jos ei lauhdutinta olisi, varsinkin kesällä.

• matias
        acid_rain kirjoitti:

Toyotan 4A-F moottori kiertää omassa carina kakkosessani 100 km tuntivauhdissa 3 000 rpm (joo 5-vaihde päällä). Voi olla öljyt kuumana jos ei lauhdutinta olisi, varsinkin kesällä.

varmasti tarvitseekin. Sanoinkin vain että tiedän hlöitä jotka ovat omasta autostaan ottaneet lauhduttimen talveksi pois.
        Mulla oli E-carina ja se ei lämmennyt kunnolla ja siihen tautiin tarjottiin tätä vaihtoehtoa.
        Järkevämpi varmaan olisi jos sen lauhduttimen laittaisi vaikka muovipussiin talven ajaksi tms.

Itse en tehnyt sille lauhduttimelle mitään, vaan annoin olla ja palelin autossa. Pysyi ainakin hereillä. Tosi kylmä auto se E-carina.
        Nyt kakkosautona Carina II -89, ja se lämmityslaite on monta kertaa parempi kuin seuraajassaan.

• matias kirjoitti:

varmasti tarvitseekin. Sanoinkin vain että tiedän hlöitä jotka ovat omasta autostaan ottaneet lauhduttimen talveksi pois.
        Mulla oli E-carina ja se ei lämmennyt kunnolla ja siihen tautiin tarjottiin tätä vaihtoehtoa.
        Järkevämpi varmaan olisi jos sen lauhduttimen laittaisi vaikka muovipussiin talven ajaksi tms.

Itse en tehnyt sille lauhduttimelle mitään, vaan annoin olla ja palelin autossa. Pysyi ainakin hereillä. Tosi kylmä auto se E-carina.
        Nyt kakkosautona Carina II -89, ja se lämmityslaite on monta kertaa parempi kuin seuraajassaan.

Auttaako auton lämpenemiseen mitään, kun vaihdat jäähdyttimen termostaatin (muista vaihtaa tiivistekin). Termostaatti sijaitsee muistaakseni alavesiputkessa. Samalla voi huuhdella jäähdytysjärjestelmän jos katsoo tarpeelliseksi.
        Pahvin laittaminen nokalle tai syylärin eteen voi auttaa myös.

Yllättävän suuri vaikutus kertomasi mukaan öljynlauhduttimella auton lämpeävyyteen.. eihän se käytännössä jäähdytä kuin öljyä, jäähdytysnesteet saa virrata ja lämmetä kaikessa rauhassa. No, kai se vain on uskottava, en jaksa alata väittämäänkään :)
        Ei siitä varmastikaan mitään haittaa ole, jos sen lauhduttimen talvella ohittaa.

• carinaan kuuluu laudutin kun p-putki menee öljypohjan alta se ei jäähdy kunnolla MEINAAN ÖLJYT

• elegance -97

se pakoputki tahtoo mennä joka autossa..., mutta carinan öljytilavuus on onnettoman pieni 3l.., esim toisessa biilissä 1.6 pösö = 5l

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2648
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82