carina 2 öljynlauhdutin

jouhou

te, ketkä omistatte carina kakkosen, niin onko teillä öljynlauhdutinta koneessa? siinä syylärin edessä pienempi syyläri, josta menee johdot öljypohjaan? mun carinas on 4a-f moottori, olen vain mietiskellyt että onkohan tuo öljynlauhdutin laitettu jälkiasennuksena? en ole ennen muussa autossa nähnyt 'öljysyyläriä'.

11

6145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AE111

Hieman menee ohi, mutta kone on melkein sama. Minulla oli Corollassa (-97) 4A-FE-kone, joka on siis sama kone ruiskulla. Siinä oli öljynlauhdutin alkuperäisesti asennettuna.

• Korolla

Vastaan vaikka en Carinaa omista, vaan Corollan.
      Öljynjäähdytin kuuluu 4A-F(E) ja 4A-GE -koneisiin tehdasasennettuna.

• jouhou

kiitos tiedoista. oli vaan niin outoa, kun ei ole ikään missään muussa autossa nähnyt öljynlauhduttimia.

voi taas nukkua yöt rauhassa :)

• on lauhdutin

Mulla on öljynlauhdutin. Itse auto pelkkä karvalakki-
      malli, mutta se ei vaikuta asiaan.

• matias

ovat jotkut kuulemma ohittaneet sen öljynlauhduttimen että E-mallin carina lämpiäisi paremmin.
      Eli tuleva ja lähtevä letku yhteen ja lauhdutin pois välistä.
      Ei taida tarvita näissä Suomen olosuhteissa
      sitä lauhdutinta.

• jouhou

itse annan ainakin lauhduttimen olla siellä, kesällä voi olla ihan hyväkin varuste. talvella ei lämpiämisongelmia ole autossani.

• Toyotan 4A-F moottori kiertää omassa carina kakkosessani 100 km tuntivauhdissa 3 000 rpm (joo 5-vaihde päällä). Voi olla öljyt kuumana jos ei lauhdutinta olisi, varsinkin kesällä.

• matias
        acid_rain kirjoitti:

Toyotan 4A-F moottori kiertää omassa carina kakkosessani 100 km tuntivauhdissa 3 000 rpm (joo 5-vaihde päällä). Voi olla öljyt kuumana jos ei lauhdutinta olisi, varsinkin kesällä.

varmasti tarvitseekin. Sanoinkin vain että tiedän hlöitä jotka ovat omasta autostaan ottaneet lauhduttimen talveksi pois.
        Mulla oli E-carina ja se ei lämmennyt kunnolla ja siihen tautiin tarjottiin tätä vaihtoehtoa.
        Järkevämpi varmaan olisi jos sen lauhduttimen laittaisi vaikka muovipussiin talven ajaksi tms.

Itse en tehnyt sille lauhduttimelle mitään, vaan annoin olla ja palelin autossa. Pysyi ainakin hereillä. Tosi kylmä auto se E-carina.
        Nyt kakkosautona Carina II -89, ja se lämmityslaite on monta kertaa parempi kuin seuraajassaan.

• matias kirjoitti:

varmasti tarvitseekin. Sanoinkin vain että tiedän hlöitä jotka ovat omasta autostaan ottaneet lauhduttimen talveksi pois.
        Mulla oli E-carina ja se ei lämmennyt kunnolla ja siihen tautiin tarjottiin tätä vaihtoehtoa.
        Järkevämpi varmaan olisi jos sen lauhduttimen laittaisi vaikka muovipussiin talven ajaksi tms.

Itse en tehnyt sille lauhduttimelle mitään, vaan annoin olla ja palelin autossa. Pysyi ainakin hereillä. Tosi kylmä auto se E-carina.
        Nyt kakkosautona Carina II -89, ja se lämmityslaite on monta kertaa parempi kuin seuraajassaan.

Auttaako auton lämpenemiseen mitään, kun vaihdat jäähdyttimen termostaatin (muista vaihtaa tiivistekin). Termostaatti sijaitsee muistaakseni alavesiputkessa. Samalla voi huuhdella jäähdytysjärjestelmän jos katsoo tarpeelliseksi.
        Pahvin laittaminen nokalle tai syylärin eteen voi auttaa myös.

Yllättävän suuri vaikutus kertomasi mukaan öljynlauhduttimella auton lämpeävyyteen.. eihän se käytännössä jäähdytä kuin öljyä, jäähdytysnesteet saa virrata ja lämmetä kaikessa rauhassa. No, kai se vain on uskottava, en jaksa alata väittämäänkään :)
        Ei siitä varmastikaan mitään haittaa ole, jos sen lauhduttimen talvella ohittaa.

• carinaan kuuluu laudutin kun p-putki menee öljypohjan alta se ei jäähdy kunnolla MEINAAN ÖLJYT

• elegance -97

se pakoputki tahtoo mennä joka autossa..., mutta carinan öljytilavuus on onnettoman pieni 3l.., esim toisessa biilissä 1.6 pösö = 5l

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2311
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1772
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1450
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1437
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      248
      1406
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1242
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1215
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      370
      1195
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      339
      1141
    Aihe