Tietääkö joku

ebba-hauva

vieläkö Jari Sivonen kasvattaa berhandilaisia? ja missäpäin?

18

4723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumitar26

      Lopettanut kasvatustyön eläinsuojeluvalvojien puututtua hänen koiranpitoonsa..

    • sadeye

      sattumalta pisti silmään tuo kasvattajan nimi.en ala mollaamaan sen enempää, kerron vain että meille tuotti suurta surua kun ostimme v.-00 narttupennun.sairasteli hurjasti ja jouduin luopumaan koirasta tämän ollessa vain 3vuotta.Suru oli suunnaton.Suoranaisesti en syytä ketään, mutta tuska jäi ikuisesti elämään.ja kasvattajan tuki oli nolla..:´(

      • lumitar26

        myös minun haukkuni on kyseiseltä kasvattajalta lähtöisin. Itse en varsinaisesti tätä Sivosta tunne. Beatricen pentuja haukkuni on..


      • sadeye
        lumitar26 kirjoitti:

        myös minun haukkuni on kyseiseltä kasvattajalta lähtöisin. Itse en varsinaisesti tätä Sivosta tunne. Beatricen pentuja haukkuni on..

        miten sinun koirasi, onko ollut terve?onko minkä vuoden pentueesta?meidän koiralla oli vilja ja kala-allergia, iho märki jatkuvasti vaikka ei kastunut, ei auttanut kortisoonit, lääkkeet.karva lähti kokonaan, kirsusta lähti väri ja oli haavaumilla ja lonkkakuvassa 18kk oli d-tulokset...kaikkemme yritimme, eläinlääkäritkin oli neuvottomia..sitten oli luovutettava kun koira kärsi..myöhemmin kuulin huhuja että olisi ollut tällä kasvattajalla ongelmia juuri eläinsuojeluviranomaisen kanssa, puhuttiin että sukurutsan takia tuli sairaita koiria..mikä sitten totta, ei tiedä kun luoja ja sivonen itse..


      • lumitar26
        sadeye kirjoitti:

        miten sinun koirasi, onko ollut terve?onko minkä vuoden pentueesta?meidän koiralla oli vilja ja kala-allergia, iho märki jatkuvasti vaikka ei kastunut, ei auttanut kortisoonit, lääkkeet.karva lähti kokonaan, kirsusta lähti väri ja oli haavaumilla ja lonkkakuvassa 18kk oli d-tulokset...kaikkemme yritimme, eläinlääkäritkin oli neuvottomia..sitten oli luovutettava kun koira kärsi..myöhemmin kuulin huhuja että olisi ollut tällä kasvattajalla ongelmia juuri eläinsuojeluviranomaisen kanssa, puhuttiin että sukurutsan takia tuli sairaita koiria..mikä sitten totta, ei tiedä kun luoja ja sivonen itse..

        Täytti viime vuonna 7v eli -98 syntynyt.
        Olemme ottaneet koiramme vasta aikuisena, ollut meillä vajaa 2 vuotta. Emme ole huomanneet mitään erityistä, muuten kuin aluksi oli lonkan kanssa ongelmia. Mutta nyt on pitkään kaikki sujunut hyvin. Sairauksista en tiedä. Meillä ollessa ei ole mitään ihmeellistä ilmentynyt. Bertsu tyttömme voi hyvin, jaksaa lenkkeillä ja nauttii elämästään huonojen vuosien jälkeen.. hakkaaminen jätti siihen jälkensä, muttta itseluottamus on alkanut paranemaan nyt. Sivosta en itse tunne, mutta juttuja olen kuullut ihan tarpeeksi. Mitkä niistä sitten totta, mitkä ei, onkin vaikeampi päätellä tuntematta kyseistä ihmistä..


      • sadeye
        lumitar26 kirjoitti:

        Täytti viime vuonna 7v eli -98 syntynyt.
        Olemme ottaneet koiramme vasta aikuisena, ollut meillä vajaa 2 vuotta. Emme ole huomanneet mitään erityistä, muuten kuin aluksi oli lonkan kanssa ongelmia. Mutta nyt on pitkään kaikki sujunut hyvin. Sairauksista en tiedä. Meillä ollessa ei ole mitään ihmeellistä ilmentynyt. Bertsu tyttömme voi hyvin, jaksaa lenkkeillä ja nauttii elämästään huonojen vuosien jälkeen.. hakkaaminen jätti siihen jälkensä, muttta itseluottamus on alkanut paranemaan nyt. Sivosta en itse tunne, mutta juttuja olen kuullut ihan tarpeeksi. Mitkä niistä sitten totta, mitkä ei, onkin vaikeampi päätellä tuntematta kyseistä ihmistä..

        on todella hienoa että koira on saanutuuden mahdollisuuden luotanne hyvästä kodista.Minulla itsellä tällähetkellä 3.5v kultsi uros, jonka otin kanssa jo aikuisena kodista, jotka sanoivat luopumisen syyksi eron, mutta huomattiin pian että näin ei ole ollut.Tämä on ollut terve fyysisesti, mutta henkisesti kolhuilla...jotain on tapahtunut edellisessä kodissa..mutta koiraterapeutin ja oman uskon voimalla tästäkin tullut jo pikkuhiljaa luottavainen, j aeritt.hyvä jälkikoira..=)
        Senverran minä tunnen sivosta, että kun haettiin pentumme, aikuiset koirat oli eritt.pienissä häkeissä, ja tämän lapsi(ihmislapsi siis)tod likaisissa vaatteissa..ehkä hälytyskellojen olis pitäny soida, mutta ensikertalaisia oltiin asialla ja sivonen puhui meidät ympäri ja esitteli koiriensa pokaaleja ym.Lähetin kuvia koirastamme usein, kirjoitin, yritin soittaa kun sairastelu alkoi, mutta ei koskaan saatu kiinni.Paha maku jäi, ja jos vielä joskus otan koiran pentuna(kuume kyl olis landseeriin)niin tenttaan ja kuulustelen ja kyselen kasvattajaehdokkaista tarkasti, senverran opin.


      • lumitar26
        sadeye kirjoitti:

        on todella hienoa että koira on saanutuuden mahdollisuuden luotanne hyvästä kodista.Minulla itsellä tällähetkellä 3.5v kultsi uros, jonka otin kanssa jo aikuisena kodista, jotka sanoivat luopumisen syyksi eron, mutta huomattiin pian että näin ei ole ollut.Tämä on ollut terve fyysisesti, mutta henkisesti kolhuilla...jotain on tapahtunut edellisessä kodissa..mutta koiraterapeutin ja oman uskon voimalla tästäkin tullut jo pikkuhiljaa luottavainen, j aeritt.hyvä jälkikoira..=)
        Senverran minä tunnen sivosta, että kun haettiin pentumme, aikuiset koirat oli eritt.pienissä häkeissä, ja tämän lapsi(ihmislapsi siis)tod likaisissa vaatteissa..ehkä hälytyskellojen olis pitäny soida, mutta ensikertalaisia oltiin asialla ja sivonen puhui meidät ympäri ja esitteli koiriensa pokaaleja ym.Lähetin kuvia koirastamme usein, kirjoitin, yritin soittaa kun sairastelu alkoi, mutta ei koskaan saatu kiinni.Paha maku jäi, ja jos vielä joskus otan koiran pentuna(kuume kyl olis landseeriin)niin tenttaan ja kuulustelen ja kyselen kasvattajaehdokkaista tarkasti, senverran opin.

        .. on tosi mustasukkanen, haluaa jatkuvasti huomiota.. luonteeltaan se on tosi kiltti,mutta kovista äänistä ei pidä. Sille ei tartte korottaa ääntä, se tottelee äänen sävyjä tosi hyvin. Jossain elämänsä vaiheessa se on koulutettu tosi hyvin. Enää ei mene häntä koipinen väliin niin herkästi kuin alussa. Silloin kun haimme bertsumme, se oli kolmisen viikkoa täysin masentunut. Oli juuri palautettu kodista eläinvalvojalle takaisin..(Syyski meille kerrottiin se, että kun narttukoira tiputtelee juoksuaikana. )
        Ei kait uskonut että nyt loppu reissaaminen, et sais pysyvän kodin. Meille oli heti selvä, että bertsu tulee pysymään meillä niin kauan kuin elää, vaikka olisi "vikoja". Mutta kaikki on mennyt tosi hyvin. En edes viitsi mainita mitä kaikkea on koirallemme tehty.. niin kamalia juttuja sain tietää. Kyllä itku pääsi. Nyt toivon ainakin että koira tuntee olonsa turvalliseki ja elämän halua kyllä löytyy.
        Nyt se jo näyttää omaa tahtoaan, ja saa näyttääkin, tiettyyn pisteeseen asti. Tuntuu hyvältä huomata miten se luottaa ja on kiintynyt meihin. Rakastamme sitä todella paljon =)
        Jos haluat, niin mulle voi mailailla: [email protected]


      • sadeye
        lumitar26 kirjoitti:

        .. on tosi mustasukkanen, haluaa jatkuvasti huomiota.. luonteeltaan se on tosi kiltti,mutta kovista äänistä ei pidä. Sille ei tartte korottaa ääntä, se tottelee äänen sävyjä tosi hyvin. Jossain elämänsä vaiheessa se on koulutettu tosi hyvin. Enää ei mene häntä koipinen väliin niin herkästi kuin alussa. Silloin kun haimme bertsumme, se oli kolmisen viikkoa täysin masentunut. Oli juuri palautettu kodista eläinvalvojalle takaisin..(Syyski meille kerrottiin se, että kun narttukoira tiputtelee juoksuaikana. )
        Ei kait uskonut että nyt loppu reissaaminen, et sais pysyvän kodin. Meille oli heti selvä, että bertsu tulee pysymään meillä niin kauan kuin elää, vaikka olisi "vikoja". Mutta kaikki on mennyt tosi hyvin. En edes viitsi mainita mitä kaikkea on koirallemme tehty.. niin kamalia juttuja sain tietää. Kyllä itku pääsi. Nyt toivon ainakin että koira tuntee olonsa turvalliseki ja elämän halua kyllä löytyy.
        Nyt se jo näyttää omaa tahtoaan, ja saa näyttääkin, tiettyyn pisteeseen asti. Tuntuu hyvältä huomata miten se luottaa ja on kiintynyt meihin. Rakastamme sitä todella paljon =)
        Jos haluat, niin mulle voi mailailla: [email protected]

        tässä vapun jälkeen..huomasin sun profiilista että me asutaan aika lähekkäin..mä Saarijärvellä.olis mukava joskus ku ajellaan sielpäin, tulla kattomaan tein bernhardia..=)
        en muista ulkoa oman bertsuni emän ja isän nimeä, on ne mulla jossain ylhäällä(rekisterikirjan ku löytäs)tiedä vaik sun koiralla ois sama emä tai isä ku meidän bertsulla oli..


      • lumitar26
        sadeye kirjoitti:

        tässä vapun jälkeen..huomasin sun profiilista että me asutaan aika lähekkäin..mä Saarijärvellä.olis mukava joskus ku ajellaan sielpäin, tulla kattomaan tein bernhardia..=)
        en muista ulkoa oman bertsuni emän ja isän nimeä, on ne mulla jossain ylhäällä(rekisterikirjan ku löytäs)tiedä vaik sun koiralla ois sama emä tai isä ku meidän bertsulla oli..

        katsomaan bertsu neitiämme :) Hyvää vappua!


      • ebba-hauva

        On siis sieltä hommattu, olikohan v -00,
        Maailman kiltein tyttö :) Jonkinlaista vehnä(?)allergiaa on ainakin, isompia "vikoja" ei onneksi ole ollut. Tyttö on muuten lyhytkarvainen, btw.. katselin joskus näyttelykuvia netistä missä ihmettelin jarin epäsiistiä pukeutumista, nykyään en ole kuvia löytänyt. Hän toi koiran meille kun meillä ei ollut autoa, en siis ole käynyt paikan päällä.


      • lumitar26
        ebba-hauva kirjoitti:

        On siis sieltä hommattu, olikohan v -00,
        Maailman kiltein tyttö :) Jonkinlaista vehnä(?)allergiaa on ainakin, isompia "vikoja" ei onneksi ole ollut. Tyttö on muuten lyhytkarvainen, btw.. katselin joskus näyttelykuvia netistä missä ihmettelin jarin epäsiistiä pukeutumista, nykyään en ole kuvia löytänyt. Hän toi koiran meille kun meillä ei ollut autoa, en siis ole käynyt paikan päällä.

        Ei tosiaan enää kasvata bertsuja...En tiedä kasvattaako mitään nykyisin.
        Minkä nimisten bertsujen jälkeläinen koirasi on ?


      • ebba-hauva
        lumitar26 kirjoitti:

        Ei tosiaan enää kasvata bertsuja...En tiedä kasvattaako mitään nykyisin.
        Minkä nimisten bertsujen jälkeläinen koirasi on ?

        isä on Beatricen Eric Jr, emä Kolmensissin ceeceeärrä. Pentuetta ei jonkin paperisotkun takia rekisteröity, mutta pennut syntyivät 9.1.2000. Jos jollain on koira tuosta pentueesta, olisi kiva kuulla miten on mennyt :)


      • ebba-hauva kirjoitti:

        isä on Beatricen Eric Jr, emä Kolmensissin ceeceeärrä. Pentuetta ei jonkin paperisotkun takia rekisteröity, mutta pennut syntyivät 9.1.2000. Jos jollain on koira tuosta pentueesta, olisi kiva kuulla miten on mennyt :)

        minulla myö 9.1 2000 syntynyt narttu samoilta vanhemmilta ja paprut kyllä löytyy... koira tuli minulle noin kolme vuotta sitten ja hyvin on mennyt, tessa on ystävällinen ja kiltti (ihmisille) koira =) haettiin se maalta paikasta josta se luovutettiin pitovaikeuksien takia.. mitä ne sitten olivatkaan.. ongelmia ei meillä ole ollut ollenkaan koirulin kanssa. vehnä allergia ainakin löytyy tältä kaverilta. papruissa myös leima jalostuskielto.


    • dooris

      Ks. Suomen Kennelliiton KoiraNet-jalostustietojärjestelmä, sen mukaan kennel Beatricen nimellä on viimeinen rekisteröity pentue 28.2.2000 ja yhteensä Jari on saanut kaupattua 144 pentua / 21 pentuetta. Kyseenalaistaisin kyllä kasvattajan, joka käyttää pääsääntöisesti D-lonkkaisia vanhempia kasvatuksessa. Onneksi herran "jalostustyö" taitaa olla jo päättynyt..

      Lonkat Tutkittu 35/144 24%
      A 2 pentua 6%
      B 5 pentua 14%
      C 9 pentua 26%
      D 17 pentua 49%
      E 2 pentua 6%

      Kyynärpäät Tutkittu 33/144 23%
      0 20 pentua 61%
      1 11 pentua 33%
      2 2 pentua 6%

    • ihmettelijä...

      eipä ole jari enää muutamaan vuoteen kasvattanut. syinä käsittääkseni/tietääkseni ei ollut eläissuojelijoiden kielto tms. näyttelyissä jarin koirat (erityisesti supermassun sweet teddy bear) oli aina viimeisen päälle puhdas ja siisti, erottui kyllä aina edukseen monesta muusta... ihmettelen tätä yllä olevaa keskustelua... kun ei tunne ihmistä eikä tiedä niin ei kannattaisi kauheasti haukkuakaan... jarihan oli todella innokas kuljettamaan kasvattejaan näyttelykehissä ym. samoissa näyttelyissä vuosia kierrettiin samaan aikaan... itsellä ei ollut jarin kasvatti vaan "kilpailijoita" oltiin mutta hyvässä hengessä!! ei siis todellakaan pahaa sanottavaa...

      • Anonyymi

        Nostan vanhan, vanhan ketjun ylös. Vieläkö kasvattaa tai minkälaiset fiilikset ihmisille tästä jäi? Ja mitä Jarille kuuluu?


    • Anonyymi

      Ite ottaisin mieluummin siikaisista

    • Anonyymi

      Itse ostin 1996 urospennun kennel Beatricen I pentueesta. I. Supermassun sweet teddybear eli vuoden bernhandinkoira - 94-95-96, vuoden jalostuskoira - 95-96 sekä maailmanerikoisnäyttelynvoittaja - 95! E. Ransulan hellä Alonkat, o-kyynärät. Eli johtava kasvattaja vuositolkulla. Teki hienoa työtä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe