kaukolento KLM:llä

MinniK.

En ole koskaan ennen matkustanut KLM:llä enkä ole lentänyt 12 tuntia yhteen putkeen mutta pian on sekin edessä. Mahtaako noissa KLM:n kaukolentokoneissa olla hyvät jalkatilat että ei tarvitse kököttää kuin sillit suolassa koko 12 tuntia? Saako noin pitkillä lennoilla jotain purtavaa vai pitääkö ottaa omia eväitä mukaan jottei huiko pääse liki? Mini lentoyhtiö kun on ainakin tätä palstaa seuranneena näemmä poistanut kaikki ateriatarjoilut lennoiltaan eli mikähän mahtaa olla KLM:n tyyli nykypäivänä?

19

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarkke

      Finnairilla lentämään, niin yllätyt todennäköisesti positiivisesti.

      • minä

        KLM:n koneet ovat erittäin hyviä ja tilavia(myös turistiluokassa)Suosittelen myös tätä Lentoyhtiötä jos aikoo kiertää euroopassa tai lentää jonnekkin kauas! Ei valittamista.


      • väliä

      • oskari
        väliä kirjoitti:

        Finnairilla näyttäisi tämän taulukon
        http://www.airlinequality.com/Product/seats_europe.htm
        mukaan olevan tuuman verran enemmän jalkatilaa.

        Itse olen lentänyt KLM:llä pisimmillään vain Sydneystä Helsinkiin ja olin aivan tyytyväinen hinta / laatu -suhteeseen.

        enemmän jalkatilaa kuin Finnairilla. Jos tämä nyt on se kaikkein tärkein kriteeri.
        Sekin merkitsee jotain, että ymmärtää lentoemäntien puhetta. ja tulee itse ymmärretyksi. On paljon helpompi tilata valkoviiniä lihan kanssa, vai miten se nyt menikään.


      • ...
        oskari kirjoitti:

        enemmän jalkatilaa kuin Finnairilla. Jos tämä nyt on se kaikkein tärkein kriteeri.
        Sekin merkitsee jotain, että ymmärtää lentoemäntien puhetta. ja tulee itse ymmärretyksi. On paljon helpompi tilata valkoviiniä lihan kanssa, vai miten se nyt menikään.

        Nopeasti katsottuna löytyi seuraavat firmat (lisää löytyy helposti):
        Air China 34"
        Asiana Airlines 34"
        China Southern 33"
        EVA Air 33"
        Garuda Indonesia 33"
        Japan Airlines 33"
        Korean Air 33"
        Malaysia Airlines 34"
        Thai Airways 34"
        Vietnam Airlines 33"

        Kannatta muistaa että Aasiassa lentoyhtiöiden taso on aivan eri luokkaa kun puhutaan matkustusmukavuudesta ja palvelusta.

        Muuten onko tuo Finnairin 32" jalkatila käytössä myös esim. MD-11:n takaosassa?


    • :.::...::..::..::::.

      KLM :llä on ihan tilavat jalkatilat, sekä joistain pitkänmatkan koneista löytyy ravintola.

      • Anonyymi

        Niin tarkoitat vsrmaan A380 konetta mutta mitään ravintolaa missään koneessa ei ole,a380 koneessa on snack baari mistä saa juomaa,pientä syötävää,mutta ravintolaa ei ole,ruoka tarjoilu on mut lentoemäntä/stuertit tarjoilee sen kärrystä mutta jos lennät business luokassa kuten minä niin saat eteesi valkoisen pöytäliinan,aidot aterimet,ja luxus ruokaa


    • erts

      Suosittelen KLM:n koneita. Itse olen lentänyt juuri jokusen 12h jumbojetillä ja hyvin sujui. Siellä on myös ateriat pitkillä lennoilla ja hyvin pitävät huolen. Eikä mielestäni ole kovinkaan ahtaat jalkatilat.

      • oskari

        ...


      • Anonyymi

        KLm on paras


    • Jussi

      jos olet alle 190 cm. Ainakin minä olen mahtunut 747 ja 777 koneisiin. Tuon mittaisella lennolla on tarjolla kaksi ateriaa ja jos oikein hiukoo niin välipalaankin on mahdollisuus.

    • KLM:llä

      Omien kokemusteni mukaan KLM:n palvelu ja yhteistyöhalu on erittäin huono jos jokin menee pieleen, samoin mitään korvauksia lähes mahdoton saada. Tarkoituksenani oli lentää (20:n hengen ryhmän kanssa) Arlanda-Schiphol-Kilimanjaro ja Dar-Es-Salaam-Schiphol-Arlanda. Mennessä Amsterdamissa oli kuitenkin täys kaaos lumimyrskyn vuoksi, ja viimein päästyämme sinne asti ei kukaan tiennyt mitään KLM:n Kilimanjaron koneesta. Ilmeisesti olimme kuitenkin missanneet sen kun meidät ohjattiin portille josta lähti Kenyan Airlinesin kone Nairobiin. Meidät pistettiin koneeseen edes ilman mitään asianmukaisia boarding cardeja tai lippuja, ja olimme perillä Nairobissa myöhään illalla. Siellä kukaan ei tiennyt meidän tulosta eikä KLM:n edustaja ollut tavoitettavissa. Saimme nukkua kymmenien africanojen seurassa suuren huoneen ("lounge"!) lattialla, eikä edes juomavettä ollut tarjolla. Seuraavana päivänä KLM:n edustaja edelleen loisti poissaolollaan, vaikka oli jo palannut töihin. Puolet ryhmästä sai lentää Kilimanjaroon (tunnin lento), mutta loput tungettiin täpötäyteen minibussiin jolla matka kesti 8 tuntia. Tämä huolimatta että lennolla olisi ollut reilusti tilaa. Transit-viisumit Keniaan saimme maksaa itse. Viimein kaikkien päästyä Kilimanjaron kentälle ei edelleenkään yhtään KLM:n edustajaa ollut tavoitettavissa. Matkatavarat olivat odotetusti myöhässä, ja saimmekin ne vasta 2-4 päivän kuluttua.

      Paluulennolle mennessäni ajattelin ettei mikään enää voi mennä pieleen, mutta olin todella väärässä. Lähtöselvityksessä sain tietää että paluulippuni oli jostain syystä peruutettu (samoin kuin kuuden muun henkilön liput ryhmästäni), eikä koneessa ollut tilaa. Meidät laitettiin jonotuslistalle, ja muutamaa minuuttia ennen koneen lähtöä saimme tietää että kolme mahtuu mukaan. Loput kolme jäi Dariin toivoen että seuraavaan päivän lennolle mahtuu jonotuslistalta. Muuta infoa KLM ei osannut antaa eikä myöskään tietoa miksi lippumme oli peruttu. KLM ei myöskään tarjonnut minkäänlaista hyvitystä, majoitusta, kuljetusta tai muuta henkilöille jotka eivät mahtuneet lennolle. Myös jälkeenpäin korvauksia oli erittäin vaikea saada, ja viimein kymmenien valituskirjeiden, puhelinsoittojen, mailien ja sähläyksien jälkeen onnistuin saamaan pienen korvauksen myöhästyneistä matkatavaroista sekä viisumimaksun Keniaan. Henkilöt jotka jäivät Dariin eivät saaneet mitään korvausta.

      Mutta, varsinaiseen kysymykseesi.. Olin niin järkyttynyt huonosta palvelusta etten paljon miettinyt jalkatilan suuruutta kun viimein pääsin KLM:n koneeseen. Verrattuna Kenyan Airlinesin oli kone paljon täydempi ja näin ollen olo ahtaampi, muuten en osaa sanoa. Samoin Kenyalla oli "omat tv-ruudut" =) economy luokassa, KLM:ltä en muista. Kokemukseni mukaan myös ruokatarjoilu oli onnistuneempi Kenyalla, KLM:llä en muistaakseni saanut mitään ruokaa koska erikoisruokatilaukseni oli mennyt ihan pieleen lippuperuutuksen vuoksi. Muuten sai kyllä ruokaa, todennäköisesti sekä illallisen että aamiaisen, ja tietty juomatarjoilu. Tämä oli vuosi sitten, mutta itse olen aina pitkän matkan reittilennoilla eri yhtiöillä saanut ruokatarjoilun (kaksi ateriaa/lento). Kokemani perusteella yritän kuitenkin tulevaisuudessa vältellä KLM:llä lentoa mikäli mahdollista.

      • tapahtuu..

        Lumimyrsky ei ole lentoyhtiön vika ja roudasivat teidät kuitenkin perille, olosuhteisiin nähden ilmeisen joutuisaan. Ryanairin kanssa olisit sinne damin kentälle jäänytkin!! :) Korvauksiin en osaa ottaa kantaa..


      • KLM:llä
        tapahtuu.. kirjoitti:

        Lumimyrsky ei ole lentoyhtiön vika ja roudasivat teidät kuitenkin perille, olosuhteisiin nähden ilmeisen joutuisaan. Ryanairin kanssa olisit sinne damin kentälle jäänytkin!! :) Korvauksiin en osaa ottaa kantaa..

        Ymmärrän kyllä että kaikkea voi tapahtua ja tapahtuukin, eikä siinä mitään, ja itse asiassa bussimatka Kenyan halki oli erittäin mieltä avartava. Mutta eniten hämmästyttää KLM:n edustuksen täydellinen poissaolo joka paikassa, vastuusta pakoilu ja kiertely. Ja nimenomaan KLM:n kokoisessa ja tasoisessa yhtiössä asioiden odottaisi toimivan paremmin. Ryanairista ei ole kokemusta. Ymmärrän myös ettei lumimyrsky ole lentoyhtiön vika, mutta tuntui että meidät vaan nopeasti haluttiin työntää ensimmäiseen Afrikan koneeseen ettei KLM:n tarvitse maksaa EU-säännösten mukaisia viivästyskorvauksia (mm. majoituksesta Amsterdamissa). EU:n ulkopuolisissa kohteissa (ainakaan Afrikassa) vastaavia säännöksiä ei juuri ole.


      • Anonyymi

        Lumimyrsky ei ole lrntoyhtiön vika,olin samalla lennolla kuin tekin,mutta mutta kukas oli se ryhmästänne joka kittasi alkoholia kaksin käsin,röhjäsi lipoutiskillä,,siksi teitä ei päässyt koneeseen kuin ne 3 selvää nais matkustajaa ja te 3 humalaista miestä jouduitte odottamaan seuraavaan päivään,hyvä vaan ettetre tulleet pilaamaan meidän yölentoa t.Henna,Hanna,Heidi 300 muuta matkalaista.


    • Anonyymi

      Mä lensin Amsterdamista-Hongkongin kautta Sydneyhin KLM 747-800 Koneella matkustajia oli 550h.Saatiin aamupala,lounas,välipala,päivällinen,iltapala tarjoilu pelasi paremmin kuin hyvin,täydellistä palvelua.Muita lentoyhtiöitä en edes käytä.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista. KLM:llä ei ole eikä ole koskaan ollut 747-800 konetta….


    • Anonyymi

      Mä lensin kerran ulos tuosta KuLMabaarista mutta se oli sen verran lyhyt lento etten ehtinyt mittaamaan penkin väliä saati nauttimaan tarjoiluista.

    • Anonyymi

      Aloittajalle yli 15 vuoden taakse: hollantilaiset ovat maailman pisintä kansaa, joten luulisi tilaa riittävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe