Keski-ikäisten häät

Paula

Mihin on unohdettu keski-ikäisten häät? Erityisesti pukeutuminen tuottaa ongelmia, kun eihän sitä nyt enää hunnussa sipsutella. Mistä muut keski-ikäiset morsiamet ovat pukunsa löytäneet?

12

4282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      ... sekä ruumiinrakneteestasi ja tyylistäsi.

      Joidenkin mielestä kun 35 v. on jo keski-ikäinen. Itse menin 38-vuotiaana naimisiin viime vuonna ja minulla oli teetetty kaksiosainen vaalean toffeen värinen puku. Yksinkertainen malli, mutta tunnistettavissa hääpuvuksi. Nuttura ja keväinen kimppu sekä fantastiset kengät.

      Hyviä ideoita aikuiselle morsiamelle ovat yksinkertainen iltapuku, linjakas housupuku, tyylikäs jakkupuku, pitkä hame sekä kaunis toppi ehkäpä jollain upealla huivilla höystettynä. Kauniit kengät, yksinkertainen juhlakampaus ja näyttävä kimppu, siinä se on.

    • Morsian minäkin

      Samaa minäkin ihmettelen.
      Olen menossa naimisiin elokuussa maistraatissa mutta olemme ajatelleet pitää kunnon juhlat kotona.Ikää meillä on jo 50 ja risat.
      Silti haluaisin pukeutua tyylikkäästi ja olla morsian, kuitenkin ilman huntua!
      Olen ajatellut persikanväristä pitkää pukua ja hattua....
      Onko kukaan ostanut hääasun Tallinnasta??Missä hinnoissa liikkuu siellä juhla-asut?

      • hellohello!

        Pitkän puvun ts. iltapuvun kanssa ei pidetä hattua. Piste. Maistraatissa vihitään päiväsaikaan, joten siellä et voi olla tyylikäs iltapuku päälläsi. Hanki kunnollinen ikääsi sopiva coctail- eli iltapäiväasu, niin saat sen hatunkin hienosti sovitettua hommeliin. Ja vielä yksi juttu: harkitse vielä sitä persikkaa... Ota ainakin sävy jossa on tarpeeksi potkua.


      • minä
        hellohello! kirjoitti:

        Pitkän puvun ts. iltapuvun kanssa ei pidetä hattua. Piste. Maistraatissa vihitään päiväsaikaan, joten siellä et voi olla tyylikäs iltapuku päälläsi. Hanki kunnollinen ikääsi sopiva coctail- eli iltapäiväasu, niin saat sen hatunkin hienosti sovitettua hommeliin. Ja vielä yksi juttu: harkitse vielä sitä persikkaa... Ota ainakin sävy jossa on tarpeeksi potkua.

        Jos haluat olla pitkässä puvussa iltapäivävihkimisessä, ei mikään sitä estä. Juhlat varmaan jatkuvat iltaan asti... Valitse itsellesi sopiva sävy, pehmeät pastellit sopivat hyvin yli viisikymppisille, kirkkaat värit voivat olla liian räikeitä, jos hiuksista ja ihosta on "jo karissut väriä matkan varrella"... Kaunista hääpäivää!


    • pien morsio

      Olen varmaan niitä keski-ikäisiä morsiamia elokuun häissämme. Ikäni on 39.

      Pukeudun vaaleanvihreään, kauniisti laskeutuvaan, pitkään pukuun, jossa on trumpettihihat. Teetän sen ompelijalla ja puvun malli on hieman keskiaikaisia pukuja muistuttava. Lisäksi asuun sopivat kengät ja kukat sekä hyvä kampaus. Ajatuksena on, että voin tarvittaessa käyttää sitä myöhemminkin juhlapukuna.

      Pukeutuminenhan on makuasia ja riippuu myös juhlan tyylistä. En välitä kokovalkoisesta, tiaroista, hunnuista, tylleistä, hyvin avoimista kaula-aukoista. Mutta jos joku niitä halajaa ja haaveilee, se hänelle suotakoon, ikään katsomatta :)

    • miira

      olen jo keski-ikäinen morsian ja aoin mennä naimisiin pitkässä puna-valkoisessa mekossa, se teetetään hieman pyylevälle varrelleni sopivaksi. Tiaran laitan hiuksiin ja aion olla prinsessa edes yhden päivän elämässäni. Mekossa on valkoista organtsaa ja punaista taftia, trumpetti helma ja pari punaista ruusuketta. Tiedän ettei varmaan ole kaikkein tyylikkäin valinta vanhalle akalle, mutta kun en ole koskaan saanut pukea päälle ns. ilta/juhlapukua, niin nyt on sen aika.

      • mulle kans

        Jotenkin tosiaan pukeutumismaailma on unohtanut kaikki ne naiset, jotka menevät keski-iässä vihille. Naiset, joiden ei enää tee mieli paljastaa käsivarsia ja joiden vartaloita raskaudet ja työ ovat kuluttaneet sen verran, että kermakakut ja olkaimettomat puvut ja merenneitomallit eivät ole tyylikkäitä. Kuvien morsiamet ovat langanlaihoja, mutta tavallinen immeinen usein leveäharteinen tai rintava tai massukas. Missä ovat meidän hääpukumme?


      • 7655
        mulle kans kirjoitti:

        Jotenkin tosiaan pukeutumismaailma on unohtanut kaikki ne naiset, jotka menevät keski-iässä vihille. Naiset, joiden ei enää tee mieli paljastaa käsivarsia ja joiden vartaloita raskaudet ja työ ovat kuluttaneet sen verran, että kermakakut ja olkaimettomat puvut ja merenneitomallit eivät ole tyylikkäitä. Kuvien morsiamet ovat langanlaihoja, mutta tavallinen immeinen usein leveäharteinen tai rintava tai massukas. Missä ovat meidän hääpukumme?

        "aikuinen morsian"? No lapsiakos ne muut ovat? Kyllähän kaikenikäisiä morsiamia on. Morsiuspuku on valkea, koska se nyt vaan on niin, miksi morsiamen ikä muuttaisi sen väriä? "housupuku/jakkupuku" outoja ehdotuksia.


      • Luulitar
        7655 kirjoitti:

        "aikuinen morsian"? No lapsiakos ne muut ovat? Kyllähän kaikenikäisiä morsiamia on. Morsiuspuku on valkea, koska se nyt vaan on niin, miksi morsiamen ikä muuttaisi sen väriä? "housupuku/jakkupuku" outoja ehdotuksia.

        Minä en valkoista pukua huolisi. En ole koskaan pitänyt valkoisista vaatteista muutenkaan. Luultavasti hankin jotain sammalenvihreää häihini. Vihkimisen aikoihin olen iältäni 51.


    • DS

      Työskentelen itse paljon morsiammien kanssa ja olen kyllä sitä mieltä, että a) pukukoodeista ei todellakaan kannata välittää OMISSA häissään, b) valkoinen tai värillinen tai vaikka läpinäkyvä sopii morsiamelle ikään katsomatta, kunhan morsian itse tuntee olevansa siinä kaunis ja olo on mukava

      Jos haluat tietää mitä YLEENSÄ valitaan, on "aikuisen" morsiamen valinta usein iltapuku tai yksinkertainen morsiuspuku. Valkoinen tai jonkun värinen (beige, kulta, hopea, vaalean vihreä, vaalean sininen, viininpunainen, musta, ruskea..ym. eli aika laaja skaala :)
      Mutta toki "aikuiset" valitsevat myös ihka oikeita morsiupukujakin, ihan ikään ja kokoon katsomatta, ja ovat olleet hyvin onnellisia ja tyytyväisiä!

      Niin että annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä lokeroida ihmisiä?

    • Himmelirimmeli

      Menen iässä 51 v vihille ja pukeudun mustapohjaiseen ruusukukalliseen olkaimelliseen mekkoon. Hartiat aion peittää mustalla pitsihiuvilla. Helma mekossa ylettyy juuri ja juuri polven alapuolelle. Haluan mekon olevan sopiva muuhunkin käyttöön, kuin pelkkään hääpäivään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2592
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      327
      2411
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1817
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1733
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1704
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1443
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1427
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe