Yhdysvaltoihin viisumi

Domino

Mulla ei oo tällä hetkellä ammattii, mut oon ajatellu muuttoa Jenkkeihin. Muuttaisin varmaan Losiin ja työskentilisin siellä jossain pikaruokalassa ja jossain vaiheessa sitten Yliopistoon. Mutta viisumin saanti? Pystyisinkö yksinkertaisesti mennä kertomaan suunnitelmani Yhdysvaltojen suurlähetystöön? Olen ajatellut tällaista vaihto-ehtoa. Ihmettelen vain miksi U.S. Tekee kärpäsestä härkäsen. EU:sta muuttaville muutto on lähes mahdotonta nykyään. Itsekeskeinen valtio, mutta kaunis luonto. Kiitos kaikille jotka voivat auttaa minua tässä asiassa.

16

4154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAYL

      Yksi paikka jossa osaavat neuvoa sinua, on SUOMI-AMERIKKA YHDISTYSTEN LIITTO RY.
      http://www.sayl.fi/

      • Domino

        Kiitos paljon


    • paras huvitus, mielikuvitus

      ettei sinulla mielikuvitusta ainakaan puutu, kunhan ei tule äitiä ikävä ?

    • minä

      Ilman erilaisia opiskelu- ja kulttuurivaihto-ohjelmia et pääse töihin, kun sinulla ei ole mitään ammattia.

      Ja vaikka olisikin, sinulla pitäisi olla työnantaja, joka on valmis hoitamaan paperisodan ja pystyy osoittamaan, että sinulla on sellainen ammattitaito ja osaaminen tähän nimenomaiseen työhön, jollaista ei Yhdysvaltain kansalaisilta löydy.

      Unohda mahdottomat haaveet, opiskele Suomessa ja ota sitten vaikkapa selvää vaihto-ohjelmista oppilaitoksesi ja jonkin yhdysvaltalaisen oppilaitoksen välillä.

      Monta kertaa näm "muuttajat" eivät ole koskaan edes olleet Yhdysvalloissa, kaikki "tieto" perustuu tv-sarjoihin...

    • jenkeistä

      siis jenkkeihin tosiaan tarvitset työtä tehdäksesi työviisumin ja se on todella vaikea saada. tottakai voit tehdä pimeästi, mutta jos jäät kiinni sinut luultavasti karkotetaan maasta lopullisesti. työviisumin saa helpoiten niin, että lähtee esimerkiksi suomalaisen firman kautta jenkkeihin, jolloin firma jenkeissä sponssaa sulle sen viisumin.
      jos haluat jenkkeihin opiskelemaan, kannattaa se mieluiten hoitaa suomesta käsin. rahaa se tietysti vaatii paljon, mutta sillä saat opiskelijaviisumin (jos vakuutat suurlähetystön siitä, ettet aio jäädä maahan valmistumisen jälkeen ja että varasi ovat riittävät). sillä ei tietysti voi tehdä töitä, mutta pääsisit kokemaan jenkit.
      oletko käynyt ikinä jenkeissä? nimittäin losissa se luonto ei todellakaan näy, varsinkaan kauniina..

      etkä voi vaan valitettavasti marssia usan suurlähetystöön 'kertomaan suunitelmistani'. tiedätkö miten monet haluaa muuttaa jenkkeihin vain rahan kuvat silmissä ja unelma paremmasta huomisesta? valitettavasti jenkeissä asiat on paljon huonommin kuin suomessa. monet asiat ovat niin erilaiset, että tottuminen kestää suhteellisen kauan. tosin, kaikki on makuasioita!

      tiedätkö muuten miten pieni palkka pikaruokalassa töissä olevilla on? ja tiedätkö kuinka suuret asuinkustannukset losin kaltaisessa kaupungissa on? auto olisi pakko hankkia eivätkä nekään tule ilmaiseksi, saati sitten pikaruokalatyöntekijän palkalla.

      en tietenkään halua tyrmätä unelmiasi ja suunnitelmiasi, haluan vain muistuttaa niistä tosiasioista mitkä siellä tulevat sitten esille. jenkit on monimutkainen valtio eikä sinne vain oteta ja lähdetä. muista ottaa paljon asioista selville ennen kuin teet mitään radikaalia!

    • rtyuijhs

      Sun viestis tuli esille kun etsin viisumitietoja Yhdysvaltoihin. Onhan tästä jo muutama vuosi kun tänne viestiä laitoit, mutta kiinnostais ihan tietää mitä teit?

      Itse olen menossa kesällä Kaliforniaan asumaan ja mietin et töitäkin olis voinu tehdä. Olin nimittäin 5 vuotta sitte Los Angelesissa ja nyt isäntäperhe tarjos mulle talon käyttöön kesäksi ja sinnehän menen. Ja kaikille tiedoksi, Los Angeles ei ole Kalifornian ainut kaupunki jossa tehdä töitä tai asua. Siellä on satoja muita ihania kaupunkeja missä tehdä töitä ja normaalihintaisia vuokra-asuntoja vaikka missä. Miten siellä muka olisi erilaista? Siellähän asuu ihan normaaleja ihmisiä..

      Se että mainitsit siitä kuinka amerikkalaiset on itsepäisiä, on ihan totta, kaikkihan sen tietää, mutta kalifornialaiset on kyllä paljon paljon vähemmän itsekeskeisiä, se on ainutlaatuista porukkaa. Jos muutit Losiin niin varmaan olet sen jo huomannut. Olen muuallakin USAssa seikkaillut ja ne on kyllä sellasia itsekeskeisyyden keskipisteitä, että Kalifornia on kuin oma valtionsa. Ja se että mainitsit Kalifornian luonnosta, ihmetytti mua. Kukaan kuka siellä ei aikasemmin ole käynnyt niin ei kykene ymmärtämään kuinka kaunis luonto siellä on. Joten kuulostais kun olisit siellä jo käynnytkin. Mikään elokuva ei pysty mitenkäään kuvaamaan sitä kauneutta. Se asia, mikä Kaliforniassa viehättää, on se luonto, ei mikään julkkishumpuukki, mielestäni.

      Lähinnä mua rupes ärsyttämään nuo ihmiset jotka yrittelivät herätellä sua "maankamaralle". Et mielestäni kysynyt heidän mielipidettään asiasta lähteäkkö vai ei. Eikä se ole yhtään mahdoton haave muuttaa toiseen maahan. Itse luulevat, että koska se on L.A niin sinne olis niin vaikeaa päästä ellei ole julkkis.. tai jotain kummallista. Toivon että lähdit kokeilemaan elämääs muuallekkin. Toki toivon myös, että teit sen kuitenkin perusteellisesti ajatellen. Pitää olla spontaaninen, niin sitä kokee elämässään paljon enemmän kun muut. Kaikki ei välttämättä ole hyviä muistoja, mutta niin sitä kasvaa viisaammaksi kun muut, eikö vain? Jos tv-sarjojen perusteilla jenkkeihin lähdit niin sait kyllä piru kokea paljon enemmän kuin mikään tv-sarja antaa näyttää. Minä koin yhden kuukauden aikana paljon enemmän kuin osasin kuvitella. Mainostaisin itse L.A:ta lomakohteeksi. Se on kaupunkiloma, rantaloma ja ihan mikä loma ikinä haluat!

      Jenkit on hirmu vaikea valtio, mutta jos kaliforniaan lähtee, se on sen arvoista. Minä ainakin tiedän monta normaalia onnellista perhettä Los Angelesista, joilla ei ole mitään ongelmia valtion kanssa ollut. Minäkin tulen sinne muuttamaan tulevaisuudessa, noin 5 vuoden kuluttua.

      Haluan tietää kuinka sinulla kävi? Lähditkö reissuun vai jäitkö Suomeen miettimään, mitä elämällään tekis?

    • bratty

      Millä viisumilla olet menossa kesäksi USA:aan? Saako sillä edes tehdä töitä?

      • 5yeyt

        No, jos hän on menossa kesäksi isäntäperheensä taloon asumaan, niin tuskin mitään viisumia on hankittu. Itsellä olisi ihan sama mahdollisuus tällä hetkellä, lähteä kesäksi lomailemaan ilmaiseen majoitukseen, ja työtäkin olisi tarjolla. En vain taida laittomasti sitä sinne uskaltaa lähteä tekemään...


      • 13
        5yeyt kirjoitti:

        No, jos hän on menossa kesäksi isäntäperheensä taloon asumaan, niin tuskin mitään viisumia on hankittu. Itsellä olisi ihan sama mahdollisuus tällä hetkellä, lähteä kesäksi lomailemaan ilmaiseen majoitukseen, ja työtäkin olisi tarjolla. En vain taida laittomasti sitä sinne uskaltaa lähteä tekemään...

        Jos teet laittomasti tyota ja jaat kiinni niin sinut karkoitetaan maasta. Takaisin ei ole tulemista.
        Tyottomyys on talla hetkella huippulukemissa, kylla oman maan kansalainen aina menee jonkun ulkomaalaisen edelle.
        Jos joku kuitenkin sinulle tarjoaa tyota pimeasti ja jaat kiinni, tyonantajalle tulee kovat sakot.
        Ja kylla taalla on laittomia latinoita ihan tarpeeksi vaarennetyin paperein mutta mistas suomituristi osaa menna niita shoppailemaan.


      • varovaisuutta
        13 kirjoitti:

        Jos teet laittomasti tyota ja jaat kiinni niin sinut karkoitetaan maasta. Takaisin ei ole tulemista.
        Tyottomyys on talla hetkella huippulukemissa, kylla oman maan kansalainen aina menee jonkun ulkomaalaisen edelle.
        Jos joku kuitenkin sinulle tarjoaa tyota pimeasti ja jaat kiinni, tyonantajalle tulee kovat sakot.
        Ja kylla taalla on laittomia latinoita ihan tarpeeksi vaarennetyin paperein mutta mistas suomituristi osaa menna niita shoppailemaan.

        Karkoitus ja maahantulokielto ovat vasta alkusoittoa. Se vasta mukavaa onkin, kun tekee viisumittomana töitä ja tapahtuu jokin itsestä riippumaton työtapaturma. Muutama päivä sairaalassa voi maksaa useita kymmeniä tuhansia. "Työnantaja" ei tietenkään maksa yhtään mitään. Matkavakuutus ei myöskään korvaa työnteosta aiheutuneita ongelmia (ja he kyllä selvittävät tapaturmaolosuhteet tarvittaessa USA:sta). Koko roska lankeaa siis itselle maksettavaksi.


    • Sinda

      Moi, onko kellään omakohtasta tietoa/kokemusta jos on ollut 12 vuotta sitten Usassa 8kk laittomasti vähän venähti reissu..enkä ns. jäänyt kiinni. Pääsenkö nyt matkustamaan maahan? Ja jos pääsen niin millasia mahdollisuuksia on sen 90 päivän jälkeen saada lisäaikaa oleskeluun? Olisin menossa au-pairiksi mutta en minkään järjestön kautta.

      • Guantanamo kutsuu

        Olet siis jo kerran kiertanyt Yhdysvaltojen lakia ja nyt aiot tehda sen uudelleen? Au pairiksi paasee lailisesti vain jarjeston kautta ja J-1 viisumilla. Sinulla nayttaa olevan kova hinku tutustua takalaiseen oikeuslaitokseen.
        911 muutti paljon ja ICE on erittain tarkka siita kuka paasee maahan ja kuka ei. Viisumilla tulijoitakin on kaannytetty takaisin kotiin kun ovat sita mielta etta ei ollut puhtaat jauhot pussissa.


      • visa waiver

        90 paivan oleskelulupaan ei voi anoa lisa-aikaa. Kaikki viisumit ja luvat anotaaan aina kotimaassa.
        Et 'jaanyt kiinni' kun poistuit maasta, takaisintulo on sitten eri juttu.


    • Sinda

      Joojoo olen suurrikollinen! Nyt olisi mahdollisuus saada vuoden vuorotteluvapaa töistä, eli mahdollisuus matkustamiseen, kielen oppimiseen, mutta kovin hankalaksi asian tekevät...
      Ja kysymys oli onko kenelläkään tietoa onko tässä mahdollisuutta päästä maahan vai onko rikokseni vanhentunut? Tai onko siitä edes mitään merkintää kun en virallisesti kiinni jäänyt?

      • voivoioioi

        Jaha ja nyt sitten yrität ESTA:n kanssa mennä koittamaan kepillä jäätä?
        Eiköhän noilla viranomaisilla ole edellisestä käynnistäsi tiedot milloin olet maahan tullut ja maasta poistunut, jos lentämällä olet rajat ylittänyt.
        Muistat varmasti sen vihreän maahantulokaavakkeen, mistä yksi osa piti antaa pois maasta poistuttaessa?
        Se että onko rikoksesi vanhentunut, selviää varmasti tuossa maahantulotarkastuksessa.
        Good Luck.


    • Sinda

      Juu, katoskun sitä ei aina nuorena osaa kaikkea ajatella järjellä vaan mennään tunteella, enkä kyllä sitä kadu! Ja luulen, että on kohtalotovereita muitakin kertomaan onko päässyt uudestaan maahan ettei tarvitsisi lähteä kokeilemaan. Täytynee kysästä lähetystöstä tai vaihtaa kohdetta. Usassa olisi vaan ollut muutamia tuttuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe