http://koti.phnet.fi/elohim/montatietavuorelleJumalanluo
Jos ihminen uskoo jälleensyntymiseen, niin on hyvin todennäköistä, että hän on omaksunut myös käsityksen useista teistä Jumalan luo; eli sen Uuden aikakauden liikkeen tavallisen käsityksen, että Jumala on kuin korkealla vuorella, jonne vie monta tietä.
Sillä monet ovat ainakin ajatelleet, että tiet, uskonnot, voivat kyllä olla erilaisia, mutta ne kaikki johtavat lopulta samaan suuntaan, saman Jumalan luo. Ja lopulta, kun ihmiset sitten ovat huipulla, he tulevatkin havaitsemaan päätyneensä juuri samaan paikkaan ja saman vuoren huipulle; eli he ovat päätyneet sinne, vaikka ovatkin tulleet sinne eri teitä.
Tie Jumaluuden luokse
4
539
Vastaukset
- Madhava
Mistä ovat lainaukset Sokrateen puheesta? Oletan että fiktiivisiä - olisi hyvä mainita.
Melkolailla asiavirheitä tuossa pumaskassa, oletko itse kirjoittaja? - ...
Jumaluuden luo on noudattaa rakkauden kaksoiskäskyä ja kultaista sääntöä ja sisäistää ne.
Ei tajunnan laajentaminen, ei meditointi, eivät rukoukset, eivät palvontamenot, ei pelkkä sokea usko, ei asketismi eikä maailmasta luopuminen.- pikkasen enemmän
Tarkennusta,mitä tarkoitat rakkauden kaksoiskäskyllä.
Ja kultaisella säännöllä sisäistää ne,
T.niko - ...
pikkasen enemmän kirjoitti:
Tarkennusta,mitä tarkoitat rakkauden kaksoiskäskyllä.
Ja kultaisella säännöllä sisäistää ne,
T.nikoRakkauden kaksoiskäsky:
* Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi ja Jumalaa yli kaiken *
Kultainen sääntö:
* Kohtele lähimmäistäsi kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan *
Näissä ohjeissa on kaikki, mikä riittää paluuseen takaisin. Kun ymmärrämme mitä todellisuudessa olemme ja ymmärrämme sen, ettei kukaan meistä ole saari vaan olemme kaikki osia yhdestä ja valtavasta kokonaisuudesta, pääsemme takaisin Jumalan luo.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752968
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642566- 2032220
- 731849
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1021452
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951079