En ole käyttänyt Imovanea muutamaan viikkoon mutta eilen taas jouduin hakemaan 30 kpl satsin. Illalla huomasin että aikaa kului eikä lääkkeen vaikutus ala millään... lähemmäs tunti meni ennen kuin tunsin vanhan tutun metallisen maun suussa mikä itselläni on ensimmäinen merkki lääkkeen vaikutuksesta. Nukahtamiseen menikin pitkälti yli toista tuntia...
Vaikuttaako nopeammin jos lääkkeen murskaa ensin ja hörppäsee mehulasillinen kyytipoikana alas vai onko tällä merkitystä vaikutusajan suhteen?
Imovanen vaikutuksen alkaminen
11
3028
Vastaukset
- mandata
Imovanen murskaaminen ei vaikuta lääkkeen tehoon. Yksi mahdollinen syy on, että elimistösi (=keskushermostosi) on tottunut tauosta huolimatta aikaisemmin lääkkeeseen ja siksi 1 tabletti ei riitä tuomaan unta. Osalla ihmisistä Imovane aiheuttaa niin sanotun paradoksaalisen reaktion eli pää menee sekaisin, mutta motoriikka sen kun vain kiihtyy eikä unta tule. Imovanen käyttöön liittyy usein pitkällä aikavälillä tarve nostaa annosta ja sitä kautta väärinkäyttöriski kasvaa. Imovanen kaltaisille lääkkeille hyviä vaihtoehtoja unen saannissa ovat väsyttävät masennus- tai neuroleptilääkkeet, joihin ei liity riippuvuusriskiä. Näitä lääkkeitä voi lääkärin ohjeen mukaan myös käyttää Imovanen kanssa, jolloin yleensä pienempi annos Imovanea riittää.
- miisa
imovane ei aiheuta riippuvuutta.. ei ole bentso!
tenox, alprox, xanor, diapam, risolid,opamox, oxepam jne. ovat riippuvuutta aiheuttavia.. - mandata
miisa kirjoitti:
tenox, alprox, xanor, diapam, risolid,opamox, oxepam jne. ovat riippuvuutta aiheuttavia..Totta, että Imovane ei ole varsinainen bentso. Se kuitenkin aiheuttaa riippuvuutta ja sitä todellakin käytetään väärin bentsojen tavoin. Vaikutusmekanismi on hieman erilainen kuin bentsoilla, mutta missään tapauksessa ei pidä luulla, että kyseinen lääke ei aiheuta riippuvuutta.
- käyttäjä
mandata kirjoitti:
Totta, että Imovane ei ole varsinainen bentso. Se kuitenkin aiheuttaa riippuvuutta ja sitä todellakin käytetään väärin bentsojen tavoin. Vaikutusmekanismi on hieman erilainen kuin bentsoilla, mutta missään tapauksessa ei pidä luulla, että kyseinen lääke ei aiheuta riippuvuutta.
... Imovanea käytetään väärin?
- mandata
käyttäjä kirjoitti:
... Imovanea käytetään väärin?
Imovanea käytetään väärin aivan kuten mitä tahansa päihdyttäviä aineita (kuten bentsot, huumausaineet, alkoholi) eli päihtymistarkoituksessa. Toisin sanoen lääkkeitä otetaan muuhun tarkoitukseen kuin nukahtamiseen. Imovanen väärinkäyttö ei ole samalla tavalla kuin bensot yleisesti puheissa, mutta terveydenhuollon alalla työskentelevät kyllä tietävät tästäkin ongelmasta.
- 4844489799874
miisa kirjoitti:
tenox, alprox, xanor, diapam, risolid,opamox, oxepam jne. ovat riippuvuutta aiheuttavia..Kyllä se imovane aihettaa riippuvuutta. Käyttöohjeessa lukee että lääke voi aiheuttaa riippuvuuden.
- täällä
oon vuoden päivät syöny imovanea ja nykyisin parina iltana vk:ssa käy sillee et tabu ei vaikutakkaan. (mulla kans metallin maku on eka merkki) oottelen yleensä 1 1/2 tuntia ja käyn sit ottaa uuden. En tosin nukahda pelkällä imolla vaan on ehdottomasti luettava kirjaa et uni tulee. Ilman kirjaa ei oo imolla mitään vaikutusta. Aika jännä homma mut näin mulla. Onpahan tullu kirjallisuutta koluttua läpi hyvin.
Sit vielä on ilmaantunut sellainen ongelma että n kk:n ajan oon heränny keskel yötä (2-3:naikaan) enkä oo enää unta saanu. Ei oo tällästa ollu sit imovanen syönnin aloittamisen jälkeen. Pitäsköhän lähtee ihan virallisesti jotai hoitoo hakee. Imovane reseptin sain samalla kun kävin flunssan takia lääkärissä.- unelias
Annetaanko imovanea jo flunssaankin, justiinsa!
- unelias
yksilöllistä toi vaikutus. Olen käyttänyt joka ilta kymmenisen vuotta imovanea, otan puolikkaan ja noin kymmenisen minuuttia,niin olen valmis nukkumaan, siis se rauhottaa mut, mutta en simahda lääkkeestä, tulee vaan tyyni olo ja saan siksi nukuttua. En tiedä mahdoinko selittää ymmärrettävästi.
Mua on iät ajat vaivannut unettomuus ja johtuu varmaan siitä, että en osaa "rauhottaa" itseäni, vaikka olen kyllä kokeillut kaikenmaailman rentoutuskasettajakin, mutta kaikilla on vaivansa, mulla unettomuus. - Anonyymi
Hyvä lääke se on.
- Anonyymi
Suosittelen ottamaan unilääkkeet tyhjään vatsaan. Ne vaikuttaa silloin nopeammin. Itsellä Tenox käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838