Kytkytarjousten hintavertailu hankalaa

Suomi24toimitus

Kytkykännyköiden kuukausikustannuksissa on suuria eroja, paljastaa Viestintäviraston hintavertailu. Erot kalleimman ja halvimman vaihtoehdon välillä ovat jopa useita kymmeniä euroja.

Yksikään operaattori ei myöskään ole paketoinut liittymiinsä suoraan datasiirtoa, vaikka 3G-verkon varsinainen lisähyöty on nopeampi datasiirto.

Lue uutinen Digitodaysta:
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=12&news_id=55457

Tutustu hintavertailuun Viestintäviraston sivuilla:
http://www.ficora.fi/suomi/tele/mvhintavertailut.htm

Oletko ajatellut 3G-kännykän hankkimista? Ovatko hinnat ja käyttäjäehdot liian vaikeita hahmottaa?

30

13116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tykkimies

      Ei oikein keksi mitään käyttöä moiselle. Tähänkin asti on tärkeintä ollut vaan puhelut ja viestien lähetys. Oikeastaan ei viitsi maksaa sellaisesta mitä ei kauheasti kaipaa. Joten varmasti joskus tulee hankittua kun nykyinen luuri sanoo työsopimuksensa irti, mutta siihen asti seuraan hintojen ja palvelujen kehittymistä...

      • sonierkkaaja

      • K@lle
        sonierkkaaja kirjoitti:

        http://3g.kiinnostaa.com/
        Tuolla osoitteessa voi vertailla paketteja...

        Itse en ole hankkimassa pakettia.

        Eihän noissa edes voi valita, minkä operaattorin liittymään puhuu minkäkin verran. Esim. Saunapaketti 3G on edullinen, jos puhelee pääsääntöisesti vain saunalahtelaisten kesken.


      • EIIIIIIII , EIIIIII...........
        sonierkkaaja kirjoitti:

        http://3g.kiinnostaa.com/
        Tuolla osoitteessa voi vertailla paketteja...

        Itse en ole hankkimassa pakettia.

        KIINNOSTA SITTEN PÄTKÄNKÄÄN VERTAA, PUHELUT/ VIESTIT HOITUU VÄHEMMÄLLÄKIN TEKNIIKALLA,JA JOS EI MUITA ASIOITA EHDI TOIMITTAA "VIRASTO AIKANA"
        NIIN HUONOSTI ON ASIAT, EI KANNATA JOUTUA PUHELIMEN ORJAKSI..... MUTTA JOS JOKU HALUAA ITELLEEN LEIKKIKALUN JA ON SEN TARPEESSA NIIN MIKÄS SIINÄ MINUNPUOLESTA SAAPI HOMMATA..


    • Sony Ericsson w810i

      mutta todennäköisesti ostaisin sen erikseen, ilman liittymää. Vaikka osamaksuillakin, jolloin sen kännykän hankkiminen tulee kytkykauppaa edullisemmaksi eikä sitoudu kahdeksi vuodeksi johonkin tiettyyn operaattoriin.

      3G-phelimella ei tosin tee vielä mitään kun 3G-verkot toimivat erittäin rajatuilla alueilla. GPRS/EDGE -kamerapuhelin riittää näillä näkymin vallan mainiosti pitkälle tulevaisuuteen.

    • kysy?

      kysymys kuuluu: mitä tekisit 3 geellä?
      operaattorien palvelut rajoittuu lähinnä nettiselailuun ja mainosten tarjoamaan elokuvien katkelmien katsomiseen. miksi siitä pitäisi maksaa?
      on lisäarvo TAVALLISELLE kuluttajalle riittävä?
      Nettiaddiktit on erikseen, heille puhelin on luotu.

      • ts77

        Kyllähän suuri syy noiden 3g-bundlausten tuloon on se, että saataisiin ihmiset käyttämään myös videopuheluita. Elisalla ainakin on elokuun loppuun asti ilmasta (1000 min/kk) soitella elisan verkossa videopuheluita. Normaali taksa on 19 senttiä elisan verkossa ja 25 muihin.


      • Kimmo.60
        ts77 kirjoitti:

        Kyllähän suuri syy noiden 3g-bundlausten tuloon on se, että saataisiin ihmiset käyttämään myös videopuheluita. Elisalla ainakin on elokuun loppuun asti ilmasta (1000 min/kk) soitella elisan verkossa videopuheluita. Normaali taksa on 19 senttiä elisan verkossa ja 25 muihin.

        Vai ilmaista? Kattelehan mikä on ilmaista. Nykyisin tätämyskoneellakin löytyy "ilmaisia" puhe- ja kuvaviesti mahdollisuuksia. Muttaaa. Onko ne " ILMAISIA" Kysympäs vaan?


      • ----------
        ts77 kirjoitti:

        Kyllähän suuri syy noiden 3g-bundlausten tuloon on se, että saataisiin ihmiset käyttämään myös videopuheluita. Elisalla ainakin on elokuun loppuun asti ilmasta (1000 min/kk) soitella elisan verkossa videopuheluita. Normaali taksa on 19 senttiä elisan verkossa ja 25 muihin.

        ILMAISIA LOUNAITA !


    • kenny

      Vanhentunutta teknologiaa. UMTS on kalliimpi ja hitaampi kuin laajakaista. Soneran hinnotteluissa ei ole järjen häivää; 500 megan kuukausi paketti 85€, elisalla on edge 30€/kk joka on edes lähellä kipurajaa hinta/nopeus suhteeltaan.

      Kännykän kameraominaisuudet ei pärjää kameroille, kamerat tarvittee optiikan.

      • sonierkkaaja

        3G- edge- ja gprs käyttö RAJATON määrä tiedonsiirtoa 10e/kk, tosin 12kk sopimus.


    • etten tiedä asiasta

      tarpeeksi. Jos hankin 3G-kännykän tarvitsenko: 1) Nettiliittymän käydäkseni sähköpostissa ja hoitaakseni pankki asiat?

      2) Paljonko on paljon? Datan siirron määrä? Pystynkö käymään kännykälläni kohtuuhinnalla 4-5 kertaa kk pankissa, maksamaan muutaman 5-6 laskua, ja lukemaan sähköpostit 2 x päivässä, niin ettei tuu tolkuttoman kallista lystiä.
      Lisäksi voisin lukea iltalehteä tms. Elokuvia en ala niin pienestä tiirata.

      3) Mitä siis kaikki tämä maksaisi verrattuna normaaliin laajakaista-nettiyhteyteen?

      Jos em. juttuihin tarvitsen vielä erillisen nettiyhteyden, ei ole mitään järkeä hankkia 3G-kännykkää.

      Selkeää informaatiota lisää! Ne, jotka tarttee työnsä puolesta olla tiedossa ajan tasalla, hankkivat varmaan mielellään nopean kännykän. On mulla ittelläkin kamerakännykkä, mutt en ole yhtään tietoinen, mitä tartteisin kuvan lähettämistä varten ja mitä se maksaisi. Infoa lisää!

      • 3G-puh käytöstä

        olisi varmaan tervetullut ja olisi eduksi kännykän myyntiä ajatellen. Kansa ei uskalla tunnustaa olevansa tyhmää ja mainonta on liian korkealentoista.
        Ei riitä, ett tällä voi tehä tätä ja tätä.
        Vaan pitäisi olla esimerkkejä kuinka paljon jutut maksaa. Jonkin näköinen hintahaitari edes.
        Kuinka monta kuvaa voin lähettää tähän ja tähän Datamäärään.


      • sika säkissä

        et tarvitse 3G puhelinta, jos et tiedä noita asioita.


    • TÄMÄNLAATUISEEN

      Monia tarpeita yritetään luoda. Mainoksissa saat ilmaista tai lähes ilmaista nyt...haha, jonkin ajan kuluttua sinua ku...aan linssiin. Minua kerran näillä puoli-ilmaisilla - mainosta kun tulee tv:n joka kanavalla tuutin täydeltä. Ilmaa taitaa olla hinnoissa ja ihmisiä irtisanotaan, että saataisiin vielä parempaa hilloa!

    • jepulis

      Mä sain 3G-kännyn synttärilahjaksi. Ja vaihdoin samalla liittymätyyppiä juuri siihen puhelimeen sopivaksi. Eli kyllä kannatan, perheeseen tulee myös vielä toinen 3G-känny. :)

    • Ville ...123

      Haimme Elisan liittymät ja puhelimet. Kysyin että toimiiko videopuhelut. Minulta kysyttiin missä asun ja sanoin, että täällä Turussa. Jolloin myyjä vastasi, että sitten ne toimivat. Teimme kaupat juuri sen takia, että videopuhelut toimivat myös kotoa käsin.
      Nyt kun liittymä aukesi, niin kävi ilmi että raja kulkee parin kilometrin päässä. Videopuhelut ei siis kuulu meillä kotona.
      Kävelin takaisin Raision Elisashoppiin ja kerroin että mielestäni minua on johdetttu harhaan ja haluan purkaa sopimuksen. Mutta vastaus oli, että tämä ei ole riittävä syy. Perkele sanon minä. Minullehan on annettu väärää tietoa myyjän toimesta ja siksi teimme kaupat. Tämähän on lainvastaista ja täysin asiakkaan aliarvioimista ja kusettamista.
      Pistin välittömästi tiedustelun kuluttajaneuvojalle, en varmasti anna periksi tässä.
      Onko vastaavia kokemuksia tai voitko antaa jotain vinkkejä ongelmaan?

      • ihmettelijä..

        ELi siis videopuhelut eivät toimi kaikkialla?! Minulle myyjä ehdotti kalliimpaa puhelinta, jotta voisin käyttää videopuheluita helpommin. Itselläni oli entuudestaan olettamus (ja varma sellainen) etteivät videopuhelut toimi asuinpaikallani, joka sijaitsee lähestulkoon maaseudulla. Myyjä väitti toista ja ajattelin että ehkäpä hän sitten tietää paremin...

        Saa nyt nähdä toimivatko nuo videopuhelut, vai huijattiinko minut vain ottamaan kalliimman kk-maksun omaava puhelin! Ensin pitää vain jaksaa odottaa kohtuuttoman pitkä aika ennen kuin elisan littymä aukeaa. (tilasin 7.4. ja eilinen soitto elisalle paljasti, ettei edes numeron siirto pyyntöä oltu lähetetty nykyiselle operaattorille!!)


      • mobiilis
        ihmettelijä.. kirjoitti:

        ELi siis videopuhelut eivät toimi kaikkialla?! Minulle myyjä ehdotti kalliimpaa puhelinta, jotta voisin käyttää videopuheluita helpommin. Itselläni oli entuudestaan olettamus (ja varma sellainen) etteivät videopuhelut toimi asuinpaikallani, joka sijaitsee lähestulkoon maaseudulla. Myyjä väitti toista ja ajattelin että ehkäpä hän sitten tietää paremin...

        Saa nyt nähdä toimivatko nuo videopuhelut, vai huijattiinko minut vain ottamaan kalliimman kk-maksun omaava puhelin! Ensin pitää vain jaksaa odottaa kohtuuttoman pitkä aika ennen kuin elisan littymä aukeaa. (tilasin 7.4. ja eilinen soitto elisalle paljasti, ettei edes numeron siirto pyyntöä oltu lähetetty nykyiselle operaattorille!!)

        Videopuhelut toimivat vain 3G-verkon alueella.

        Eli seuraavan kartan punaisilla alueilla:
        http://map3.centroid.fi/elisapeitto/mapa.php

        Ainakin mitä tuossa 3g.kiinnostaa.com laskurista laskin niin Elisan Paketti tulee monessa tapauksessa edulliseksi jos asuu 3G-alueella ja palveluille on oikeasti tarvetta (Monellakaan ei näin ole).


      • ihmettelijä...
        mobiilis kirjoitti:

        Videopuhelut toimivat vain 3G-verkon alueella.

        Eli seuraavan kartan punaisilla alueilla:
        http://map3.centroid.fi/elisapeitto/mapa.php

        Ainakin mitä tuossa 3g.kiinnostaa.com laskurista laskin niin Elisan Paketti tulee monessa tapauksessa edulliseksi jos asuu 3G-alueella ja palveluille on oikeasti tarvetta (Monellakaan ei näin ole).

        Itse siis olin oikeassa ja myyjä väärässä. Nykypäivinä ei näköjään voi luottaa kennekään! Mitä minä teen "paremmalla puhelimella videopuheluihin" kun asun edge -alueella.

        Onko minulla oikeutta vaihtaa halvempaan puhelimeen, koska myymäjä antoi väärää tietoa? Kehtasipa vielä naureskella minulle kun väitin etteivät videopuhelut toimi paikkakunnallani! ARGH


      • jsiwoqäd
        ihmettelijä... kirjoitti:

        Itse siis olin oikeassa ja myyjä väärässä. Nykypäivinä ei näköjään voi luottaa kennekään! Mitä minä teen "paremmalla puhelimella videopuheluihin" kun asun edge -alueella.

        Onko minulla oikeutta vaihtaa halvempaan puhelimeen, koska myymäjä antoi väärää tietoa? Kehtasipa vielä naureskella minulle kun väitin etteivät videopuhelut toimi paikkakunnallani! ARGH

        Tee liikkeeseen valitus kyseisestä myyjästä ja kirjoita paikallislehden mielipideosastolle. VAADI kaupan purkua.

        Lisäksi yhteys kuluttajaneuvojaan.


      • Ville .....123

        Terve taas,

        kirjotan vielä uudemman kerran. Eli siis sinullekin on käynyt samaten kuin minulle. Vittu sentään, tää on TODELLA pahaa kusetusta. Jos sanotaan että videopuhelut toimivat ja sitten eivät toimikaan.
        Olen varma, että kaupan voi purkaa, jos vain pystyy todistamaan että myyjä on lupaillut liikoja. Loppupeleissä tässä on nyt asiakkaa sana myyjän sanaa vastaan.
        Se on sellanen juttu, että tässä johdetaan ihmisiä harhaan ja se ei käy, ei todellakaan! Mulla on siis todella kuluttajaneuvojalle jo lähetetty pitkä sähköposti, jossa kerroin koko tapauksen ja odotan vastausta.
        Ja ElisaShopissa röyhkeästi sanottiin, että tuo ei ole riittävä syy perua...kuvitelkaa nyt...ei ole riittävä syy perua sopimusta jos sen aikaan saamiseksi on käytetty valehtelua ja harhaanjohtamista. Jo vittu suomen lakikin sen kieltää, että sopimus ei ole pätevä, mikäli se on aikaan saatu vilpillisessä mielessä!!!


      • sonierkkaaja

        Olet oikeassa, myyjän olisi pitänyt tarkastaa verkon saatavuus ihan osoitekohtaisesti, ennen kuin lupaa kuuluvuuden. Kerro toki miten käy tän jutun kans!


      • asiantuntija-aaro se salkka...
        jsiwoqäd kirjoitti:

        Tee liikkeeseen valitus kyseisestä myyjästä ja kirjoita paikallislehden mielipideosastolle. VAADI kaupan purkua.

        Lisäksi yhteys kuluttajaneuvojaan.

        Helpottaisi, jos aina ensin tutustuisi vaikka yhtiön nettisivustoon ja vasta sitten tekisi päätöksen mistä hankkii puhelimen ja liittymän.
        Kannattaa muistaa kana-aivo, että sopimus on aina sopimus ja siinä ei enää kuluttajaviranomainen voi paljon mitään tehdä, se vanha viisaus, että ota ensin selvää ja lue tekstin minne nimesi laitat pitää taas kerran paikkansa. Psljon on näitä kana-avioja, jotka eivät osaa lukea mihin nimensä pistävät, voi voi ,,,, se elämä opettaa ja kyllä näissä liittymäasioissa ihmiset saavat vain syyttää itseään eivätkä operaattoreita. En ole ostanut 3G puhelinta, vaikka täällä se toimii. (Katsoin 3G kartasta operaattorin sivulta eli varmistin)
        Tuo 3G järjestelmä ei tule koskaan laajenemaan koko maata kattavaksi, vaikka kuka lupaisi mitä, tämä vain totta ja yksi myyntikikka.
        Kun viisas odottaa vähän aikaa tulevat puhelimien hinnat todella taasen alas, ja kun ihminen on omatoiminen ei tarvitse soitella jatkuvasti operaattorille onko mulla taas paskat housussa, kyllä tää kansa on sitten typerää !!!
        Ainakin nämä valittajat, menen kuluttaja-asiamiehen luo, kirjoitan lehtiin, kun en saanut namua laatikossa, kun olen typerä idiootti asiakas, enkä osaa lukea tai ymmärrä mitä minulle kerrotaan,,,,voi voi


      • OSOITE TIEDOISTA KATVE NÄKYY

        Kyllä Sinun osoitetiedoista myyjä näkee, että olet katvealueella. Ei voi panna hanttiin. Kaupan purku vaan. Jos Sinulla on kotivakuutus niin käytä sitä jos tulee oikeudenkäynti. Sinulla ei tuossa tapauksessa ole mahdollista hävitä. Myyjän olisi tullut tarkistaa toimivuus!


      • Ville ...123
        OSOITE TIEDOISTA KATVE NÄKYY kirjoitti:

        Kyllä Sinun osoitetiedoista myyjä näkee, että olet katvealueella. Ei voi panna hanttiin. Kaupan purku vaan. Jos Sinulla on kotivakuutus niin käytä sitä jos tulee oikeudenkäynti. Sinulla ei tuossa tapauksessa ole mahdollista hävitä. Myyjän olisi tullut tarkistaa toimivuus!

        Jeps. Katsotaan miten käy. Toki kotivakuutuskin on ja sitä kautta oikeusturvavakuutus. Toivottavasti ei niin pitkälle pidä mennä. Yleensä kuluttajaneuvojan suositus jo riittää. Mutta saa nähdä.
        Palataan asiaan myöhemmin.


      • eri mieltä
        asiantuntija-aaro se salkka... kirjoitti:

        Helpottaisi, jos aina ensin tutustuisi vaikka yhtiön nettisivustoon ja vasta sitten tekisi päätöksen mistä hankkii puhelimen ja liittymän.
        Kannattaa muistaa kana-aivo, että sopimus on aina sopimus ja siinä ei enää kuluttajaviranomainen voi paljon mitään tehdä, se vanha viisaus, että ota ensin selvää ja lue tekstin minne nimesi laitat pitää taas kerran paikkansa. Psljon on näitä kana-avioja, jotka eivät osaa lukea mihin nimensä pistävät, voi voi ,,,, se elämä opettaa ja kyllä näissä liittymäasioissa ihmiset saavat vain syyttää itseään eivätkä operaattoreita. En ole ostanut 3G puhelinta, vaikka täällä se toimii. (Katsoin 3G kartasta operaattorin sivulta eli varmistin)
        Tuo 3G järjestelmä ei tule koskaan laajenemaan koko maata kattavaksi, vaikka kuka lupaisi mitä, tämä vain totta ja yksi myyntikikka.
        Kun viisas odottaa vähän aikaa tulevat puhelimien hinnat todella taasen alas, ja kun ihminen on omatoiminen ei tarvitse soitella jatkuvasti operaattorille onko mulla taas paskat housussa, kyllä tää kansa on sitten typerää !!!
        Ainakin nämä valittajat, menen kuluttaja-asiamiehen luo, kirjoitan lehtiin, kun en saanut namua laatikossa, kun olen typerä idiootti asiakas, enkä osaa lukea tai ymmärrä mitä minulle kerrotaan,,,,voi voi

        kansan tyhmyydestä...sitä se ei ole vaan
        "sinisilmäisiä" ja luottavat liian hanakasti
        jälleenmyyjään, joka kusettamalla yrittää
        tienata leipänsä...tosin sillä keinolla
        jälleenmyyjä saa helposti hankittua
        vihamiehiä ja tuntuu siltä, että myyjät ne
        todella tyhmiä ovat kun aliarvioivat
        kuluttajaa ja näin hankkivat itselleen
        vaikeuksia...


    • Mika34

      Elisan pakettiliitymän avaus ainakin kestää perkeleen pitkään.Tilasin sen netin kautta 1.4 samalle numerolle,ja viime tiedustelun mukaan ainakin menee vielä viikko ennenkuin mitään tapahtuu.Tekis mieli vaihtaa liittymää!!

      • HETIMITEN VAAN

        Minä koin katkerasti Elisan ku....an minua. En mene enää halpaan toista kertaa. Ystävälläni samat kokemukset. Parin kuukauden laskutus kun lopetti liittymän. Se kun kuulemma on ehdoissa. Mainoksissa sanotaan olevan alussa halpaa..jaajaa..entä jatkossa ja kun todella haluat eroon. Silloinki vielä rokotetaan.


    • Kuningas ja kuningatar

      Ajankohtaista 30.3.2006


      3G-KYTKYKAUPOILLA HARKINTA JA VERTAILU
      OVAT VALTTIA

      Omia tarpeitaan on hyvä miettiä ennen kuin sitoutuu jopa kahden vuoden liittymäsopimukseen

      Huhtikuun alusta markkinoille tulevassa kolmannen sukupolven matkapuhelimen ja liittymän kytkykaupassa kuluttaja sidotaan asiakkaaksi jopa kahdeksi vuodeksi. Kuluttajavirasto kehottaa kuluttajaa arvioimaan nykyiset ja tulevat käyttötottumuksensa harkitessaan tarjouksiin tarttumista. Oheinen lyhyt muistilista ja tietopaketti on hyvä käydä läpi ennen kytkykauppoihin ryhtymistä.

      Kytkykaupassa voidaan tehdä jopa kahden vuoden määräaikainen liittymäsopimus, jonka voi irtisanoa tuona aikana vain laissa määritellyissä erityistilanteissa. Lisäksi operaattori saa estää tuona aikana toisen operaattorin liittymän käytön kytkykaupassa tarjotussa puhelimessa. Vaihtoehtojen hinnoittelutavat ovat erilaisia ja kytkykaupasta tulevaa etua tai lisäkulua on vaikea arvioida.


      Ennen kuin tartut kytkytarjoukseen:

      varmista, ettei sinulla ole ennestään voimassaolevaa määräaikaista sopimusta
      muista, ettei määräaikaista sopimusta voi irtisanoa kesken sopimuskauden
      puhelimessa ei voi käyttää toisen operaattorin sim-korttia
      mieti omat nykyiset käyttötottumuksesi ja pyri ennakoimaan tulevat tarpeesi
      tarkista, mitä puhepaketti kattaa, miten se vastaa käyttötottumuksiasi sekä mikä on erikseen veloitettavien palvelujen hinta ja merkitys sinulle
      älä tee ratkaisua mainostetun edun perusteella, vaan kokonaiskustannusten ja oman käyttötarpeen perusteella


      Omien käyttötarpeiden arviointi ja hintavertailu avuksi päätöksentekoon

      Markkinointitietojen perusteella voi olla vaikea tehdä päätöstä. Kytkytarjouksia arvioidessaan voi ensiksi miettiä, mikä vaihtoehto vastaa omia käyttötarpeita, saako kytkykaupasta etua ja onko kiinnostunut uusista palveluista. Jos haluaa verrata kytkytarjousta erikseen hankittavaan 3G-puhelimeen ja vastaavaan liittymään, kannattaa verrata tarjouksen kokonaishintaa erikseen hankittavan puhelimen ostohintaan lisättynä erillisestä liittymästä aiheutuvilla kuluilla kytkykaupan sopimusajalta. Kytkykaupan kokonaishinta on vähintään sopimuksesta aiheutuvien kiinteiden maksujen yhteissumma koko määräaikaiselta sopimuskaudelta.


      Tarjouksissa on yhdistetty eri tavoin puhelimen hinta ja liittymäkulut. Tarjousten liittymä voi esimerkiksi sisältää tietyn minuuttimäärän kattavan puhepaketin ja lisäveloituksen ylimenevistä puheluista, tai kaikki puhelut ja tekstiviestit veloitetaan erikseen kuukausimaksun päälle. Kuluttajan on usein vaikea arvioida omia tarpeitaan jopa kaksi seuraavaa vuotta eteenpäin. Mikäli tarjoukset kiinnostavat, on hyvä tarkistaa, mitä ominaisuuksia puhelimeen ja liittymään ylipäänsä kuuluu ja miten erilaiset uudet palvelut on hinnoiteltu, sillä operaattoria ei voi vaihtaa määräaikaisen sopimuksen aikana. Tarjolla olevat uudet palvelut ja niiden hinnoittelu vaihtelevat eri operaattoreilla. Olennaista on, tuleeko kaikista uusista palveluista avaus-, ja muita maksuja vielä normaalien kuukausi- ja puhelukulujen päälle. Lisäksi on hyvä muistaa, että 3G-verkon kaikkia palveluita ei vielä voi käyttää kattavasti koko maassa.



      Määräaikainen sopimus sitoo eikä numeroa voi siirtää

      Ennen uuden liittymän avaamista on syytä varmistaa, ettei ole jo ennestään sitoutunut voimassaolevaan määräaikaissopimukseen. Jos on tehnyt aiemman määräaikaisen liittymäsopimuksen, jota ei voi irtisanoa sopimuskauden aikana, operaattorilla ei ole myöskään velvollisuutta numeron siirtämiseen sopimuskauden aikana.


      Määräaikainen sopimus sitoo pitkäksi aikaa asiakkuuteen ja liittymästä joutuu maksamaan ainakin kiinteät maksut, kuten kuukausimaksun, sopimuskauden loppuun saakka. Kuluttajalla on lain mukaan oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus joutuessaan pääasiassa ilman omaa syytään maksuvaikeuksiin vakavan sairauden, työttömyyden tai muun erityisen seikan vuoksi. Onkin hyvä tarkistaa tarjouksia arvioidessaan, joutuuko puhelimesta näissä tilanteissa maksamaan vielä erillishintaa.


      Operaattori saa asettaa kytkykaupassa tarjottavaan puhelimeen liittymäeston, jolloin toisen operaattorin liittymän käyttö puhelimessa ei ole mahdollista. Esto on purettava maksutta liittymäsopimuksen päättyessä ja viimeistään kahden vuoden kuluttua sopimuksen tekemisestä, mutta vain jos kuluttaja erikseen vaatii purkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe