Monellakos on

Roskakuski.

ADR ajolupa? Itselläni on kappaletavara ADR lupa joskaan sitä ei varmaan tule tarvitsemaan roskakuskina.

Pientä galluppia

Menikö koe ekalla läpi? Mulla Meni vasta toisella yrityksellä läpi. Aika helppo on kun osaa katsoa vastaukset oikeasta kohtaa kirjoista.

25

5522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FHxXx

      En vain tartte sitä.
      Menee vanhaks vuoden päästä. Pitäis vissii mennä kurssille sitten, ettei menis vanhaksi.
      Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka ARD hommiin lähtiskin...

    • joo

      armeijassa ollessani valtio kustansi adr luvat. ensimmäisellä kerralla meni kumpikin läpi ja säiliö koe meni 0 virheellä läpi. tällä hetkellä ei käyttöä luville mutta eihän sitä tiiä vaikka joskus tulis lähdettyä ajamaan myrkkyrekkaa tai polttoaine rekkaa..armeija aiko kutsua kertaamaan viiden vuoden sisään intistä päästyä,ja aiko uusinta kurssinb järjestää

      • mikk-78

        Intissä Minäkin luvan suoritin on ihan säiliö sellainen, kerran olen uusinta tentissä käynyt. On tuolle käyttöä muutaman kerran ollut, mutta nykyään aika harvoin. Molemmilla keroilla mennyt tentti kerralla läpi.


    • löytyy

      Ammattikoulustahan ne ikään kuin jäi käteen molemmat niin kappale kun litkukin. Ja tarvetta on ollut koko ajouran ajan, ensin säiliökonttien ja nyt kiinteäsäiliöisen kanssa

    • Kpl ja pyttylupa löytyy ja laakistahan niistä kokeista on päästävä...

    • löpökuski

      molemmat (kpl/säiliö) ei nimittäin ilman lupaa näitä bensa litkuja kuskailtas. Läpi meni kummatkin ekalla mutta tunnen myös henkilön jolla meni AD/HD lupa vasta 10:llä kerralla läpi.Siinä o jo haastetta=)

    • pönttöhörhö

      löytyy sekä kappale- että säiliö luvat ja kerrasta läpi.

    • autokuski75

      onhan tuo. vielä kpl mut siitähän on tarvittaessa helppo korottaa.kannattaa pitää voimassa vaikka ei nyt sitä tartte,eihän sitä koskaan tiedä näissä hommissa..

      • autokuski75

        nii ja kerralla on menny aina..


    • Lupa oli

      Vähä on kyllä tolkuttoman kallis jos sitä vaan varalla pitää... Itse en ainakaan raaskinu vähiä rahojani siihen laittaa vaik mietinnässä olikin. Vanhaksi meni sitte...

    • hwi

      Löytyy kumpikin ja meni ekalla läpi. Tarvetta on aina silloin tällöin.

      • Saatu

        On adr-säiliölupa ilman rajoituksia. Kurssikeskuksesta se yli 10v sitte tuli saatua, uusinnat on työnantaja kustantanu. Kpl-lupa olis töiden puolesta riittäny, säiliö-lupa en oo ikinä töiden puolesta tarvinnu mut eihän sitä tulevaisuudesta tiedä.


    • kpl tavara

      ja säiliö on mutta eipä niitä tarvihe.enkä toden näköisesti tule koskaan tarvitsemaan vituttaa
      kun tuli turhaan hankittua ne luvat.koska ei munusta
      oo säiliöautohommiin. eikä muihinkaa autohommiin
      koska ei oo kokenusta.

      • lupa

        vanhax meni,,eipä kiinnostanu uusia vaik työnantaja olis maksannu..


    • oli kummatkin, ja tyhmänä laskin kummatkin vanhaks, ajatellen että kyllä sellaisia hommia on missä ei tartte. Varmaan onkin, mut jouduimpa kappaletavaraluvan viime kesänä sit uudelleen käymään. ELI kannattaa pitää lupa voimassa, vaikka ei sitä juuri sillä hetkellä tarttekaan.

      • on muuten kerrankin erittäin mielenkiintonen aihe. Taitaa näköjään mullakin olla jonkinlainen tekemisen pula=)


    • Arskak2

      luvat. Täys kortti. Kurssilta ensin kappale ja säiliö, ja kertauskurssin jälkeen pommit päälle, vaik niitä ei käsiteltykkään.

      Kappaletta tarvii väh. kerran kuussa, ja toisaalta tekis mieli hävittää koko läpyskä...

      Ei muuten, mut oranssi väri houkuttelee sinivuokkoja, ja aikaa menee turhaan vähtäämiseen.

    • pönttö

      Säiliökortti löytyy (yllättäen!), uusittukin jo pariin kertaan.

      Samoin turvallisuusneuvonantajapaperit, nekin päivitetty kertaalleen. Ekasta TNA-tutkinnosta jäi pari pistettä auki maksimista, uusinnassa muistaakseni 5 vaille täydet.

    • rahti-78

      Rupes kappaletavara luvasta käymään päivät vähiin joten kävin päivittään sen varmuuren varalta säiliö luvaks jos vaikka tulis jossain vaiheessa lährettyä pytty hommiin. Kerta laakillahan ne kokeet täytyy läpi saada kun, kerran vastauksetkin on nokan edessä.

    • stycke

      Juu, nyytti- ja purkkilupa löytyy. Kokeet molemmista kerralla läpi, ensinmainitusta ilman virheitä. Ensi vuonna uusimaan, ellei spedin tai jonkun talon puolesta mitään ilmene niin menen Rajamäelle uusimaan. "Myrkky" on erinomainen opettaja, tietää mistä puhuu eikä lunttaa kirjasta yhtenään. Osaapa vielä viljellä hiukan huumoria sekaan niin että pysyy mielenkiinto yllä.

      • pönttö

        En miestä tunne sen paremmin, enkä ole tunneillansa ollut, mutta pisti silmään tuo 'tietää mistä puhuu eikä lunttaa kirjasta yhtenään'. Tuo opus on sen verran paksu, etten usko vallankaan monen oppineen sitä kovin ulkoa. Eli hiukan tulee mieleen että noinkohan kaveri puhuu 'sillä varmuudella minkä tietämättömyys antaa'. Tietysti perusasiat tulee takaraivosta kenellä tahansa ja jos pitää kurssit aina samalla aineistolla, niin tottahan ne jää mieleen. Siinä on vain se pikku mutta: onko opiskeltu liian kapeaa sektoria.
        Näitä on osunut jokunen omallekin kohdalle, välillä ADR-kursseilla ja välillä muualla. Kaikkein pahimpia ovat ammattikorkeakoulujen opettajina leipänsä hankkivat. Puhutaan silmät kirkkaina 15 vuotta vanhaa juttua tai muuten vaan 'tuulta paskaa', sitten kun joku rohkenee kertoa asian oikean laidan, niin alkaa inttäminen.

        Olen aina välillä käynyt pitämässä ADR-kurssien säiliöosuuksia tuossa nurkalla, ja olen pyrkinyt pitämään opetuksen sen verran laajana, että porukalla olisi toiveita selvitä ihan oikeasta elämästäkin. Kurssin alkuperäinen tarkoitushan on saada perustiedot vaarallisten aineiden kuljettamista varten, tahtoo vain monessa paikassa opetus painottua kokeesta selviämiseen...

        Minusta kirjasta (tai muista lähteistä) tarkistaminen ei ole mikään häpeä, isompi häpeä on opettaa väärin!


      • stycke
        pönttö kirjoitti:

        En miestä tunne sen paremmin, enkä ole tunneillansa ollut, mutta pisti silmään tuo 'tietää mistä puhuu eikä lunttaa kirjasta yhtenään'. Tuo opus on sen verran paksu, etten usko vallankaan monen oppineen sitä kovin ulkoa. Eli hiukan tulee mieleen että noinkohan kaveri puhuu 'sillä varmuudella minkä tietämättömyys antaa'. Tietysti perusasiat tulee takaraivosta kenellä tahansa ja jos pitää kurssit aina samalla aineistolla, niin tottahan ne jää mieleen. Siinä on vain se pikku mutta: onko opiskeltu liian kapeaa sektoria.
        Näitä on osunut jokunen omallekin kohdalle, välillä ADR-kursseilla ja välillä muualla. Kaikkein pahimpia ovat ammattikorkeakoulujen opettajina leipänsä hankkivat. Puhutaan silmät kirkkaina 15 vuotta vanhaa juttua tai muuten vaan 'tuulta paskaa', sitten kun joku rohkenee kertoa asian oikean laidan, niin alkaa inttäminen.

        Olen aina välillä käynyt pitämässä ADR-kurssien säiliöosuuksia tuossa nurkalla, ja olen pyrkinyt pitämään opetuksen sen verran laajana, että porukalla olisi toiveita selvitä ihan oikeasta elämästäkin. Kurssin alkuperäinen tarkoitushan on saada perustiedot vaarallisten aineiden kuljettamista varten, tahtoo vain monessa paikassa opetus painottua kokeesta selviämiseen...

        Minusta kirjasta (tai muista lähteistä) tarkistaminen ei ole mikään häpeä, isompi häpeä on opettaa väärin!

        Ilmeisesti ei Myrkky kovin monia muita asioita opeta kuin ADR-asiaa, ja takana on pitkä kokemus hommasta. Se kirja sisältää kuitenkin paljon sitä tietoa niistä aineista, noita YK-numeroita kun jokunen on ja se osaltaan tekee siitä paksun. Toki Markkukin katsoi kirjasta mm. jonkun sopivan numeron johonkin esimerkkiin jne.

        Ko. henkilöhän on muistaakseni ollut tekemässä niitä käteviä vihkosia "Vaarallisten aineiden kuljetus tiellä", jollaista voi pitää reissukassissa mukana ja tarkistaa jos joku on epäselvää. Tekeepä Heinolan Markku oppimateriaalitkin itse, joten veikkaisin tiedon olevan sitä kautta tuoreena mielessä ja siksi ei tarvitse kurkkia kirjasta.


    • Ei ole tarvetta.

    • luvat

      löytyy ja ekalla kerralla meni läpi

    • tim100

      ja yllätin itseni, kun kokeessa oli täydet pisteet. Uusin nyt kolmannen kerran kyseisen kortin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9317
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      58
      4833
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      56
      2851
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1566
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      44
      1254
    9. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1164
    Aihe