pankista rahan nosto luottokortilla

timo

Miten tämä siis käytännössä onnistuu? Minulla on visa electron ja jos haluan nostaa rahaa pankista sillä, niin sekö onnistuu ongelmitta vai meneekö siitä joku maksu, kuten automaatilla nostossa?

6

5301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elektronista

      en tieda (mullei ole), toimiikos se ensinkaan ulkomailla? Kysy sita luottokunnasta. Mutta tavallisella Visalla onnistunee pankeissa, veloittavat siita kylla palvelumaksun. Saattaa vaihdella pankeista ja maasta riippuen. Viimeksi kun nostin rahaa Boliviassa pikkukaupungissa jossa ei ollut automaatteja ottivat nostosta 45 boliviaanoa (5 euroa), nostettavasta summasta riippumatta.

    • luottokortilla???

      Eihän sulla mitään luottokorttia ole
      vaan Visa Electron pankkikortti.

      Sillä voi nostaa rahaa AUTOMAATISTA.
      Tarkemmin sen kustannuksista saat tietoa
      omasta pankistasi. Electronit kun on
      pankkikohtaisia.

      • globetrotter

        VISAlla maksamisesta menee 5% maksu sekä hinta otetaan USD:nä. Myöskään USD:tä ei kannata vaihtaa koska kurssi on epäkelpo.
        Nosta Euroja pankista lähtiessäsi ja vaihda niitä CUC:iksi. Paras tapa.
        Mikäli reppumatkailet ja yövyt muualla kuin kalliissa hotelleisa joissa on tallelokero, on tilanne tietenkin toinen.
        Itse en ole koskaan käynyt pankissa nostamassa rahaa luottokortilla Kuubassa, joten en tiedä kuinka se onnistuu.


    • mmm

      Alla on jo viesti, jonka mukaan käteinen euro paras vaihtoehto. Visa electron EI käynyt ainakaan pari vuotta sitten, nykytilannetta en tiedä. Tavallisella Visalla saa rahaa pankista, comissioista en tiedä, mukana täytyy olla rahaa nostettaessa passi. Luottokortilla voi maksaa esim Caribbeanairilla, kun ostaa esim. lentolippuja. Ei mitään lisämaksuja, hinnat kai convertibleissa, jolla sama kurssi kuin dollarilla. Kun sitten kotona saat visalaskun, se tietenkin on käännetty euroiksi ilman lisiä normaaliin dollarin ja euron suhteeseen eli on euroissa halvempi. Esimerkki lento Santiago de Cubaan maksoi 120 convertiblea ja visalaskussa oli 105 €. Ota siis jnkv käteistä euroina ja hanki tavallinen visa-luottokortti. Jos olet naistenmiehiä, cubana vie sinulta tavoin tai toisin 20cucia, majoitus casassa toiset 20cucia ja kolmannella 20cucilla syöt ja ehkä juotkin. Tässä jotakin pohjaa arviolle.

      • minäminä

        Ennen visa-luottokortti oli tosi kätevä ja "kohtalaisen edullinen" vaihtoehto rahan nostamiseen. Kävi helposti pankeista ja rahavaihtopisteistä eli cadecoista.

        Nykyään Kuuba "kierrättää" myös eurooppalaiset "euro-visamaksut" dollareiden kautta siten, että myös visa-maksuille tulee se dollarimaksuihin liitetty 10 % mukaan. Eli ei enää edullinen. Sama kuin maksaisi dollareilla. Valitettavasti. Eli visa-luottokortti kannattaa ottaa vain "vararahastoksi". Muutoin käteinen euro taloudellisin vaihtoehto. Tämänhetkisistä matkashekkien komissiosta en tiedä (siis europohjaiste Travellex-shekkien). Olisivat turvallisempia kuin käteinen.


    • kekkuli

      Visa Electronilla saa rahaa automaateista, kunhan yhteydet pelaavat. Ilman automaattia: Vedadossa pitäisi onnistua rahan nosto yhdestä paikasta, samaten keskempää Havannaa hotelli Sevillasta. Kulut menee dollarilisä kuten muualla on mainittu. Luottokorteista ainakin Visa kelpaa muttei Diners Club.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe