Tehojakelu oy

Jani T

Millaine talo onko ok! Olen menossa haastatteluun kyseiseen firmaan.

52

15717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haastattelussa!!!

ni ei tarvii täällä kysellä.
      Alkaa kyrsii älypäät.. millanen talo, millaset palkat jne jne...kyselijät!!!

• aatellu kans

Löytyy nettisivut, käy kurkkaamassa. Uudehkoja autoja, eli kalusto kelvollista ja oma terminaalikin löytyy Petikosta, mutta palkoista en osaa sanoa, joku väitti joskus, että olisi urakkahommaa, tiedä sitten, kertokaa viisaammat...

• Eesti..
        aatellu kans kirjoitti:

Löytyy nettisivut, käy kurkkaamassa. Uudehkoja autoja, eli kalusto kelvollista ja oma terminaalikin löytyy Petikosta, mutta palkoista en osaa sanoa, joku väitti joskus, että olisi urakkahommaa, tiedä sitten, kertokaa viisaammat...

Tytärfirma Virossa!
        http://www.tehojakelo.ee/

• kukski

• Monikohan kysyy tätä omasta työpaikasta?

• Herkkujuna

Tuolla on yläoikealla sulje-nappi josta saat kyselijät pois jos noin riepoo. Mä kun tulin alalle 40 v sitten ni kyselin niin maan perkeleesti ja varttuneempien kuskien mielestä varmaan ihan tyhmiä. Mutta oon oppinu; kysymättä ei opi.

• sama pulju

aikaisemmin nimellä Kyytipoika/Kylmäkyyti,autot oli Bedfordeja ja Mersujakin jonkun verran.

• Jani T

kyästä onko nimikko autot ja missä ne säilytetään pääsin töihin

• ei terve

et tiedä missä autot säilytetään? ja kysyt täällä sitä! eiköhän se tieto löydy sieltä firmasta ja selkene joskus sulle.....

• Tuomo K.
      • Jouko J

Ei kyllä mikään unelmapaikka. Rullakoiden kanssa leikkimen on maanpäällistä helvettiä. Autot kamalia pommeja, vaikka ovat uusia mutta raiskattu ihan pilalle ja mitään ylimääräisiä ja tarpeellisiä varusteita ei ole. Ajojärjestelijät täysiä mulkvisteja antavat vääriä osoitteita ja turhia noutokeikkoja. Työajat ei myöskään mitään herkkuja aika isoja heittoja kellonajoissa. Tiedän kumminkin mistä puhun koska olen joskus ollut hullu ja työskennellyt siellä..

• sain potkut
        Jouko J kirjoitti:

Ei kyllä mikään unelmapaikka. Rullakoiden kanssa leikkimen on maanpäällistä helvettiä. Autot kamalia pommeja, vaikka ovat uusia mutta raiskattu ihan pilalle ja mitään ylimääräisiä ja tarpeellisiä varusteita ei ole. Ajojärjestelijät täysiä mulkvisteja antavat vääriä osoitteita ja turhia noutokeikkoja. Työajat ei myöskään mitään herkkuja aika isoja heittoja kellonajoissa. Tiedän kumminkin mistä puhun koska olen joskus ollut hullu ja työskennellyt siellä..

En suosittele paska firma!!! sain potkut ilman mitään syytä! haistakoon vittu koko vitun tehojakelu!

• Jouko J
        sain potkut kirjoitti:

En suosittele paska firma!!! sain potkut ilman mitään syytä! haistakoon vittu koko vitun tehojakelu!

Annas mä arvaan... Olit siellä koeajalla, tehnyt muutaman viikonduunia ja aatellut että kohta vakinaistetaan.. Sitten yht'äkkiä vaan ilmottavat antavansa potkut ilman minkäännäköistä syytä? Mulla ainakin kävi juuri näin. Olin 5viikkoa siellä, ja sitten vaan sanottiin että "tää työsuhde päätty tähän.." Ja mun mielestä ajojärkkärit oli ihan täysiä kusipäitä, en nyt viitsi nimiä alkaa mainitsemaan, mutta huomasit varmaan saman..? Ihan vitusta koko paikka..!

• vittumainen ihminen
        Jouko J kirjoitti:

Annas mä arvaan... Olit siellä koeajalla, tehnyt muutaman viikonduunia ja aatellut että kohta vakinaistetaan.. Sitten yht'äkkiä vaan ilmottavat antavansa potkut ilman minkäännäköistä syytä? Mulla ainakin kävi juuri näin. Olin 5viikkoa siellä, ja sitten vaan sanottiin että "tää työsuhde päätty tähän.." Ja mun mielestä ajojärkkärit oli ihan täysiä kusipäitä, en nyt viitsi nimiä alkaa mainitsemaan, mutta huomasit varmaan saman..? Ihan vitusta koko paikka..!

Ajojärjestelijöissä ei ole mitään vikaa, jos työsuhde päättyy kesken koeajan, kannattas ehkä katsoa peiliin. Olenkin välillä ihmetellyt, mistä kaikenlaisia paskoja kuskeja sinne hakeutuukin töihin. Onneksi on hyvä keino päästä niistäkin nopeasti eroon.

• jdjgdfjgr
        sain potkut kirjoitti:

Jos sait potkut paskasta firmasta ni et varmaa oo ite mikää vitun jees äijä, itse en tuollaista apinaa palkkaisi!

• Anonyymi
        Jouko J kirjoitti:

Kuulostaa ihan kylmästi parhaalta, vaikka rouva kuinka kehuu maailman parhaaksi työpaikaksi

• Anonyymi
        sain potkut kirjoitti:

ainahan sitä saa potkut ilman syytä, koska firmat vaan haluaa kouluttaa ja opettaa uusia työntekijöitä, kun se on niin kivaa ja kallista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ainahan sitä saa potkut ilman syytä, koska firmat vaan haluaa kouluttaa ja opettaa uusia työntekijöitä, kun se on niin kivaa ja kallista

firma loppui kymmeniä vuosia sitten ? Mistä sinulla paha mieli, elämässä pitää mennä eteenpäin eikä kaivella vanhoja asioita.

• valiokuski

ei kannata mennä tehojakelulle iha paska firma siirryin tehojakelulta apolog oy:n

• opolog

Mites ny kun apolog oy on konkas?

• Ex-Apolog kuski
        opolog kirjoitti:

Mites ny kun apolog oy on konkas?

Apolog Oy auttoi mulle töitä muualta! Hyvin menee...

• uusi terminaali
        Ex-Apolog kuski kirjoitti:

Apolog Oy auttoi mulle töitä muualta! Hyvin menee...

menee?

• Petteri II
        uusi terminaali kirjoitti:

menee?

Aika yllättävää, mutta firma on konkurssissa. Siinä nähtiin miten taas kävi kun oli tärkeitä johtajia talo täys. Eikä kukaan oikein tiennyt oikeasti mistään mitään, varsinkaan kuljetuksista. Joskus kyseiselle firmalle ajettiin hankintana ja kyllä meno oli sellaista että ihme kun noinkin kauan sinnitteli pystyssä. Ei muuta kun terveisiä vaan entisille johtajille, voikaa paksusti.

• wlkl

Joskus nmä firmojen nimet jo kertoo paljon omaakieltään.
      Tehovehosuperhäpermegaexpertmultu kuljetus, 6kk firma pystyssä ja nurin.
      Voittaa jonkun kilpailutuksen tarjoamalla kaikki 90% halvemmalla kuin muut,
      miten voi kannattaa niinpä niin.. Kiva niille ketkä käy kokeilee siipiään näissä
      ja lentää kohta takaisin kortistoon 2kk karenssilla leipäjonoon.

Ei kannata hakee töihin muualle kuin sellaisiin firmoihin mitkä
      pitkään toiminut ja jos joku suosittelee paikkaa ja on siellä
      edelleen töissä niin se on jo aika luotettavaa.

Yrittäjät on monet kusessa kilpailuttamisien kanssa.
      Sopparit voi olla vaan 1-2 vuotta ja sitten on taas kaikki naru kaulassa ja
      kaikkien tulevaisuus. Ei ole tervettä meininkiä.

Itse olen eräässä kaupungissa kaupungilla töissä.
      Tännekkin haki joku töihin ja varmaan olisi ollut pitkä pesti ja jopa
      vakinainen mutta ei kelvannut. Sai jostain vakipaikan ja 2 x raskaamman duunin. Kiva tälläisiä joiden kanssa on sovittu että tulee kesäkuun alussa
      töihin ja sitten päivää ennen ilmoittaa ettei tulekkaan.
      Ei ole näköjään tälläisissä mitään sopimussakkoja olemassa,
      vain hyvällä syyllä voisi jättää tulematta työpaikkaan jonka on saanut.

• Anonyymi

Ei kannata mennä haastettuluun. Sellaista yritystä ei ole ollut aikoihin olemassa.

• Anonyymi

Niin hyvä työnantaja vuosina 1970-1990. Sitten uusi sukupolvi joka pilasi sen kaiken minkä edellinen sukupolvi oli rakentanut. Miksi joku ääliö on nostanut esille yrityksen joka on tehnyt konkurssin jo aikaa sitten. Haluan keskustelua kuljetusalan nykyhetkistä... ei eletä menneisyydessä.

• Anonyymi

No, rupesi kiinnostammaan, että miten siinä haastattelussa kävi? Urkeniko ura? Ootko vielä töissä siellä?

• Anonyymi

Me kaikki entiset Tehojakelu Oy:n kuljettajat monet meistä jo eläkkeellä olevia luimme
        Helsingin Sanomista 6.7 sunnuntaina suru-uutisen , kuolinilmoituksen ,että legenda Tehojakelun työntekijöiden kulmakivi , aina ystävällinen , särmä kuljettaja, tosi mestari Pertti (Pera) Ekman oli siunattu haudanlepoon 5.7. 2025 74 vuoden iässä. Todella hyvä ihminen , aina valmis auttamaan , ihminen jonka kanssa hyvä tehdä töitä hymyssä suin. Mutta näin se elämä vie, ei voi mitään............................

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me kaikki entiset Tehojakelu Oy:n kuljettajat monet meistä jo eläkkeellä olevia luimme
        Helsingin Sanomista 6.7 sunnuntaina suru-uutisen , kuolinilmoituksen ,että legenda Tehojakelun työntekijöiden kulmakivi , aina ystävällinen , särmä kuljettaja, tosi mestari Pertti (Pera) Ekman oli siunattu haudanlepoon 5.7. 2025 74 vuoden iässä. Todella hyvä ihminen , aina valmis auttamaan , ihminen jonka kanssa hyvä tehdä töitä hymyssä suin. Mutta näin se elämä vie, ei voi mitään............................

Voi,että Pera Ekman joutui lähtemään tuonne meille tuntemattomaan taivaalliseen orkesteriin. Reilu vuosi sitten kohtasin tämän rakkaan työkaverin eläkkeellä , hän teki eläkkeellä tällaista hyväntekeväisyystyötä toimitti NMKY:lle eri toimipisteisiin kylmätuotteita . ( NMKY = Nuorten miesten kristillinen yhdistys) Kuulema lasten iltapäiväkerhoihin jne. Ei Pera osannnut olla edes eläkkeellä laiska. Kun viimeksi näin niin hän oli elämänintoa täynnä , vanha kunnon Pera. Tämä tieto tuli minulle täytenä yllätyksenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi,että Pera Ekman joutui lähtemään tuonne meille tuntemattomaan taivaalliseen orkesteriin. Reilu vuosi sitten kohtasin tämän rakkaan työkaverin eläkkeellä , hän teki eläkkeellä tällaista hyväntekeväisyystyötä toimitti NMKY:lle eri toimipisteisiin kylmätuotteita . ( NMKY = Nuorten miesten kristillinen yhdistys) Kuulema lasten iltapäiväkerhoihin jne. Ei Pera osannnut olla edes eläkkeellä laiska. Kun viimeksi näin niin hän oli elämänintoa täynnä , vanha kunnon Pera. Tämä tieto tuli minulle täytenä yllätyksenä.

Teille nuorille lukijoille tällainen yritys Tehojakelu voi olla täysin vieras ja näin onkin. Onhan firman konkurssista yli 20 vuotta. Suuruuden hulluuteen koko firma kaatui, mutta pitää muistaa ,että vielä 1990 luvulla Tehojakelu oli todella merkittävä toimija alalla.
        Pera Ekman oli kokoajan mukana ja kun toiminta loppui niin hän jatkoi Arlan töissä aina kuolemaansa asti . Olihan hän henkeen ja vereen aito rahtari. ISO KUNNIOITUS HÄNELLE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille nuorille lukijoille tällainen yritys Tehojakelu voi olla täysin vieras ja näin onkin. Onhan firman konkurssista yli 20 vuotta. Suuruuden hulluuteen koko firma kaatui, mutta pitää muistaa ,että vielä 1990 luvulla Tehojakelu oli todella merkittävä toimija alalla.
        Pera Ekman oli kokoajan mukana ja kun toiminta loppui niin hän jatkoi Arlan töissä aina kuolemaansa asti . Olihan hän henkeen ja vereen aito rahtari. ISO KUNNIOITUS HÄNELLE.

Tunsin Peran Kyytipojan ajoilta viimeksi näin Arlalla vuosia sitten osanottoni Petelle ja Janille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunsin Peran Kyytipojan ajoilta viimeksi näin Arlalla vuosia sitten osanottoni Petelle ja Janille.

Tämä on iso menetys koko perinteiselle kuljettaja yhteisölle pääkaunkiseudulla .Suomalaisista jermuista jotka tunsivat Peran tuon helposti lähestyttävän aina hyväntuulisen kaverin vuosikymmenten ajan itseasiassa yli 50 vuotta. Hän oli aina tosi särmä kaveri ja auttoi muita kuljettajia jos apua kysyi. Ei sellaisia ihmisiä nykyisin paljon ole Suomessa. Vanhan kansan ihminen suurella kunnioituksella. Lepää rauhassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on iso menetys koko perinteiselle kuljettaja yhteisölle pääkaunkiseudulla .Suomalaisista jermuista jotka tunsivat Peran tuon helposti lähestyttävän aina hyväntuulisen kaverin vuosikymmenten ajan itseasiassa yli 50 vuotta. Hän oli aina tosi särmä kaveri ja auttoi muita kuljettajia jos apua kysyi. Ei sellaisia ihmisiä nykyisin paljon ole Suomessa. Vanhan kansan ihminen suurella kunnioituksella. Lepää rauhassa.

Hyvin tunsin Peran vuosikymmenten ajan. Olisi ollut kohtuullista ,että raitis ja savuton mies ja muutenkin hyvä isä ja isoisä olisi voinut nauttia eläkepäivistä ja tuottamaan sitä hyvää eloa ja tekemistä lapsenlapsilleen. Aivan liian aikaisin Pera poistui täältä. Otan osaa suruunne omaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin tunsin Peran vuosikymmenten ajan. Olisi ollut kohtuullista ,että raitis ja savuton mies ja muutenkin hyvä isä ja isoisä olisi voinut nauttia eläkepäivistä ja tuottamaan sitä hyvää eloa ja tekemistä lapsenlapsilleen. Aivan liian aikaisin Pera poistui täältä. Otan osaa suruunne omaiset.

Kunnia Peran muistolle.
        Ajoin nuorena poikana Kyytipoika ja kylmäkyyti yhtiössä mutta olin siinä firmassa niin vähän aikaa etten miestä tuntenut.
        Oma urani vei hiekan ajoon ja sen jälkeen euroopan liikenteeseen Polar Expressin ajossa ja ajoin 40 vuotta ulkomaille,nyt olen eläkkeellä.
        Luin että Pera oli Arlalla viime vuodet,onko Arlalla omaa kalustoa ja kuljettajia?Jos näin on niin hieno juttu nun tänä päivänä suomessa kaikki yksiteistetty.
        Euroopan ajovuosien aikana huomasin kuinka pohjoismaissa ja monessa euroopan maassa on yrtyksiä jotka ajavat maan sisäistä liikennettä omilla kuljettajilla ja kalustolla.
        T.Veteraani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnia Peran muistolle.
        Ajoin nuorena poikana Kyytipoika ja kylmäkyyti yhtiössä mutta olin siinä firmassa niin vähän aikaa etten miestä tuntenut.
        Oma urani vei hiekan ajoon ja sen jälkeen euroopan liikenteeseen Polar Expressin ajossa ja ajoin 40 vuotta ulkomaille,nyt olen eläkkeellä.
        Luin että Pera oli Arlalla viime vuodet,onko Arlalla omaa kalustoa ja kuljettajia?Jos näin on niin hieno juttu nun tänä päivänä suomessa kaikki yksiteistetty.
        Euroopan ajovuosien aikana huomasin kuinka pohjoismaissa ja monessa euroopan maassa on yrtyksiä jotka ajavat maan sisäistä liikennettä omilla kuljettajilla ja kalustolla.
        T.Veteraani.

Tiedoksi Arlalla on Suomessa omia jakeluautoja, puoliperiä ja täysperä pääasiassa pääkaupunkiseudun jakelussa ja siirtoajossa. Arla panostaa Ruotsissa ja Tanskassa juurikin omaan kalustoon eivätkä käytä kuljetusyrityksiä perustoimintoihin. Sellainen yritys kulttuuri Arlalla ja hyvä niin. Mutta se onkin maitoosuuskunta joka panostaa työntekijöiden hyvinvointiin eli ei ole pörssiyhtiö, silti menee vallan mainiosti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedoksi Arlalla on Suomessa omia jakeluautoja, puoliperiä ja täysperä pääasiassa pääkaupunkiseudun jakelussa ja siirtoajossa. Arla panostaa Ruotsissa ja Tanskassa juurikin omaan kalustoon eivätkä käytä kuljetusyrityksiä perustoimintoihin. Sellainen yritys kulttuuri Arlalla ja hyvä niin. Mutta se onkin maitoosuuskunta joka panostaa työntekijöiden hyvinvointiin eli ei ole pörssiyhtiö, silti menee vallan mainiosti.

No.On Arlalla työntekijän asiat hyvin,harvinaisen hyvin.
        Ajoin itse kaupan keskusliikkeiden omia autoja 80 luvulla ja 90 luvulla hommat loppuivat joka paikassa.
        Kaikki ajot menivät yksityisille ja ajot menivät täysin P........

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No.On Arlalla työntekijän asiat hyvin,harvinaisen hyvin.
        Ajoin itse kaupan keskusliikkeiden omia autoja 80 luvulla ja 90 luvulla hommat loppuivat joka paikassa.
        Kaikki ajot menivät yksityisille ja ajot menivät täysin P........

Pitkästä aikaa tässä tilastonikkari. Mielenkiintoinen aihe tämä . Suomalaisiin yrityksiin iski 1980- 90 luvulla jokin mystinen sairaus hävittää kaikki omat jakeluautot pois ja ulkoistaa alihankkijoille tämä toimi. Taustalla oli varmasti syynä se ,että oma jakelutoiminta pyöri siinä sivussa "omalla painolla" kustannuksia ei seurattu, työntekijöiden tekemisiä ei seurattu. Jokainen meistä tietää mitä tästä seuraa kaikki kulut kasvaa kokoajan ja työtehokkuus on surkea. Yritykset päättivät päästä helpolla ja ulkoistaa logistiikka toiminnot. Se ,että jokin kansainvälinen yritys tässä tapauksessa tämä Arla joka toimii maailmanlaajuisesti pitää taatusti huolen siitä, että oma kalusto ja omat kuljettajat tekevät työnsä todella tehokkaasti , kalusto on tehokkaasti käytössä. Seurantajärjestelmät takaavat tiiviin seurannan jokaisen työntekijän kohdalla. Varmasti hyvä työpaikka ahkeralle ihmiselle. Edellinen kirjoittaja joka muisteli vanhoja aikoja osuusliikkeen ja Keskon hommia, niin ei varmasti pärjäisi ? Olenko väärässä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkästä aikaa tässä tilastonikkari. Mielenkiintoinen aihe tämä . Suomalaisiin yrityksiin iski 1980- 90 luvulla jokin mystinen sairaus hävittää kaikki omat jakeluautot pois ja ulkoistaa alihankkijoille tämä toimi. Taustalla oli varmasti syynä se ,että oma jakelutoiminta pyöri siinä sivussa "omalla painolla" kustannuksia ei seurattu, työntekijöiden tekemisiä ei seurattu. Jokainen meistä tietää mitä tästä seuraa kaikki kulut kasvaa kokoajan ja työtehokkuus on surkea. Yritykset päättivät päästä helpolla ja ulkoistaa logistiikka toiminnot. Se ,että jokin kansainvälinen yritys tässä tapauksessa tämä Arla joka toimii maailmanlaajuisesti pitää taatusti huolen siitä, että oma kalusto ja omat kuljettajat tekevät työnsä todella tehokkaasti , kalusto on tehokkaasti käytössä. Seurantajärjestelmät takaavat tiiviin seurannan jokaisen työntekijän kohdalla. Varmasti hyvä työpaikka ahkeralle ihmiselle. Edellinen kirjoittaja joka muisteli vanhoja aikoja osuusliikkeen ja Keskon hommia, niin ei varmasti pärjäisi ? Olenko väärässä?

Turhia jorinoita eläkeukolta. Ei tällaisella osuuskaupan entisen ajan hommia ole ollut tarjolla kohta 45 vuoteen. Kun iso-isältäni 90 v. ( henkeen ja vereen osuuskauppamies ja kuski) kyselin miten niitä hommia hoidettiin 1970 luvulla osuuskaupassa niin vastaus oli ,että tosi rennosti, niin rennosti ,että nykyihminen luulisi olevan Neuvostoliitossa . Hommista ei tulisi mitään nykymaailmassa tällaisella asenteella. Maailma muuttuu ja sen mukana kaikki työtehtävät kaikilla aloilla , ei kuljetusala tee siitä mitään poikkeusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhia jorinoita eläkeukolta. Ei tällaisella osuuskaupan entisen ajan hommia ole ollut tarjolla kohta 45 vuoteen. Kun iso-isältäni 90 v. ( henkeen ja vereen osuuskauppamies ja kuski) kyselin miten niitä hommia hoidettiin 1970 luvulla osuuskaupassa niin vastaus oli ,että tosi rennosti, niin rennosti ,että nykyihminen luulisi olevan Neuvostoliitossa . Hommista ei tulisi mitään nykymaailmassa tällaisella asenteella. Maailma muuttuu ja sen mukana kaikki työtehtävät kaikilla aloilla , ei kuljetusala tee siitä mitään poikkeusta.

Todella hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen oli helppoja päiviä ja vähemmän helppoja päiviä nykyään vaan niitä tiukkoja huonoja päiviä.
        olen ajanut 70 ja 80 luvulla rullakkojakoa josssa sai painaa selkä pitkällä mutta oli myös päiviä jolloin lopputyöpäivä maatttiin uimarannalla ja oltiin kahviloissa ja nautittiin kesästä.
        Työ oli silloin mukavampaa pääosin rehti meininki.
        Ajoin kuormia satamasat avolavalla ja kolme kuormaa päivä hki-espoo tai yksi rullakkokuorma päivässä espoo-inkoo mutta päivä siinä meni kun lossilla mentiin saareen mm.
        Keskola ajoin täysperävaunuakin ja isot myymälät joisssa kauppias tarjosi monesti ruoat ja kahvit, ajettin vantaalta riihimäen tukkuun ja yksi purkupaikka täysperässä ja toine kuorma 2 isoa myymälää, päivä oli 10 tuntia ja 3 vapaat viikossa ja plkka oli hyvä akt tes ja suoritelisät päälle tienasin nuoren insinöörin palkkaa.
        Aina pidin ruoka ja kahvitauot, nykyään uunot pistää piirturin kiekon tauolle kun tekevät kuormaa ym purkua ettei isäntä suutu, voi poika parat.
        Arla varman hyvä työnanta on mutta moni yksityinen ei kehuja saa.
        Niitä entisiä ajohommia kaipaan olivat parhaita vuosia nykypäivän ajoja en kaipaa ja nautin eläkkeestä.
        T Vanha mestari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen oli helppoja päiviä ja vähemmän helppoja päiviä nykyään vaan niitä tiukkoja huonoja päiviä.
        olen ajanut 70 ja 80 luvulla rullakkojakoa josssa sai painaa selkä pitkällä mutta oli myös päiviä jolloin lopputyöpäivä maatttiin uimarannalla ja oltiin kahviloissa ja nautittiin kesästä.
        Työ oli silloin mukavampaa pääosin rehti meininki.
        Ajoin kuormia satamasat avolavalla ja kolme kuormaa päivä hki-espoo tai yksi rullakkokuorma päivässä espoo-inkoo mutta päivä siinä meni kun lossilla mentiin saareen mm.
        Keskola ajoin täysperävaunuakin ja isot myymälät joisssa kauppias tarjosi monesti ruoat ja kahvit, ajettin vantaalta riihimäen tukkuun ja yksi purkupaikka täysperässä ja toine kuorma 2 isoa myymälää, päivä oli 10 tuntia ja 3 vapaat viikossa ja plkka oli hyvä akt tes ja suoritelisät päälle tienasin nuoren insinöörin palkkaa.
        Aina pidin ruoka ja kahvitauot, nykyään uunot pistää piirturin kiekon tauolle kun tekevät kuormaa ym purkua ettei isäntä suutu, voi poika parat.
        Arla varman hyvä työnanta on mutta moni yksityinen ei kehuja saa.
        Niitä entisiä ajohommia kaipaan olivat parhaita vuosia nykypäivän ajoja en kaipaa ja nautin eläkkeestä.
        T Vanha mestari.

K kauppias tarjosi ruuat ja kahvit, uni seis??? . Vaikka pitkän työuran olen tehnyt niin K-kauppias ei hymyile ei edes silloin vanhaan hyvään aikaan.. Enemmän kokoajan käskevällä ja moittivalla asenteella suhtautuu hyvin herkästi kuljettajiin. S kaupoissa on ystävällinen meininki ollut aina se on totta Nuoret naiset hymyilee jopa kehäraakille kuski poloiselle,
        Nautittiin kesästä ja oltiin uimarannalla työaikana. Taas täysin satua kertoo tämä vanha mestari . Silloin palkat olivat oikeasti ihan syvältä hanurista, jos ainoa auto jonka kuski pystyi ostamaan oli Mochvits Elite tai loppuun ajettu Lada tai Wartburg niin ei hyvin mennyt. Nykyaika on parasta aikaa kuljettajalle. Laadukas koulutus alalle. 3 vuotinen logistiikka-alan koulutus peruskoulun jälkeen. Aikuiskoulutus alalle ja puolustusvoimat
        kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia. Digipiirturi rajoittaa liikoja työhaluja. Mitä tulee tämän seniorin kommenttiin digipiirturi tauolle ettei isäntä suutu. Kyllä se digipiirturi laitetaan tauolle siksi,että tauot on hoidettu jos raskaankaluston ratsia osuu kohdalle.
        Isäntä ei suutu jos jos tgyöt hoidetaan ripeästi, mutta poliisi suuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

K kauppias tarjosi ruuat ja kahvit, uni seis??? . Vaikka pitkän työuran olen tehnyt niin K-kauppias ei hymyile ei edes silloin vanhaan hyvään aikaan.. Enemmän kokoajan käskevällä ja moittivalla asenteella suhtautuu hyvin herkästi kuljettajiin. S kaupoissa on ystävällinen meininki ollut aina se on totta Nuoret naiset hymyilee jopa kehäraakille kuski poloiselle,
        Nautittiin kesästä ja oltiin uimarannalla työaikana. Taas täysin satua kertoo tämä vanha mestari . Silloin palkat olivat oikeasti ihan syvältä hanurista, jos ainoa auto jonka kuski pystyi ostamaan oli Mochvits Elite tai loppuun ajettu Lada tai Wartburg niin ei hyvin mennyt. Nykyaika on parasta aikaa kuljettajalle. Laadukas koulutus alalle. 3 vuotinen logistiikka-alan koulutus peruskoulun jälkeen. Aikuiskoulutus alalle ja puolustusvoimat
        kouluttaa ammattipäteviä kuljettajia. Digipiirturi rajoittaa liikoja työhaluja. Mitä tulee tämän seniorin kommenttiin digipiirturi tauolle ettei isäntä suutu. Kyllä se digipiirturi laitetaan tauolle siksi,että tauot on hoidettu jos raskaankaluston ratsia osuu kohdalle.

Älä sotke tätä Arlaa kokoajan viestiketjuun kun se ei liity asiaan mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä höpötä unista,mm.Espoon Soukan supermarketin kauppias tarjosi 80 luvulla kahvit ja ruokailun keskon kuljettajalle ei tietenkään aina ja ei kaikille mutta ku kemia pelasi niin homma toimi.
        Sok:n ajossa oltiin joskus uimarannalla kun oli ns.päivän keikka ja aikaa oli ja tämä 70 luvun puolella.
        Nuorempana kuljettajana en saanut kilosta pitkiä keikkoja mutta vanhemmilla oli mm.porvoo-loviisa keikka joka myös.päivän keikka vaikka kuormassa 4 paikkaa.
        Keskon omilla kuljettajilla oli hyvä palkka huomattavan hyvä kun kaupan alan akt tes ja tuotantolisät päälle eli palkka oli parempi kuin nykyään.
        Älä sinä väitä asioista joista et tiedä ,minä olen ollut S.ryhmän E liikken ja K liikkeen omien autojen kuljettajana ja tiedän asiat ja totuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sotke tätä Arlaa kokoajan viestiketjuun kun se ei liity asiaan mitenkään.

Kun ukko ei ole mitään muuta ajanut kuin maitoa ja meijerituotteita,muusta ei tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös tuossa mainittu että laittavat digipiirturin tauolle kuorman lastauksen ja purun ajaksi vaikka itse tekevät kuorman!
        Kuorman lastaus on kuljettajan työaikaa ei lakisääteistä taukoaikaa jolloin voi ruokailla ja levätä.
        Rajansa kaikella,tiedän yhden idiootin joka jopa liikenneruuhkassa seisoessaan pisti piirturin tauolle ettei keikka kuse.Voi hyvää päivää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä höpötä unista,mm.Espoon Soukan supermarketin kauppias tarjosi 80 luvulla kahvit ja ruokailun keskon kuljettajalle ei tietenkään aina ja ei kaikille mutta ku kemia pelasi niin homma toimi.
        Sok:n ajossa oltiin joskus uimarannalla kun oli ns.päivän keikka ja aikaa oli ja tämä 70 luvun puolella.
        Nuorempana kuljettajana en saanut kilosta pitkiä keikkoja mutta vanhemmilla oli mm.porvoo-loviisa keikka joka myös.päivän keikka vaikka kuormassa 4 paikkaa.
        Keskon omilla kuljettajilla oli hyvä palkka huomattavan hyvä kun kaupan alan akt tes ja tuotantolisät päälle eli palkka oli parempi kuin nykyään.
        Älä sinä väitä asioista joista et tiedä ,minä olen ollut S.ryhmän E liikken ja K liikkeen omien autojen kuljettajana ja tiedän asiat ja totuuden.

Moi,olin kesähessuna Sok suurvarasto espoo vuonna 1976 ja oli meillä hyviä duuneja ja apumies mukana,auto oli Bedford avolavakuorkki.
        Silloin ajettiin kilosta Sok pääkonttorin henkilökunnalle vuorikadulle tilattuja ostoksia ja jaettiin ne kerroksiin,konkarit sanoivat että se Pkkeikka on päivän homma jaei kukaan perään kysellyt mentiin minne mentiin vaikka kuorma oli tyhjä aika nopeasti.
        Elannolla olin myös kahtena kesänä kesähessuna kun opiskelin,leipäpiirin kun ajoi nopeasti 3 kuormaa keskustaan niin klo 13.00 kotiin ja luvan kanssa.
        Olin myös elannon hedelmän ja kuivatavaran ajossa oli raskaita kantopaikkoja jahyviä laituripaikkoja välillä jäi kivasti aikaa,syömässä käytiin omassa ruokalassa ja kahvit reitin varrella
        Työn koin mielekkääksi ja se antoi minulle paljon.
        Valmistuin aivan muulle alalle mutta mukavat muistot on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moi,olin kesähessuna Sok suurvarasto espoo vuonna 1976 ja oli meillä hyviä duuneja ja apumies mukana,auto oli Bedford avolavakuorkki.
        Silloin ajettiin kilosta Sok pääkonttorin henkilökunnalle vuorikadulle tilattuja ostoksia ja jaettiin ne kerroksiin,konkarit sanoivat että se Pkkeikka on päivän homma jaei kukaan perään kysellyt mentiin minne mentiin vaikka kuorma oli tyhjä aika nopeasti.
        Elannolla olin myös kahtena kesänä kesähessuna kun opiskelin,leipäpiirin kun ajoi nopeasti 3 kuormaa keskustaan niin klo 13.00 kotiin ja luvan kanssa.
        Olin myös elannon hedelmän ja kuivatavaran ajossa oli raskaita kantopaikkoja jahyviä laituripaikkoja välillä jäi kivasti aikaa,syömässä käytiin omassa ruokalassa ja kahvit reitin varrella

Hauskaa luettavaa kuin suoraan Aku Ankasta. Kyllä ennen oli kaikki paremmin todellakin.
        Palkat olivat paljon paremmat kuin nykyisin. Silloin tienattiin. Nykyisin tilastokeskuksen tietojen mukaan kuorma-auton kuljettaja tienaa verotettavaa tuloa keskimäärin 40- 50 000 eur vuodessa ja siihen verottomat ruokarahat ja päivärahat päälle. Jos muutetaan eurot markoiksi niin se olisi 300 000 mk vuodessa. Kyllä osuuskaupan ja Keskon hommissa tienasi todella hyvin aikoinaan jos tienattiin yli 300 000 mk vuodessa . Kai talletitte rahat Roope Ankan isoon rahasäiliöön . Eipä ole ihme kun osuuskauppa ja Kesko lopetti oman jakelutoiminnan eihän noilla palkoilla mikään firma pysy pystyssä. Terveisin poika savosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan myös Elannom leipomon ajot ja muut ajot ajettiin jopa viljaa ja rakennustavaroita,oli isl talo aikoinaan yli 100 kuljettajaa ja hyvä talo oli.
        Leipäpiirit lli urakkatapaisia jls oli nopea piiri niin kotiin saattloi päästä jo kello 12 vaikka klo 6.30 aloitti ja palkka oli 100å markkaa kk parempi kuin yksityisillä.
        Parta Pekka oli kova kaveri, iso vahva mustapartainen mies ja ajoikeskustan piiriä juoksi ja nosteli julmetun isoja pinoja jakotiin klo 12 ja sen jälkeen illaksi vahtimestarin hommiin.
        Henkilöstöetuna oli hammashoidot,lääkärit ym henkilöstökassat oli Hieno talo ei noita nykyään ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan myös Elannom leipomon ajot ja muut ajot ajettiin jopa viljaa ja rakennustavaroita,oli isl talo aikoinaan yli 100 kuljettajaa ja hyvä talo oli.
        Leipäpiirit lli urakkatapaisia jls oli nopea piiri niin kotiin saattloi päästä jo kello 12 vaikka klo 6.30 aloitti ja palkka oli 100å markkaa kk parempi kuin yksityisillä.
        Parta Pekka oli kova kaveri, iso vahva mustapartainen mies ja ajoikeskustan piiriä juoksi ja nosteli julmetun isoja pinoja jakotiin klo 12 ja sen jälkeen illaksi vahtimestarin hommiin.
        Henkilöstöetuna oli hammashoidot,lääkärit ym henkilöstökassat oli Hieno talo ei noita nykyään ole.

Körjaan vielä kirjoitusvirheeni siis Elannon palkka oli markoissa 1000 mk parempi kk kuin yksityisellä joka euroissa tämän päivän laskurilla aika sama määrä.
        Keskon palkka oli vielä korkeampi kun suoritelisät tuli hyvät.

• Anonyymi

Tehojakelulla hankin kunnolla esim v.1995 hankin markoissa 12 tuhatta kuukaudessa ja sai firmalta tunnustusbonuksen kun ajoin urakalla rullakoita 150-200 rullakkoa päivä lyhyellä Mb ategolla.
      Sovin kuljetukseantajan kanssa että ajan vain laituripaikkoja mutta sen vastapainoksi aboin kovaa ja monta kuormaa päivässä.
      Harmi että firma meni alta hyvälle miehelle maksettiin hyvin.

• Anonyymi

Siinä teille juniorit totuus tosi kuskeista jotka painoivat pitkää päivää ja nostivat kunnon liksaa ja nyt nämä saamarin tosi eläkeläismiehet nauttivat rahoistaan asuen talvet Espanjan auringossa ja tulevat sitten tänne Suomeen kuumutta pakoon kesäksi elvistelemään tänne keskustelufoorumille, He ovat kertoneet totuuden, Hyvä nyky nuori älä lähde kuljetusalalle sillä nykyiset työnantajat riistävät teitä , teettävät työt lähes palkatta vedoten kaikenlaisiin EU direktiiveihin ja työaikalakeihin ja rajoittavat työnteon täysin. Ette voi olla rinta rottingilla ja olla ylpeitä työstänne. Siksi yhä enemmän kaikki työt siirtyvät maahanmuuttaja taustaisille ihmisille. Hyvä niin,että edes joku hoitaa hommat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä teille juniorit totuus tosi kuskeista jotka painoivat pitkää päivää ja nostivat kunnon liksaa ja nyt nämä saamarin tosi eläkeläismiehet nauttivat rahoistaan asuen talvet Espanjan auringossa ja tulevat sitten tänne Suomeen kuumutta pakoon kesäksi elvistelemään tänne keskustelufoorumille, He ovat kertoneet totuuden, Hyvä nyky nuori älä lähde kuljetusalalle sillä nykyiset työnantajat riistävät teitä , teettävät työt lähes palkatta vedoten kaikenlaisiin EU direktiiveihin ja työaikalakeihin ja rajoittavat työnteon täysin. Ette voi olla rinta rottingilla ja olla ylpeitä työstänne. Siksi yhä enemmän kaikki työt siirtyvät maahanmuuttaja taustaisille ihmisille. Hyvä niin,että edes joku hoitaa hommat.

Tämä Suomi 24 .fi on ihme keskustelufoorumi. Aihe oli Tehojakelu Oy joka on mennyt konkurssiin kymmeniä vuosia sitten. Eli firmasta ei pitäisi olla mitään aktiivista kerrottavaa.
        Sitten yksi silloisen Tehojakelun ent. kuljettajista oli nähnyt Pera Ekmannin kuolinilmoituksen Hesarissa. Tuli muutamia muistelukirjoituksia ja osaanottoja omaisille.
        Olisin olettanut ,että tämä olisi hyvä päätös Tehojakelua koskevaan kirjoitteluun, olihan Pera tosi tekijä työssään ja vielä eläkevuosina jaksoi tehdä hyväntekeväisyystyötä. Mutta missä näiden eläkeläismiesten kunnioitus , niin ei missään alkoi valtava oman kehuntäyteinen itsensä kehuminen miten tein siellä ja täällä töitä oikein paatoksella. Vähän olisi voitu käyttää harkintaa tässä asiassa? Olisitte voineet vaikka aloittaa uuden viestiketjun omille jutuille. Olisi tullut rauhaisa päätös viestiketjulle,mutta ei tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      93
      4488
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3106
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2859
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1645
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1442
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1224
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      967
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      854
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      37
      818
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      17
      812
    Aihe