Rullahiihtosauvat

pukkija

käytättekö rullasuksihiihdossa samoja sauvoja kuin talvella? vai onko lajiin omat vempaimet.

9

5206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjep65

nii, kyllä niihe on ihan erillesitkin sauvat mutta ainakin minä hiihdän samoilla kun talvella, vaihdan vaan asvaltti piikit, hyvin oon päässy eteenpäin,

• jts

rullajuttuihi..ja 2.5 cm pitemmät kuin luistelu hiihossa!
      se pitäs muistaa ettei rullasauvat oo liian pitkät!
      aika monella näyttää yleensä olevan!ollaa takakenossa kuin chapliini..ei pysty nopeaan tempoon!
      tänään lykkäsin eka pitkän rullislenkin..ilmakii oli oikee mukava!mulla on noi k2 90 nordicit myös nopeilla hyperin pyörillä..hyvät on luistimet..ylämäkeen piti oikee toppuutella..tempoa pystyy pitämään oikee kunnolla!se on ton lyhyen varren ansiota..nilkka saa elää omaa elämääsä!
      ja potku lähtee jus sillee ku pitää!
      tuolla rulliskanavalla joku väitti ett keppihiihossa jalat suorastaa "lepää"!!se ei kyllä pidä paikkaasa!
      mitäs jepjep muute kuuluu!onko paikat kondiksessa?

• jepjep65

nii, on menny aikas mukavasti, latuhiihto on onnellisesti päätöksesää ja rullasukset on trimmattu kuntoon ja olokin on parasta mitä varmaan koskaan on ollut. Joten oikein hyvin pyyhkii.. Kävin myös KuntoHovissa testeissä. Käynti siellä oli tosi onnistunut ja antoi roppakaupalla intoa lisää tähän SYDÄNTEHOLTA FINLANDIAAN projektiin. Lääkäri joka testasi minut oli olympiajoukkueen urheilulääkäri Hannu Litmanen. Hannu totesi että, parasta mitä hän on uransa aikana nähnyt on tää minun kehitys ,paino, lääkkeiden pois jääminen, lihaskunto sekä pk-kunto on loistava (10). Joten en voinut olla kuin onnellinen että olen tehnyt asoita oikealla tavalla. Joitakin pieniä asioita olis voinu tehdä vähän toisin, mutta suurin osa on mennyt niinkuin on pitänytkin. Neuvot olen saanut täältä, joten kiitoksi vaan taas....!!!! En olis uskonu miten vähä alle 15min saa lähes tajun kankaalle!!! Käynnistä on n.300 valokuvaa joista osa tulee esitteeseen jota ollaan tekemässä. Sinä ja asd saatte esitteen ensimmäisten joukossa kun vaan se valmistuu ja saan tietoo minne postitan. Se on sen ajan asioita.
        Rullasuksilla oon käyny hiihtelemässä muutaman kerran ja se on taas niin perskuleen mukavaa......
        Nyt ollaan just tekemässä ohjelmaa kesäksi jotta talvella jaksaa sit vielä paremmin hiihdellä noita pitkiä matkoja. Työtkin alkaa tänään, joten intoo on kuin lapsella karkkikaupassa.
        Ajatuksena olisi hiihdellä muutama maraton kesällä. Yritin käydä juoksemassakin mutta polvet ei oikein tykkää siitä joten käyn sit vaan kävely lenkeillä ja muuten rullilla ja pyörällä pk:ta.
        On vaan nuo pyörät niin perskuleen kalliita että pitää yrittää säästellä että sais kunnollisen fillarin. Että tällästä tällä kertaa...

• jts
        jepjep65 kirjoitti:

nii, on menny aikas mukavasti, latuhiihto on onnellisesti päätöksesää ja rullasukset on trimmattu kuntoon ja olokin on parasta mitä varmaan koskaan on ollut. Joten oikein hyvin pyyhkii.. Kävin myös KuntoHovissa testeissä. Käynti siellä oli tosi onnistunut ja antoi roppakaupalla intoa lisää tähän SYDÄNTEHOLTA FINLANDIAAN projektiin. Lääkäri joka testasi minut oli olympiajoukkueen urheilulääkäri Hannu Litmanen. Hannu totesi että, parasta mitä hän on uransa aikana nähnyt on tää minun kehitys ,paino, lääkkeiden pois jääminen, lihaskunto sekä pk-kunto on loistava (10). Joten en voinut olla kuin onnellinen että olen tehnyt asoita oikealla tavalla. Joitakin pieniä asioita olis voinu tehdä vähän toisin, mutta suurin osa on mennyt niinkuin on pitänytkin. Neuvot olen saanut täältä, joten kiitoksi vaan taas....!!!! En olis uskonu miten vähä alle 15min saa lähes tajun kankaalle!!! Käynnistä on n.300 valokuvaa joista osa tulee esitteeseen jota ollaan tekemässä. Sinä ja asd saatte esitteen ensimmäisten joukossa kun vaan se valmistuu ja saan tietoo minne postitan. Se on sen ajan asioita.
        Rullasuksilla oon käyny hiihtelemässä muutaman kerran ja se on taas niin perskuleen mukavaa......
        Nyt ollaan just tekemässä ohjelmaa kesäksi jotta talvella jaksaa sit vielä paremmin hiihdellä noita pitkiä matkoja. Työtkin alkaa tänään, joten intoo on kuin lapsella karkkikaupassa.
        Ajatuksena olisi hiihdellä muutama maraton kesällä. Yritin käydä juoksemassakin mutta polvet ei oikein tykkää siitä joten käyn sit vaan kävely lenkeillä ja muuten rullilla ja pyörällä pk:ta.
        On vaan nuo pyörät niin perskuleen kalliita että pitää yrittää säästellä että sais kunnollisen fillarin. Että tällästä tällä kertaa...

kuulla ett menee hyvin!sitä oppii arvostaa elämää aivan toisesta näkökulmasta..traagisetkii tapahtumat muuttuu tavallaa voimaksi "uutta" elämää rakentaen!mun mielestä kaikki onnistuu parhaiten kun ei "ajattele" liikaa mitä tuleman pitää..kääntää vaa elämän purjeita tuulen mukaan..ja antaa viedä!!silloin ei tuu suuria pettymyksiä..ja pysyypähän polla ja mieli tasapainossa!!
        jatkoja vaa!!kirjotellaa..

• ja pisti
        jts kirjoitti:

kuulla ett menee hyvin!sitä oppii arvostaa elämää aivan toisesta näkökulmasta..traagisetkii tapahtumat muuttuu tavallaa voimaksi "uutta" elämää rakentaen!mun mielestä kaikki onnistuu parhaiten kun ei "ajattele" liikaa mitä tuleman pitää..kääntää vaa elämän purjeita tuulen mukaan..ja antaa viedä!!silloin ei tuu suuria pettymyksiä..ja pysyypähän polla ja mieli tasapainossa!!
        jatkoja vaa!!kirjotellaa..

silmään täysin väärä asenne, jos aikoo hiihtää kilpaa.

Pointi on se, että mahdollisimman raskaat rullasukset ja tasatahtia niillä. Vuorotahtia ei saa mennä rullahiihdossa sillä eihän sellaisessa vauhdissa ehdi ottaa jalalla potkua.

Kesäharjoiottelussa jalalla otetaan voimaa sauvarinteessä ja pehmeässä nevassa hapenottokykyä.

• jts
        ja pisti kirjoitti:

silmään täysin väärä asenne, jos aikoo hiihtää kilpaa.

Pointi on se, että mahdollisimman raskaat rullasukset ja tasatahtia niillä. Vuorotahtia ei saa mennä rullahiihdossa sillä eihän sellaisessa vauhdissa ehdi ottaa jalalla potkua.

Kesäharjoiottelussa jalalla otetaan voimaa sauvarinteessä ja pehmeässä nevassa hapenottokykyä.

jos kilpaa aiotaa hiihtää,nii eihä näillä rullajutuilla ookkaa mitää tekemistä harjottelun kannalta!!
        tässä itekkii on koko ikäsä reenannu hullunlailla..nyt on aika vähä "löysätä"ja nautiskella tosta rullishiihosta!
        hieno suomalaine maaseutu ja maisema vaihtuu..mikäs sen mukavampaa!!
        joo..kesäreenit hiihtoo onkin aivan toine juttu!!

• Hiihhdonohj.
        jepjep65 kirjoitti:

Mukavaa luettavaa sinun tarinasi.Pyöräilyyn vinkki, sykkeet n.10 lyöntii alle hiihdossa käyttämiäsi sykkeitä.Mikäli nivelet kipeytyy, eikun sauvat käteen ja metsän helmaan. Juoksuu kannattaa myöskin kokeilla pehmoisilla metsäpoluilla.Ja ainahan voi kävellä, pitää vain kävellessä rittävästi vauhtii, eikä haittaa vaikka käyttää oikeaa tekniikkaa, kuin Vallu konsanaan.Tosi hyvää jatkoa alkavaan kauteen ja kesään..

• jepjep65
        Hiihhdonohj. kirjoitti:

Mukavaa luettavaa sinun tarinasi.Pyöräilyyn vinkki, sykkeet n.10 lyöntii alle hiihdossa käyttämiäsi sykkeitä.Mikäli nivelet kipeytyy, eikun sauvat käteen ja metsän helmaan. Juoksuu kannattaa myöskin kokeilla pehmoisilla metsäpoluilla.Ja ainahan voi kävellä, pitää vain kävellessä rittävästi vauhtii, eikä haittaa vaikka käyttää oikeaa tekniikkaa, kuin Vallu konsanaan.Tosi hyvää jatkoa alkavaan kauteen ja kesään..

kiitoksia paljon, en voi vielä toteuttaa fillari vinkkiä kun ei oo vielä tuo säästö oikein tuottanut tulosta.Rullasukset ja sauvat on kyllä ollu kovassa käytössä. Tuolla metässä luontopolulla männäkesänä tuli vähä hölökkäiltyä ja käveltyä, se oli tosi mukavaa. Varmasti jatkuu kun se vaan on lumista vapaa. Reimua ja iloisia elämyksiä kevääseen ja kesään.

• asd

omat sauvat molempiin.
      talvella molemmissa ct1 ja kesällä ct3 luikkarissa ja ct2 pertsassa.
      syyt: en halua löystyttää ct1:stä asfaltilla, kyllä se kestää, mutta jos/kun hiihdän enemmän niin sauva voi löystyä hieman ja kun satuin saamaan rh:n sauvat edullisesti niin piti hommata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe