Miten saisin vanhempani eroamaan?

mä vaan...

Koska en jaksa isääni enää! se juo n.3-4 kertaa viikossa itsensä umpikänniin ja sillon raivoaa yms.. En jaksa enää! oon kestäny tätä jo n.6 vuotta, miten saisin heidät eroamaan? ;(

14

2420

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepa7

      kuule, kun sinun tehtäväsi ei ole saada heitä eroamaan.. Huolehdi itsestäsi ja mene vaikka kouluterveydenhoitajan.. tai kunnan lastenvalvojan luokse... tai soita perheneuvolaan ja kerro asiasi ...aikuiset hoitavat aikuisten asiat... Sinun tehtäväsi on nauttia omasta elämästäsi ja tehdä sen eteen töitä.. Et nimittäin jaksa, eikä sinulle kuulu kantaa vanhempiesi välisiä asioita...

      • Nuuska-Pekka

        Joo. Huolehdi vain itsestäsi nyt tuossa tilanteessa. Ota yhteyttä jonnekkin, josta saat apua tuohon. Olen sammmaa mieltä edellisen kirjottajan kanssa. Sinun pitää elää omaa elämääsi. Ero ei olisi mikään ratkaisu tuohon. Eikä ihmisille niin vain tehdä eroa. Kuluttaisit turhaan aikaasi. :/


      • tajua...
        Nuuska-Pekka kirjoitti:

        Joo. Huolehdi vain itsestäsi nyt tuossa tilanteessa. Ota yhteyttä jonnekkin, josta saat apua tuohon. Olen sammmaa mieltä edellisen kirjottajan kanssa. Sinun pitää elää omaa elämääsi. Ero ei olisi mikään ratkaisu tuohon. Eikä ihmisille niin vain tehdä eroa. Kuluttaisit turhaan aikaasi. :/

        että juoppous ja uhkaava käytös on ollut monissa perheissä syynä siihen, miksi perhe on hajonnut ja muuttanut erilleen?

        En tiedä, pystytkö saada omin avuin vanhempiasi eroamaan. Sehän on tavallaan äitisi vastuulla tajuta tuo ja mennä viemään oikeuteen eropaperit. Erosivatpa vanhempasi tai ei, niin uskon silti että tulet pärjäämään. Mutta ikäväähän se on, että tuollainen isä on!! Otan osaa.


    • alisa karls.

      Et voi mitään muuta, kuin puhua. Puhuminen joko vanhemmilesi tai ammattilaiselle auttaisi. Mikään muu ei..

    • .....

      Ja samaan aikaan äitisi yrittää pitää parisuhdetta yllä, jotta voi tarjota sinulle "ehjän kodin" (tai no eihän sitä hänen vaikuttimiaan tiedä, mutta näinhän ne jotkut aattelee). Puhu hänen kanssaan siitä mitä ajattelet.

    • vain 15v

      Tunnen tuskasi. Itselläni on isä joka juo varmaan itsensä hengiltä jonain päivänä. Hän (isä) on ollu väkivaltainen äitiä, mummoani, sisaruksiani ja minua kohtaan joten olisin ikionnellinen heidän erostaan. Pitäisi puhua tästä terapiassa tai koulussa mutta pelkään että isä satuttaisi äitiä.

    • Auttaja123

      Helpoin tapa olisi vetää kännit itsekin isän kanssa.

      • auttajan auttaja69

        oletko hullu? Tämähän tarkoittaa että tästä helvetin vatipäästä tulisi myös alkoholisti?

        -Alkoholisti69


    • Ootko koittanu puhuu iskälles kun se on selvin päin?Jos se vaikka alkais vähävaattelee asioita....

    • 12vJokaVihaaIsäpuolia

      Haluun et mun äiti ja isäpuoli eroaa.

      Toivon et ne eroo koska mun isäpuoli veti mua tukasta kun olin 5v ja haukku mua tyhmäks jonka takia mä pelkään sitä.
      Ja jouluna kun olin melkein 12v se puristi mua niskasta kädellä koska suutuin kun en löytänyt kirjaani aluksi.Mun äitiki välillä kysyy miks mä tottelen isäpuolta paremmin kuin sitä

      • Hei 12vJokaVihaaIsäpuolta.

        Tietääkö äitisi, että isäpuoli on satuttanut sinua, tai oletko kertonut hänelle? Kenenkään ei tarvitsisi pelätä omassa kodissaan, joten se mitä isäpuolesi on tehnyt sinulle, ei ole missään nimessä oikein. Keneenkään ei saa käydä käsiksi.
        Minulle tuli heti mieleen, että voisitko koulussa käydä esimerkiksi kouluterveydenhoitajan tai jos teillä on, niin kuraattorin/koulupsykologin luona juttelemassa sinun tilanteesta.
        Toivon, että asiat selviävät parhain päin!
        Terveisin Api Lapinlahden Nettisaapas


    • Anonyymi

      Mitä tehdä jos äiti ja isäpuoli härnääcät ja kiusaavat koko ajan kahdestaan ja jään aina yksin ja sitten jos itelleni tai jotain he vain nauravat minulle ja en ikinä halua olla sen takia kotona ja kun olen sanonut siitä he sanovat eihän olla ja ottaa kaiken vaan niin dramaattisesti ja nauravat ja ehkö otanko mutta miksei sitä voi sitten muuttaa jos se ei ole niin iso asia ja iteki joka ilta melkein tämän takia

    • Anonyymi

      et kertonut paljonko olet hankkinut viemällä tyhjät pullot kauppaan

    • Anonyymi

      Huuda niin paljon silloin kuin olette kaikki ruokapöydässä,niin että äiti suostuu eroamaan👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe