Minkä merkkinen skootteri?

Ostamassa skootteria

Elikkäs, nyt olisi aika hankkia skootteri tyttärelleni. Ongelma vain on, kun mulla ei kauheesti niistä ole kokemusta, että minkä merkkinen kannattaisi ostaa?
Moni on suositellut pösöä, mutta kertokaapas muita hyviä merkkejä ja niiden hintoja UUSINA.

24

19466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pögötti

peugeot sf 2 on tyylikkään näköinen ja kestävä se kannattaa jos ei ole rahasta kiinni suositushinta. 2,500-3000 $

• tsau!

Tsau!Älkää ikinä ostako mitään muuta mopoa kun CPI hussaria!Se on paras ja kulkee vakiona 65..Varmasti kulkee.ihan varmasti..Luulen että siitä on kenties prikka löystynyt..Paitsi uusissa aprilia merkkisissä skoottereissa on tehari heti uutena ostettuna..Mutta jos ostatte derbin enduron niin muistakaa että 6 vaihteella mopo kiihtyy parhaiten..Hei muuten CPi:ssä on parhaat äänet kaikista mopoista!Tärkein asia on mopossa että kypärä mahtuu penkin alle!Eli älkää ostako apriliaa! Poewing TURBO!!!

• Ostamassa skootteria

Ja MOPOSKOOTTERISTA nyt puhun, jos joku ei tajunnut

• esko

Aprilia sr di-tech se on hyvä mopo mul on se:)

• vanhempi motoristi

Hyvä vaihtoehto on Keeway. Luotettava ja suhteellisen edullinen merkki. Kokemukseni mukaan varaosat ja huollot toimivat moitteettomasti.

Esim.

Keeway Focus
      1290 euroa

Keeway Matrix
      1490 euroa

Itse olen ajellut Focuksella. Tehoa ja vääntöä on mukavasti, jaksaa ainakin minua kuljettaa hyvin myös ylämäessä vaikka painoa on jonkun verran kertynytkin. Vanhempana motoristina en ole hirveästi viitsinyt virittää, kunhan otin variaattorin prikan pois (kulkee vajaat 60 km/h). Focuksessa on mielestäni hyvää myös se, että jalkatilaa on riittävästi ja takajousitusta voi helposti säädellä mukana tulevalla avaimella. Toimiva kokonaisuus.

Käy tyttäresi kanssa katselemassa vaihtoehtoja. Nuorison mausta minun on vaikea sanoa mitään (ei ole sen ikäisiä lapsia). Ainakin meidän paikkakunnalla Keewayt näyttävät olevan hyvinkin suosittuja nuorison keskuudessa.

• Ostamassa skootteria

Kyllähän se tytär on tuosta Keewaystä puhunut, mutta mietin vain, että onko se halpis- vai laatuskootteri?

Itse olen sen verran vanhoillinen, että turvaudun ennemminkin näihin merkkeihin, joita on valmistettu jo melko kauan. Eikös tämä Keeway kuitenkin ole melko uusi merkki?

• kävin
        Ostamassa skootteria kirjoitti:

Kyllähän se tytär on tuosta Keewaystä puhunut, mutta mietin vain, että onko se halpis- vai laatuskootteri?

Itse olen sen verran vanhoillinen, että turvaudun ennemminkin näihin merkkeihin, joita on valmistettu jo melko kauan. Eikös tämä Keeway kuitenkin ole melko uusi merkki?

myös katsomassa Focusta ja Matrixsia, kumpikin malli aika nuorison makuun, uskon. Itse etsin noin 1000-1500€ skootteria ja tähän mennessä Kymco Agility näyttäisi olevan vahvoilla. Ton hintaluokan skootterit on yleensä made in Taiwan, en osaa sanoa kuinka laadukkaita ovat pitkässä juoksussa. Huollossa kehuivat jokatapauksessa (varsinkin 4t)ihan päteviksi peleiksi.

• vanhempi motoristi
        Ostamassa skootteria kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan Keeway on ehdottomasti laatumerkki. Minulla on Focus toiminut todella upeasti. Keewaytä on myyty muualla Euroopassa ilmeisesti jo toista kymmentä vuotta, joten ei aivan uusi merkki ole kyseessä. Toki taitaa olla vasta toista vuotta myytävänä Suomessa.

Ainakin laadullisesti Keeway pärjää todella hyvin verrattuna esim. italialaisiin. Suosittelen lämpimästi.

• kiva
        vanhempi motoristi kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan Keeway on ehdottomasti laatumerkki. Minulla on Focus toiminut todella upeasti. Keewaytä on myyty muualla Euroopassa ilmeisesti jo toista kymmentä vuotta, joten ei aivan uusi merkki ole kyseessä. Toki taitaa olla vasta toista vuotta myytävänä Suomessa.

Ainakin laadullisesti Keeway pärjää todella hyvin verrattuna esim. italialaisiin. Suosittelen lämpimästi.

kuulla asiallisia kommentteja aiheesta. Tällä hetkellä kolme merkkiä itsellä vaiheessa: Keeway, Kymco & SYM

• on.
        kiva kirjoitti:

kuulla asiallisia kommentteja aiheesta. Tällä hetkellä kolme merkkiä itsellä vaiheessa: Keeway, Kymco & SYM

paljon variaattori vikoja sym on halpa korealaine jos ei tiedetä paljoa eli osta KYMCO tai Láadukas FUDE SPORT

• Kymco
        on. kirjoitti:

paljon variaattori vikoja sym on halpa korealaine jos ei tiedetä paljoa eli osta KYMCO tai Láadukas FUDE SPORT

..myös korealainen

• vexi
        Kymco kirjoitti:

..myös korealainen

mutta myyvät sitä unkarilaisena... hah

• äijä
        on. kirjoitti:

Ei pidä haukkua tuotteita jos ei ole tietoa.

Kymco on taiwanilainen kuten myös SYM, molemmat hyviä mopoja. Eikä todellakaan pidä paikkaansa että Keewayssä olisi paljon variaattorivikoja. Minun serkkuni huoltaa Keewaytä ja on sanonut että Keeway on todella laadukas ja kestävä skootteri. Samassa paikassa huolletaan myös mm. peugeotia, joten hän taitaa kyllä tietää mistä puhuu.

Minulla on pari vuotta vanha Peugeot TKR. Nyt olen kuitenkin harkitsemassa vaihtoa Keeway Focukseen. Focuksessa houkuttelee reilu jalkatila sekä säädettävä takaiskari. Eihän vanhassa skootterissa ole mitään vikaa, mutta kuume on kuitenkin kova...

• focuksella ajeleva

Itse olen myös varttuneempi skootteroija ja olen ollut tyytyväinen Focukseen.

Ostin mopon käytettynä ja ilmeisesti siihen oli asenettu joku virityssarja. Jaksaa liikuttaa 0.1 tonnia ihan mukavasti.

Ajomäärä on tällä hetkellä tosin vasta reilut 3000km mutta vikoja ei ole ilmennyt ja nappistartti joka aamu.

• kippe92
        vanhempi motoristi kirjoitti:

Sopiiko Focus, Matrix tai Sym joku niistä pojille?

• Hemil

Vaikka onkin kiinalainen niin kuulemma tosi hyvä uutena hinnat 800-950 euron välillä. Tuolla lisää tietoa www.innovator.com

• Hemil

Näissä on kuulemma paras hinta laatu suhde. Ja ei nämä kiinalaiset enää nykyään ole halppisromuja.

• joku
        Hemil kirjoitti:

Näissä on kuulemma paras hinta laatu suhde. Ja ei nämä kiinalaiset enää nykyään ole halppisromuja.

....ite en näistä skoottereista paljoa tiedä, mutta onko peugeotit hyviä?

• ExE_93

Elikkäs jos olet skootteria hankkimassa suositteleen panostamaan laatuun. Aprilia valmistaa aivan varmasti parhaat skootterit, mutta eipä tuo pösökään mitenkään huono ole. Myös Piaggio, sekä yamaha ovat varmoja takuita laadusta.

Noista keewaystä en sen enempää tiedä kuin, että ystävälläni oli semmoinen ja oli aika tiuhaan tahtiin sitä huoltamassa. En kuitenkaan tarkoita etteikö ihan hyvä merkki olisi, mutta itselläni vain tälläisiä kokemuksia. Kyllähän se varmasti ihan hyvä on.
      Itselläni on tuommoinen Kymco Agility ja ihan hyvin se menee. Ei ole mitään vikoja ollut paitsi kerran tuo sähköstartti lukittui jotenkin ja kun pisti avaimen on tilaan niin yritti koko ajan käynnistää konetta. Huoltoon meni ja tuli noin 3 päivän päästä takaisia kuin uusi. Kestävä se ainakin on ja ihan hyvin vääntää kun noihin 2-tahteihin verrataan.
      Kiinalaisiin en menisi takuita antamaan. Monet ovat puhuneet ja voin itsekkin todistaa että nuo kiinalaiset ovat melko rahan tuhlausta. tuppaavat hajoamaan ja vikojakin löytyy. Kiinalaisilla vain tuo viimeistely aina jää hieman taka-alalle ja sen takia eivät kovin laadukkaita ole( kuten jo hinnastakin varmasti huomaa), mutta omahan on valintanne.
      Jos budjettia löytyy suositteleen panostamaan laatuun, mutta kyllä sitä vähemmälläkin rahalla saa ihan hyvän skootterin. Käyt vain koeajamassa ja otat sen mikä tuntuu luontevimmalta. Itse päädyin Kymcoon, koska budjetti ei ollut mitään suurinta luokaa, mutta olen ihan tyytyväinen ollut.
      Suosittelisin kuitenkin vältäämään näitä ns. "pörssimopoja" joita myydään yleensä citymarketeissa tai hong kongeissa.

• regg

Osta peugeot speedfight3.

• ??
        regg kirjoitti:

Osta peugeot speedfight3.

nii että kumpi ois parempi 2-tahtinen vaiko 4-tahtine?ihan nuorelle ajetellen

• dtfikfyi

• juramo
        ?? kirjoitti:

nii että kumpi ois parempi 2-tahtinen vaiko 4-tahtine?ihan nuorelle ajetellen

4-tahtinen ilman muuta ei tartte öljyjen kanssa säheltää ..pitää vaa huolen että säiliössä sitä on

• Hihihihdas
        juramo kirjoitti:

4-tahtinen ilman muuta ei tartte öljyjen kanssa säheltää ..pitää vaa huolen että säiliössä sitä on

ei 2 tahissakaan tartte muusta huolehtia ku siit että siellä sitä on..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      705
      3799
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2818
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1791
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1672
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1651
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1613
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      380
      1594
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1530
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1399
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1323
    Aihe