Onko jollain kokemuksia JD:n mallista 2850?
Onko luotettava työkone ja mitä tyyppivikoja?
John Deere 2850
12
12143
Vastaukset
- JD forever
Jos kytkin on loppu, sen tietää siitä, että kytkintä ei jaksa painaa KÄDELLÄ! Juu kun kytkinlevy ja ne pinna joiden välissä se on, kuluvat. Kytkinpolkimen käyttövoima kasvaa, koska lautasjousi "vääntyy" yhä enemmän. Se ei ole tavallista kalliimpi juttu.
Jos 1-2-3-4 vaihdekeppi eli sisempi. Siirtyy eteen moottorijarrutuksella (millä tahansa vaihteella) ja vedossa siirtyy taakse on siellä yksi yläakselin lukkorengas kulunut. Se pitää kartiorullalaakeria paikallaan. Se lukkorengas jos pettää tulee kallis remontti. Ehjänä ei vaihdekeppi liiku mihinkään vaikka kaasutta ja löysää kaasun.
Ruiskutussuuttimet 3000-4000 tuntia. Ventiilit kannattaa säätää myös.
Siinä ne onkin. Tuo vaihteiston lukkorengas on 40- ja 50-sarjan ongelma.
Neste kytkimet kannattaa avattaessa tarkistaa, 3 kpl jos 4-veto. (Voimanotto, etuveto ja pikavaihde.)
Kojelaudan oikea puolikas nousee ylös.
Se alla on sulakkeet sellaisessa levyssä. Sitä kannattaa katsoa ettei ole kärähtänyt?
Sen saa pihdeillä ylös. Tätä kannattaa kysyä huoltoliikkeestä, jos on sanomista.
Ei siinä sitten muuta olekaan. - Jukzor
Kyseisessä JD-mallissa kannattaa muistaa hytin muoto. Hytistä on todella huono näkyvyyka kaarevien "kaappariovien" ja pakoputken sijoituksen vuoksi. Lisäksi siinä tapauksessa jos ovien laseista joku rikkoutuu on tiedossa kallista korjaamista. Yleisesti ottaen kuitenkin luotettava traktori omine lapsentauteineen ja hyvine puolineen. Kuormainkoneena voisi olla ihan käypä. Vielä voisi mainita että kyseinen malli kääntyy todella pienessä tilassa, sillä renkaat kääntyvät lähestulkoon sivuttain.
- DTH
Aika vähän kokemuksia mutta, hyvät vaihteet ainakin niin kauan kun vivustot on kunnossa, hiljainen ja tehokkaan tuntuinen moottori, hyvä nostolaite, ketterä. Onneton hytti, omatekoisen näköinen sisustus, pakki heikko, sähkövikoja ja pirun ruma ;)
- JD forever
DTH kirjoitti:
Aika vähän kokemuksia mutta, hyvät vaihteet ainakin niin kauan kun vivustot on kunnossa, hiljainen ja tehokkaan tuntuinen moottori, hyvä nostolaite, ketterä. Onneton hytti, omatekoisen näköinen sisustus, pakki heikko, sähkövikoja ja pirun ruma ;)
Joo SG-2 ohjaamo on jenkkien suunnittelema. Siksi se on eurooppalaisin silmin vähän erikoinen.
Näkyvyys on eteen parempi kuin "tavallisessa" 6- tolppaisessa hytissä. JD:ssä on vain 5 tolppaa.
Vasta kun ajaa huomaa että etutolppa ja pakoputki ovat samassa linjassa kuskin silmistä katsottuna.
Tuon ajan koneissa oli kaikissa pakoputki suoraan edessä ja sitten hytin etutolpat. Yhteensä 3 tolppaa pimittämässä näkymää. Jossain Fendtissä alapakoputki? Tuo on ihan muiden kateutta väittää JD SG-2 huonoa näkyvyyttä. Monella merkillä tulee vielä imuilmanpuhdistin pimittämään näkyvyyttä. Esim. Valmet 805, 905. Tuulilasin pyyhkijäkin on monessa merkissä näkökentässä Valmet 05 sarja esim. JD SG-2 kaksi pyyhintä kummassakin lasissa omansa. Ne palautuvat saranapuolen reunaan pois näkökentästä. Samalla sateessa ja lingotessa sivutuuleen ne pitävät näkökentän leveämpänä kuin tavallinen suora tuulilasi. Suora on aina kapeampi ja sen pyyhkijän pyyhkimä alue.
Hytin sisävalo toimii kuin autossa syttyy ja sammuu oven avautuessa. Katossa on punainen valo joka valaisee punaisen jalkakaasun, käsijarrun kahvan, vaihdekeppien punaiset nupit pimeällä. löytyvät todella hyvin tavallisiin mustiin verrattuna. - DTH
JD forever kirjoitti:
Joo SG-2 ohjaamo on jenkkien suunnittelema. Siksi se on eurooppalaisin silmin vähän erikoinen.
Näkyvyys on eteen parempi kuin "tavallisessa" 6- tolppaisessa hytissä. JD:ssä on vain 5 tolppaa.
Vasta kun ajaa huomaa että etutolppa ja pakoputki ovat samassa linjassa kuskin silmistä katsottuna.
Tuon ajan koneissa oli kaikissa pakoputki suoraan edessä ja sitten hytin etutolpat. Yhteensä 3 tolppaa pimittämässä näkymää. Jossain Fendtissä alapakoputki? Tuo on ihan muiden kateutta väittää JD SG-2 huonoa näkyvyyttä. Monella merkillä tulee vielä imuilmanpuhdistin pimittämään näkyvyyttä. Esim. Valmet 805, 905. Tuulilasin pyyhkijäkin on monessa merkissä näkökentässä Valmet 05 sarja esim. JD SG-2 kaksi pyyhintä kummassakin lasissa omansa. Ne palautuvat saranapuolen reunaan pois näkökentästä. Samalla sateessa ja lingotessa sivutuuleen ne pitävät näkökentän leveämpänä kuin tavallinen suora tuulilasi. Suora on aina kapeampi ja sen pyyhkijän pyyhkimä alue.
Hytin sisävalo toimii kuin autossa syttyy ja sammuu oven avautuessa. Katossa on punainen valo joka valaisee punaisen jalkakaasun, käsijarrun kahvan, vaihdekeppien punaiset nupit pimeällä. löytyvät todella hyvin tavallisiin mustiin verrattuna.Jos vaihdekepin nuppi ja kaasupoljin tuppaa menemään
hukkaan, voihan ne maalata punaisiksi muistakin merkeistä. Mutta jos ergonomia on vähänkään kunnossa , löytyy hallintalaitteet ilman värikoodejakin. Ja jos ei löydy, niin silloin kannattaa alkaa suunnittelemaan sukupolvenvaihdosta ;) - John Deere 2850
DTH kirjoitti:
Jos vaihdekepin nuppi ja kaasupoljin tuppaa menemään
hukkaan, voihan ne maalata punaisiksi muistakin merkeistä. Mutta jos ergonomia on vähänkään kunnossa , löytyy hallintalaitteet ilman värikoodejakin. Ja jos ei löydy, niin silloin kannattaa alkaa suunnittelemaan sukupolvenvaihdosta ;)John Deere 2850 on erittäin kestävä ja toimintavarma kone. Omamme on vm -90, ajettu 5700 tuntia ja huoltotöitä ei ole ollut muuta kuin sähköjen kanssa hieman, muutama johto kärähtänyt, ei sen ihmeempää. Moottori kierrosherkkä, sitkeä ja taloudellinen, myös hiljainen. Suosittelen!
- ???
Ootteko korjanneet kytkimen työsylinteriä k.o. vehkeessä? Missä sijaitsee, onko hankalaa?
- Anonyymi
Osaisiko kukaan vastata. Mulla kytkin polkimessa ei vastetta ja jää pohjaan, ei irrota, joten vaihdetta ei saa päälle
- jd man
startin mikro kytin vittuilee ja helvetin pahassa paikassa
- huippujd
Joo 2850 vm-91 hyvä ja toiminta varma kone.mukava ohjaamo sg2 .Ei ole muuta vikaa ollu kuin puhaltajanmoottorin sulake pitäny kammasta ohittaa ja laittaa oma sulake pesä. Nyt ajettu 5700.ei ole koskaan ollut etukuormaajaa.Joo ja toinen samanlainen 2140 -87 sg2 .ajettu 15000.hyvin pelannut kun muistaa huoltaa .moottoria ei ole vielä aukastu.2140 ollut minulla 30 vuotta eli uudesta asti siinä on vielä alkuperäinen triman kuormaaja paikalla
- Anonyymi
Erittäin ketterä ja hyvä!
- Anonyymi
Pahoja vikoja ollut uudesta alkain vaihdelaatikossa, rengassokilla kiinni synkroakseli https://partscatalog.deere.com/jdrc/ (Vetoakseli L41630) niin väljäksi jätetty tehtaalla.
Öljukupista irtoaa tulppa ja öljy ei virtaa vaihdeistoakseleihin pikavaihteelle saakka vaan tulpan reiänkautta suoraan peräkoteloon!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tuosta kuvasta AL36124 näkee tulpan, osanumeroitten 6 ja7 kohdella öljykupissa on tulppa joka irtoaa omiaan aikojaan.
Laita osanumero /partscatalog.deere.com "uusi osahaku" kenttään ja osanumero valikosta niin löytyy koneet missä on kyseinen öljykuppi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk893738Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921969Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871783- 1441652
- 1621483
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur981463Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671412Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001334- 861287