Olen niin pettynyt..

Annis

PARAS ystäväni menee ensi kesänä naimisiin. Ollaan tunnettu pikkutytöistä asti ja aina puhuttu että sitten kun mennään naimisiin niin sä oot mun kaaso jne... Hän pyysi kaasoksi sulhasensa serkkua. Ne ei edes tunne kunnolla. Olin jo suunnitellut polttareita tms, mutta nyt surettaa paljon. Eikä meillä oo ollut ees mitään riitoja. Masentavaa.... :(

10

5182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -kaasoton-

      Kaasolla on suhteellisen kamala homma, joten riitoja voi hyvin kertyä tällöin kaason ja morsiamen välille. Ehkä ystäväsi ei halua riitoja teidän välillenne??

      Mitäs jos ystävältäsi kysyisit nätisti, että olisko jotain mitä sinäkin voisit hänen eteensä tehdä? Esität asian kiltisti, että koska olette vanhoja ystäviä, niin haluaisit auttaa häntä myös rakentamaan elämänsä tärkeintä päivää. Ehkä hän myös tällöin kertoo syyn siihen, miksi kaasoksi valittiin joku muu. (Kyse voi myös olla suvun painostuksesta, tai jonkin känni-illan jälkiefektistä).

    • Jarkko

      Kuulostaa siltä että ystäväsi on joutunut suvun painostuksen takia valitsemaan kyseisen henkilön.Ymmärrän kyllä että moinen ottaa päähän.

      • ellisaa

        Kaason työ on orjatyötä. Ilmoittaudu auttamaan tarvittaessa. Kannaltasi hyvä, että et ole kaaso, ystävyys säilyy paremmin.


    • ei enää

      Mä olen lapsuudenystäväni kaasona taannoin. Meitä kaasoja oli yhteensä kolme. Mä tunsin olevani vain jonkinlainen täytekaaso, jokin pakollinen kuvio. Kun menen itse naimisiin, en pyydä tätä lapsuudenystävääni kaasoksi, en vain halua. Tahdon kaasojeni olevan läheisiä ystäviäni jotka tuntevat minut hyvin. Olen vieraantunut lapsuudenystävästäni. Minä olen ollut ainoa joka on yhteyttä pitänyt. Tsemppiä sulle.

    • Kaaso -06

      Itse olen kaasona henkilölle jonka kanssa olemme olleet ystäviä vasta muutaman vuoden. Olin pestistä yllättynyt mutta olen päätellyt että olen "helppo" valinta koska asun hääpaikkakunnalla ja olen ilmeisesti "työmyyrä"... Seuraavat pari kuukautta menevät sujuvasti hääteeman ympärillä, samoin kuin lyhyttä lyhyempi kesälomani...Koska et asialle mitään voi, nauti hääjuhlasta vieraana sitten kun se aikanaa koittaa ja tottakai olet mukana suunnittelemassa polttareita! Itse olisin enemmän kuin kiitollinen jos joku muu ottaisi polttareista veto vastuun kun muissakin "tehtävissäni" on jo riittämiin töitä :)

    • NOT!

      Ikävää että olet pettynyt. Minun on vain pakko sanoa että jälkeenpäin katsottuna olisin ollut helpottunut jos minua ei olisi pyydetty kaasoksi. Hirveä vastuu lankesi kohdalleni, esim hääpaikan koristelu, ja kaikenlisäksi bestmanin kanssa ei saanut sovittua mitään. Lupasi tehdä mutta ei tehnytkään.Kesken häitä morsian tulee nykimään minua hihasta että entäs se yksi juttu ja mitäs minä siihen muuta kuin että bestmanin piti hoitaa.
      Muitakin juttuja oli mutta sen voin sanoa että meidän ystävyytemme ei minun puolelta enää ole samaa. Näin lapsuuden ystävästäni sellaisen puolen josta en todellakaan pitänyt. Ja minä jos kuka halusin hänelle täydellisen päivän, ja olihan se hänen sanojen mukaan, mutta mielestäni on väärin että kaaso pestataan työjuhdaksi.

      Ja jos joku aikoo sanoa että olisit sanonut jotain niin voin sanoa että on hieman vaikea sanoa mitään kun aamulla tulee iloisena hääpaikalle,tarkoituksena lähteä morsiamelle pitämään seuraa meikkiin ja morsiamen äiti onkin paikalla ja iskee minulle rätin käteen. Morsian soittelee ja kertoilee mitä haluaa ja minä kiehun.
      Ketään muuta juhlaseurueesta ei näkynyt, ei bestmania, ei sulhasta, ei edes vanhempia...
      En edes ehtinyt suihkuun ennen kuin piti lähteä hakemaan morsian meikistä. Häiden jälkeen laitoin kylmästi hanskat tiskiin ja ilmoitin vanhemmille jotka tuputtivat taas sitä rättiä että tämä tyttö lähtee nukkumaan.
      Juu, ja kiitokseksi sain kortin.

      Kröhöm...on hieman patoutumia...

    • pettynyt

      Minäkin olen kokenut karvaan pettymyksen, kenties yhden elämäni pahimmista. Paras ystäväni menee naimisiin heinäkuussa. Hän on valinnut kaasonsa, joita on 8, mutta minä en kuulu joukkoon vaikka olemme tunteneet päiväkodista asti. :(( Hänen kaasonaan on esimerkiksi hänen kummitätinsä naapuri ja joku samalla kurssilla yliopistossa opiskellut mies, joka taitaa olla homo. :'( Tunnen itseni niin syrjityksi. Olenhan suunnitellut hänen häitään yläasteelta asti, ja minun osani on aina ollut suunnitelmissa kaaso. :(

    • mir

      Onpa ikävä kuulla. Itse olen menossa naimisiin kesällä, ja todella vaikea olisi valita ystävistä vain yhtä kaasoa, niinpä pyysin kaikki parhaimmat ystäväni. Ajattelen samalla tavalla kuin sinä, että parhaan kaverin kuuluu ehdottomasti olla kaasona. vihjaa että olit suunnitellut polttareita, ehkä ystäväsi vaan on ollut ajattelematon, pään täyttää ajatukset omista häistä ja tekemisistä

    • tytterö

      on se niin epäilyttävää.. minulle on käynyt samoin.. kyllähän se harmittaa

    • elokuun morsian

      Mulla häät nyt elokuussa,ja minulla on 2kaasoa vaikka häät onkin pienet.Toinen on siskoni (jota ei ihan oikeasti kiinnosta muuta kun se että saa olla kaason tittelillä häissä,edes polttareihin ei halua osallistua) ja toinen kaasoni on mun kummitytön äiti...tämä haluaisi "hössöttää" mutta annoin hänelle selkeät ohjeet saa laittaa mulle hääkampauksen (ja ihan minkä itse haluaa,siihen en puutu)ja auttaa polttareissa (me haluttiin sulhon kanssa yhteiset polttarit) annettiin jopa tälle kaasolle puoli valmiita ehdotelmia minkälaiset polttarit halutaan (ja ei missään tapauksessa kalliita ryyppy pileitä)no nyt meillä on siis ohjelma siinä vaiheessa että odotellaan koska meillä on polttarit...en sitten tiedä että kuinka monella on tapana antaa näin "vähän" töitä kaasolle vai hypittiinkö me jo ns.kaason varpaille...sanottakoon että molemmat kaasoni asuu noin reilun 100km päässä joten en ajatellut heidän kontolleen vierittää mitään juhlapaikan siivouksia tms.vaan nämä koristelut/siivoukset hoituu juhlapaikan puolesta,otettiin semmoinen täysin valmis juhla paketti häillemme...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe