Mulle kävi näin

Kaikenmaailman hihhulit käyvät tällä palstalla joko saarnaamassa ja julistamassa tai sitten trollaamassa tyyliin "mitä rituaaleja tarvitaan" ja "LaVey on pelle" ja niin edelleen.

Ajattelin lyhyesti kuvailla omaa "uskoontuloani" eli miten minusta tuli satanisti.

Olen eronnut suomen ev.lut. -kirkosta vuonna 1984 koska en jaksanut sitä diibadaabaa kuunnella enkä halunnut 1.25 prosenttia bruttotuloistani siihen tarkoitukseen lahjoittaa. Olin mielestäni "ateisti" tai "vapaa-ajattelija".

Sattumalta vuonna 2004 surffailin netissä ja osuin Pakanaverkko ry:n nettisivulle ja luin kaikki artikkelit. Huomasin, että satanismi on itse asiassa täsmälleen minun elämänasenteeni ja filosofiani. Edelleenkään en ole yhtäkään LaVey:n kirjaa ostanut tai edes lukenut. Silti olen satanisti 100% vakaumuksella.

Lisäksi olen havainnut, että SAATANANPALVONTA on täsmälleen sama asia, kuin KRISTINUSKO. Pienellä harhaoppisuudella maustettuna, mutta mahtuu kyllä muiden kristinuskon lahkojen joukkoon ihan hyvin: mormonit, baptistit, jehovat, lestadiolaiset, saatananpalvojat, luterilaiset, katoliset, koptit.... samaa porukkaa.

(... alistutaan lampaan lailla ylivertaisen jumalhahmon valtaan ja toteutetaan tämän tahtoa, joka on ilmaistu vain retorisissa vuosituhansia vanhoissa vertauskuvallisissa kirjoituksissa... Mikseivät nämä "Jumalat" avaa omaa nettisivustoa ja kirjoita nykypäivän kielellä pelkkää asiaa? Tai mene edes CNN:n haastateltaviksi?)

Saatananpalvonta on pelkästään harhaoppista kristinuskoa, joka vieläpä yleensä toimii vain rikollisen toiminnan naamiona. En ole missään tekemisissä saatananpalvonnan enkä muidenkaan kristinuskon lahkojen kanssa!

Olen SATANISTI ja ylpeä siitä. Jumalaa ei ole olemassa. Saatanaa ei ole olemassa.

Että semmoisia rituaaleja ja riittejä kuuluu minun satanistiksitulooni. Enkä kaipaa siihen kenenkään eriävää mielipidettä, että "Sinun pitää lukea LaVeytä tai blaa blaa blaa".

Olen Satanisti.
Master Eq

20

4379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älykäs

      kirjoitus tälle palstalle... :D

      • huijauksesi

        ja et edes kuvaile omaa uskoasi,,turha vaivautua,,

        on tiedossa se teitin kahvinkeitinmainosteksti...


        toivottavasti kukaan ei usko tota sun teskstii ja ajaudu saatanistien piiriin.

        JEESUS RAKSATAA SUAKIN saatanisti


      • The Thing at the Swings
        huijauksesi kirjoitti:

        ja et edes kuvaile omaa uskoasi,,turha vaivautua,,

        on tiedossa se teitin kahvinkeitinmainosteksti...


        toivottavasti kukaan ei usko tota sun teskstii ja ajaudu saatanistien piiriin.

        JEESUS RAKSATAA SUAKIN saatanisti

        EIIII NÄÄÄIIIN!!!!

        se kirjoitetaan SATANISTI! EI SAATANISTI!!! Ja satanismi ja saatananpalvonta on kaksi aivan eri asiaa!

        ja mitä tarkoittaa "raksataa"?

        Kiitos kun kuuntelit, onnea!

        Hyvästi!


      • Andras
        The Thing at the Swings kirjoitti:

        EIIII NÄÄÄIIIN!!!!

        se kirjoitetaan SATANISTI! EI SAATANISTI!!! Ja satanismi ja saatananpalvonta on kaksi aivan eri asiaa!

        ja mitä tarkoittaa "raksataa"?

        Kiitos kun kuuntelit, onnea!

        Hyvästi!

        Olen eronnut ortodoksisesta kirkosta ja suoritin kasteen Saatanan Kirkossa!
        Satanismi on elämäntapa joka palvoo ihmistä, hänen tahtoja ja aisteja! Saatana on Satanistille pelkkä symbooli ja rituaalit ovat magiaa. Rituaalja käytetään oman elinympäristön parantamiseksi. On olemassa kolme rituaalia: Hyvinvointi, Seksuaalinen energia ja Tuhoaminen. Jos haluatte tietää lisää, niin WWW.CHURCHOFSATAN.COM tai lukekaa Anton Szandor LaVeyn kirjoja!


    • Light-bearer

      Totta,fiksua tekstiä kaikin puolin.Samaa mieltä olen saatananpalvonnan ja kristinuskon suhteesta.

      Kannattaa kuitenkin lukea ainakin LaVeyn Satanic bible,antaa huomattavasti syvemmän kuvan filosofiasta ja sen perusteluista kuin pakanaverkon "tiivistetty"versio.

    • DeaE

      Vähän samanlainen homma oli mullakin...Myöhemmin tosin ostin Satanic Biblen, ja nyt siitä olen vähän kuin hakenut "varmistuksia" ja "täydennystä" jo valmiiseen ajattelumalliin.

      Ja lueskelen tietty mitakin LaVeyn kirjoja...Mutta ne rituaalit on kans juttu mitä minä en tarvitse.:P

    • Nathaira

      Luulin jo että tämä palsta on täysin tuhoon tuomittu. Mutta onneksi näitä järjen hippeitä kaiken paskan seasta löytää vielä.
      Nämä omakohtaiset kertomukset ovat hyviä, ajatelkoot muut sinua/minua/muita satanisteja sitten miksi hulluiksi tahansa.

    • *Teresa*

      On todella hienoa, että joku vaivautuu kirjoittamaan asiallisen viestin ja vieläpä rehellisesti. Palstalla on jo pitkään ollut havaittavissa välinpitämättömyyttä ja tyhjän jauhamista. Keskusteluja ei synny ja jos joku joskus yrittää, hänet tyrmätään heti. Se on harmillista! Siis sinulle kiitos avoimuudestasi, esimerkistäsi ja pitkää, juhlallista elämää valitsemallasi polulla! Arvostan sitä.

      Satanismi on täällä niin usein väärinymmärretty. Ihmiset haukkuvat tietämättä faktoja, eivätkä he vaivaudu ottamaan asioista selvää. Sana satanismi vain ärsyttää, aiheuttaa vihaa ja tämä kiukku puretaan typerillä yleistyksillä ja sokeudella joka kertoo vain haukkujasta itsestään, ei satanismista.

      Minä olen satanismin filosofisen maailmankatsomuksen omaava eklektinen pakana. Omistan Laveyn Satanic Biblen, wiccakirjallisuutta, riimuja, filosofiaa laidasta laitaan, taidetta ja Kotkavuoren Vasemman käden polun, mutta mikään näistä tee minusta vielä mitään. Paitsi ihmisen joka pukeutuu kirjan sivuihin ollakseen jotain mitä ei edes ymmärrä.

      Minä en purematta niele ja esim. Laveyn kirjat olivat minulle liian materialistisia. Mutta kaikki omien tarpeidensa ja totuutensa mukaan! Kirjoitettuun tietoon ei kannata kangistua. Ne antavat hyvän perustan ja suunnan sekä tietoa historiasta, jonka päälle on hyvä rakentaa. Mutta oman totuuden löytää vain tietoisella työskentelyllä itsensä kanssa. Ponnistukset kohti minuutta, ovat ponnistuksia kohti omaa totuutta.

      Minulle satanismi on eräänlainen minuuslaboratorio. Tutkin ja opin. Tulen tietoisemmaksi itsestäni, kykenen ristiriidattomampaan kommunikaatioon muun maailman kanssa ja tiedän missä kulkee minun rajani. En uhraa minuuttani toisten edestä, mutta olen ymmärtäväinen ja kuuntelen. Minulla on läheisiä joita rakastan ja olen ihmisille vain ihminen omien kykyjeni mukaan.

      En päättänyt tulla satansitiksi tai pakanaksi. Ei sellaisia asioita vain päätetä. Kaikki lähti tyytymättömyydestä omaan elämään. Olin masentunut ja kadoksissa. Hengellisyys oli ollut minulle aina tärkeää, mutta kristinusko tarjosi vain syntisyyden taakan ja pelon ikuisesta kadotuksesta. Minä aloitin tutkimisen ja nyt olen tässä... Onnellisempi ja tietoisempi. Putoan vieläkin korkealta, tunnen tuskaa, itken ja olen epätoivoinen. Ongelmani eivät ole poistuneet, mutta uskallan kohdata itseni ja se on tärkein anti polulla, joka sijaitsee vasemmalla...

      En tarvitse jumalaa, en saatanaa. En taivasta, enkä helvettiä. Vain itseni ja juuri sellaisena kuin olen. Kohti itseäni, kohti minun totuuttani, kohti kauneutta...

      Kevättä kaikille!!!

    • ajatusmalli pohdittavaksi

      Mitäs jos perustan AkuAnkka uskonnon. Kopioin filosofian kuten LaVey teki ja pistän sen nettiin. Sattumalta epäonninen nykynuori etsiessään uusia ismejä vierailee sivulla ja havaitsee sen omakseen. Tulisiko sinusta AkuAnkisti vai voisitko elää luokittelematta itseäsi.

      • Hyvä kysymys varmaan.

        39-vuotiaana en ehkä kuulu kategoriaan "nykynuori" enkä varsinaisesti ollut etsimässä ismejä, kuten olisit huomannut, jos olisit viestini lukenut. Elin 20 vuotta luokittelematta itseäni.

        Yksi nettisivu ei varmasti riittäisi vakuuttamaan minua. Vaikka kerroin, etten ole LaVeytä lukenut, se ei tarkoita, että en olisi satanismista paljonkin lukenut tai etten olisi satanismista paljon ihmisten kanssa puhunut.

        Toki olen lukenut paljon Aku Ankkaa ja edelleenkin joka kerta parturintuolissa teen niin.

        Mitä yritit kysymykselläsi osoittaa? Että tekemällä yhden nettisivun saa herkkäuskoiset hurahtamaan tuosta vain?

        Turhat höpinät poikki. Osoita se. Luo uskontosi ja postaa URL tänne. Ota uusia jäseniä 200 euron vuosimaksusta ja kerro melle juhannuksena, paljonko maksavia jäseniä Sinulla on.

        Olen kuullut taidemuseossa monen ihmisen maalausta tai veistosta katsoessaan sanovan: "... voi mitä paskaa, minäkin tekisin tuollaisen." Niinpä.

        Tee sitten.

        Master Eq


      • setkam
        MasterEq kirjoitti:

        Hyvä kysymys varmaan.

        39-vuotiaana en ehkä kuulu kategoriaan "nykynuori" enkä varsinaisesti ollut etsimässä ismejä, kuten olisit huomannut, jos olisit viestini lukenut. Elin 20 vuotta luokittelematta itseäni.

        Yksi nettisivu ei varmasti riittäisi vakuuttamaan minua. Vaikka kerroin, etten ole LaVeytä lukenut, se ei tarkoita, että en olisi satanismista paljonkin lukenut tai etten olisi satanismista paljon ihmisten kanssa puhunut.

        Toki olen lukenut paljon Aku Ankkaa ja edelleenkin joka kerta parturintuolissa teen niin.

        Mitä yritit kysymykselläsi osoittaa? Että tekemällä yhden nettisivun saa herkkäuskoiset hurahtamaan tuosta vain?

        Turhat höpinät poikki. Osoita se. Luo uskontosi ja postaa URL tänne. Ota uusia jäseniä 200 euron vuosimaksusta ja kerro melle juhannuksena, paljonko maksavia jäseniä Sinulla on.

        Olen kuullut taidemuseossa monen ihmisen maalausta tai veistosta katsoessaan sanovan: "... voi mitä paskaa, minäkin tekisin tuollaisen." Niinpä.

        Tee sitten.

        Master Eq

        Eikö tässä satanismissa olekin pientä kieroa martyyrimeininkiä... Ensin julistetaan "vakaumus" ja sitten selitellään kuinka satanismi ei ole saatananpalvontaa ja kuinka satanisteja "sorretaan"... =D Eikö?


    • eleanora

      ..täysin samaa mieltä.

    • agares

      Olen kanssasi samaa mieltä.

    • Usva9

      Kun MasterEq mainitsi että saatananpalvonta on kristinuskontoa ja rikollisen toiminnan naamiona, ei tiedä eri Vasemman käden polun suuntauksista, mm. teistisen satanismin ja eri saatananpalvonnan suuntauksista yhtään mitään.

      Kerron lyhyen selityksen, muttei nyt ole aikaa mennä syvemmälle filosofioinnille asiaan liittyen.

      Teistinen satanismi on Vasemman käden polun suuntauksista nimensä mukaisesti teistinen, jossa uskotaan Saatanan olevan persoonnallinen kunioitettava ja palvottava jumalolento.

      Ja teistisen satanismin alle menee esim. saatananpalvonta, josta on ainakin kaksi toisistaan poikkeavaa suuntausta. Mutta myös on monia muitakin alalajeja, joista ei nyt ajan puutteen takia kerro tänne.

      Toinen on nk. perinteinen teini saatananpalvonta, joka lähtee kapinoinnista vanhempia yms. vast. tahoja vastaan, johon liittyy enemmän myös rikollisuus, välikaltaisuus, terroristisuus, itsetuhoisuus yms.
      Tämä on sitä, josta kristityt puhuvat ja josta on yleisesti kuva ihmisillä.

      Sitten on esoteerista eli okkulttista saatananpalvontaa, johon ei liity rikollisuutta, itsetuhoisuutta yms. em. teini saatananpalvonnan kaltaisia ominaisuuspiirteitä. Täälläkin palvotaan ja kunnioitetaan Saatanaa, mutta lähestytään asiaa enemmän esoteerisesti eli okkulttisesti. Tästä vain harva ihminen tietää, eivätkä kristityt tiedä tästä yhtään mitään. Monikaan ei usko tälläisen saatananpalvonnan olevan olemassa, mutta tätä on.
      Tätä palvonnan muotoa edustaa vanhemmat ihmiset, eivätkä ole mitään teinipellejä.
      Tämä ei liity mitenkään kristinuskontoon, eikä sen opit ole sieltä lähtöisin.
      Koko mytologia Saatanasta ja Luciferista, jotka liittyvät esoteeriseen saatananpalvontaan on huomattavasti vanhempaa perua kuin kristinuskonto.
      Tämän filosofisen uskonnon opit, ovat alkuaan ihmiskunnan alkujuurilta lähtöisin kymmeniä tuhansia vuosia sitten. Tosin siihen aikaan ei käytetty, eikä tunnettu "Saatana" nimeä jumaluudestaan, mutta Lucifer nimen alkujuuret on siis huomattavasti vanhempaa perua kuin Saatanan nimi. Tosin Luciferin varhaisempi nimimuoto oli erilainen kuin perinteinen "Lucifer". Mutta siitä kerron myöhemmin kun on aikaa selittää tätä historian puolta.

      Usva

      • Ulkoa katsottuna yhtälaisyydet ovat silmiinpistäviä. Kristinuskossa ja saatananpalvonnassa molemmissa on kyse "persoonallisen" jumalhahmon palvonnasta. Tämän hahmon valtaan on tarkoitus alistua täydellisesti. Mielestäni tässä on kyse yhdestä ja samasta asiasta.

        Lucifer oli alunperin latinankielinen nimi, pohjana lux, "valo" ja ferre, "kantaa, tuoda", roomalaisten astrologinen termi joka viittasi aamuntähteen, Venus-planeettaan. Sana Lucifer on suora käännös kreikan sanasta heosphorus "aamuntuoja"; phosphorus, "valonkantaja".

        Jesajan kirjassa 14:12 se viittasi suosittuun Babylonialaiseen kuninkaan arvonimeen. Tämän tekstin myöhemmät virhetulkinnat (Danten Jumalainen näytelmä, Miltonin Kadotettu Paratiisi) johtivat kristillisen mytologian ja kansantarujen sotkeutumiseen; niin että Lucifer tarkoittaisi Saatanaa.

        Kristinuskon juurethan ovat Mithralaisuudessa, joka on lainannut paljon muun muassa hindulaisuudesta. Brahma, Vishnu, Shiva on alkuperäinen "pyhä kolminaisuus" ja Saatana on tietenkin hävittäjä, Shiva.

        Saatananpalvonta, josta puhut, ei ole vanhempaa, kuin 60-luvulla keksittyä. Sille on keksitty kaikenlaista muka pitkää historiaa, jota kaltaisesi aloittelijat sitten totuutena toistavat.

        Toisaalta mainitsemasi saatananpalvonta on jopa 5000 vuotta vanhaa, mutta saatanan nimi on tietenkin Shiva.


        Master Eq


    • Beast

      Tuo on lähes identtinen minun satanismin pariin tulosta... ensin ateisti, sitten satanisti.

      koettakaamme siis kestää tässä sankassa uskis laskeumassa ja pitää yllä omaa ismiämme!
      mutta muistetaan kunnioittaa muita uskontoja. kaikki uskokoot siihen missä tuntevat itsensä tyytyväiseksi/onnelliseksi....
      kristinusko ei minulle tätä suonut, joten minulle on sitä turha mainostaa....

    • astrella

      olen ollut palvoja jo lukiosta asti, pukeudun tavallisesti ja kuuntelen tavallista musaa. mun vanhemmat on musta ylpeitä ja mulla on asiat hyvin. Kiitos Saatanan. Mua i hävetä yhtään palvoa häntä. olen kiitollinen siitä että saan kuulua hänen armeijaansa. hän on hyvä herra. oln parempi kuin kristityt mutta arvostan satanisteja ja ateisteja. minusta heillä on oma tehtävänsä.

      • Andras

        Kiitos kunnianosoituksesta Satanismille. Ikävä kyllä, en voi tehdä samoin Saatananpalvojille, koska en tiedä siitä paljon...


      • PimeydenLähettiläs

        voisitko ystävällisesti kertoa sille saatanallesi, että jättää minut rauhaan..tai tulee sit päin naamaa tekemään sen minkä minulle haluaa tehdä, ei tarvitse esiintyä massateininä tai äitinäni... kiitos.


    • Hiukan myöhässä tulee mutta ei se mitään. :D Eli siis hieman naurettavalta kuulosti sinun "uskoontulosi". Satanismi on saatananpalvontaa. Jollet ole lukenut mitään muuta kuin pakanaverkkoa, niin terve vaan. Onneksi olkoon truu satnaisti kun tulit valinneeksi juuri tämän elämänmyönteisen filosofian elämänkatsomuksesi. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4414
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2385
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      183
      1139
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1076
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe