suurimman osan digikuvista hankin ns. perinteistä kautta eli kuvat rompulle ja pussissa eräälle firmalle. Tekevät yllättävän hyvää jälkeä edullisesti. Kuitenkin tulee eteen tilanteita jolloin tarvitsee erikoisen kokoisia kuvia tai nopeasti vakio kokoa. Tälläisia tilanteita varten olen vaihtamassa tuota vanhaa mustesuihkua uudempaan versioon. Tarjonnasta olen poiminut muutaman kiinnostavan mallin.
Epson Photo R 320
Epson Photo R 800
Canon Pixma iP 6600D
Canon Pixma iP 8500
HP Photosmart 8200
Eli onko kellään kokemuksia näistä tulostimista. Suurimman painoarvon laitan tulosteiden kestävyydelle ja tulostuksen edullisuudelle. Toki aina pitää muistaa, että kaikkea hyvää ei voi saada ilmaiseksi.Tulostinta käytetään etupäässä vain värillisten tulosteiden tulostamiseen. Musta valko tulosteita varten minulla on laser tulostin.
Valokuvatulostin hankinnassa
6
2460
Vastaukset
- kokeillut
Epson photo tulostimissa kyllä laatu riittää kun käytät mieluummin epsonin papereita.Paperi on päälystetty jollakin kalvolla ja muste kuivuu välittömästi,mitä ei tapahtunut muun merkkisillä papereilla. Itselläni on Epsonin R200 photo tulostusjälki hakkaa kyllä liikeissä tehdyn kuvan
- Vai Canon
Niin. Epson kuivuu hetkessä, jopa mustepatruunat kuivuu hetkessä.
Itsellä oli Epson 915, jossa patruunat kuivui 1-2 viikossa, jos ei käyttänyt. Tämän jälkeen niiden aukaisu operaatiot söi mustetta runsaasti ja sotki tulostuspäät. Tämän jälkee kuvissa kaiken näköistä rantua. Myös muut epsonit tehneet tuttava piirissä samaa. Mutta Epson teki kyllä hyvää jälkeä.
Minun suositus on Canon. Laitoin itselle Pixma 5200:en. Kuvat kyllä kuivuu kohtuu nopeasti ja jälki on hyvää. Mikä parasta, mustetta ei kulu samaa vahtia kuin aikaisemmin omistamallani Epsonilla. Pixman jälki on kyllä täysin vertailukelpoinen Epson:n kanssa. Eikös tässä äskettäin joku alan lehti testannut nuo tulostimet ja HP/Canon sai parhaat pisteet?
Minusta minkään mustesuihkarin jälki ei kyllä varmasti hakkaa esim. IFI:n tekemää jälkeä, varsinkaan kun ne laittaa kehitykseen IFI:n väriprofiililla. Toiseksi IFI:n "tuloste" on sitten oikea kuva, jonka kestävyys jälkipolville on omaa luokkaa vs. mustesuihkarit.
Itse siis tulostan ainoastaan pikaiseen tarpeeseen ja loput kehitykseen verkokautta esim. juuri IFI:lle. Huoletonta. - PanaLumix
Vai Canon kirjoitti:
Itsellä oli Epson 915, jossa patruunat kuivui 1-2 viikossa, jos ei käyttänyt. Tämän jälkeen niiden aukaisu operaatiot söi mustetta runsaasti ja sotki tulostuspäät. Tämän jälkee kuvissa kaiken näköistä rantua. Myös muut epsonit tehneet tuttava piirissä samaa. Mutta Epson teki kyllä hyvää jälkeä.
Minun suositus on Canon. Laitoin itselle Pixma 5200:en. Kuvat kyllä kuivuu kohtuu nopeasti ja jälki on hyvää. Mikä parasta, mustetta ei kulu samaa vahtia kuin aikaisemmin omistamallani Epsonilla. Pixman jälki on kyllä täysin vertailukelpoinen Epson:n kanssa. Eikös tässä äskettäin joku alan lehti testannut nuo tulostimet ja HP/Canon sai parhaat pisteet?
Minusta minkään mustesuihkarin jälki ei kyllä varmasti hakkaa esim. IFI:n tekemää jälkeä, varsinkaan kun ne laittaa kehitykseen IFI:n väriprofiililla. Toiseksi IFI:n "tuloste" on sitten oikea kuva, jonka kestävyys jälkipolville on omaa luokkaa vs. mustesuihkarit.
Itse siis tulostan ainoastaan pikaiseen tarpeeseen ja loput kehitykseen verkokautta esim. juuri IFI:lle. Huoletonta.Minua ihmetyttää tuo Epsonin musteiden kuivuminen. Oma Epson Stylus Photo R300 toimii vieläkin täysin virheettömästi. Ostin tulostimen joulukuussa -05 ja vieläkin on käytössä samat värit kuin ostettaessa. Tulostinta on alussa käytetty viikon - kahden välein niin valokuviin kuin tavallisiin tekstitulosteisiinkin.
Noin kuukauden tauon jälkeen tulostin tänään valokuvia ja ne olivat yhtä hienoja kuin aina ennenkin. Kone kyllä ilmoittaa yhden värin olevan loppumaisillaan, mutta mitään ongelmia ei käytössä ollut.
Huomenna haen uuden setin värejä. Ihan vaan vinkkinä muillekin: niitä myy edullisesti ainakin Musta Pörssi. R300:n kuuden patruunan setti maksaa siellä 66 €, kun On&Off myy 20 €/väripatruuna. - gmaili
Vai Canon kirjoitti:
Itse siis tulostan ainoastaan pikaiseen tarpeeseen ja loput kehitykseen verkokautta esim. juuri IFI:lle. Huoletonta.Tuohon Canoniin löytyy Tältä pikkuiselta paikkakunnalta parhaiten väripatruunoita ja toinen olisi HP. Canonilla olisi ihan virallinen edustuskin paikkakunnalla. Huomasin ko. lehden jossa oli tulostimet testattu. Ostin eilen lehden ja aion huomenna käydä tilaamassa tuon Canonin 6600D:n. Jotenkin tuo Epsoni jää vaivaamaan mieltä, kun siitä on tullut niin paljon hyviä kommentteja vastaan.....
Ainoa huono puoli asiassa on se, että patruunoita ei tältä paikka kunnalta löydy epsoniin,joten olisi matka Jyväskylään á 100 km sivu :-( mustetta hankkimaan. - samapa tuo
gmaili kirjoitti:
Tuohon Canoniin löytyy Tältä pikkuiselta paikkakunnalta parhaiten väripatruunoita ja toinen olisi HP. Canonilla olisi ihan virallinen edustuskin paikkakunnalla. Huomasin ko. lehden jossa oli tulostimet testattu. Ostin eilen lehden ja aion huomenna käydä tilaamassa tuon Canonin 6600D:n. Jotenkin tuo Epsoni jää vaivaamaan mieltä, kun siitä on tullut niin paljon hyviä kommentteja vastaan.....
Ainoa huono puoli asiassa on se, että patruunoita ei tältä paikka kunnalta löydy epsoniin,joten olisi matka Jyväskylään á 100 km sivu :-( mustetta hankkimaan.Olisi myynnissä h: 100e; tulostettu todella vähän.
Yhden kerran vaihdettu värit ja nyt ovat loppu,
joten en osta enää uusia värejä.
[email protected]
- reetuliini
on epson r320 tilattu pixmanilta 6 erillistä väri patruunaa ollut vuoden toiminut hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522196
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971443Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3421436- 1711308
- 681081
- 35978
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59950Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31939Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27872Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46849