kastuneet kirjansivut suoriksi??

lady

Tulipahan vaan kasteltua kirjastonkirja, ja kuivattamisn jälkeen ovat kirjan sivut pahasti ryppyisiä. Kirjastossahan kirjat silitetään suoriksi vai?? Onko vinkkejä millä lämpötilalla, tarvitaanko paperia välissä vai onko kirjaa mahdollista itse edes korjata..?

4

8186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTTT

Vie kastunut kirja kirjastoon ja kerro, mitä on tapahtunut. Kirjastossa tietävät, mitä sellaiselle teokselle pitää tehdä. Itse silittämällä saattaa saada aikaan vain keltaista, palanutta paperia.

• Kirjastontäti

Olen ollut kymmenisen vuotta kirjastossa töissä eikä meillä ikinä ole silitetty kirjoja. Ei sellaiseen nykymaailmassa ole aikaa! Kostean kirjan voi laittaa painavan painon alle ja väliin ohuita huokoisia papereita, niin se oikenee aika hyvin, mutta jos kirja on jo ehditty kuivattaa niin tämä konsti ei paljon auta.

Vie kirja suosiolla kirjastoon sellaisena kuin se nyt on. Ehkä joudut korvaamaan sen, mutta ei maailma siihen lopu. Jos kirja oli jo lainattaessa huonokuntoinen, se saattaa mennä poistoon niin ettet joudu edes maksamaan mitään.

• Anonyymi

samma här. perunasoselaatikossa oli nestettä sisällä, joka valui laukkuun jossa kirjaston kirjoja. nyt on painoa sivujen päällä, mut ilmeisesti tarrautuvat viel toisiinsa kiinni. huh huh.

• Anonyymi

ei sitten tullut mieleesi ottaa hedelmäpussia sille laatikolle? Itse en koskaan ole kuljettanut mitään elintarvikkeita samassa laukussa kirjojen tai muidenkaan tavaroiden kanssa. Elintarvikeostoksille aina oma kassi, sen opin kerrasta kun vuosikymmeniä sitten jouduin kaikki repussani olleet tavarat ja myös sen repun pesemään rikkoutuneen jogurttipurkin takia. Sen jälkeen olen myös aina ottanut hedelmäpussin erikseen sellaisille jotka saattaisivat kassissa vuotaa jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      137
      6289
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      66
      5211
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3675
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3260
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      107
      2380
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2276
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2008
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1608
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      76
      1118
    10. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      15
      1114
    Aihe