Tulipahan vaan kasteltua kirjastonkirja, ja kuivattamisn jälkeen ovat kirjan sivut pahasti ryppyisiä. Kirjastossahan kirjat silitetään suoriksi vai?? Onko vinkkejä millä lämpötilalla, tarvitaanko paperia välissä vai onko kirjaa mahdollista itse edes korjata..?
kastuneet kirjansivut suoriksi??
4
6311
Vastaukset
- KTTT
Vie kastunut kirja kirjastoon ja kerro, mitä on tapahtunut. Kirjastossa tietävät, mitä sellaiselle teokselle pitää tehdä. Itse silittämällä saattaa saada aikaan vain keltaista, palanutta paperia.
- Kirjastontäti
Olen ollut kymmenisen vuotta kirjastossa töissä eikä meillä ikinä ole silitetty kirjoja. Ei sellaiseen nykymaailmassa ole aikaa! Kostean kirjan voi laittaa painavan painon alle ja väliin ohuita huokoisia papereita, niin se oikenee aika hyvin, mutta jos kirja on jo ehditty kuivattaa niin tämä konsti ei paljon auta.
Vie kirja suosiolla kirjastoon sellaisena kuin se nyt on. Ehkä joudut korvaamaan sen, mutta ei maailma siihen lopu. Jos kirja oli jo lainattaessa huonokuntoinen, se saattaa mennä poistoon niin ettet joudu edes maksamaan mitään. - Anonyymi
samma här. perunasoselaatikossa oli nestettä sisällä, joka valui laukkuun jossa kirjaston kirjoja. nyt on painoa sivujen päällä, mut ilmeisesti tarrautuvat viel toisiinsa kiinni. huh huh.
- Anonyymi
ei sitten tullut mieleesi ottaa hedelmäpussia sille laatikolle? Itse en koskaan ole kuljettanut mitään elintarvikkeita samassa laukussa kirjojen tai muidenkaan tavaroiden kanssa. Elintarvikeostoksille aina oma kassi, sen opin kerrasta kun vuosikymmeniä sitten jouduin kaikki repussani olleet tavarat ja myös sen repun pesemään rikkoutuneen jogurttipurkin takia. Sen jälkeen olen myös aina ottanut hedelmäpussin erikseen sellaisille jotka saattaisivat kassissa vuotaa jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768