kastuneet kirjansivut suoriksi??

lady

Tulipahan vaan kasteltua kirjastonkirja, ja kuivattamisn jälkeen ovat kirjan sivut pahasti ryppyisiä. Kirjastossahan kirjat silitetään suoriksi vai?? Onko vinkkejä millä lämpötilalla, tarvitaanko paperia välissä vai onko kirjaa mahdollista itse edes korjata..?

4

8470

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTTT

Vie kastunut kirja kirjastoon ja kerro, mitä on tapahtunut. Kirjastossa tietävät, mitä sellaiselle teokselle pitää tehdä. Itse silittämällä saattaa saada aikaan vain keltaista, palanutta paperia.

• Kirjastontäti

Olen ollut kymmenisen vuotta kirjastossa töissä eikä meillä ikinä ole silitetty kirjoja. Ei sellaiseen nykymaailmassa ole aikaa! Kostean kirjan voi laittaa painavan painon alle ja väliin ohuita huokoisia papereita, niin se oikenee aika hyvin, mutta jos kirja on jo ehditty kuivattaa niin tämä konsti ei paljon auta.

Vie kirja suosiolla kirjastoon sellaisena kuin se nyt on. Ehkä joudut korvaamaan sen, mutta ei maailma siihen lopu. Jos kirja oli jo lainattaessa huonokuntoinen, se saattaa mennä poistoon niin ettet joudu edes maksamaan mitään.

• Anonyymi

samma här. perunasoselaatikossa oli nestettä sisällä, joka valui laukkuun jossa kirjaston kirjoja. nyt on painoa sivujen päällä, mut ilmeisesti tarrautuvat viel toisiinsa kiinni. huh huh.

• Anonyymi

ei sitten tullut mieleesi ottaa hedelmäpussia sille laatikolle? Itse en koskaan ole kuljettanut mitään elintarvikkeita samassa laukussa kirjojen tai muidenkaan tavaroiden kanssa. Elintarvikeostoksille aina oma kassi, sen opin kerrasta kun vuosikymmeniä sitten jouduin kaikki repussani olleet tavarat ja myös sen repun pesemään rikkoutuneen jogurttipurkin takia. Sen jälkeen olen myös aina ottanut hedelmäpussin erikseen sellaisille jotka saattaisivat kassissa vuotaa jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2321
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      25
      1036
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      922
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      906
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      591
      865
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      748
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      654
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      646
    Aihe