Olisi tuollainen vanha, jonkun sepän joskus takoma kuorimarauta.
Miten sellainen teroitetaan?
En viitsi kysymättä mennä kulmahiomakonetta sille näyttämään.
Tahko on, mutta miten sillä kaarevaa (myös vesuri) rautaa hiot?
Tekeekö noilla halvoilla nykyajan raudoilla muuten mitään (mallia made in China)?
Kuorimarauta
9
7417
Vastaukset
- ei kulma
hiomakoneella juuri onnistu. Ja käsihiomakivellä viimeistely.
- Mallia isoisä
Ja sepän tekemä karkaisu mene pilalle, kun hiotaan smirgelillä tai kulmahiomakoneella?
- vettä ja
Mallia isoisä kirjoitti:
Ja sepän tekemä karkaisu mene pilalle, kun hiotaan smirgelillä tai kulmahiomakoneella?
varotaan painamasta liikaa.
- on vettä
vettä ja kirjoitti:
varotaan painamasta liikaa.
mirkelissä ei.
- saa olla uusavuton.
on vettä kirjoitti:
mirkelissä ei.
Vesisaavi smirkelin viereen ja hiomaan.
Kasta hiottavaa terää aina välillä saavissa
niin ei karkaisut katoa. - on hyvä
saa olla uusavuton. kirjoitti:
Vesisaavi smirkelin viereen ja hiomaan.
Kasta hiottavaa terää aina välillä saavissa
niin ei karkaisut katoa.Kulmahiomakoneesssa eikä kuummenna terästä hionnassa ja saat sillä siistittyä suuremmat ruosteetkin pois ettei jää puhtaaseen puuhun ikäviä ruostejälkiä.
- Mallia isoisä
on hyvä kirjoitti:
Kulmahiomakoneesssa eikä kuummenna terästä hionnassa ja saat sillä siistittyä suuremmat ruosteetkin pois ettei jää puhtaaseen puuhun ikäviä ruostejälkiä.
Nimittäin tuo lamellilaikka.
Mitä mieltä muut on, onko paras keino vesurin ja kuorimaraudan terotukseen? - Vanhempi suunnittelija
Mallia isoisä kirjoitti:
Nimittäin tuo lamellilaikka.
Mitä mieltä muut on, onko paras keino vesurin ja kuorimaraudan terotukseen?On se paras. Ei syö liian nopeasti eikä kuumenna. Sillä pitää silti ottaa hyvin kevyesti muuten polttaa sekin. Yleensäkin noitten vehkeitten ylläpidon kanssa pätee että pitää hiomakiveä käsillä ja pyyhkäisee aina mennen tullen. Silloin ei tarvitse pyyhkäistä kun pari kertaa ja värkit pysyvät vireessä.
- Puusuutari
...ihmiset menkö työkaluterästä rälläköimään tai smirgelöimään!! Ei edes lamellilaikoilla!! Tahko on siihen tarkoitukseen. Se on ihan se ja sama millä teroittaa marketin viiden euron kuorimaraudan, kun ei se teroitu kuitenkaan. Mutta jos on oikeaa työkaluterästä, niin varmasti karkaisu heikkenee kun terä kuumuu!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628