Porkkanamehu

Maikkis

A.Vogel:n Porkkanamehu. Onko kukaan havainnut hyväksi päivittäisessä tarpeessa esim. ihon ruskettumisen kannalta? A-vitamiinin kannalta ainakin hyvä.

16

14627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallinen_tuntija

      Porkkanat ja tomaatit ovat loistavia - niistä saa antioksidantteja ja lykopeenejä runsaasti. Juo ihmeessä porkkanamehua, maistuukin jopa hyvältä.

      • Maikkis

        Kiitos tuosta tiedosta. Lähinnä kyllä tartteisin tietoa, että edistääkö miten hyvin ruskettumista? Mutta voihan sitä aina kokeilla.
        A-vitamiinin suhteen saan jo päivittäisen suositusten mukaisen määrän eräästä antioksidanttivalmisteesta.


      • popsin
        Maikkis kirjoitti:

        Kiitos tuosta tiedosta. Lähinnä kyllä tartteisin tietoa, että edistääkö miten hyvin ruskettumista? Mutta voihan sitä aina kokeilla.
        A-vitamiinin suhteen saan jo päivittäisen suositusten mukaisen määrän eräästä antioksidanttivalmisteesta.

        porkkanoita ja rusketun kyllä hyvin.

        On niiden nauttimisella vaikutusta ruskettumiseen.
        Ainakin minulla on käynyt niin.


      • Mellu
        popsin kirjoitti:

        porkkanoita ja rusketun kyllä hyvin.

        On niiden nauttimisella vaikutusta ruskettumiseen.
        Ainakin minulla on käynyt niin.

        Ennen söin porkkanatabletteja ja rusketuin kesällä aina hyvin. Ja nyt kun se on jäänyt, niin en ole ruskettunutkaan.
        Muuten porkkanamehu on terveellistä ja hyvää. Itse teen sitä silloin tällöin porkkanoista mehulingolla. Mehu sopii myös niille, joilla on alhainen verenpaine, muutei niille joilla on korkea. Pelkkä porkkanoiden syöminen ei vaikuta verenpaineeseen. Eräs ystäväni on syönyt jo vuosien ajan ainakin kolme porkkanaa päivässä ja hän on aina ruskettuneen näköinen. Porkkana on näkökyvyn kannaltakin hyvää popsittavaa.


      • Maikkis
        Mellu kirjoitti:

        Ennen söin porkkanatabletteja ja rusketuin kesällä aina hyvin. Ja nyt kun se on jäänyt, niin en ole ruskettunutkaan.
        Muuten porkkanamehu on terveellistä ja hyvää. Itse teen sitä silloin tällöin porkkanoista mehulingolla. Mehu sopii myös niille, joilla on alhainen verenpaine, muutei niille joilla on korkea. Pelkkä porkkanoiden syöminen ei vaikuta verenpaineeseen. Eräs ystäväni on syönyt jo vuosien ajan ainakin kolme porkkanaa päivässä ja hän on aina ruskettuneen näköinen. Porkkana on näkökyvyn kannaltakin hyvää popsittavaa.

        Hei, kiitos teille jotkan vastailitte mun kysymykseen. Joko alan napostelee porkkanoita taikka sitten juomaa kyseistä mehua. Ehkä edullisemmaksi tulisi porkkanoitten popsiminen..


      • sipuleena
        Maikkis kirjoitti:

        Hei, kiitos teille jotkan vastailitte mun kysymykseen. Joko alan napostelee porkkanoita taikka sitten juomaa kyseistä mehua. Ehkä edullisemmaksi tulisi porkkanoitten popsiminen..

        Mehun beetakaroteeni (a-vitamiinin esiaste) imeytyy paremmin kuin porkkanoita rouskuttaessa, sillä beetakaroteenin on vapauduttava porkkanasta imeytyäkseen. Eli heikoiten se imeytyy pureskellessa, paremmin jo raasteesta, mutta parhaiten mehusta. Juo siis mehua jos haluat beetakaroteenin imeytyvän vaikuttavan ihon rusketukseen. Itse aloitan aina keväällä Biottan porkkanamehu kuurin. Se on hyvää ja vielä luomua. Suosittelen!


      • ostat
        sipuleena kirjoitti:

        Mehun beetakaroteeni (a-vitamiinin esiaste) imeytyy paremmin kuin porkkanoita rouskuttaessa, sillä beetakaroteenin on vapauduttava porkkanasta imeytyäkseen. Eli heikoiten se imeytyy pureskellessa, paremmin jo raasteesta, mutta parhaiten mehusta. Juo siis mehua jos haluat beetakaroteenin imeytyvän vaikuttavan ihon rusketukseen. Itse aloitan aina keväällä Biottan porkkanamehu kuurin. Se on hyvää ja vielä luomua. Suosittelen!

        mistä ostatte porkkanamehua? juuri sitä Biottaa.


      • mirzu
        sipuleena kirjoitti:

        Mehun beetakaroteeni (a-vitamiinin esiaste) imeytyy paremmin kuin porkkanoita rouskuttaessa, sillä beetakaroteenin on vapauduttava porkkanasta imeytyäkseen. Eli heikoiten se imeytyy pureskellessa, paremmin jo raasteesta, mutta parhaiten mehusta. Juo siis mehua jos haluat beetakaroteenin imeytyvän vaikuttavan ihon rusketukseen. Itse aloitan aina keväällä Biottan porkkanamehu kuurin. Se on hyvää ja vielä luomua. Suosittelen!

        kauan kestää että rupeaa vaikuttamaan ihoon toi mehu?


      • !?!??
        sipuleena kirjoitti:

        Mehun beetakaroteeni (a-vitamiinin esiaste) imeytyy paremmin kuin porkkanoita rouskuttaessa, sillä beetakaroteenin on vapauduttava porkkanasta imeytyäkseen. Eli heikoiten se imeytyy pureskellessa, paremmin jo raasteesta, mutta parhaiten mehusta. Juo siis mehua jos haluat beetakaroteenin imeytyvän vaikuttavan ihon rusketukseen. Itse aloitan aina keväällä Biottan porkkanamehu kuurin. Se on hyvää ja vielä luomua. Suosittelen!

        millaisen kuurin pidät? voiko juoda ympäri vuoden muuten vaan vai kannattaako kuurin muodossa? millaisen jakson itse juot?


      • Porkkananeiti
        !?!?? kirjoitti:

        millaisen kuurin pidät? voiko juoda ympäri vuoden muuten vaan vai kannattaako kuurin muodossa? millaisen jakson itse juot?

        Voi aivan hyvin juoda myös ympäri vuoden! Monet välttää porkkanaa koska pelkäävät A-vitamiinin yliannostusta, mutta A-vitamiinin yliannostuksen voi saada vain eläinperäisistä A-vitamiinilähteistä (kuten esim. maksa). Kasviksissa A-vitamiini on esiasteena, josta keho itse valmistaa tarvitsemansa määrän, kun taas eläinperäisessä A-vitamiini on jo ns. valmiissa muodossa jolloin kaikki ihmeytyy, eikä keho voi itse säädellä tarvitsemaansa määrää.

        Itse en niinkään tällaista kuuriluontoista systeemiä harrasta, sillä yritän syödä porkkanoita ja tomaatteja tasaisesti ympäri vuoden, mutta monet tekevät niin että yrittävät juoda vähintään yhden lasillisen (2,5 dl) porkkanamehua päivässä, sekä syödä porkkanoita normaalin ruuan mukana n. kuukausi ennen auringolle altistumista.

        Olen myös huomannut että ennen kuin aloin kiinnittämään A-vitamiinin saantiin huomiota, paloin auringossa todella helposti, mutta nyt pärjään jopa etelämmässä ilman minkäänlaisia aurinkovoiteita ja iho ruskettuu nätisti eikä pala. Todella asia on niin että parhain aurinkosuoja on se sisäinen, eli vitamiinirikas monipuolinen ruoka, ja hyvänä kakkosena tulee sitten vaatetus.


      • voi kyllä
        Porkkananeiti kirjoitti:

        Voi aivan hyvin juoda myös ympäri vuoden! Monet välttää porkkanaa koska pelkäävät A-vitamiinin yliannostusta, mutta A-vitamiinin yliannostuksen voi saada vain eläinperäisistä A-vitamiinilähteistä (kuten esim. maksa). Kasviksissa A-vitamiini on esiasteena, josta keho itse valmistaa tarvitsemansa määrän, kun taas eläinperäisessä A-vitamiini on jo ns. valmiissa muodossa jolloin kaikki ihmeytyy, eikä keho voi itse säädellä tarvitsemaansa määrää.

        Itse en niinkään tällaista kuuriluontoista systeemiä harrasta, sillä yritän syödä porkkanoita ja tomaatteja tasaisesti ympäri vuoden, mutta monet tekevät niin että yrittävät juoda vähintään yhden lasillisen (2,5 dl) porkkanamehua päivässä, sekä syödä porkkanoita normaalin ruuan mukana n. kuukausi ennen auringolle altistumista.

        Olen myös huomannut että ennen kuin aloin kiinnittämään A-vitamiinin saantiin huomiota, paloin auringossa todella helposti, mutta nyt pärjään jopa etelämmässä ilman minkäänlaisia aurinkovoiteita ja iho ruskettuu nätisti eikä pala. Todella asia on niin että parhain aurinkosuoja on se sisäinen, eli vitamiinirikas monipuolinen ruoka, ja hyvänä kakkosena tulee sitten vaatetus.

        Tuohon juo huoletta infoon kyllä antaisin vähän tarkempiä määritteitä, sillä aivan huoletta porkkanamehua ei voi juoda päivästä toiseen.

        Täällä suomessakin tunnen henkilön, joka intoontui linkoamaan porkanamehua ja litkimään sitä päivästä toiseen, ja se puolen vuoden intohimoisen litkinnän tuloksena johti sairaalaan. Maksaanhan se ylimäärä varastoitui, ja rouva sai vähemmän rohkaisevia kannanottoja sairaalassa porkkanamehuintoiluunsa.

        Siihen loppui rouvan käsitykset huoletta litkimisestä, eikä muutenkaan enää porkkanaa syönyt muodossa eikä toisessa.

        Näinhän siinä yli-innostuksessa yleensä käy, kun törmätään seinään, sitten törmätään takaisin takaseinään.
        Eli mitään syytä ei ollut lopettaa porkkanan totaalista käyttöä, mutta niinpä ihmisille yleensä käy, kun jostain väärinkäytöksestä seuraa ongelmia, sitten tavallaan ikäänkuin vihattaisiin koko asiaa.


      • lähteitä riittää
        voi kyllä kirjoitti:

        Tuohon juo huoletta infoon kyllä antaisin vähän tarkempiä määritteitä, sillä aivan huoletta porkkanamehua ei voi juoda päivästä toiseen.

        Täällä suomessakin tunnen henkilön, joka intoontui linkoamaan porkanamehua ja litkimään sitä päivästä toiseen, ja se puolen vuoden intohimoisen litkinnän tuloksena johti sairaalaan. Maksaanhan se ylimäärä varastoitui, ja rouva sai vähemmän rohkaisevia kannanottoja sairaalassa porkkanamehuintoiluunsa.

        Siihen loppui rouvan käsitykset huoletta litkimisestä, eikä muutenkaan enää porkkanaa syönyt muodossa eikä toisessa.

        Näinhän siinä yli-innostuksessa yleensä käy, kun törmätään seinään, sitten törmätään takaisin takaseinään.
        Eli mitään syytä ei ollut lopettaa porkkanan totaalista käyttöä, mutta niinpä ihmisille yleensä käy, kun jostain väärinkäytöksestä seuraa ongelmia, sitten tavallaan ikäänkuin vihattaisiin koko asiaa.

        ...on lääketieteellisesti todistettu että porkkanan beetakaroteeni varastoituu kehoon ja varsinkin aiheuttaa ihon kellertymistä mikä ei ole vaarallista. Keho ottaa beetakaroteenia jos A-vitamiinia ei ole saatavilla. Beetakaroteeni on A-vitamiinin esiaste. Jos rouvalla on ollut joku sairaus ja kun kerta meni sanomaan muutamalle puoskarille että syö terveelistesti ja varsinkin porkkanaa niin äkkiä ne ottaa siittä silmätikun ja passittaa kotia syömään jotain muuta. Luulenpa että kyseessä on sellainen juttu että rouva on syönyt porkkanoita ja saanut beetakaroteenia varastoon runsainmitoin ja tullut tilanne jossa varastosta on otettu tarpeeseen koska varsinaista A-vitamiinia ei ole ollutkaan ja rouva sitten on mennyt ottamaan A-vitamiinia jostain sekä juonut hieman alkoholia päälle. Nyt keho on käyttänyt jo varastoista Beetakaroteenia ja yliannostus tapahtuu muttei sitä tapahdu jos A-vitamiini ei ylitä 3 000 yg päivässä. Tosin vielä enemmän veikkaisin sitä että rouvalla on ikää ja juonut hieman enemmän sitä alkoholia ja maksa alkanut reistailemaan, siinä iässä kaiketi jo normaalia...


    • porkkanansyöjä

      Ite ainakin juon porkkanamehua (itsetehtyä) lähes jokapäivä eikä oo kyllä tullu mitään..Tosi hyvää on ainaki :)

    • Pisamanaama ♣

      Hei,

      Vaikka tämä aihe on jo aika vanha, niin vitamiinit eivät ole koskaan vanhoja. ;)

      Minä olen juonut porkkanamehua jo viikon ja täytyy sanoa, että kyllä kasvoissani on kellertävää väriä, kun yleensä se on lähes valkoinen.

      Ensin ostin 2 pullollista Eden porkkanamehua ja kun ne loppui, niin pakko oli ostaa Biotta porkkanamehua, kun toisessa kaupassa ei ollut Edeniä ollenkaan.

      Mielestäni Eden on paremman makuinen kuin Biotta, mutta Biottassa oli annostelu ohje - 1 desi ennen ateriaa. Sitäpaitsi Eden on isompi pullo, vaikka hinta on sama, kuin Biottalla. Edeniä on Porkkanatäysmehu luomu ja Porkkana täysmehu.

    • 345678

      Auttaako kalaöljyn samanaikainen nauttiminen a vitamiinin imeytymisessä vai pitääkö olla nimenomaan oliiviöljyä?

    • khx

      juon minäkin porkkanamehua joka toinen päivä ainakin jos en saa niin on niin orpo olo se on hyvin terveellistä,yritän löytää tietoa netistä että miksi porkkanamehu on terveellistä mutta se on ihmeen hyvää, yuo now

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe