Kertokaapa

kuinka kasa

mitataan. Jos ammun 5 laukausta yhteen "läjään" niin mitenkäs se kasan koko mitataan? Monissa tuloksissa on jopa kymmenes osa millin tarkkuudella. Mulle riittäs ihan millinkin tarkkuudella.

Mikäs ois hyvä ratapaukku .308 aseeseen ja voiko niillä ampua myös lintua? Siis ratapaukuilla. Ihan tehdasladattuna, ite en lataa joten en tarvi tietoa erikseen myytävänä olevista kilpaluodeista. Oon ampunu Sako Rangella ja ihan hyvin käy mutta tekis mieli kokeilla muitakin jos kävis vielä paremmin. Olen vasta alottanut ammunnan ja metsästyksen, joten siitä epätietoisuus.

Kiitos tietäville. Ei kannata ehottaa Googlea, koska sillä olen etsinyt tietoa jo vaikka kuinka kauan mutta ei oikein valaissut.

3

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka kasa

vielä tämä kysymys, että mikä hemmetti on tuo MOA/kulmaminuutti. Jotenkin tuo aika-määre ei sovi minun kalloon yhdessä matkan mittaamisen kanssa...siis kun tuossa ei aikaa oteta.

• Mittaaja

Kellontaulun ympurässä on 60 minuuttia,mutta ympyrän kehä jaetaan vanhalla jaolla 360:een asteeseen ja jokainen aste 60:een minuuttiin ja jokainen minuutti 60:een sekuntiin,joten ympyrän kehässä on 360x60=21600 minuuttia jolloin esim.100 metrin ampumamatkalla yksi minuutti on 200m x 3,14:21600=noin 29 mm.
        GPS:sän koordinaattinäytöstä voit tutkailla samoja juttuja maapallon mittakaavassa

• juuso

kasa mitataan läjän reunoista toiseen pisimmästä kohdasta ja vähennetään kaliperi. eli jos ammut kaikki samasta reijästä tulos on silloin 0 ja paras mahdollinen. mutta mittaa se kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      139
      9309
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5344
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      27
      3699
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      47
      2553
    5. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      14
      2126
    6. 70
      1904
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      132
      1870
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      230
      1679
    9. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      139
      1434
    10. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      39
      1250
    Aihe