Kertokaapa

kuinka kasa

mitataan. Jos ammun 5 laukausta yhteen "läjään" niin mitenkäs se kasan koko mitataan? Monissa tuloksissa on jopa kymmenes osa millin tarkkuudella. Mulle riittäs ihan millinkin tarkkuudella.

Mikäs ois hyvä ratapaukku .308 aseeseen ja voiko niillä ampua myös lintua? Siis ratapaukuilla. Ihan tehdasladattuna, ite en lataa joten en tarvi tietoa erikseen myytävänä olevista kilpaluodeista. Oon ampunu Sako Rangella ja ihan hyvin käy mutta tekis mieli kokeilla muitakin jos kävis vielä paremmin. Olen vasta alottanut ammunnan ja metsästyksen, joten siitä epätietoisuus.

Kiitos tietäville. Ei kannata ehottaa Googlea, koska sillä olen etsinyt tietoa jo vaikka kuinka kauan mutta ei oikein valaissut.

3

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka kasa

vielä tämä kysymys, että mikä hemmetti on tuo MOA/kulmaminuutti. Jotenkin tuo aika-määre ei sovi minun kalloon yhdessä matkan mittaamisen kanssa...siis kun tuossa ei aikaa oteta.

• Mittaaja

Kellontaulun ympurässä on 60 minuuttia,mutta ympyrän kehä jaetaan vanhalla jaolla 360:een asteeseen ja jokainen aste 60:een minuuttiin ja jokainen minuutti 60:een sekuntiin,joten ympyrän kehässä on 360x60=21600 minuuttia jolloin esim.100 metrin ampumamatkalla yksi minuutti on 200m x 3,14:21600=noin 29 mm.
        GPS:sän koordinaattinäytöstä voit tutkailla samoja juttuja maapallon mittakaavassa

• juuso

kasa mitataan läjän reunoista toiseen pisimmästä kohdasta ja vähennetään kaliperi. eli jos ammut kaikki samasta reijästä tulos on silloin 0 ja paras mahdollinen. mutta mittaa se kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      206
      9026
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5588
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      53
      4671
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      91
      4560
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      59
      3629
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3366
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      70
      3340
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2876
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2742
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2631
    Aihe