Bali??

turistirysä?

siis onko? millainen saari?verrttuna esim samuihin jos joku on käynyt molemmissa?

5

1787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

      Aussien Kanaria..

    • erik

      Balin Kutaa on ennen pidetty aussien kanariana, mutta viime vuosien pommi-iskujen jälkeen aussit ovat harvinainen näky Kutan rannalla. Kutassa on runsaasti ostosmahdollisuuksia, ravintoloita ja yökerhoja, joten menoa löytyy, mutta rauhallisiakin hotelleja Kutan alueella löytyy. Valtaosa turisteista tulee aasian maista ja euroopasta. Balilla on paljon muutakin kuin Kuta, esimerkkinä sisämaassa rauhallinen Ubud ja Sanur, jossa enemmän vanhempia pariskuntia euroopasta. Kannattaa myös käydä naapurisaarella, Lombokissa, joka tosin on erittäin rauhallinen ja aito saari. Samuilla on hinnat korkeammat kuin Balilla ja "paikallista" kulttuuria huomattavasti vähemmän kuin Balilla. Suosittelen ehdottomasti Balia, valinnanvaraa hotelleissa, rannoissa ja rauhallisuudessa/menossa löytyy jokaiselle.

    • ON PAREMPI

      Bali voittaa Samuin mennen tullen. Hintataso edullisempi ja saaren koko luokkakin isompi kuin Samuilla. Balilla asuu ihmisiäkin jo 3 miljoonaa turistit päälle. Suurin osa on edelleen Ausseja. Turisteja tosin ympäri maailmaa.
      Tietysti paremmuus riippuu siitä mitä etsii ja haluaa lomaltaan. Mä olen lomaillut kummassakin monta kertaa ja Samuin olen jo jättänyt pois listalta.

      • utelias miksi

        olet jättänyt samuin kokonaan pois listoilta? tai millä perustein?


      • vaan paikka
        utelias miksi kirjoitti:

        olet jättänyt samuin kokonaan pois listoilta? tai millä perustein?

        Samui on muuttunut aikas lailla viimeisen kymmenen vuoden aikana. Hotelleja pilvin pimein, samoin thai tytöt yhtä aktiivisia kuin Bangkokin Pat Pongilla. Samui on kyll nätti saari, sen päristelee kevyesti mopolla ympäri päivässä ja lentokenttä yksi maailman kaunneimmista.

        Sinkku naisen näkökökulmasta ei Samuilla ole mitään tekemistä. Mitään ei juuri kannata ostaa, kun Bangkokista saa kaiken puolta halvemmalla. Tietysti jos vaan löhöilee rannalla, samahan se sit on missä makaa.

        Tässä ihan mun oma tekemää listaa, yritin keksiä plussia ja miinuksia.

        BALI ruoka parempaa ja makuelämyksiä laajemmin. Ja Indonesia keittiö voitta thain.

        BALI- Meri on tosi myrskyävä uimiseen,pääkalloliput liehuu koko ajan.Mutta suffaukseen taas sopiva. Meri ei näytä niin siniseltä kuin Samuilla, ellei sit mene pieneen poukamaan, johon tuuli ei pääse.

        BALI Hintataso on edullisempi, mut kyll ne rahat sielkin kuluu.

        BALI Paikallisia enemmän, tai oikeastaan Indonesialaisia Jakartalta, Papualta ja Jaavasta. Balilaisiikin on tietysti, ne on vaan piilossa omissa taloissaan.

        BALI Turisteja ympäri maailmaa, suomalaisia ei juuri lainkaan. Törmätä voi keneen vaan.
        Baari tyttöjäkin on mutt ei niin näkyvästi kuin Samuilla, eikä ne tyrkytä itseään. Vastaavasti naisille kyll löytyy " Kuta cowboyt", joiden pelin henki on ihan sama kuin tytöilläkin.

        BALI Saaren koko suurempi ja kannattakin ehdottomasti reissata koko saari läpi.

        Mä olen joskus vaihtanut Balilta Samuille parin päivän viiveellä ja tosiaan vituttu, että miks lähdin Balilta pois.

        Sen jälkeen kun mä olen ensimmäistä kertaa käynyt Balilla, aina on tehnyt mieli takas. Ja niin olen mennytkin.....Se on selkeesti mun paikka.

        nm. Nainen 37v.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8131
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4339
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1135
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      132
      913
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      748
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      745
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      731
    Aihe