Bali??

turistirysä?

siis onko? millainen saari?verrttuna esim samuihin jos joku on käynyt molemmissa?

5

1824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

Aussien Kanaria..

• erik

Balin Kutaa on ennen pidetty aussien kanariana, mutta viime vuosien pommi-iskujen jälkeen aussit ovat harvinainen näky Kutan rannalla. Kutassa on runsaasti ostosmahdollisuuksia, ravintoloita ja yökerhoja, joten menoa löytyy, mutta rauhallisiakin hotelleja Kutan alueella löytyy. Valtaosa turisteista tulee aasian maista ja euroopasta. Balilla on paljon muutakin kuin Kuta, esimerkkinä sisämaassa rauhallinen Ubud ja Sanur, jossa enemmän vanhempia pariskuntia euroopasta. Kannattaa myös käydä naapurisaarella, Lombokissa, joka tosin on erittäin rauhallinen ja aito saari. Samuilla on hinnat korkeammat kuin Balilla ja "paikallista" kulttuuria huomattavasti vähemmän kuin Balilla. Suosittelen ehdottomasti Balia, valinnanvaraa hotelleissa, rannoissa ja rauhallisuudessa/menossa löytyy jokaiselle.

• ON PAREMPI

Bali voittaa Samuin mennen tullen. Hintataso edullisempi ja saaren koko luokkakin isompi kuin Samuilla. Balilla asuu ihmisiäkin jo 3 miljoonaa turistit päälle. Suurin osa on edelleen Ausseja. Turisteja tosin ympäri maailmaa.
      Tietysti paremmuus riippuu siitä mitä etsii ja haluaa lomaltaan. Mä olen lomaillut kummassakin monta kertaa ja Samuin olen jo jättänyt pois listalta.

• utelias miksi

olet jättänyt samuin kokonaan pois listoilta? tai millä perustein?

• vaan paikka
        utelias miksi kirjoitti:

olet jättänyt samuin kokonaan pois listoilta? tai millä perustein?

Samui on muuttunut aikas lailla viimeisen kymmenen vuoden aikana. Hotelleja pilvin pimein, samoin thai tytöt yhtä aktiivisia kuin Bangkokin Pat Pongilla. Samui on kyll nätti saari, sen päristelee kevyesti mopolla ympäri päivässä ja lentokenttä yksi maailman kaunneimmista.

Sinkku naisen näkökökulmasta ei Samuilla ole mitään tekemistä. Mitään ei juuri kannata ostaa, kun Bangkokista saa kaiken puolta halvemmalla. Tietysti jos vaan löhöilee rannalla, samahan se sit on missä makaa.

Tässä ihan mun oma tekemää listaa, yritin keksiä plussia ja miinuksia.

BALI ruoka parempaa ja makuelämyksiä laajemmin. Ja Indonesia keittiö voitta thain.

BALI- Meri on tosi myrskyävä uimiseen,pääkalloliput liehuu koko ajan.Mutta suffaukseen taas sopiva. Meri ei näytä niin siniseltä kuin Samuilla, ellei sit mene pieneen poukamaan, johon tuuli ei pääse.

BALI Hintataso on edullisempi, mut kyll ne rahat sielkin kuluu.

BALI Paikallisia enemmän, tai oikeastaan Indonesialaisia Jakartalta, Papualta ja Jaavasta. Balilaisiikin on tietysti, ne on vaan piilossa omissa taloissaan.

BALI Turisteja ympäri maailmaa, suomalaisia ei juuri lainkaan. Törmätä voi keneen vaan.
        Baari tyttöjäkin on mutt ei niin näkyvästi kuin Samuilla, eikä ne tyrkytä itseään. Vastaavasti naisille kyll löytyy " Kuta cowboyt", joiden pelin henki on ihan sama kuin tytöilläkin.

BALI Saaren koko suurempi ja kannattakin ehdottomasti reissata koko saari läpi.

Mä olen joskus vaihtanut Balilta Samuille parin päivän viiveellä ja tosiaan vituttu, että miks lähdin Balilta pois.

Sen jälkeen kun mä olen ensimmäistä kertaa käynyt Balilla, aina on tehnyt mieli takas. Ja niin olen mennytkin.....Se on selkeesti mun paikka.

nm. Nainen 37v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      3996
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1639
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1468
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1455
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1341
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1070
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe