Sairaanhoitajien palkka

Aina vaan lisää

liksaa vonkuvat nuo sairaanhoitajat. Eilisessä Aamulehdessä joku sairaanhoitaja esitti vähintään 3000 euroa/kk sopivaksi sairaanhoitajan palkaksi! Hehän ovat pelkän keskiasteen koulutuksen saaneita ja ns. lääkäreiden "aputyttöjä" olleet kautta aikojen. Lääkäreillä on aina viimekädessä vastuu. He puhuvat kuin olisivat lääkäreitä.
Opettajatkaan eivät saa kuin n. 2400 euroa ja ovat korkeakoulututkinnon suorittaneita. Ei ne hoitsujen työt siitä vähene vaikka saisivat 10000 euroa kuukaudessa! Mitähän jos jaettaisiin yhden hoitajan työ puoliksi eli palkattaisiin jos olisi 3000 euroa käytettävissä hoitajan palkkaan kuukaudessa, niin 2 hoitajaa. Työt puolittuisivat, tietysti palkkakin pienenisi,mutta saisi loppua jos ininä! Eipä olisi niin paljoa työtä! Mutta arvatkaapa suostuisivatko he työnsä vähentämiseen? Ei takuulla, rahaa vain lisää, ahneita kun ovat!!

75

3493

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animattiN

Oma ammattisi jos saa kysyä. ihan näin uteliaana.

• Hoitsu

ja siellä taitaa valittaa joku kansankynttilä muka huonoa palkkaansa vaikka on koko kesä lomaa? Kenellä muulla on 3 kk kesälomaa ja palkka juoksee?
      Sairaanhoitaja tekee vuorotöitä ja vastuu on kuitenkin suuri, pitää jakaa oikeat lääkkeet jne. Opettajilla ei ole mitään vastuuta siitä mitä kakaroista tulee kunhan annetaan niille sellaset numerot että vuosi ja luokka.

Voi vittu, sanon minä opettajista... olis nuijalla töitä!

• opettaja mutta

vertasinpahan vain kun lehdessä oli pappien, opetajien ym.palkat. Sitäpaitsi ne hoitsut esittää aina sen pohjapalkan kun puhutaan palkoista vaikka siihen tulee päälle kokemuslisät, vuorotyölisät ym.
        Opettajista sen verran, että olen läheltä seurannut opettajan työtä ja kyllä heillä on paljon kotona tapahtuvaa työtä, kuten kokeiden ja aineiden korjaamista. Saavat seistä päivät pitkät tunkkaisessa luokassa ja yrittää saada ihmisten huonosti kasvatettuja lapsia oppimaan ja jotkut ovat suorastaan aggressiivisia. Eikä se kesälomakaan enää kolmea kuukauta ole.

• olisko

sulla sitten jotain sitä vastaan etä työt puolitetaisiin? Vai etkö haluakaan vähentää työtaakkaasi. Kunhan vain saadaan valitaa. Arvasinhan ettei tässä mistään työn paljoudesta ole kyse vaan ahneudesta! Et muuten käyttäisi tuollaista kieltä. Jos todella olisit huolissasi hoitajien työn paljoudesta, sanoisit että hieno idea jakaa työt kahdelle.

• nuija

..kerros nyt mikä se vastuu todellisuudessa on,
        jos menen sydäninfarktin kanssa arvauskeskukseen,
        ja joudun odottaan 8-tuntia lääkäriin, eli hoitsu on
        arvioinut kaikki nuha, räkä, maha, tai e-pilereiden,
        abortin -hakiat tärkeämäksi kuin minun sydäninfarktin.

Ei tässä palkka auta mitään vaikka olis 10000€/kk

Ja tämä on tapahtunut, Suomessa!

• Hoitsu
        opettaja mutta kirjoitti:

vertasinpahan vain kun lehdessä oli pappien, opetajien ym.palkat. Sitäpaitsi ne hoitsut esittää aina sen pohjapalkan kun puhutaan palkoista vaikka siihen tulee päälle kokemuslisät, vuorotyölisät ym.
        Opettajista sen verran, että olen läheltä seurannut opettajan työtä ja kyllä heillä on paljon kotona tapahtuvaa työtä, kuten kokeiden ja aineiden korjaamista. Saavat seistä päivät pitkät tunkkaisessa luokassa ja yrittää saada ihmisten huonosti kasvatettuja lapsia oppimaan ja jotkut ovat suorastaan aggressiivisia. Eikä se kesälomakaan enää kolmea kuukauta ole.

tunnet opettajien asiat.
        Opettajat rutinoituvat, vuodesta toiseen samat kokeet, samat prujut, ne ei paskan vertaa tee kotona töitä oppituntien eteen, ehkä alussa, mutta muutaman vuoden päästä ei yhtikäs mitään!

• Hoitsu
        nuija kirjoitti:

..kerros nyt mikä se vastuu todellisuudessa on,
        jos menen sydäninfarktin kanssa arvauskeskukseen,
        ja joudun odottaan 8-tuntia lääkäriin, eli hoitsu on
        arvioinut kaikki nuha, räkä, maha, tai e-pilereiden,
        abortin -hakiat tärkeämäksi kuin minun sydäninfarktin.

Ei tässä palkka auta mitään vaikka olis 10000€/kk

Ja tämä on tapahtunut, Suomessa!

tuo on sen arvioinut koska vielä siinä tietsikalla istut valittamassa.
        Todella hyvin tiesi, ettei sulla ole kiire :)))))

• nuija
        Hoitsu kirjoitti:

tuo on sen arvioinut koska vielä siinä tietsikalla istut valittamassa.
        Todella hyvin tiesi, ettei sulla ole kiire :)))))

..antoi hieman eri lausunnon!

Eikun suoraa-huutoa ja ambulanssi ja leikkauspöydälle.

• Hoitsu
        nuija kirjoitti:

..antoi hieman eri lausunnon!

Eikun suoraa-huutoa ja ambulanssi ja leikkauspöydälle.

se hoitaja osasi katsoa sinua sillä silmällä että tuosta ei enää kalua tule, ainoastaan yhteiskunnalle maksua....

Oletko muuten yli-lihava?

• oppilasH

pakko sanoo et hei haloo! Ehkä lisät tulee päälle, niúkasti, sen verran kovin verotetaan!!. Kuinkahan moni kolmivuorotyötä tehnyt ehtii nauttia eläkkelle pääsystä,(terveenä). Yövuorot "syövät" ihmistä aika rajusti!!

• nuija
        Hoitsu kirjoitti:

se hoitaja osasi katsoa sinua sillä silmällä että tuosta ei enää kalua tule, ainoastaan yhteiskunnalle maksua....

Oletko muuten yli-lihava?

..olla yli-lihava olla??

"ainoastaan yhteiskunnalle maksua"

Tämäkö se hoitsujen virka on?

Tuo Suomen terveyden hoito on tosiaan syvältä!

Ja noita veroja yn muita maksuja olen aivan varmasti maksanut ainakin 3 hoitsun palkan verran.

Kun olen myös työllistänyt tässä yhteiskunnassa muutamia henkilöitä.

• on helppo
        nuija kirjoitti:

..olla yli-lihava olla??

"ainoastaan yhteiskunnalle maksua"

Tämäkö se hoitsujen virka on?

Tuo Suomen terveyden hoito on tosiaan syvältä!

Ja noita veroja yn muita maksuja olen aivan varmasti maksanut ainakin 3 hoitsun palkan verran.

Kun olen myös työllistänyt tässä yhteiskunnassa muutamia henkilöitä.

esittää ihan mitä vaan, sinunkin sitä kuvitelmaasi, jota haluaisit elää :=DDD

• nuija
        on helppo kirjoitti:

esittää ihan mitä vaan, sinunkin sitä kuvitelmaasi, jota haluaisit elää :=DDD

..niin todellakin saisit kerrankin elämässäs hämmästyä,
        ja tilaa olis vaikka vähän isommallekin sakille. Ja on tosi!

• osoite,
        nuija kirjoitti:

..niin todellakin saisit kerrankin elämässäs hämmästyä,
        ja tilaa olis vaikka vähän isommallekin sakille. Ja on tosi!

tiedä vaikka kuinka lähekkäin majaillaan!

• yövuoroissa
        oppilasH kirjoitti:

pakko sanoo et hei haloo! Ehkä lisät tulee päälle, niúkasti, sen verran kovin verotetaan!!. Kuinkahan moni kolmivuorotyötä tehnyt ehtii nauttia eläkkelle pääsystä,(terveenä). Yövuorot "syövät" ihmistä aika rajusti!!

kuitenkin rauhallisempaa on kuin päivällä. Ja vuorotyöhönkin tottuu. Riippuu tietysti millaista potilasaines on. Vanhainkodeissa on raskasta työtä ja heille saisikin maksaa enemmän. Mutta siellä onkin kurjat palkat koska suurin osa on lähihoitajia. Ei sairaanhoitajat halua käsiään sotkea paskavaipoista! Eivätkä muutenkaan mitään avustavia II-luokan hommia halua tehdä. Kaikki siisteimmät hommat ovat kuorineet päältä itselleen.

• nuija
        osoite, kirjoitti:

tiedä vaikka kuinka lähekkäin majaillaan!

..pk-seudulla asu, vaan kyllä olen sen kehäkolmen ulkopuolella. :(

Meinaan tällä sitä että saisin aika hurjan hinnan tästä mökistä mikä minulla on siellä.

• kunnon
        nuija kirjoitti:

..pk-seudulla asu, vaan kyllä olen sen kehäkolmen ulkopuolella. :(

Meinaan tällä sitä että saisin aika hurjan hinnan tästä mökistä mikä minulla on siellä.

lukaali ja mökki, Treen seudulla.

• nuija
        kunnon kirjoitti:

lukaali ja mökki, Treen seudulla.

..yli kaksisataa kilometriä, erottaa meidät toisistamme, silloin. :(

Minulla kyllä on muutama tuttu siellä, mutta en nyt enempää niistä
        tai näistä viitsi kertoa, kun kaikki tuntis, jos lisään.

• sitroen.
        yövuoroissa kirjoitti:

kuitenkin rauhallisempaa on kuin päivällä. Ja vuorotyöhönkin tottuu. Riippuu tietysti millaista potilasaines on. Vanhainkodeissa on raskasta työtä ja heille saisikin maksaa enemmän. Mutta siellä onkin kurjat palkat koska suurin osa on lähihoitajia. Ei sairaanhoitajat halua käsiään sotkea paskavaipoista! Eivätkä muutenkaan mitään avustavia II-luokan hommia halua tehdä. Kaikki siisteimmät hommat ovat kuorineet päältä itselleen.

Ei vuorotyöhön totu ainakaan vielä 35 vuodessa, sen voin omasta kokemuksestani sinulle sanoa. Kokeile itse jos et usko. Vuosi vuodelta se on pahempaa.
        Mistä teitä provoilijoita siunaantuukin?

Ja vuorolisät ovat pieni korvaus huonoista työolosuhteista. Tervemenoa itse sinne yövuoroon kadehtimaan! Ota kantaa sitten kun on omaa kokemusta äläkä jauha p*skaa!

• ei se

kuulu peruspalkkaan!

• Nopomppas

...eivät osaa!
        -Opettaja perk...Oli ihan paska: Jäin luokalle.
        -Keittäjä perk...Pakotti kaiken syömään:Olen
        ylilihava.
        -Pankinjohtaja perk...Ei antanut lainaa: Jäi
        asunto ostamatta.
        - Hoitaja perk...Passitti kotiin: No sydänkohtaus
        siitä seuras.
        -Hammaslääkäri perk...Poras hermoon: :Makuaisti
        meni.
        -Siivooja perk...Jätti moppinsa oven edustalle:
        Eipä tartte kävellä.
        -Kauppias perk...Myi vanhentunutta ruokaa: Salmo-
        nellaahan se.
        Lista.... Mites tää nyt hoitajien palkkoihin
        liittyy: EI MITENKÄÄN!!!

• Pirre*
        sitroen. kirjoitti:

Ei vuorotyöhön totu ainakaan vielä 35 vuodessa, sen voin omasta kokemuksestani sinulle sanoa. Kokeile itse jos et usko. Vuosi vuodelta se on pahempaa.

Ja vuorolisät ovat pieni korvaus huonoista työolosuhteista. Tervemenoa itse sinne yövuoroon kadehtimaan! Ota kantaa sitten kun on omaa kokemusta äläkä jauha p*skaa!

kahden sisareni elämää hoitajana.

He tekevät kolmivuorotyötä, ja kyllä he ovat todella väsyneitä yövuorojen jälkeen, ja kun ikää tulee lisää toipuminen yövuorosta vaatisi yhä pitemmän ajan...totta puhut.

• jos et
        Nopomppas kirjoitti:

...eivät osaa!
        -Opettaja perk...Oli ihan paska: Jäin luokalle.
        -Keittäjä perk...Pakotti kaiken syömään:Olen
        ylilihava.
        -Pankinjohtaja perk...Ei antanut lainaa: Jäi
        asunto ostamatta.
        - Hoitaja perk...Passitti kotiin: No sydänkohtaus
        siitä seuras.
        -Hammaslääkäri perk...Poras hermoon: :Makuaisti
        meni.
        -Siivooja perk...Jätti moppinsa oven edustalle:
        Eipä tartte kävellä.
        -Kauppias perk...Myi vanhentunutta ruokaa: Salmo-
        nellaahan se.
        Lista.... Mites tää nyt hoitajien palkkoihin
        liittyy: EI MITENKÄÄN!!!

sopeudu.

• miksi?
        sitroen. kirjoitti:

..eihän kukaan ole pakottanut sairaanhoitajan työhön edes kouluttautumaan? Ainen valitus ja marina työajoista, työn raskaudesta ja palkoista saisikin loppua vähitellen. Onhan kaikki työn epäkohdat olleet vuosikymmniä kaikkien tiedossa. Miksi siis ryhtyä sairaanhoitajan ammattiin, marisemaan..

• mitä .
        Pirre* kirjoitti:

kahden sisareni elämää hoitajana.

He tekevät kolmivuorotyötä, ja kyllä he ovat todella väsyneitä yövuorojen jälkeen, ja kun ikää tulee lisää toipuminen yövuorosta vaatisi yhä pitemmän ajan...totta puhut.

se palkanlisäys auttaa siihen valvomiseen ja väsymiseen? Kysynpähän vain. Ehdotinkin että työntekijöitä lisättäisiin. Mitä enemmän hoitajat vaativat palkkaa sen vähemmän on varaa palkata lisää henkilökuntaa. Julkiset varat ovat sentäs aika rajalliset jos et satu tietämään!!

• pulttis
        miksi? kirjoitti:

..eihän kukaan ole pakottanut sairaanhoitajan työhön edes kouluttautumaan? Ainen valitus ja marina työajoista, työn raskaudesta ja palkoista saisikin loppua vähitellen. Onhan kaikki työn epäkohdat olleet vuosikymmniä kaikkien tiedossa. Miksi siis ryhtyä sairaanhoitajan ammattiin, marisemaan..

Moni on joutunut hoitotyöhön jo nuorena ja toisillehan se taas on kutsumusammatti mutta on kuitenkin väärin jos traktorikuski tienaa paremmin kuin sairaanhoitaja jolla on suuri vastuu ihmisistä

• miksi?
        pulttis kirjoitti:

Moni on joutunut hoitotyöhön jo nuorena ja toisillehan se taas on kutsumusammatti mutta on kuitenkin väärin jos traktorikuski tienaa paremmin kuin sairaanhoitaja jolla on suuri vastuu ihmisistä

kutsumusammatti? ?marinaa palkasta ja työolosuhteista aina ja runsaasti? Niihin valituslauluihin on jo niin kertakaissesti väsytty..

• miksi? kirjoitti:

kutsumusammatti? ?marinaa palkasta ja työolosuhteista aina ja runsaasti? Niihin valituslauluihin on jo niin kertakaissesti väsytty..

vasta sitten kun kenties makoilet siellä osastolla hoidettavana...

Lisää hoitajia ja siitä huolimatta hoitajille lisää palkkaa on minun kantani, josta en vieri, enkä murene...

• ihmeessä
        pulttis kirjoitti:

traktorikuskiksi jos kerran mielestäsi niillä on paremmat työolosuhteet ja palkkakin parempi!!!
        Valimotyöntekijöilläkin on hyvät palkat. Menisitköhän sinne töihin? Epäilenpä.

• hoituri pohojanmaalta
        ei se kirjoitti:

kuulu peruspalkkaan!

voi voi, ja meidän lisiä ei kannata kenenkään kadehtia...moninkertaiset on lisät esim tehdastyöläisillä jne yksityisillä, jos joutuu joulua juhannusta yövuoroa iltavuoroa olemaan töissä...ei ne lisät tai raha korvaa menetettyä aikaa läheisten kanssa, työ on kuitenkin vain työ vaikka mieluinen olisikin ja oma elämä ja omat ihmiset on tärkeämmät kuitenkin kuin työ tai raha... kyse on vain siitä arvostetaanko tekemäämme työtä, palkkaus on jäänyt jälkeen monista muista aloista ja ei sillä hyvällä tahdolla tai auttamishalulla elä kukaan nykyajan rahayhteiskunnassa...vastuu on joka päivä suuri, aina on ihmishenget meidän vastuullamme, virheitä ei saisi tehdä tai se voi olla kohtalokasta ja seuraukset tietää jokainen....lisäämällä palkkaamme voisimme esim tehdä sitä lyhyempää työpäivää tai puolikasta ja antaa osa töistä tehtäväksi uusille jaksaville käsipareille, virheet vähenee kun ei tarvitse väsyneenä tehdä yli oman tarpeen töitä ja sillä paremmalla puolikkaalla palkallakin pärjäisi...jos haluatte tutustua hoitoalaan olette varmasti tervetulleita kokeilemaan ja työskentelemään hoitajien valvonnan alla tehden kaikenlaisia työvuoroja...yksi päivä ei riitä mutta jo vajaassa viikossa alkaa näkemään jaksaisiko sitä ruumiillista ja vastuullista työtä...tervetuloa on mahdollisuus aina tutustua uuteen alaan, kysykää työvoimatoimistosta miten voitte edetä asiassa tai suoraan vanhainkodeista sairaaloista hoitokodeista kotipalvelusta....

• Anonyymi
        yövuoroissa kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat tarkoitettujakin tekemään pääasiassa eri työtä kuin lähihoitajat. Koulutus ja sen vaativuus ovat tuhansien vuosien päässä toisistaan.
        Lähihoitajia on aina kismittänyt se että kyse on iha eri työstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat tarkoitettujakin tekemään pääasiassa eri työtä kuin lähihoitajat. Koulutus ja sen vaativuus ovat tuhansien vuosien päässä toisistaan.
        Lähihoitajia on aina kismittänyt se että kyse on iha eri työstä.

Aivan samaa pashkaa kauhotaan, jotta mikä kuvittelet olevasi, jos et sitä(kään) tiedä.

• sumutinta

Sinuun on käytetty ;/ ?

• sulle vaan

että hyvää yötä ja vedä käteen!
      Toivottavasti toi alotus oli provo,
      ihan sun omaksi parhaakses.

• se olen

Niin tyhmä hoitsu olen että mielelläni koulutetun kaverin ottaisin yövuoroon.
      Tervetuloa vaan kääntelemään ja pyllyjä pesemään.
      42 huonokuntoista asukasta jotka kuitenkin osaavat hälyttää kun tarve on tai yksinäisyyttään valittavat.Keskimäärin 30 soittoa /yö.
      10 tunnin yöstä mahtava kunnan kuukausipalkka ja yötyön hyvityshän annetaan työajan lyhennyksenä päivällä, säästöä nääs.
      Lähihoitajan palkka on meinaan se puolet tuosta 3000€ mutta se riittäisi minulle jos saisin joskus tehdä työni niin hyvin kuin osaan.

• korkeakoulutasoinen

ja vastuu suurempi monesti kuin lääkärillä,heillä pitäisi olla kunnon palkat!

• VAPPU

olen kanssasi.
        Olen saanut hyvin läheltä seurata vanhainkodin arkea.
        Työ on raskasta ja arvostan suuresti sitä työtä
        mitä henkilökunta tekee vanhusten hyväksi. Joutuvat pistämään itseään likoon enemmän kuin työtehtäviin kuuluisi.

Olen myös saanut seurata hoitajien työskentelyä
        sairaalassa, koska olen joutunut viettämään paljon aikaa isäni sairasvuoteen äärellä vuosien varrella.

Palkka,työnlaatu ja -määrä eivät kohtaa.
        Olen sen myös monesti maininnut hoitohenkilökunnalle vieraillessani isäni luona.

Ei taitaisi monikaan meistä ryhtyä siihen?

• ota..

Eikö tosiaan kukaan pysty sanon mikä tuo VASTUU on.
        Täälläkin sitä mainostetaan mutta mikä se todellisuudessa on, kertokaa nyt!
        Eikös meidän maksajien pidä saada tietää, vai eikö sitä ole, kun ette kerro!

• tutkinto

ole korkeakoulututkinto. Ammtattikorkeakoulututkinto, korkeintaan. Sillä ei ole samaa statusta kuin oikeilla korkeakoulututkinnoilla. Ja kaikkine lisineen hoitajien palkat jo nyt ovat hyvät.Turhaa maristaan.

• ota.. kirjoitti:

Yritän selittää vaikka oletkin niin vihainen jostakin.
        Vanhainkodissa käy kiireinen terveyskeskuslääkäri korkeintaan kolme kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan ja asukkaita on melkein sata. Laskeppa siitä vastaanottoajan pituus monisairaalle vanhukselle. Lomien aikaan vain päivystävä lääkäri puhelimen päässä.
        Hoitaja on päivittäin asukkaiden kanssa tekemisissä, huomioi heidän terveyttään ja tuo vain tärkeimmät asiat valmisteltuna(mittaukset, labrat,paperit yms. valmiina) esille lääkärin poiketessa.
        Tavalliset vaivat hoidamme koulutuksemme suomalla opilla ja usein lääkäri vain tarvittaessa siunaa tekemämme päätökset.
        Me pyöritämme asukkaiden kanssa arkea kuntouttavalla työotteella, valmiiksi tekemällä tulisi nopeammin homma valmiiksi mutta ei asukkaan kannalta mielekkäämmin eikä pitkällä tähtäimellä edes järkeä puolesta tekemällä.
        Tästä kaikesta huolimatta, asukkaan hyvinvointi on tärkein, hymy ja halaus lisäbonus palkkaan.
        T. 28 vuotta jo takana, parikymmentä edessä;)

• Pirre*
        Annelinda kirjoitti:

Vanhainkodissa käy kiireinen terveyskeskuslääkäri korkeintaan kolme kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan ja asukkaita on melkein sata. Laskeppa siitä vastaanottoajan pituus monisairaalle vanhukselle. Lomien aikaan vain päivystävä lääkäri puhelimen päässä.
        Hoitaja on päivittäin asukkaiden kanssa tekemisissä, huomioi heidän terveyttään ja tuo vain tärkeimmät asiat valmisteltuna(mittaukset, labrat,paperit yms. valmiina) esille lääkärin poiketessa.
        Tavalliset vaivat hoidamme koulutuksemme suomalla opilla ja usein lääkäri vain tarvittaessa siunaa tekemämme päätökset.
        Me pyöritämme asukkaiden kanssa arkea kuntouttavalla työotteella, valmiiksi tekemällä tulisi nopeammin homma valmiiksi mutta ei asukkaan kannalta mielekkäämmin eikä pitkällä tähtäimellä edes järkeä puolesta tekemällä.
        Tästä kaikesta huolimatta, asukkaan hyvinvointi on tärkein, hymy ja halaus lisäbonus palkkaan.

ihan oikea työskentely termi tuo "kuntouttava työote" - mitä eroa siinä on ns. normaaliin työskentelyyn?

• Pirre* kirjoitti:

ihan oikea työskentely termi tuo "kuntouttava työote" - mitä eroa siinä on ns. normaaliin työskentelyyn?

No termihän se on ja monella käytössä automaattisesti mutta on paljon "tehtävän" tekijöitä hoitsuissakin.
        Siinä sä oikein tarkoituksella otat asukkaan jäljellä olevat voimavarat käyttöön kannustamalla yrittämään edes vähän.
        Esim. pukemisessa hemi pystyy auttamaan kun pyydät, hahmottaminen on vain vaikeaa halvaantuneella puolella.
        Ylösnousussa apuvälinein autetaan ei vaan tempasta kainaloista ylös....
        Asukas saa syödä itse vaikka se kestää ja sotkua tulee.....
        Ihan tavallista työtä mutta asukas otetaan mukaan, ei tehdä puolesta.

• Pirre*
        Annelinda kirjoitti:

No termihän se on ja monella käytössä automaattisesti mutta on paljon "tehtävän" tekijöitä hoitsuissakin.
        Siinä sä oikein tarkoituksella otat asukkaan jäljellä olevat voimavarat käyttöön kannustamalla yrittämään edes vähän.
        Esim. pukemisessa hemi pystyy auttamaan kun pyydät, hahmottaminen on vain vaikeaa halvaantuneella puolella.
        Ylösnousussa apuvälinein autetaan ei vaan tempasta kainaloista ylös....
        Asukas saa syödä itse vaikka se kestää ja sotkua tulee.....
        Ihan tavallista työtä mutta asukas otetaan mukaan, ei tehdä puolesta.

Onko teillä aikaa riittävästi tuollaiseen..ns. hidasteluun..?

Periaate on hyvä; minäkin toteutan täällä omassa työssäni tuota samaa käytäntöä, esim. sokean asukkaan kanssa..eli en laita esim. kaikkia vaatteita valmiiksi päälle jne.. :)

• pulttis
        ota.. kirjoitti:

Osaston yöhoitaja oli YKSIN,osastolla 28 potilasta jotka joko odottivat leikausta tai olivat vasta leikattuja ja siis tarvitsivat apua joka asiassa,voit kai kuvitella hoitajan työtaakan,hälytys soi koko ajan parissa-kolmessa huoneessa ja potatettavia,vessaan autettavia ja pyllynpesuja riitti
        Äitini ei ole dementti ja surasi touhuja koska ei voinut nukkua,esimerkiksi hänen huonessaan vaihtuivat potilaat koko ajan,öisinkin tuotiin sisään akuuttitapauksia,suurin osa tälläisella ortopediosastolla olevista potilaista on vanhoja jotka jo terveinäkin tarvitsevat paljon apua
        Lääkäri kävi vain kierroksellaan arkipäiväaamupäivisin,muuten ei heitä siellä näkynyt
        Päivisin oli myös kaksi apuhoitajaa ja toinen sairaanhoitaja paikalla osanpäiväisesti mutta töitäkin enemmän,kokeiden ottamista,ruoan jakamista,potattamista,säkyjen petausta.tiskin keräystä,näihin kaikkiin työvaiheisiin osallistuivat sekä apu- että sairaanhoitajat

• pulttis
        Pirre* kirjoitti:

Potilas (asukas?) saa tehdä niin paljon itse kuin mahdollista esimerkiksi pukeutua ym mutta henkilökunnallehan se on vain hankalampaa koska heitä pitää kuitenkin auttaa ja kaikki vie enemmän aikaa

• Pirre* kirjoitti:

Onko teillä aikaa riittävästi tuollaiseen..ns. hidasteluun..?

Periaate on hyvä; minäkin toteutan täällä omassa työssäni tuota samaa käytäntöä, esim. sokean asukkaan kanssa..eli en laita esim. kaikkia vaatteita valmiiksi päälle jne.. :)

Juuri tähän kaipaamme niitä lisäkäsiä!!!!
        Olisi paljon mielekkäämpää tehdä tätä työtä jos kerkiäisi kannustaa asukkaita omatoimisuuteen. Heilläkin on onnistumisen tarve, tuntevat olevansa hyödyksi, siis tarpeellisia.

• ote..
        Annelinda kirjoitti:

En ole vihainen, kunhan haluan tietää tuon mainos lauseen tarkoituksen. Kun tiedän että joka työssä
        on oma VASTUU eikä sitä niin kovaa mainosteta kuin hoito/terveys -alalla. Bussikuskilla, laivoissa, keittäjällä, ravintola, tai elintarvikkeiden kanssa työskentelevätkin tarvii tuota VASTUUTA ja paljon. Mutta harvoin he sitä vastuuta mainostavat.

Ja mikä on/olis sanktio?, jos lääkäri/hoitsu tekee virheen , no se on OHHOOHH, ja se on siinä, eli ei mitään sanktiota, tekevälle sattuu.

• pulttis
        Annelinda kirjoitti:

Olisi paljon mielekkäämpää tehdä tätä työtä jos kerkiäisi kannustaa asukkaita omatoimisuuteen. Heilläkin on onnistumisen tarve, tuntevat olevansa hyödyksi, siis tarpeellisia.

Eikö heitä voisi sijoittaa hoitopuolelle kun kuitenkin saavat rahaa siitä etteivät tee mitään,monelle voisi jopa ura aueta?

• pulttis
        ote.. kirjoitti:

En ole vihainen, kunhan haluan tietää tuon mainos lauseen tarkoituksen. Kun tiedän että joka työssä
        on oma VASTUU eikä sitä niin kovaa mainosteta kuin hoito/terveys -alalla. Bussikuskilla, laivoissa, keittäjällä, ravintola, tai elintarvikkeiden kanssa työskentelevätkin tarvii tuota VASTUUTA ja paljon. Mutta harvoin he sitä vastuuta mainostavat.

Ja mikä on/olis sanktio?, jos lääkäri/hoitsu tekee virheen , no se on OHHOOHH, ja se on siinä, eli ei mitään sanktiota, tekevälle sattuu.

Lue ne!

• ovat

KESKIASTEEN KOULUTUKSEN KÄYNEITÄ!

• pulttis
        ovat kirjoitti:

KESKIASTEEN KOULUTUKSEN KÄYNEITÄ!

palkankorotus!

• perusteella?
        pulttis kirjoitti:

palkankorotus!

Kaiveleppa esiin keskiasteen koulutuksen käyneiden keskipalkka ja vertaile. Merkonomikin on keskiasteen koulutuksen käynyt ja ei takuulla keskipalkka ole sairaanhoitajan palkan veroinen.

• tutkinto kirjoitti:

ole korkeakoulututkinto. Ammtattikorkeakoulututkinto, korkeintaan. Sillä ei ole samaa statusta kuin oikeilla korkeakoulututkinnoilla. Ja kaikkine lisineen hoitajien palkat jo nyt ovat hyvät.Turhaa maristaan.

Tervetuloa meillä käymään. 5 henkinen perhe asunut 18 vuotta 60:neliön asunnossa. auto 13 vuotta vanha, etelän matkoja ei ole tehty, häämatka 20 vuotta sitten. Ei jaksais ellei puoliso olis niin empaattinen, liekö siksi hoitaja!!

• on esim.

• Jos on
        on esim. kirjoitti:

haussa sairaanhoitajan paikka ja palkka on n. 1900,73 euroa ja siihen tulee sitten ne kaikki lisät päälle.

http://www.helsingintyopaikat.fi/page.asp?Item=75057n

epäsäännölliset työajat saa ne lisät ihan joka muunkin ammatin harjoittaja!

• o.olavi

• surkeaa on
        o.olavi kirjoitti:

Mistähän johtuu että me hoitsut muutamme Suomesta?

parempaa on äkkilähtö kuin ainainen älinä..

• Annelinda kirjoitti:

olisi ehdottoman tärkeää vanhusten mielenterveydenkin kannalta, että he saisivat käyttää niitä jäljellä olevia taitojaan...on se kamalaa kun pitää olla kuin paketti jota vain pyöritellään.

Oikeita töitäkin heille pitäisi voida antaa, heillä voi olla dementiastaan huolimatta tallella taito tehdä niitä vanhoja, ikiaikaisia kotiaskareita, tai ainakin osia niistä..jotain leipomista, kattamista, tiskaamista jne. jne..je edes pukemista itse.

*mie en suostu ikinä paketiksi - en,..mie kiljun oikeuksiani olla ihminen - varokkeehan vain*

• pulttis kirjoitti:

Eikö heitä voisi sijoittaa hoitopuolelle kun kuitenkin saavat rahaa siitä etteivät tee mitään,monelle voisi jopa ura aueta?

että sairaanhoitopiirit so. kunnat ja kaupungit pääsisivät taas keinottelemaan työttömien työllistämis velvoitteilla.
        Virkoja pitäisi saada lisää.

• perusteella? kirjoitti:

Kaiveleppa esiin keskiasteen koulutuksen käyneiden keskipalkka ja vertaile. Merkonomikin on keskiasteen koulutuksen käynyt ja ei takuulla keskipalkka ole sairaanhoitajan palkan veroinen.

sairaanhoitaja valmistuu ammattikorkeakoulutasoisessa koulutuksessa ja merkonomit valmistuu nykyään toisen asteen koulutuksesta, - tradenomi on sitten ammattikorkeakoulutuksen saanut liiketalouden ammattilainen.

• o.olavi kirjoitti:

Mistähän johtuu että me hoitsut muutamme Suomesta?

ovatko palkat Norjassa kuinka moninkertaiset?

Siellä ovat tosin elinkustannukset korkeammat suomalaiseen verrattuna..olen luullut kuulleeni niin..?

Oletko ollut jo miten kauan Norjassa töissä..ja aiotko jäädäkin sinne?

• lisää ja heti

Niin ne kaikki muutkin vonkaavat lisää rahaa, mikään ei riitä. Sairaanhoitajille kuin myös lähihoitajillekkin soisin palkankorotukset ja työntekijöiden lisäämisen osastoille niin sairaaloissa kuin vanhusten laitoksissakin. Hoitajat ovat vastuussa ihmisen hoitamisesta ja sitähän ei arvosteta, mutta koneiden hoitajat ovat niitä joiden kuuluu saada muhkeat palkankorotukset. Hoitoala yleensäkin on naisvaltainen ja naiset ovat liian kilttejä, tehdään pienellä palkalla kahden-kolmen ihmisen työ. Miehiä vaan enemmän alalle. Ensin peruspalkkaan vähintään 200 euron korotus hoitajille pitäis maksaa vuorotyölisien lisäksi paskaisen työn lisä väkivallan pelon alla työntekemisen lisä. Peruspalkka on pieni, onneksi vuorolisät vähän tuovat lisäksi ropoja pussiin, eivät nekään ketään rikastuta! Kateelliset ja valittajat, menkää ja kouluttautukaa ja tehkää hoitoalan työtä sairaalassa tai vanhojen hoitolaitoksissa, niin luulempa että hymy hyytyy aika nopeasti. Tänä päivänä ikävä kyllä raha sanelee ihmisten hoitamisen, budjetti on se kaikkein tärkein, ihmisen hoitamisessa priorisoidaan.

• Jevel

Ruotsissa on nykyään jo paljon miehiä sairaanhoitajina ja lääkintävoimistelijoina ja palkat ovat heti huomattavasti nousseet!

• huolehtii

pätkätyöläisistä, pitkäaikaistyöttöttömistä, tukityöllistetyistä ja nuorista jotka eivät ole päässeet työelämään. Kahjoa tuommonen vouhottaminen. Hoitajilla on vakituinen työ ja työntarjontaa on. Pitäs hoitaa muidenkin kuin sairaanhoitajien ja maajussien palkkausasioita.

• puhut

On niin paljon ihmisiä jotka elävät köyhyysrajan alapuolella että oikein raivostuttaa kun muutenkin hyvin toimeentulevat ihmiset valittavat jatkuvasti.
        Kyllä sillä hoitsun palkalla taatusti pystyy elämään normaalia elämää!

• on suuret
        puhut kirjoitti:

On niin paljon ihmisiä jotka elävät köyhyysrajan alapuolella että oikein raivostuttaa kun muutenkin hyvin toimeentulevat ihmiset valittavat jatkuvasti.
        Kyllä sillä hoitsun palkalla taatusti pystyy elämään normaalia elämää!

lastenhoitokustannukset

• se***
        on suuret kirjoitti:

lastenhoitokustannukset

enemmän jos esim. lapsi nukkuu hoitopaikassa yön?
        Hoitajallahan on työtäkin paljon vähemmän.

• heilläkin
        se*** kirjoitti:

enemmän jos esim. lapsi nukkuu hoitopaikassa yön?
        Hoitajallahan on työtäkin paljon vähemmän.

on!

• Yh-äidit
        heilläkin kirjoitti:

on!

saavat lastenhoitotukea! Varmasti saavat kunnalisen hoitajan eikä mitään kallista tuntiveloitusta ottavaa hoitajaa. Perhepäivähoitajilla on vuorotyöläistenkin lapsia hoidossa eikä se sen kalliimpaa ole kuin muidenkaan lasten hoito, turha väittäkään. Ja on päiväkotejakin joihin voi viedä lapsen yöksi eikä taksat takuulla ole kovempia kuin muidenkaan lasten.

• bmw34
        Yh-äidit kirjoitti:

saavat lastenhoitotukea! Varmasti saavat kunnalisen hoitajan eikä mitään kallista tuntiveloitusta ottavaa hoitajaa. Perhepäivähoitajilla on vuorotyöläistenkin lapsia hoidossa eikä se sen kalliimpaa ole kuin muidenkaan lasten hoito, turha väittäkään. Ja on päiväkotejakin joihin voi viedä lapsen yöksi eikä taksat takuulla ole kovempia kuin muidenkaan lasten.

kuinka monella paikkakunnalla on yötarhoja?

• mutta
        bmw34 kirjoitti:

kuinka monella paikkakunnalla on yötarhoja?

perhepäivähoitajia ainakin on varmaan joka paikkakunnalla. Ja varmasti saa viedä yöksi hoitoon jos on sovittu jo etukäteen työajoista. Vai missä luulet yötyössä olevien ihmisten lasten olevan hoidossa jos ei ole mummulaa lähellä eikä muitakaan sukulaisia tai tuttuja?

• ainakin

• lhlh

kyllä he tekevät myös paljon pätkätöitä.
        Ja tämä liikakoulutus, onko olemassa enää sairaala-apulaisen työtä? kaikki kun vähääkään kynnelle kykenevät koulutetaan vähintään lähihoitajiksi (mitenkään siis mollaamatta ko. ammattia). Mutta tarvitaanko, ja tarvitseeko avustavan henkilökunnan käydä kolme vuotta koulua osatakseen vaihtaa lakanat ja pyyhkiäkseen nenät. Onko enää päiväkotiapulaisia laittamaan kurahousuja kuivumaan.
        Ri ihme, että hoitsut palavat loppuun, kun hoitamisen ohella pitää viritellä pyykkejä ja muuta ei-niin.hoidollista tyätä.

• jos työtä on
        lhlh kirjoitti:

kyllä he tekevät myös paljon pätkätöitä.
        Ja tämä liikakoulutus, onko olemassa enää sairaala-apulaisen työtä? kaikki kun vähääkään kynnelle kykenevät koulutetaan vähintään lähihoitajiksi (mitenkään siis mollaamatta ko. ammattia). Mutta tarvitaanko, ja tarvitseeko avustavan henkilökunnan käydä kolme vuotta koulua osatakseen vaihtaa lakanat ja pyyhkiäkseen nenät. Onko enää päiväkotiapulaisia laittamaan kurahousuja kuivumaan.
        Ri ihme, että hoitsut palavat loppuun, kun hoitamisen ohella pitää viritellä pyykkejä ja muuta ei-niin.hoidollista tyätä.

Monella ei ole, vaikka on parempi/kautta kalliimpi koulutus kuin sairaa-alan ihmisillä.

• On paljon
        jos työtä on kirjoitti:

Monella ei ole, vaikka on parempi/kautta kalliimpi koulutus kuin sairaa-alan ihmisillä.

akateemisesti koulutetuja, jopa 7 vuotta opiskelua takana ja valtavat opintovelat mutta ovat työttömänä. Sehän on oikein akateemisten ongelma että saavat vain pätkätöitä. Millähän hekin maksavat ne opintovelkansa? Ei läheskään kaikki ole töissä opiskeluaikana ja saattaa olla perhekin elätettävänä. Hoitoalalle on jatkuvasti avoimia työpaikkoja.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      9321
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5862
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4810
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      41
      4346
    5. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      58
      3864
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      55
      3566
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      31
      3459
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2658
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      34