Oltaisiin ostamassa nahkasohvaa, mutta mistä?! Turun seudulta ollaan eikä löydy kohtuuhinnalla sohva-tuoli-yhdistelmää. Boknäsin myymälässä oli hienoja, mutta kun sohva maksaa 2500 ja tuoli 1500 niin yli menee budjetin. Onko kokemusta jollain Ikean nahkasohvista? Onko yleensä mahdollista saada hyvää ja suhteellisen edullista nahkasohvaa?
Nahkasohva
12
24286
Vastaukset
- harkinnassa
Me ollaan samassa pisteessä, katseltu esim. Natuzzin sohvia, niitäkin saa 2000e:llä, sitten
on kateltu Iskun ja Askon. Furninova vaikuttaa myös kiinnostavalta (www.furninova.se), esim.Vepsäläinen ja Kodin1 myyvät. Ruotsalaista suunnittelua, puolalaista työtä.- furninovaa
Ennen kun ostat furninovan juttuja, niin kysy mistä aineesta runko on tehty....
- harkitsemassa
furninovaa kirjoitti:
Ennen kun ostat furninovan juttuja, niin kysy mistä aineesta runko on tehty....
Moi,
taitaa olla joku kateellinen kanssakilpailija kun näitä kommentoi... Sanottiin että sohva on massiivipuuta ja vaneria. Tuskin poikkeaa mitenkään muista vastaavan hintaluokan sohvista. - harkitsemassa
harkitsemassa kirjoitti:
Moi,
taitaa olla joku kateellinen kanssakilpailija kun näitä kommentoi... Sanottiin että sohva on massiivipuuta ja vaneria. Tuskin poikkeaa mitenkään muista vastaavan hintaluokan sohvista.sama tieto löytyy myös www.furninova.se sivuilta. Ei siis ole omaa kokemusta ko. sohvista...
- furninovaa
harkitsemassa kirjoitti:
Moi,
taitaa olla joku kateellinen kanssakilpailija kun näitä kommentoi... Sanottiin että sohva on massiivipuuta ja vaneria. Tuskin poikkeaa mitenkään muista vastaavan hintaluokan sohvista.OSA furninovan jutuista on jo (onneksi) näköjään massiivipuisia... Mutta osa näytti olevan edelleen lastulevyvirityksiä, ihan niinkuin natuzzillakin... (Natuzin käsinojat ovat usein pommeja, niinkuin muutkin italialaiset huonekalut ja autot)
Lastulevy/kovalevyjutut voi unohtaa heti.
Hyvä nyrkkisääntö niiden tutkimisessa on, että jos sohvan pohja on verhoiltu jollain kankaalla (siten että runko ei näy) on se todennäköisesti lastulevyä... Jos runko näkyy niin sen näkee heti mistä se on tehty...
En ole kanssakilpailija vaikka niin edellinen väittikin.
Minä korjaan ja verhoilen sohvia työkseni. Tiedän siis vaan että minkä firman sohvia pajallani näkyy eniten... ;) - furninovaa
furninovaa kirjoitti:
OSA furninovan jutuista on jo (onneksi) näköjään massiivipuisia... Mutta osa näytti olevan edelleen lastulevyvirityksiä, ihan niinkuin natuzzillakin... (Natuzin käsinojat ovat usein pommeja, niinkuin muutkin italialaiset huonekalut ja autot)
Lastulevy/kovalevyjutut voi unohtaa heti.
Hyvä nyrkkisääntö niiden tutkimisessa on, että jos sohvan pohja on verhoiltu jollain kankaalla (siten että runko ei näy) on se todennäköisesti lastulevyä... Jos runko näkyy niin sen näkee heti mistä se on tehty...
En ole kanssakilpailija vaikka niin edellinen väittikin.
Minä korjaan ja verhoilen sohvia työkseni. Tiedän siis vaan että minkä firman sohvia pajallani näkyy eniten... ;)Jatkoa viel vähäsen edelliseen...
Osa suomalaisistakin sohvista on täysiä pommeja, mut esimerkiksi tällä hetkellä KAIKKEIN VÄHITEN korjattavaksi tulee virolaisia sohvia....
Noh valmistusmaa ei nyt tietenkään takaa laatua tai tee sohvasta pommia, mut näin se nyt vaan on...
Trust me, i know my business. - tekijälle
furninovaa kirjoitti:
Jatkoa viel vähäsen edelliseen...
Osa suomalaisistakin sohvista on täysiä pommeja, mut esimerkiksi tällä hetkellä KAIKKEIN VÄHITEN korjattavaksi tulee virolaisia sohvia....
Noh valmistusmaa ei nyt tietenkään takaa laatua tai tee sohvasta pommia, mut näin se nyt vaan on...
Trust me, i know my business.hei,
kiitos kun asiallisesti vastasit, noista Natuzzeista olenkin kuullut jotain vastaavaa. Mitä mieltä olet sitten Iskun sohvista (Lahden tehtaalta). Sellainenkin nahkainen osui silmään kauppakierroksella? - furninovaa
tekijälle kirjoitti:
hei,
kiitos kun asiallisesti vastasit, noista Natuzzeista olenkin kuullut jotain vastaavaa. Mitä mieltä olet sitten Iskun sohvista (Lahden tehtaalta). Sellainenkin nahkainen osui silmään kauppakierroksella?Kyllä Isku tekee itse ihan laatu kamaa, kunhan runko on puuta. Uskon että se ois varmasti rungoltaan kestävä, ja tuo iloa sekä mukavuutta pitkäksi aikaa! :)
Nuo natuzzit ovat kyllä järjestäen lähes susia kaikki, sääli vaan että siitä ei suurelle yleisölle kerrota, ja ne maksavatkin aivan älyttömästi....
Kun valitset sohvan, ÄLÄ säästä kankaan tai nahan laadussa, puurunko kestää kyllä (niille annetaan usein 10 vuoden runkotakuu)
Parhaat RUNGOT joita olen tähän mennessä nähnyt on sellaiset valmistajien kuin Resvok (Vepsäläinen, tasokaluste ja masku) Ekornes (masku) Bellus (masku) Muitakin hyviä näiden lisäksi on AIVAN varmasti mutta tämän paremmin en näistä merkeistä tiedä. Usein eteeni tulee vain joitain "nimettömiä" sohvia joten niistä en tiedä... - Jeppari
furninovaa kirjoitti:
Kyllä Isku tekee itse ihan laatu kamaa, kunhan runko on puuta. Uskon että se ois varmasti rungoltaan kestävä, ja tuo iloa sekä mukavuutta pitkäksi aikaa! :)
Nuo natuzzit ovat kyllä järjestäen lähes susia kaikki, sääli vaan että siitä ei suurelle yleisölle kerrota, ja ne maksavatkin aivan älyttömästi....
Kun valitset sohvan, ÄLÄ säästä kankaan tai nahan laadussa, puurunko kestää kyllä (niille annetaan usein 10 vuoden runkotakuu)
Parhaat RUNGOT joita olen tähän mennessä nähnyt on sellaiset valmistajien kuin Resvok (Vepsäläinen, tasokaluste ja masku) Ekornes (masku) Bellus (masku) Muitakin hyviä näiden lisäksi on AIVAN varmasti mutta tämän paremmin en näistä merkeistä tiedä. Usein eteeni tulee vain joitain "nimettömiä" sohvia joten niistä en tiedä...tiedoista tekijälle!!! Juuri noita natuzzin sohvia olen himoinnut, mutta jätän sitten suosiolla rauhaan. Nyt vaan iski paniikki, en taida uskaltaa ostaa sohvaa lainkaan ;o) Italsofa olisi myös yksi merkki jonka sohvista pidän, mutta lastulevyä taitaa niidenkin sisuksista löytyä. Taidan hipsiä Maskuun uudestaan katsastamaan sohvia, heillä vaan useimmissa nahkasohvissa myös keinonahkaa sivut ja takaosa, ei liene hyvä juttu?!
- furninovaa
Jeppari kirjoitti:
tiedoista tekijälle!!! Juuri noita natuzzin sohvia olen himoinnut, mutta jätän sitten suosiolla rauhaan. Nyt vaan iski paniikki, en taida uskaltaa ostaa sohvaa lainkaan ;o) Italsofa olisi myös yksi merkki jonka sohvista pidän, mutta lastulevyä taitaa niidenkin sisuksista löytyä. Taidan hipsiä Maskuun uudestaan katsastamaan sohvia, heillä vaan useimmissa nahkasohvissa myös keinonahkaa sivut ja takaosa, ei liene hyvä juttu?!
Ei se keinonahkatausta sohvasta huonoa tee....Itseasiassa se voi olla jossain tapauksessa jopa teknisesti paljon kestävämpikin. Jos sohva (nahkaa ja keinonahkaa) maksaa esim 1000€ niin täysnahkainen on about 1300€ ainakin...
ja kannattaa ainakin harkita kaksi tai kolme kertaa italsofaa...
Mut silleen, toivotan onnea sohvan metsästämiseen... Hyvä sohva tuo iloa vielä sulle pitkäksi aikaa.. :) - OulunVille
furninovaa kirjoitti:
Ei se keinonahkatausta sohvasta huonoa tee....Itseasiassa se voi olla jossain tapauksessa jopa teknisesti paljon kestävämpikin. Jos sohva (nahkaa ja keinonahkaa) maksaa esim 1000€ niin täysnahkainen on about 1300€ ainakin...
ja kannattaa ainakin harkita kaksi tai kolme kertaa italsofaa...
Mut silleen, toivotan onnea sohvan metsästämiseen... Hyvä sohva tuo iloa vielä sulle pitkäksi aikaa.. :)Itse kyllä olen kiinnostunut myös joustinmateriaalista. Sellaiset kuminauhajoustimet venähtää aika nopeasti. Kalusteet on nykyään kartakäyttötavaraa. Hyvin tehdyt sohvat maksaa maltaita, eikä niitä mistään Kodin Ykkösestä saa.
- Anonyymi
Thsin kaunotar haluaa autotalista likaisen nahkasohvan sotkemassa omakotitalo Jedu saannot seksi,kampa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup323036Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1232705Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua392334Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652137Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4241687- 601143
- 551073
- 2591049
- 151966
- 45958