Hei
Otsikko kertookin jo kaiken. Eli, olen 20v nainen ja minulla on todettu kondylooma.
En hirveästi tiedä koko sairaudesta, koska lääkärini ei ole juurikaan kertonut. Hän sanoi vaan ettei mikään iso juttu, seuraillaan vaan sen kehittymistä. Minulta on nyt pari kertaa otettu testi. Se on ollut laatua 2. Ensi kuussa tulee taas puoli vuotta kuluneeksi ja pitää mennä testiin. Hieman joskus selasin tietoja netistä, mutta empä juuri tullut hullua hurskaammaksi. Usein pelottaa, että mitä tuolla alhaalla oikein tapahtuu?
Pidämme avopuolisoni kanssa valtavasti lapsista ja olenkin aina haaveillut suuresta perheestä. Sitä unelmaa kohti ollaan tässä elämänkumppanini kanssa matkalla.
Tämä kondylooma voi käsittääkseni olla kehossa hyvinkin pitkän aikaa. Mutta pitääkö meidän siis odottaa sen poistumista minusta ennen kuin voimme hankkia lapsia? Jos nyt tulisin raskaaksi, olisiko lapseni vaarassa? :(
Lämmin kiitos teille rakkaat ihmiset.
Onnellista talven odotusta kaikille äiteille ja isille, sekä tuleville sellaisille! :)
kondylooma ja raskaus
10
1700
Vastaukset
- sinulle...
Moi!
Kondylooma on virusperäinen, joten se ei koskaan tule kokonaan häviämään sinusta. Se saattaa aktivoitua ja sitten taas olla pitkään pois.
Kondylooma on paljon yleisempi kuin luulemmekaan. raskautta ja synnytystä se ei estä.
Itse olen raskaana rv 21. Kävin juuri kontrollissa kondyloomasta. Lääkäri sanoi, että raskauden aikana kondyloomalla on tapana parantua, koska verenkierto ja immuniteettisuoja ovat erilaiset. Tilanne näytti siis hyvältä.
Ei siis muutakin vauvaa yrittämään jos mieli tekee! Onnea yritykseen!- ...
Lämmin kiitos sinulle vastauksestasi. Olo on valtavan helpottunut. :)
Onnitteluni vauvan johdosta. :)
*iso hali* - Visvasyylä
siis voiko kondylooma parantua raskauden aikana?!!!?Mulle ei oo koskaan sanottu mitään tollasta,toivottavasti pitää paikkaansa!
- mulla
Visvasyylä kirjoitti:
siis voiko kondylooma parantua raskauden aikana?!!!?Mulle ei oo koskaan sanottu mitään tollasta,toivottavasti pitää paikkaansa!
No näin mulle sanoi pätevä naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Sanoi että verenkierto on erilaista ja immuniteetisuoja parempi raskauden aikana.
Mutta voihan olla että sitten jossain vaiheessa puhkeaa uudelleen, mutta raskausajan yleensä poissa. Ja näin kyllä ianakintähän asti tapahtunut.
- satu
Vaikka kondylooma onkin ns. suhteellisen vaaraton kiusa eikä estä lasten hankintaa synnytystä, niin silti keskustele asiasta lääkärisi kanssa! Kondylooman ollessa valloillaan saa vauva synnytyksessä tartunnan ja kaikenlaisia ihosyyliä riesaksenne (jos tuolloin alatie synnytys sallitaan) Gynekologisi on paras asiantuntija näissä asioissa!!!!!!!!
- silti
Ainoa este synnytykselle voi olla "suuri" kondylooma kohdunsuulla synnytyksen aikana. Kondylooma ei tartu vauvalle eikä se saa mitään syyliä.
Herpes sen sijaan on vaarallinen ja estää alatiesynnytyksen! - visvasyylä
silti kirjoitti:
Ainoa este synnytykselle voi olla "suuri" kondylooma kohdunsuulla synnytyksen aikana. Kondylooma ei tartu vauvalle eikä se saa mitään syyliä.
Herpes sen sijaan on vaarallinen ja estää alatiesynnytyksen!munkaa mielestä kondylooma ei o mikää este synnytykselle. Se ei tartu vauvaan!
- Tieto
visvasyylä kirjoitti:
munkaa mielestä kondylooma ei o mikää este synnytykselle. Se ei tartu vauvaan!
Vauva voi saada syyliä äänihuuliinsa alatiesynnytyksen yhteydessä. Se on kyllä totta, että syylät eivät tartu vauvan sukupuolielimiin tai muuhunkaan näkyvään paikkaan.
- tietoa!
Tieto kirjoitti:
Vauva voi saada syyliä äänihuuliinsa alatiesynnytyksen yhteydessä. Se on kyllä totta, että syylät eivät tartu vauvan sukupuolielimiin tai muuhunkaan näkyvään paikkaan.
valitan mutta myös lapsi voi saada visvasyyliä peräaukon ympärille tai sukupuolielimiin...
- Nainen 21
mOIKKA
Itselläni on ollut kondylooma kohta varmaan jo viisi vuotta, ja vuos sitten minulle tehtiin ns. looppi-hoito, jossa otetaan virukselle altistuneet pinnat pois polttamalla... Muistaakseni polttamalla...
Ainakin tällä hetkellä kahdenkaan kontrollin jälkeen ei ole kondylooma palannut, joten jos sinulla on mahdollisuus mennä looppihoitoon, niin mene ihmeessä!
Kyseleppä lääkäriltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887