kondylooma ja raskaus

...

Hei

Otsikko kertookin jo kaiken. Eli, olen 20v nainen ja minulla on todettu kondylooma.
En hirveästi tiedä koko sairaudesta, koska lääkärini ei ole juurikaan kertonut. Hän sanoi vaan ettei mikään iso juttu, seuraillaan vaan sen kehittymistä. Minulta on nyt pari kertaa otettu testi. Se on ollut laatua 2. Ensi kuussa tulee taas puoli vuotta kuluneeksi ja pitää mennä testiin. Hieman joskus selasin tietoja netistä, mutta empä juuri tullut hullua hurskaammaksi. Usein pelottaa, että mitä tuolla alhaalla oikein tapahtuu?
Pidämme avopuolisoni kanssa valtavasti lapsista ja olenkin aina haaveillut suuresta perheestä. Sitä unelmaa kohti ollaan tässä elämänkumppanini kanssa matkalla.
Tämä kondylooma voi käsittääkseni olla kehossa hyvinkin pitkän aikaa. Mutta pitääkö meidän siis odottaa sen poistumista minusta ennen kuin voimme hankkia lapsia? Jos nyt tulisin raskaaksi, olisiko lapseni vaarassa? :(
Lämmin kiitos teille rakkaat ihmiset.
Onnellista talven odotusta kaikille äiteille ja isille, sekä tuleville sellaisille! :)

10

1700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulle...

Moi!

Kondylooma on virusperäinen, joten se ei koskaan tule kokonaan häviämään sinusta. Se saattaa aktivoitua ja sitten taas olla pitkään pois.

Kondylooma on paljon yleisempi kuin luulemmekaan. raskautta ja synnytystä se ei estä.

Itse olen raskaana rv 21. Kävin juuri kontrollissa kondyloomasta. Lääkäri sanoi, että raskauden aikana kondyloomalla on tapana parantua, koska verenkierto ja immuniteettisuoja ovat erilaiset. Tilanne näytti siis hyvältä.

Ei siis muutakin vauvaa yrittämään jos mieli tekee! Onnea yritykseen!

• ...

Lämmin kiitos sinulle vastauksestasi. Olo on valtavan helpottunut. :)
        Onnitteluni vauvan johdosta. :)

*iso hali*

• Visvasyylä

siis voiko kondylooma parantua raskauden aikana?!!!?Mulle ei oo koskaan sanottu mitään tollasta,toivottavasti pitää paikkaansa!

• mulla
        Visvasyylä kirjoitti:

siis voiko kondylooma parantua raskauden aikana?!!!?Mulle ei oo koskaan sanottu mitään tollasta,toivottavasti pitää paikkaansa!

No näin mulle sanoi pätevä naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Sanoi että verenkierto on erilaista ja immuniteetisuoja parempi raskauden aikana.

Mutta voihan olla että sitten jossain vaiheessa puhkeaa uudelleen, mutta raskausajan yleensä poissa. Ja näin kyllä ianakintähän asti tapahtunut.

• satu

Vaikka kondylooma onkin ns. suhteellisen vaaraton kiusa eikä estä lasten hankintaa synnytystä, niin silti keskustele asiasta lääkärisi kanssa! Kondylooman ollessa valloillaan saa vauva synnytyksessä tartunnan ja kaikenlaisia ihosyyliä riesaksenne (jos tuolloin alatie synnytys sallitaan) Gynekologisi on paras asiantuntija näissä asioissa!!!!!!!!

• silti

Ainoa este synnytykselle voi olla "suuri" kondylooma kohdunsuulla synnytyksen aikana. Kondylooma ei tartu vauvalle eikä se saa mitään syyliä.

Herpes sen sijaan on vaarallinen ja estää alatiesynnytyksen!

• visvasyylä
        silti kirjoitti:

Ainoa este synnytykselle voi olla "suuri" kondylooma kohdunsuulla synnytyksen aikana. Kondylooma ei tartu vauvalle eikä se saa mitään syyliä.

Herpes sen sijaan on vaarallinen ja estää alatiesynnytyksen!

munkaa mielestä kondylooma ei o mikää este synnytykselle. Se ei tartu vauvaan!

• Tieto
        visvasyylä kirjoitti:

munkaa mielestä kondylooma ei o mikää este synnytykselle. Se ei tartu vauvaan!

Vauva voi saada syyliä äänihuuliinsa alatiesynnytyksen yhteydessä. Se on kyllä totta, että syylät eivät tartu vauvan sukupuolielimiin tai muuhunkaan näkyvään paikkaan.

• tietoa!
        Tieto kirjoitti:

Vauva voi saada syyliä äänihuuliinsa alatiesynnytyksen yhteydessä. Se on kyllä totta, että syylät eivät tartu vauvan sukupuolielimiin tai muuhunkaan näkyvään paikkaan.

valitan mutta myös lapsi voi saada visvasyyliä peräaukon ympärille tai sukupuolielimiin...

• Nainen 21

mOIKKA
      Itselläni on ollut kondylooma kohta varmaan jo viisi vuotta, ja vuos sitten minulle tehtiin ns. looppi-hoito, jossa otetaan virukselle altistuneet pinnat pois polttamalla... Muistaakseni polttamalla...
      Ainakin tällä hetkellä kahdenkaan kontrollin jälkeen ei ole kondylooma palannut, joten jos sinulla on mahdollisuus mennä looppihoitoon, niin mene ihmeessä!

Kyseleppä lääkäriltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe