mikä tää hevi juttu nyt on

täh???

Mikä tää juttu nyt on että kaikkien teinien on pakko pukeutuu mustaan ja viillellä ja polttaa ja juoda, vetää silmäsä mustalla kajaalilla ja sitten ollaan niiiiii kovia??!! Ihmettelen suuresti! ja sitten kun kysyy et mitä bändejä nämä suuret-teini-hevarit kuuntelee niin yleisimpiä vastauksia on "negativee.kuusysejä.himii.rasmusta." HalooO?? Mitä järkeä tässä on? Pilaa oikeiden heavy metallien maineen aika 6-0!

24

1878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WTF??

      ärsyttää nyt kun kaikki muka-hevarit rupee ryppyilee ja sitä ollaan niin hevareita että...
      niin että kuka tän PERKELEEN jutun on oikein keksinyt??!! kun nyt tääkin on jo jotain vitun MUOTIA!halusin olla erilainen,erottua joukosta...MUTTA EI,EI PERKELE!

      • hän...

        juuri tätä. Tullaan ja ollaan niin "niiq mä viioltelen hei ei kannatas niiq niiq d4444h mulle hirveesti tulla juttelee kun on niiiiq niiin helvetin kov4 d444h!
        Ketä kiinnostaa.. En tajua miten tämä voi olla joku muoti-ilimö. lähemmäs kukaan ei näistä nuorista kuuntele edes heavy/death(black/doom/ym ym. metallia, tai osaisi luetella vaikka sanotaan 30 heavy bändiä selaamatta netistä niin että mikä se on se doom metal..
        GROW UP ALL OF YOU!


      • Fool In Black

        Tämä on idioottimaista käytöstä tosiaankin.

        Lahdessa kun noita pissiksiä on paljon, niin alkaa vituttaa, kun kävelee kadulla ja vastaan ei tule yhtään blondiakaan nykyään.. Ellei sitten vanhempia ihmisiä.

        Ja pahinta on se, että suurin osa pukeutuu samanlailla kuin minäkin(ei ketjuja tai bändipaitoja paljoa).


    • ......

      olla sellainen minkälainen haluaa. Eihän sen ulkonäön pitäisi hirveästi muita haitata. Kaikista raivostuttavinta on kuitenkin se, että lähes kaikkia mustatukkaisia kutsutaan joko hevareiksi tai gooteiksi. Heti kun värjäsin pitkät hiukseni mustaksi, niin johan alko tulla kavereilta kommenttia "ootko alkanut joskuks gootiks vai?"

      • dyingbride

        olen nyt itsekäs, mutta mun mielestä jokainen ei saa olla sellainen kuin haluaa. joillekin ihmisille kaikki nämä hevi ja gootti ym ym. jutut ovat oikeasti tärkeitä ja joillekin se on elämäntapa ollut jo kauan. ja näille se on erittäin loukkaavaa, että heidän kulttuuriansa tullaan pilaamaan näin törkeästi. muutama vuosi sitten asiat olivat paljon paremmin, kun alakulttuurit jätettiin rauhaan ja muoti oli sitten eri asia. nykyään alakulttuurit ovat muotia. en usko, että esim. kaikki ihanat, mutta kaupallistetut vanhat punk bändit olisivat olleet tyytyväisiä, jos olisivat tienneet, että heistä tehtäisiin fani paitoja lapsityövoimalla jonnekin persoonattomien teinien rätti kauppaan. tuskin he olisivat olleet tyytyväisiä, jos olisivat tienneet, että nykyään yli puolet heidän faneistaan koostuu junnuista, jotka eivät edes tosissaan välitä heidän musiikistaan, vaan haluavat epätoivoisest olla erilaisia, mutta in. palaavatkohan asiat ikinä ennalleen???


      • Vidar
        dyingbride kirjoitti:

        olen nyt itsekäs, mutta mun mielestä jokainen ei saa olla sellainen kuin haluaa. joillekin ihmisille kaikki nämä hevi ja gootti ym ym. jutut ovat oikeasti tärkeitä ja joillekin se on elämäntapa ollut jo kauan. ja näille se on erittäin loukkaavaa, että heidän kulttuuriansa tullaan pilaamaan näin törkeästi. muutama vuosi sitten asiat olivat paljon paremmin, kun alakulttuurit jätettiin rauhaan ja muoti oli sitten eri asia. nykyään alakulttuurit ovat muotia. en usko, että esim. kaikki ihanat, mutta kaupallistetut vanhat punk bändit olisivat olleet tyytyväisiä, jos olisivat tienneet, että heistä tehtäisiin fani paitoja lapsityövoimalla jonnekin persoonattomien teinien rätti kauppaan. tuskin he olisivat olleet tyytyväisiä, jos olisivat tienneet, että nykyään yli puolet heidän faneistaan koostuu junnuista, jotka eivät edes tosissaan välitä heidän musiikistaan, vaan haluavat epätoivoisest olla erilaisia, mutta in. palaavatkohan asiat ikinä ennalleen???

        Toivon hartaasti palaavan..

        Itse voisin kenties ikäni puolesta olla ns. teinihevari, mutta kokemuksen puolesta en. Metalli on lapsesta asti ollut ainoa musiikin laji, josta välitän.
        Muutama entisaikojen lempibändinikin on omasta näkökulmastani menettänyt otteensa sen jälkeen kun alakulttuurit tulivat muotiin(mitä niin suuresti vihaan.) Hyvinä esimerkkeinä In Flames ja Metallica.

        Kunpa tämäkin menisi ohi yhtä nopeasti, kuin muut massateinien päähänpistot..


      • Anonyymi
        dyingbride kirjoitti:

        olen nyt itsekäs, mutta mun mielestä jokainen ei saa olla sellainen kuin haluaa. joillekin ihmisille kaikki nämä hevi ja gootti ym ym. jutut ovat oikeasti tärkeitä ja joillekin se on elämäntapa ollut jo kauan. ja näille se on erittäin loukkaavaa, että heidän kulttuuriansa tullaan pilaamaan näin törkeästi. muutama vuosi sitten asiat olivat paljon paremmin, kun alakulttuurit jätettiin rauhaan ja muoti oli sitten eri asia. nykyään alakulttuurit ovat muotia. en usko, että esim. kaikki ihanat, mutta kaupallistetut vanhat punk bändit olisivat olleet tyytyväisiä, jos olisivat tienneet, että heistä tehtäisiin fani paitoja lapsityövoimalla jonnekin persoonattomien teinien rätti kauppaan. tuskin he olisivat olleet tyytyväisiä, jos olisivat tienneet, että nykyään yli puolet heidän faneistaan koostuu junnuista, jotka eivät edes tosissaan välitä heidän musiikistaan, vaan haluavat epätoivoisest olla erilaisia, mutta in. palaavatkohan asiat ikinä ennalleen???

        Haista vittu ketä kiinnostaa


    • raveni_O

      Jaah. minun puolestani vaikka kaikki ihmiset saa pukeutua mustaan ja vetää naamat täyteen maalia, leikkiä hevareita, vaikka kuuntelisivatkin poprockia. Se ei minua kosketa, vaikka minä pukeutuisinkin samanlailla kuin muut.

      Minä EN halua olla erilainen, enkä ole, olen vain oma itseni. Ja itse nyt vain satun pitämään tummista meikeistä, pitkistä nahkatakeista, niittikaulapannoista ym, ja muutenkin mustista vaatteista. Kuuntelen musiikkia mistä pidän, ja se, kappas vaan, sattuu menemään metallin puolelle. Enimmäkseen bläkkiä (ja kyllä, tiedän tarkalleen mitä se meinaa). Jos joku poppari nyt pitää itseään hevarina, niin pitäkööt, vaikka naurettavaahan se on, mutta olkoot. Meikä ei ala minkään idioottien takia mitään itsessäni muuttamaan.

      Joo, pilatkoon vain ''aitojen'' metallistien maineen. Ei se mua haittaa. Onneksi itse tiedän mikä olen, ja vain ja ainoastaan se on tärkeää. Kyllähän niitä on wannabe- juttuja saanut joskus kunnella (koulussa, iän ja ulkönäön takia). Mutta onneksi ne ovat loppuneet, koska porukkaa tuli kyselemään vittuilu -mielessä minulta bändeistä ym. Kyllä meni kaverit hiljaiseksi kun tiesinkin bändeistä/musiikista vähän enemmän kuin mitä olivat olettaneet.
      Jooh, mutta tosiaan, minua ei haittaa/kiinnosta teinien peeloilut, minun puolestani hopparitkin halutessaan voisivat olla ''hevareita''.

    • ketsueki

      Pimeyteempä tosiaan...

      Sain ensimmäisen CD levyni isoveljeltäni, ja eiköhän se ollut, Iron Maiden... Metalli legenda...

      Kyllä olen pitänyt siitä bändistä jo pitkään...
      Isin kanssa aina pienenä tuli mentyä työpaikalle mukaan, siellä iskä soitti aina ZZ topia ja Judas Priestiä tai Nazarethiä, kissiä tai muita metalli legendoja... Olen ollut metallin fani koko ikäni...

      Totta, se on minulle elämän tapa...
      Elämän tapani ansiosta, itsetuntoni on kohdallaan, ja asenteeni ansiosta minulle ei ole pientäkään halua viillellä itseäni... Ja kun sanoja kuuntelee niin ei ne metalli bändit niin rankkaa musaa tee... Ei craddle of filthikään oo niin rankkaa kuin väitetään, sitten kun ne yrittää rankkaa niin ampuu jo yli... Onhan tuokin aika muoti-ilmiö bändi pikkuhiljaa mutta paskat sille... Hyvää musaa siksi kuuntelen...

      Niin kauan kuin meitä oikeita hevareita on niin kauan on valoa alakulttuurimme varjoissa... älkää luopuko asenteesta... ja asenne on, "tehkää te muut mitä vittu teette, minä teen asian omalla tavallani", mutta myös oikea musa ratkaisee, vittuun system of Downit, himit ja lovexit, negativet ja stanan rasmus...

      Yksikään noista ei ole heviä, eikä edes metallia... Love metallia? sori, sellaista genreä ei tunnusta yksikään aito metallisti, joten ette voi väittää :D

    • psoti

      hehän ovat kj

    • Elenya

      Nykyteinit yrittävät "erottua" massasta, sillä he haluavat, että heitä kohdeltaisiin yksilöinä. Monet ihmiset yleistävät tyyliin "kaikki teinit on vittuilevia pissiksiä joita kiinnostaa vaan kännien vetäminen ja kovista esittäminen" tai jotain vastaavaa. Halutaan huutaa "Hei minä olen minä itse, enkä kuka tahansa".

      Itse pukeudun mustaan, koska pidän siitä ja viihdyn siinä. Levyhyllystä löytyy niin heviä kuin ei heviäkin.

    • bella´

      Entä jos ne vaan yksinkertasesti tykkää siitä pukeutumistyylistä? Ei kai niitten silti oo pakko kuunnella heviä?
      Jos joku kuuntelee esim. latinoo, niin ei sen oo pakko silti pukeutua mihkään latinovaatteisiin, tai jos pukeutuu latinovaatteisiin, niin ei oo pakko kuunnella latinoo!

      • in_lust

        minun iälläni ei kyllä ihan teiniydestä voida puhua.. kolmenkympin ja kuoleman välillä heilutaan. Ei tarvitse repiä pelihousuja jos joku saattaa mainita "sinun" musiikkisi "väärässä" yhteydessä. Pointti oli se, että jos tahtoo olla niin erilainen, niiiin erilainen kuin muut, niin siitä sitten vaan rautaa naamaan ja mustaakin tummemmat kuteet niskaan.
        Hevi/metallikulttuuri kyllä pysyy nyt ja aina (niin kauan kun oikeaa musiikkia tekeviä tyyppejä vielä riittää) vaikka joku wannabe-teini vähän kokeileekin uutta tyyliä. Jos se jotenkin laskee jonkun arvovaltaa muiden silmissä niin huh huh! Sitten puhutaan jo teinistä..

        Enkä muuten ole missään kailottanut olevani mitenkään depiksessä?
        Jos järkipuhe ei kuulu, niin ei se tehoa.


    • in_lust

      Tottahan se on että erilaisuus on muotia, mutta pianhan nuo menevät ohi. Itsekin olen "hevisti", olen aina ollut. Outoa minussa vain on se, ettei se näy päällepäin. (ehkä asenteessa, myönnetään) Ei minun tarvitse huutaa koko maailmalle että "kuuntelen entwineä ja soilia stana!" Tai sulkea koko maailmaa ympäriltäni me ja ne-ajattelulla. Tekekö niin-ja-niin-monen metalliartistin luetteleminen teistä jotenkin aidompia btw?
      Ärsyttäähän tuo, mutta tuskin kukaan aidosti aikuinen ihminen (musiikkimakuun katsomatta) jaksaa muuta tehdä kuin hymähtää teinien jutuille.

      Ja otsikkoon viitaten vielä, S.O.A.D. on tehnyt musiikkia jo vuodesta kives ja keppi, eikä sen kaupallistuminen tee siitä yhtään "alempiarvoisempaa" ainakaan minun silmissäni. Ja se on muuten progea.

      Kiitos.

      • no juuupa

        Aidosti aikuinen, hyvä sanoa. Mutta entäpä jos ei ole aikuinen. Entäpäs on teini ja silti aito hevisti eiköhän sitä olla jo heti piikittelemässä ja leimaamassa wannabeksi, vaikka olisikin kuunnellut koko pienen ikänsä metallia.
        ja ei sitä tosii tarvii kuuluttaa, mutta mieti jos kysyt nykyään joltain tn-"hevarilta" että "heips mitä kuuntelet" niin jokohan vastaukseks alkaa kuulua -negativea. rasmusta. himiä ym ym..
        Eikä ne tosiaankaan kuulu metal genreen. Ja miun puolesta yks paska nimittäköön him itsensä miks love metalliks tahansa, niin kuka tahansa kuulee niiden uusimmalta levyltä että se on popiksi mennyt.
        Kaupallista potentiaalia niiltä tiesti löytyykin enemmän, mutta onko se enää vakavasti otettavaa metallia, aitojen hevareiden silmissä. (Kuuntelen itsekin himin vanhempaa tuotantoa, mutta nyt ei kehtaa edes sitä sanoa, kun kukaan wnb.tn.hevari kuuntele sitä, siispä eivät tiedä bändin historiaa, ja muitten silmissä alkaa taas tulla sitä hohtoo että joo tuo on niin samanlainen kun nuo muutkin tntnwnb:t)
        Kuulkaapas ihmiset, jos olette aidosti kiinnostunut metallista niin olkaa, mutta älkää tehkö sitä siksi että haluatte "erottua joukosta" se on jotain niin loukkaavaa aitoja metallin kuuntelijoita kohtaan!


      • ketsueki
        no juuupa kirjoitti:

        Aidosti aikuinen, hyvä sanoa. Mutta entäpä jos ei ole aikuinen. Entäpäs on teini ja silti aito hevisti eiköhän sitä olla jo heti piikittelemässä ja leimaamassa wannabeksi, vaikka olisikin kuunnellut koko pienen ikänsä metallia.
        ja ei sitä tosii tarvii kuuluttaa, mutta mieti jos kysyt nykyään joltain tn-"hevarilta" että "heips mitä kuuntelet" niin jokohan vastaukseks alkaa kuulua -negativea. rasmusta. himiä ym ym..
        Eikä ne tosiaankaan kuulu metal genreen. Ja miun puolesta yks paska nimittäköön him itsensä miks love metalliks tahansa, niin kuka tahansa kuulee niiden uusimmalta levyltä että se on popiksi mennyt.
        Kaupallista potentiaalia niiltä tiesti löytyykin enemmän, mutta onko se enää vakavasti otettavaa metallia, aitojen hevareiden silmissä. (Kuuntelen itsekin himin vanhempaa tuotantoa, mutta nyt ei kehtaa edes sitä sanoa, kun kukaan wnb.tn.hevari kuuntele sitä, siispä eivät tiedä bändin historiaa, ja muitten silmissä alkaa taas tulla sitä hohtoo että joo tuo on niin samanlainen kun nuo muutkin tntnwnb:t)
        Kuulkaapas ihmiset, jos olette aidosti kiinnostunut metallista niin olkaa, mutta älkää tehkö sitä siksi että haluatte "erottua joukosta" se on jotain niin loukkaavaa aitoja metallin kuuntelijoita kohtaan!

        Olisi kiva jos tuo tulisi toteen ja tämä typerä muoti ilmiö menisi ohitse... mutta kun ei...

        Toistan vielä tämän kohdan:

        Yksikään kunniallinen metallisti ei myönnä mitään Love -vitun- metal genreä, se on poppi paska Himin tai mikävitun Lovexi paskan keksimä juttu, poppia ne on ja paskaa sellaista...

        Himin vanha tuotanto on ihan ok...


      • in_lust

        Lisään vielä, että ei musiikki muutu popiksi vaikka sitä soitetaan radiossa. Esim. mokomaa on soitettu useaankin otteesen ja silkkaa rässiä (trash) se on edelleen.
        Samoin system of a downin kanssa. Joten älkää hyvät teinit vetäkö sääpallon kokoista hernettä nenään sen takia joku kuuntelee "teidän" musiikkianne.
        Niin pitkään kun kaikki haluavat epätoivoisesti olla erilaisia, ovat kaikki samanlaisia.

        Mitä nuorempi se on, ja mitä enemmän rautaa sillä roikkuu naamasta, yms. sitä vähemmän aito. Tällä jo erottelee suurimman osan.


      • lukenut vähän sivusilmällä
        in_lust kirjoitti:

        Lisään vielä, että ei musiikki muutu popiksi vaikka sitä soitetaan radiossa. Esim. mokomaa on soitettu useaankin otteesen ja silkkaa rässiä (trash) se on edelleen.
        Samoin system of a downin kanssa. Joten älkää hyvät teinit vetäkö sääpallon kokoista hernettä nenään sen takia joku kuuntelee "teidän" musiikkianne.
        Niin pitkään kun kaikki haluavat epätoivoisesti olla erilaisia, ovat kaikki samanlaisia.

        Mitä nuorempi se on, ja mitä enemmän rautaa sillä roikkuu naamasta, yms. sitä vähemmän aito. Tällä jo erottelee suurimman osan.

        Joo, ei kirjoittaja sanonut että se muuttuu popiksi, huomaaatko, sinä sanoit. se ei vaan ole sitä samaa kuin ennen. Tyyliin vertaa himin vanhemmasta tuotannosta jotain uuteen.
        Sanon suoraan mutta ei tarvii tulla skitsoilemaan tänne jos ei itse ole kuunnellut metallia sen paskan vertaa mitä jotkut "ihgudaa(vai miten kirjotetaankaan) me ollaan niiq hevi kun kuunnelllaa negativee".
        "Mitä nuorempi se on, ja mitä enemmän rautaa sillä roikkuu naamasta, yms. sitä vähemmän aito. Tällä jo erottelee suurimman osan. "
        Tollaset spedet saatana taitaa ite olla jotain teini hevareita.
        jos ei ihmiset ymmärrä miten se LOUKKAA aitoja metallisteja, in_lustkin taitaa olla itse teinihv, joka mielellään tulee esittelemään sitä kuinka pikkaikuinen on, eikös?
        Luitko edes alkuperäistä viestiä, sanot että niin pitkään kun kaikki haluavat olla erilaisia ovat he samanlaisia.. NIMENOMAAN, siitähän tässä puhuttiinkin, kun sinunlaisesi tenut tulee mainosamaan kuinka ne on niin depiksessä ja villtelee ...
        kiitos ja anteeksi


      • ...

        Siis 1995 aloittanu, eli ei musiikkiyhtyeeksi mikään vanha. En sillä etteikö osa kappaleista olisi ihan kuunneltavia, mutta joku Iron Maiden (v. 1975) on "hieman" parempi...


    • Eräs ei-metallisti

      ..että joku nuorempi ihminen on löytänyt oman tyylinsä juuri tämän suuren hevarivillityksen aikoihin. On löytänyt "sen oikean" metallin, (kuten jotkut ovat kai täälläkin maininneet) levyhyllyynsä sattumoisin juuri viimeisen vuoden aikana ja tykästynyt siihen. Onko ihminen silloin wannabe? Ei mielestäni.

    • panadoll

      Olenko sitten minä ns.wannabe hevari vaikka olen teini, mutta en omista mustia hiuksia, en ole "angst", kuunteleen enimmäkseen black metallia ja jokunen theatre of tragedy ja lacuna coilikin on mp3 soittimessani... jaa niin ja en juo/polta.Mutta mustaan pukeudun

      • miiiiä puurra siiua

        "negativee.kuusysejä.himii.rasmusta.

        no sano mitä musiikkii tää on jos se ei ole heviä/metallia?


      • ------------
        miiiiä puurra siiua kirjoitti:

        "negativee.kuusysejä.himii.rasmusta.

        no sano mitä musiikkii tää on jos se ei ole heviä/metallia?

        pop/rockia


    • Tomoyo

      Väitätkö heitä hevareiksi? :'D
      Ei ei ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe