...mää ole ku klavul päähhä lyätty" (Väinö Linna/Hietanen)
Ihmettelen, että mikähän se on todellinen ero 50 ja 60 henkilöitten välillä?
Kun täällä ko.palstoja seuraa, huomaa, että tuolla viiskymppisten puolella lähes pelkästään riidellään. On pitkiä keskusteluketjuja, joissa muutaman sanan teksteillä toisia herjataan.
Täällä kuuskymppisten puolella sentään jutuissa on jotain asiaakin, ja hyvin vähän riidellään.
Onko tosiaan niin, että tuo aikuisiän 10...15 vuotta vasta kasvattaa kakarasta ihmisen?
Vai onko kyse moderaattoritoiminnan eroista? Ehkä siellä ei mitään karsita, mutta tänne ei riitelijöitä päästetä?
Joskus tällainenkin, nuorekkaaksi itseään luuleva, yli kuuskymppinen haluaisi sinne 50 palstallekin jotain kirjoittaa, mutta eihän sinne voi!
Mitä mieltä olette? Ja sefukin vois vastata.
"Mää ihmetelen kauhiast...
15
1002
Vastaukset
- kutakin
Kyllä siellä 50 palstalla karsitaan pois tyhjänpäiväiset riitelykirjoitukset, kun ehditään, nyt siellä on jo luuta lakaissut.
Siellä on muutamia persoonallisia kirjoittajia, ja luulenpa, että kovasti nuoremmat ovat keksineet ruveta heitä kiusaamaan. He saavat siitä sen kaltaista iloa, että se viittaisi jopa teini-ikäisiin, jotka ovat kekanneet ilonpitonsa.
Ehkä täällä 60 palstalla on jo värittömämpää kirjoittelijajoukkoa, joista ei kiusankappaleiksi oikein saa. Vaan on kai teilläkin ollut noita kahinoita, omia kahinoita. - a-woman1
..rauhoittuneet eläköitymisen myötä? No, oletan, että täällä jo enemmistö päässyt eläkkeelle :).
On aikaa pohtia asioita ja työstressi on pois, ei tarvitse olla niin kovin ärhäkkä kannanotoissaan.
Toisaalta olen ehkä vähän väärä henkilö puhumaan asioista, kun olen mielenaadultani aika temperamenttinen! Joskus tekisi niin mieli sanoa paukauttaa oikein tulikivenkatkuisesti, mutta olen yrittänyt hillitä itseäni... Olen myös havainnut, että tässä 60 palstalla ovat kirjoittajat selvästi sivistyneempiä kuin muilla seuraamillani palstoilla. Muita ikäryhmäpalstoja en tosin ole seurannut, mutta esimerkiksi automerkkipalstoilla ei tarvitse kuin yrittää saada tai antaa neuvoja jonkin automerkin suhteen, niin hyvin nopeasti on täysi herjaus ja nimittely virinnyt. Ja nimittely ei kohdistu vain automerkkeihin, vaan kirjoittajien persooniin.
Työuralta jäi mieleen sanonta: Asiat riitelevät, ei miehet. Se on hyvä slogan, joka olisi hyvä pitää mielessä näillä palstoillakin. Ja toki sana "miehet" voidaan korvata sanalla "naiset".- pääsky oik.
mutta siihen on sekin syy että sen ikäiset normaalit ihmiset ovat töissä.Häiriköt ja muuten vähämieliset joutavat kirjoittelemaan.Töissä olevakin normaali ei ehdi paneutua kirjoitukseen.On valvonallakin merkitystä.
- ur-sula
sitä,mite monta lukukertaa immeiset tekkee,mut eivät kirjota mittää.Siel saattaa olla vaik kuinka yksinäine ja surulline immeine kyssees.Sitku on mänös joku solvausketju siel on kyl osaottajii.Mie tiiä mihi lokeroo mie kuulu,mut uskalsi nyt tähä väkertää mielpittee.
- katriina64
että rakentava keskustelu ei kiinnosta.
Taitaa olla niin elämässä yleensäkin, että pahat asiat, sensaatiot kiinnostavat.
Mikäpä muu selittäisin noiden eräiden lehtienkään suosion. Itsekin selaan läpi ja luen esm. kampaajalla jotain sellaista lehteä, missä kerrotaan julkkisten elämästä, mutta kotiini en tilaa mitään sellaista, koska en ole aivan NIIN kinnostunut.
Sellainen keskustelu missä ollaan eri mieltä ja jopa väitellään, menemättä kuitenkaan henkilökohtaisuuksin, on mielenkiintoista luettavaa. Niissä voi avautua uusia näkökulmia asioihin. katriina64 kirjoitti:
että rakentava keskustelu ei kiinnosta.
Taitaa olla niin elämässä yleensäkin, että pahat asiat, sensaatiot kiinnostavat.
Mikäpä muu selittäisin noiden eräiden lehtienkään suosion. Itsekin selaan läpi ja luen esm. kampaajalla jotain sellaista lehteä, missä kerrotaan julkkisten elämästä, mutta kotiini en tilaa mitään sellaista, koska en ole aivan NIIN kinnostunut.
Sellainen keskustelu missä ollaan eri mieltä ja jopa väitellään, menemättä kuitenkaan henkilökohtaisuuksin, on mielenkiintoista luettavaa. Niissä voi avautua uusia näkökulmia asioihin.menee yli sallittavan rajan tai alkavat loukkaavasti kirjoittelemaan.Mielipiteitä voi vaihtaa.
Miksihän täällä menisi jos ei olisi valvontaa kaikki haukkuisivat toisiaan verissä päin.Kukaan ei olisi omalla merkillä eikä fiksut ihmiset katsoisikkaan koko kirjoittaja palstoja.
Minäkin tykkäsin alussa olla catissa sitten huomasin että aika menee hukkaan muutaman sanavaihdon kanssa.Jos joknkun kanssa alkaa kahdestaan keskustelemaan löysi itsensä suosta.
On siellä sellaisia jotka jaksavat olla catissa illasta toiseen ja hyvä niin koska se luo sinne ilmapiiriä että ollaan tuttuja.
Olen huomannut että siellä on mukava vakioporukka.- katriina64
pääsky kirjoitti:
menee yli sallittavan rajan tai alkavat loukkaavasti kirjoittelemaan.Mielipiteitä voi vaihtaa.
Miksihän täällä menisi jos ei olisi valvontaa kaikki haukkuisivat toisiaan verissä päin.Kukaan ei olisi omalla merkillä eikä fiksut ihmiset katsoisikkaan koko kirjoittaja palstoja.
Minäkin tykkäsin alussa olla catissa sitten huomasin että aika menee hukkaan muutaman sanavaihdon kanssa.Jos joknkun kanssa alkaa kahdestaan keskustelemaan löysi itsensä suosta.
On siellä sellaisia jotka jaksavat olla catissa illasta toiseen ja hyvä niin koska se luo sinne ilmapiiriä että ollaan tuttuja.
Olen huomannut että siellä on mukava vakioporukka.koskaan chatissa ja luulen etten menekään, sillä olen saanut sellaisen käsityksen siellä kävijöiden puheista(kirjoituksista),että se on jonkinlainen "iskupaikka."
Itse haluan vain vaihtaa ajatuksia ja mahdollisesti tutustua vaikka lähemminkin johonkin mukavaan ihmiseen.
Olen sellainen pullan tuoksuinen äiti ihminen, jolla ukko, punainen tupa ja perunamaa.
Riitaa melkein pelkään, sillä jään aina alakynteen, jos yritänkään väitellä jonkun kanssa. katriina64 kirjoitti:
koskaan chatissa ja luulen etten menekään, sillä olen saanut sellaisen käsityksen siellä kävijöiden puheista(kirjoituksista),että se on jonkinlainen "iskupaikka."
Itse haluan vain vaihtaa ajatuksia ja mahdollisesti tutustua vaikka lähemminkin johonkin mukavaan ihmiseen.
Olen sellainen pullan tuoksuinen äiti ihminen, jolla ukko, punainen tupa ja perunamaa.
Riitaa melkein pelkään, sillä jään aina alakynteen, jos yritänkään väitellä jonkun kanssa.pysyt pois catista.Ole vain pullan tuoksuinen äiti meitä on täällä moneen lähtöön. En minäkään halua riidellä vaikka luuen etten jäisi alakynteen.Jos joku valitta yksinäisyyttä menen vastaamaan.
- Maijamarja
että nää viisikymppiset haikailevat vielä sen nuoruuden perään. Eikös tämä termi "viidenkympinvillitys" jo kerro aika paljon. He haluavat vielä kestailla kuin nuorena ennen ja siltä se kyllä tuntuukin monta kertaa.
Nythän todettu myös se, että 50 -avioparit eroavat tällä hetkellä monilukuisesti. Sekin kertoo jo siitä, että normaali iän myötä tuleva kypsyys on jäänyt jollakin tapaa saavuttamatta. Ei osata setviä asioita rauhassa ja riitelemättä. käytävän "luotettavan tahon" mukaan kaikkein mehevimmät riidat.
50 -palstalla näyttää mielestäni välillä olevan paljonkin ihan mielenkiintoisia keskusteluja ja sitten yhtäkkiä kaikki järjellinen jää pitkäksi aikaa sivuun. Osa kirjoittajista on siellä myös huomattavan alaikäisiä palstan viiteryhmään verrattuna. Osa meistä taitaa suhteellisen tasapuolisesti "häiriköidä" molemmilla palstoilla.
Ellei ihminen ole 50:een ikävuoteensa mennessä ole oppinut hyviä tapoja, luulen ettei ole enää paljon toivoa, vaikka kaikenlaista muuta uutta voi vielä ihan hyvin oppia jos tosissaan haluaa.;)Eikös meidän ikäluokan jälkeen tullut muotiin se "vapaa kasvatus" eli kakarat jätettiin kasvattamatta. Onneksi meille sai antaa satinkutia koko naapurusto!
- PellePeloton
Selvähän se, koirapalstallapa tietenkin! Nehän on "haukkujia" kaikki, jo syntyessäänkin!
- M75*
Minä kyllä silloin tällöin pistän lusikkani tuonne neljännesvuosisata nuorempien kaukaloon. Nytkin parhaillaan on menossa mielenkiintoinen Jermun avaama keskustelu kortti vai käteinen. Hyvin ovat vanhaan suhtautuneet. Tietenkin siinä ikäluokassa on poweria vaikka mihin, mutta älyäkin kyllä löytyy...
- Pellepeloton
Niin, joskus älyn pilkahdus näyttää löytyvän sieltäkin "viiskymppisistä", mutta harvoin ja harvassa. En jaksa kaikkia ketjuja seuloa sen älyn löytämiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703550Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483503Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532769
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401695- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390