Peruminen viikkoa ennen häitä?

Irja-Liisa

Meillä on vouhotettu häitä viimeiset puoli vuotta ja h-hetki olisi käsillä viikonloppuna. Mua on vaan alkanu mietityttämään se mihin olen oikein ryhtymässä... Samaa äijää pitäis katella koko loppuelämä - no way! Ollaan oltu yhdessäki jo niin kauan että tämä tyttö alkaa kaipaamaan vaihtelua. Onko teillä ollut tällaisia tunteita?

En siis haluakaan avioitua ja se on kerrottava ennen häitä tai viimeistään alttarilla. Mieluummin tietysti ennen eikä sukulaisten edessä! Lahjoja on jo ostettu, sen tiedän. Miten toimia? Auttakaa please!

17

5187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki käteen

      käypä nyt äkkiä ensin miehesi juttusilla ja kerro hänelle tilanne.

      sitten puhelin käteen ja itse soitat kaikki vieraat läpi ja perut kirkot ja kaiken muun.

      sitten vielä IHAN ITSE maksat ne kulut, jotka jo ovat aiheutuneet ja tulevat aiheutumaan perumisista.

      ja sitten häpeät pari vuotta, kun jätit tuon ajattelupuolen noin viime tippaan. toi on varmaan v...maisin temppu, minkä toiselle voi tehdä, mutta vielä hirveämpää toki on se, että menisit nyt naimisiin.

      • kun et oikeasti rakasta toista

        Voi sun kurahousut!
        Tämä on joko provo tai huono pila :/

        Miksi edes olet harkinnut häitä? Siksikö että se voisi olla kivaa mennä naimisiin? Onhan se kivaa mutta rakas ystävä, mene naimisiin ihmisen kanssa jota rakastat äläkä ihmisen jonka naamaa joudut katsomaan koko loppu elämän!

        Onnea ja menestystä!


      • Irja-Liisa
        kun et oikeasti rakasta toista kirjoitti:

        Voi sun kurahousut!
        Tämä on joko provo tai huono pila :/

        Miksi edes olet harkinnut häitä? Siksikö että se voisi olla kivaa mennä naimisiin? Onhan se kivaa mutta rakas ystävä, mene naimisiin ihmisen kanssa jota rakastat äläkä ihmisen jonka naamaa joudut katsomaan koko loppu elämän!

        Onnea ja menestystä!

        Tottakai silloin ennen tuntu, että "jee, naimisiin". Nyt myöhemmin olen tullut toisiin aatoksiin: minäkin haluan olla vahva ja itsenäinen nykynainen!

        Otin illalla kihlasormuksen pois ja kerron kaiken kihlatulleni, kun hän palaa työmatkaltaan torstaina. Nyt en halua pilata hänen työmatkaa...

        Ei oo helppoo.. :(


      • HÄTÄH?
        Irja-Liisa kirjoitti:

        Tottakai silloin ennen tuntu, että "jee, naimisiin". Nyt myöhemmin olen tullut toisiin aatoksiin: minäkin haluan olla vahva ja itsenäinen nykynainen!

        Otin illalla kihlasormuksen pois ja kerron kaiken kihlatulleni, kun hän palaa työmatkaltaan torstaina. Nyt en halua pilata hänen työmatkaa...

        Ei oo helppoo.. :(

        No et sitten viimetippaan jättänyt tuota kertomista. Siis jos olette menossa ensi viikonloppuna naimisiin ja päästät torstaina pommin. Vaikea edes kuvitella minkälaisen slaagin miehesi saa!
        Jos oikeasti rakastaa toista, ei tule ihan heti mieleen alkaa miettimään että haluaakin olla vahva itsenäinen nykynainen! Voi luoja armahda näitä maan lapsia...


      • Irja-Liisa
        HÄTÄH? kirjoitti:

        No et sitten viimetippaan jättänyt tuota kertomista. Siis jos olette menossa ensi viikonloppuna naimisiin ja päästät torstaina pommin. Vaikea edes kuvitella minkälaisen slaagin miehesi saa!
        Jos oikeasti rakastaa toista, ei tule ihan heti mieleen alkaa miettimään että haluaakin olla vahva itsenäinen nykynainen! Voi luoja armahda näitä maan lapsia...

        Kyllä mä silloin rakastin kun mentiin kihloihin, mut mikään ei (ainakaan oikeasti) ole ikuista joten se siitä...

        Ei oo mullakaan helppoo, muutto edessä jne. jne. :(


      • Leidi
        Irja-Liisa kirjoitti:

        Kyllä mä silloin rakastin kun mentiin kihloihin, mut mikään ei (ainakaan oikeasti) ole ikuista joten se siitä...

        Ei oo mullakaan helppoo, muutto edessä jne. jne. :(

        Ystävien ja sukulaisten menettämiseen. Vaikka kuulostaakin oudolta, niin näin tulee käymään. Sinä olet se paha, yksi jos toinenkin (mahdoton sanoa etukäteen kuka) asettuu täysin lähes alttarille jätetyn sulhaspolon puolelle, ja samalla sinua vastaan. Mutta senhän sinä vahvana ja itsenäisenä tietenkin kestät ihan pystypäin, vai kuinka?


      • juanita.
        Leidi kirjoitti:

        Ystävien ja sukulaisten menettämiseen. Vaikka kuulostaakin oudolta, niin näin tulee käymään. Sinä olet se paha, yksi jos toinenkin (mahdoton sanoa etukäteen kuka) asettuu täysin lähes alttarille jätetyn sulhaspolon puolelle, ja samalla sinua vastaan. Mutta senhän sinä vahvana ja itsenäisenä tietenkin kestät ihan pystypäin, vai kuinka?

        oikeat ystävät ei vaan jätä vaikka joku tekeekin elämässään kovia päätöksiä.oikea ystävä tukee ja ymmärtää.sinusta ei siis sellaiseen ole!


      • Leidi
        juanita. kirjoitti:

        oikeat ystävät ei vaan jätä vaikka joku tekeekin elämässään kovia päätöksiä.oikea ystävä tukee ja ymmärtää.sinusta ei siis sellaiseen ole!

        Juuri niin. Samalla selviää ketkä ovat oikeita ystäviä, ja ketkä eivät. Leidin kohdalla on aikoinaan osoittautunut etteivät edes oma äiti ja veli olleetkaan niitä oikeita ystäviä... No, Leidi on jo tottunut asiantilaan ja oppinut elämään sen kanssa.


    • tuntuu

      Ettei vain häähössötys olisi saanut noin ajattelemaan?

      No, jos siltä tuntuu niin ehdottomasti kannattaa perua. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Näitä sattuu. Parempi peruuttaa ajoissa, kun pitää ensin komeat hääjuhlat ja sitten kenties erota hetikohta.

      • Mitä sää teit

        Hä?? Kerro nyt meille, miten kävi, mihin ratkaisuun päädyit.


    • harkitsisin

      vielä! Tosin harkinta-aikaa ei nyt paljon ole. Eikö naimisissa olessa voi myös olla itsenäinen ja vahva nykynainen?

      • morsio

        itsenäisistä ja vahvoista naisista...huh...onko siinä sitten jotain hienoa??? Ehkä nyt tuntuu siltä, mutta kyllästyt vuodessa parissa siihenkin. Nämä ajatukset ovat tulleet kokemuksien kautta, ei vaan omien, vaan monien tuttujen naisten suusta kuultuna. Mieti nyt ajatteletko vaan itseäsi ja teet miltä nyt tuntuu vai viitsisitkö hieman ajatella nenääsi pidemmälle. Ei niitä hyviä ja naimisiin tahtovia miehiä joka oksalla kasva.
        Tosi ystäviin ei myöskään kannata luottaa, sekin koettua että tavallisen eron myötäkin menettää ne läheiset ihmiset. Isän ja äidinkin voi menettää, niinkuin mullekin kävi, vaikka erosin pitkästä liitosta ja ihan syystä. Järjellä ei ole siinäkään mitään sijaa, vaan jätetyn puolelle mennään ihan taatusti. Jos sulla olisi edes joku tosi hyvä syy, mutta kun kuulostaa hiukan tuuliviirimäiseltä tuo sun käytös....voi sua.


    • kyllä

      että joskus mieli voi muuttua, ja silloin tietenkin oikea asia on perua häät. Ihmetyttää vaan että miten se mielen muutos tapahtui vasta viikkoa ennen? Jos olet alkanut epäilemään päätöstäsi jo aikaisemmin, olisi miehen pitänyt saada kuulla siitä jo silloin, vaikka et olisi varma häitten peruuttamisesta.

    • Irja-Liisa

      Pamautin päätökseni äijälle heti kun se oli tullut kotiin. Luuli ensin minun pilailevan, mutta hätistelin hänet irti minusta ja hän uskoi. Sitten hän itki ja raivosi kuten heikot ja epätoivoiset tekevät. Perjantainan hän sitten soitteli sukulaisia läpi ja mä roudasin mun kamoja pois ukkelin asunnosta ja häivyin. Enempää en ole siitä kuullut eikä pätkääkään kiinnosta.

      • kauniimmin

        Eikä se että siirtää tai peruu häät tarkoita, että pitää kerätä kamppeet ja erota. Nähtävästi et sitten todellakaan rakastanut miestä.


      • onneksi

        miehesi pääsi sinusta olet erittäin lapsellisen oloinen ämmä.
        Varmasti exäsi löytää fiksun ja sympaattisen henkilön vierelleen, sellaisen jolla on arvot kohdallaan.
        Kai sulla on jo uusi mies katsottuna..niin saat edes munaa..


      • yhä

        enemmän vakuuttunut siitä, että tämä on provo... "Itki ja raivosi kuten heikot ja epätoivoiset tekevät"! Mitäs siinä sitten enää... Toivottavasti löydät vielä joskus miehen elämääsi, epäilen kyllä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe