Miten kihloihin?

tietämätön...

Eli ois niinkin tyhmä ongelma ku että ois harkinnassa kihloihin meno naiseni kanssa, mutta tahtoisin siitä ikimuistoisen tapahtuman. Kiikutanko naisen kultaliikkeeseen valitsemaan sormukset vai ostanko ne itse ja jossain mukavassa tilanteessa pujotan sormeen? Jos jälkimmäistä ehdotatte niin kuinka saada sopiva ja naisen mieleen oleva sormus? Kiitos avusta kaikille.

35

42039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EllenIce

      pyynnön : Menisitkö kanssani kihloihin!

      Sen jälkeen menisimme yhdessä ostamaan kihlat.

      Pyynnön voisi esittää vaikka... missä tahansa ...
      Sellaisessa paikassa missä se olisi yllätyksellistä ja ikimuistettavaa, kuitenkin tuttu/lämminhenkinen paikka moiselle Ehdotukselle.

      (*.*)
      ,cuccuu,

      • vaimo-05

        Kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Kyllä kyse on siitä että "Menetkö kanssani naimisiin?", "Tuletko vaimokseni?"... Miksi esittää mitään "välikysymyksiä"?! Ja eihän se mitenkään edes ratkaise alkuperäisen kirjoittajan ongelmaa sormus-asian suhteen.


      • EllenIce
        vaimo-05 kirjoitti:

        Kihloihin meno on lupaus avioliitosta. Kyllä kyse on siitä että "Menetkö kanssani naimisiin?", "Tuletko vaimokseni?"... Miksi esittää mitään "välikysymyksiä"?! Ja eihän se mitenkään edes ratkaise alkuperäisen kirjoittajan ongelmaa sormus-asian suhteen.

        ja ... sormukset olisivat jo hankitut .... =/

        (*.*)


    • vaimo-05

      Haluatko tilanteen olevan yllätys naisellesi? Silloin sormusten katselu etukäteen paljastaa aikeitasi. Toisaalta voithan joskus yhdessä kaupungilla liikkuessasi ihan ohimennen ohjata naisesti kultasepän liikkeeseen "ihan vaan katselemaan". Selvittäisit hänen mieltymyksiään sormuksen suhteen, jos hän vielä jotain sovittaisikin niin saisit oikean koonkin selville. Tietysti hän tästä arvaa, mitä olet suunnitellut, mutta silti ajankohta voisi olla yllätys. Voit käydä ostamassa sormuksen itseksesi koska vaan ja järjestää yllätyksellisen kosinnan.

      Toisaalta kyllä kosia voi myös ilman sormusta. Tilaisuus voi olla silti iki-muistoinen. Sitten voisitte yhdessä mennä valitsemaan sormuksia jälkeenpäin ja kaivertaa niihin kosintapäivämäärän. Eihän se kosinta ole sormuksesta kiinni, se on vaan sellainen ulkoisesti näkyvä symboli, jota kaikki eivät edes käytä.

      TAI sitten voit etukäteen suunnitella tapahtuman valmiiksi. Pakata vaikka picnic-korin ja valita mukavan paikan valmiiksi, varautua järjestämään jotain mukavaa kotona, varata pöydän ravintolasta tms... Mitä ikinä keksitkin. Alkuillasta viet rakkaasi sormuskaupoille valitsemaan sormusta ja sitten viet hänet järjestämäsi paikkaan, esität kysymyksesi ja jäätte nauttimaan illasta... :)

      • emppu-86

        kihloihin meno ei tarkoita lupausta avioliitosta. Eli ihan hyvinhän sitä voi kysyä 'Menetkö kanssani kihloihin?' tai 'Mennäänkö kihloihin?' Mutta toki, jos te olette jo puhuneet, että sitten joskus naimisiin... niin voihan siinä tapauksessa kysyä 'Tuletko vai vaimokseni?' :)

        Minä ainakin haluaisin ehdottomasti olla mukana sormusostoksilla.. ehkäpä kultani osaisi ostaa minua miellyttävän sormuksen, mutta minä olisin kuitenkin jäänyt paitsi siitä 'shoppailusta'.. :) Kaikille naisille se ei välttämättä ole tärkeää. Kaikki olemme erilaisia!


      • nenu
        emppu-86 kirjoitti:

        kihloihin meno ei tarkoita lupausta avioliitosta. Eli ihan hyvinhän sitä voi kysyä 'Menetkö kanssani kihloihin?' tai 'Mennäänkö kihloihin?' Mutta toki, jos te olette jo puhuneet, että sitten joskus naimisiin... niin voihan siinä tapauksessa kysyä 'Tuletko vai vaimokseni?' :)

        Minä ainakin haluaisin ehdottomasti olla mukana sormusostoksilla.. ehkäpä kultani osaisi ostaa minua miellyttävän sormuksen, mutta minä olisin kuitenkin jäänyt paitsi siitä 'shoppailusta'.. :) Kaikille naisille se ei välttämättä ole tärkeää. Kaikki olemme erilaisia!

        Avioliittolaki 13.6.1929/234:
        Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234


      • EllenIce

      • morsian06
        emppu-86 kirjoitti:

        kihloihin meno ei tarkoita lupausta avioliitosta. Eli ihan hyvinhän sitä voi kysyä 'Menetkö kanssani kihloihin?' tai 'Mennäänkö kihloihin?' Mutta toki, jos te olette jo puhuneet, että sitten joskus naimisiin... niin voihan siinä tapauksessa kysyä 'Tuletko vai vaimokseni?' :)

        Minä ainakin haluaisin ehdottomasti olla mukana sormusostoksilla.. ehkäpä kultani osaisi ostaa minua miellyttävän sormuksen, mutta minä olisin kuitenkin jäänyt paitsi siitä 'shoppailusta'.. :) Kaikille naisille se ei välttämättä ole tärkeää. Kaikki olemme erilaisia!

        Nyt meni kyllä hivenen väärin, sillä kihlaushan ON NIMENOMAAN lupaus avioliitosta! Eli jokainen pari menee kihloihin silloin kun päättää mennä naimisiin, osti sormuksen tai ei.


      • Masjkd

        Öö, ei ole mikään lupaus.


      • arghhh
        Masjkd kirjoitti:

        Öö, ei ole mikään lupaus.

        urpo, kihlaus sananakin tarkoittaa lupausta naimisiin menosta.


    • Charles

      Suosittelen esittämään kosinnan juuri omalla tavallasi. Sen pitää olla sinun näköisesi. Vaikka jotkut naiset tykkäävät elokuvamaisesta sirkuksesta kosinnan yhteydessä, uskoisin useimpien arvostavan persoonallisuutta. Tulevalle morsiamellesi on varmasti tärkeintä se, että kosijana olet juuri sinä. Sen vuoksi kosinnan pitää olla sinun itsesi esittämä kosinta. Älä missään tapauksessa opettele sanoja jostain elokuvasta tai vastaavasta.

      Empun höpinät kihlauksesta voit unohtaa. Hänellä ei näköjään ole tietoa siitä, mitä oikea kihlaus tarkoittaa. Eli älä missään tapauksessa kosi sanoilla: "Halutko mennä kanssani kihloihin?" Noilla sanoilla kosiva osoittaa vain oman tietämättömyytensä ja kypsymättömyytensä. Jos haluat kosia, käytä oikeita sanoja, ettei asiassa jää epäselvää.

      • Emppu

        vaan sitä, että jos tämän pariskunnan kohdalla avioliitto ei ole eikä tule olemaankaan koskaan tarkoituksena, niin voihan silloin kysyä niin.
        Itse kyllä tulevaisuudessa menen kihloihin 'luvatakseni' mennä naimisiin. Kyllä minä tiedän mitä kihloihin meneminen omalla kohdallani tarkoittaa. Toisia on vaikeampia neuvoa, koska jokainen varmaan ajattelee vähän eri tavalla...


      • Charles
        Emppu kirjoitti:

        vaan sitä, että jos tämän pariskunnan kohdalla avioliitto ei ole eikä tule olemaankaan koskaan tarkoituksena, niin voihan silloin kysyä niin.
        Itse kyllä tulevaisuudessa menen kihloihin 'luvatakseni' mennä naimisiin. Kyllä minä tiedän mitä kihloihin meneminen omalla kohdallani tarkoittaa. Toisia on vaikeampia neuvoa, koska jokainen varmaan ajattelee vähän eri tavalla...

        "vaan sitä, että jos tämän pariskunnan kohdalla avioliitto ei ole eikä tule olemaankaan koskaan tarkoituksena, niin voihan silloin kysyä niin."

        Minäpä arvasin, mitä sinä tarkoitit ja siksi kehoitinkin jättämään sinun höpinäsi omaan arvoonsa. Jos "avioliitto ei ole eikä tule", niin silloin ihminen ei voi mennä kihloihin. Onko vähän typerää kysyä: "Haluatko mennä kanssani kihloihin?", jos kysyjä itse ei ole valmis kihlautumaan. Kihlaus ei ole mikään suhteen syveneminen tai merkki vakavasta suhteesta. Kihlaus on vain ja ainoastaan avioliittolupaus. Jos tietää, ettei koskaan mene naimisiin, ei voi mennä kihloihin. Älä viitsi jankata päivänselvästä asiasta.

        "Itse kyllä tulevaisuudessa menen kihloihin 'luvatakseni' mennä naimisiin."

        Onko sinulla useinkin tapana antaa lupauksia, joita et aio pitää? Sillä sitähän tuo on.

        "Toisia on vaikeampia neuvoa, koska jokainen varmaan ajattelee vähän eri tavalla..."

        Mitä on rakkaus? Mitä on seurustelu? Nuo ovat asioita, joista voidaan olla montaa mieltä, koska niillä ei ole yksikäsitteistä määrittelyä. Jokainen voi aivan hyvin määritellä itse, milloin rakastaa ja milloin ei. Seurusteleva pari voi itse sanoa, onko heidän yhdessä olonsa seurustelua vai ei.

        Avioliitto ja kihlaus sen sijaan ovat eri juttu. Ne on selvästi määritelty laissa ja niille on olemassa yksikäsitteiset merkitykset. Ei niiden merkitystä tarvitse arpoa ja ihmetellä. Miksi noinkin selvästä asiasta edes pitää keskustella?


      • EllenIce

        Mielestäni voi hyvin kysyä: Menisitkös kanssani kihloihin!

        Yhtä hyvin voisi kysyä: Tahdotko elää kanssani lopun elämämme?

        (*.*)


      • nenu
        EllenIce kirjoitti:

        Mielestäni voi hyvin kysyä: Menisitkös kanssani kihloihin!

        Yhtä hyvin voisi kysyä: Tahdotko elää kanssani lopun elämämme?

        (*.*)

        Missään nimessä ei pidä kysyä kihloihin! Ehdottomasti ainoa oikea tapa on kysyä naimisiin/vaimokseen.


    • Pinja

      Henkilökohtaisesti ainakin haluaisin, että kosiessa mies polvistuisi. Mielestäni olisi myös kiva jos kihlaamistapa olisi parille erityisesti soveltuva. Tarkoitan, että itse en niin haluaisi kihlausta perinteisellä ravintolaillallisella vaan jossain parille ominaisessa tilanteessa yllätyksellisesti. Esim. sunnuntaikävelyllä pysyhtyessä vaikkapa kahville tai keskellä metsää. Paikassa, joka on tarpeeksi intiimi, itse en piittaisi julkisesta kosinnasta. Tämäkin riippuu niin ihmisestä. Jollekin mieleen on esim. kosinnan julkaiseminen aamun lehdessä.

      Itse ainakin haluaisin itse valita sormuksen. Sitä voi vaikka kihlata ensin kuvainnollisesti heinänkorjella :)

    • heddy

      Itseni kihlattiin yllätyksenä ruk:n vuosijuhlan ruusurynnäkössä. Siis inttiaikaan. Mieheni juoksi ruusu hampaissa ja kosi polvillaan. Sormuksen oli ostanut etukäteen ja oikeankokoisenkin. Oman äitinsä neuvoa noudattaen ( ei sitten millään ohuella sormuksella kihlata ). Kihloista 8v. Nyt neljäs vuosi naimisissa ja kaksi pikku poikaa :)

    • täytekakkuun

      Miten olisi, jos kattaisit pöydän koreaksi ja tilaisit leipomosta makoisan täytekakun, jossa teksti: Tuletko vaimokseni? Sitten yhdessä sormusten ostoon! Hanki vaikka esitteitä jo valmiiksi. Hän takuulla himoitsee päästä tutkimaan eri mallistoja. Niitä voitte yhdessä kakkukaffella sitten vertailla. Itse ainakin pitäisin tällaisesta! Niin, ja kauniita kukkia SUURI kimppu kaffepöytään. Kynttiläkään ei olisi pahitteeksi. Ja kännykät kii.

    • elina luomanen

      kannattaa mennä yhdessä valitsemaan sormukset...niin tehtiin meilläkin v.2004.

      • PikkyMyy

        Meillä mies oli jo hetken suunnitellut ja pähkäillyt, ja meenannu et kosii sitten ku on sellanen sopiva paikka ja hetki.. Se hetki kaikessa "karmivuudessaan" olikin sitten pilkun aikaan naapurikunnan baarissa :D Mies sitten totes et suorittaa kosinnan viel uusiks, selvinpäin ja paremmassa paikassa, mutta nyt ajatellen niin tykkäsin kovasti tästä tavasta. Kertoi sitten vielä, että ei tää nyt ihan näin pitäny, mutta tuli juuri sellainen olo että se on oikein ja tätä hän tahtoo just nyt kysyä. En ainakaan arvannut yhtään mitään! Sormukset ostettiin sitten yhdessä myöhemmin :)


      • syksyl sitte
        PikkyMyy kirjoitti:

        Meillä mies oli jo hetken suunnitellut ja pähkäillyt, ja meenannu et kosii sitten ku on sellanen sopiva paikka ja hetki.. Se hetki kaikessa "karmivuudessaan" olikin sitten pilkun aikaan naapurikunnan baarissa :D Mies sitten totes et suorittaa kosinnan viel uusiks, selvinpäin ja paremmassa paikassa, mutta nyt ajatellen niin tykkäsin kovasti tästä tavasta. Kertoi sitten vielä, että ei tää nyt ihan näin pitäny, mutta tuli juuri sellainen olo että se on oikein ja tätä hän tahtoo just nyt kysyä. En ainakaan arvannut yhtään mitään! Sormukset ostettiin sitten yhdessä myöhemmin :)

        Niin, ja jos pariskunta elelee ihan erikseen, eli kummankin appeja ja anoppeja näkee suht koht harvoin niin mun mielestä kannattaa kihlaus suorittaa (ainakin ite ajattelin) kahden kesken juuri molemmille sopivalla tavalla (kuin on edellisissä viesteissä ajateltu) ihan intiimisti. Antaa molempien sukulaisten yllättyä yhtä paljon. Tai ekat tuttavat vähän enempi. Niin ajattelin ainakin minä kosia Rakasta naistani, kahden yhdessä. Appiukkoa voi hiukan varoittaa jos yhteinen ilta (olutilta) osuu kohdalle. Mut paremmalta tuntuu kosia naista ihan kahdestaan. Ilman sukulaisia, ja kirkuvia ihmisiä. Tärkeintä että molemmat voi miettiä asiaa yhteisessä vuoteessa arki-iltana, ennen nukkumaanmenoa. Naisilla kun on aina ihmeellisiä kysymyksiä...
        Totuushan on, että jokainen mies osaa ottaa oikean herkän hetken omalle kullalleen kuitenkin.. Hyviä hääpäiviä kaikille!


    • ei polvistumisia

      Meidän suhde oli rakkautta ensi silmäyksellä. Mies pyysi minut luokseen eri kaupunkiin asumaan, ja loitoin koko elämäni uusiksi. Päivääkään en ole katunut. Onnellisia ollaan edelleen ja meille syntyi pieni tyttö, koska kumpikin koimme että juuri nyt on oikea hetki lapsen tulla.

      Jo vuosia sitten, suhteen alkuvaiheessa mies kysyi minulta olisinko valmis rakentamaan hänen kanssaa perheen ja rakentamaan yhteistä tulevaisuutta. Kumpikin olimme siihen valmiita ja yhteistä tulevaisuutta on rakennettu ja sitä kohti mennään. Tuolloin jo lupauduimme toisillemme ja olemme sopineet, että joskus mennään naimisiin.

      Rakastan mieheni hellyyttä ja huomiota, mutta en todellakaan haluaisi mitään polvistumisia. Minusta koko kosintaa ei tarvi tehdä, koska naimisiin joku päivä aijotaan. Jos mies joku päivä sattuis virallisesti kosimaan, niin toivottavasti mentäs vaan yhdessä ostamaan sormukset tai jossain vaikka lomareissulla hienoissa maisemissa sanois, että nyt kihlaan sinut. Minusta ois yli äklöä, jos ruusujen kanssa jossain ravintolassa polvistuis. En tykkää siitä, että mies jotenkin ylitse vuodattaa rakkauttaan.

    • tiinataapero

      Minä aion kosia kesällä omaa miestäni ja teen sen erittäin julkisesti :)

    • tiituriina

      Itse haaveilisin julkisesta kosinnasta, oltaisiin vaikka ystävien kanssa viettämässä päivää ja yhtäkkiä kultani polvistuisi eteeni ja kosisi :) Ja ystävät olisivat siinä mukana, ja saisimme viettää "kihlajaisjuhlia" heti siihen perään :)))

    • onnellinen5

      Moikka

      Tulisi tuossa eilen sovittua oman rakkaan miehensä kanssa että odotetaan kuukausi niin hän kosii, asiassa on yksi huono puoli se että miten mä pystyn odottaan. Sitä kaunista hetkeä. No eiköhän se kuukausi mene nopeasti.
      Olemme seurustelleet lähelle puoli vuotta..

    • oprahh

      ^ no voihan sen noinkin tehdä. Miten vaan.

      Kysynpä teiltä, joiden mielestä on "ok" kysyä "mennäänkö kihloihin" että sitten kun ollaan kihloissa, niin kositaanko teitä TOISENKIN kerran että "mennäänkö naimisiin"?

      Minä ainakin haluan, että minua on kosittu tasan yhden ainoan kerran.
      Koska jos kositaan useampaan kertaan, niin joillekin voi olla epäselvää, että monenko miehen kanssa sitä ollaan kihlauduttu.

      • Sekavaa?!

        Jos ajatellaan, että kihlaus on sama kuin avioliitosta sopiminen niin jos kysyy "mennäänkö kihloihin" ois sama kuin kysyis sovitaanko menevämme naimisiin? Joo sovitaan vaan ja sitten sovitaan. Tai jopa voidaan sopia, että käviskö sulle, että sovitaan 28.9. menevämme naimisiin sitten joskus. Eli sovitaan kihlausajankohta eli sopimisajankohta yhdessä.

        Joillekin se kihlaus ehkä tarkoittaa jotain harkinta-ajan alkamista. Että kattellaan vielä jonkin aikaa, jopa vuosia (ei tässä vielä kiirettä) ja sitten kun ollaan oikeasti valmiita niin toinen vielä kosii. Ostetaanko sitten vielä toiset kihlasormukset niin ehkä jotkut tekee niinkin, mutta suurinosa kai ei?

        Jos oikeasti haluaa naimisiin niin mun mielestä selkeintä olisi pyytää vaimoksi/mieheksi tai menetkö kanssani naimisiin. Kun nykyään on kaikenmaailman kihlauksia niin ei tiedä varmaksi, että mitä se toinen meinaa. Jos ei asiasta ole aiemmin keskusteltu. Mun siskokin on vuosikaudet ollut kihloissa tai "kihloissa" ja ei halua mennä naimisiin. Ja mun siskon avomies luuli joskus, että kihlaus on avoliitto. Monet harmittelee, että toinen ei kosi eikä halua naimisiin vaikka ollaan kihloissa. Mutta onko se toinen aikanaan lupautunut menemään naimisiin vai ei?


      • onnellinen5

        Itse haluan myös että tasan yhden kerran kositaan :), ja viimeistä viikkoa viedään. :)

        Kosintaa odottaen :)


      • Jaahas123

        Puolvuotta yhdessä ja kihlataan, huh huh


      • Jaahas123 kirjoitti:

        Puolvuotta yhdessä ja kihlataan, huh huh

        Kuule, me tavattiin 3. Kerran, otin sormuksen ja polvistuin. Ennenkuin ehdin kysyä, kuulin myöntävän vastauksen. Kuukauden oltiin kihloissa ennen häitä. Nyt kolmatta vuotta aviossa.
        Ikää liki 50


    • viisasaikuinenneuvoo1900

      MILLOIN ON OIKEA HETKI KOSIA?
      - Ihanteellisin ikä kosia ja tulla kosittavaksi olisi noin 25-35 ikävuoden välillä, eli kun pariskunta on jo päässyt teini-iän yli mutta ikä ei vielä näy kasvoilla
      - Kun pariskunta on tuntenut toisensa vähintään vuoden ajan
      - Kun on asuttu vähintään puoli vuotta yhdessä
      - Kun olet varma, että rakastat häntä ja hyväksyt hänet virheineen
      - Vähintään vuosi ennen häitä, sillä mm. pukujen hankkimisessa ja häiden järjestämisessä menee paljon aikaa

      MITEN KOSINTA TAPAHTUU?
      - Halutessaan kosija kysyy etukäteen appiukoltaan lupaa pyytää tämän tyttären kättä
      - Kosija polvistuu tai kysyy kysymyksen seisaaltaan, riippuen siitä kumman tavan kokee omakseen
      - Kosija kysyy kosittavalta esimerkiksi ”mennäänkö naimisiin” tai ”tuletko vaimokseni
      - Kosija voi sormuksen sijaan tai lisäksi ojentaa kukan/kukkakimpun kosittavalle
      - Perinteisessä kosinnassa kosija on mies ja kosittava nainen, mutta nykyään roolit voivat vaihdella

      MIKÄ KOSINNASSA VOI MENNÄ PIELEEN?
      - Pelko ja jännitys, joka estää tai vähintään siirtää kosimista
      - Vääränkokoisen sormuksen hankkiminen (sormuksen kokoa on jälkeenpäin kuitenkin mahdollista pienentää tai suurentaa)
      - Kumppani odottaa turhautuneena useita vuosia kosintaasi
      - Et kysy ”mennäänkö naimisiin” vaan ”mennäänkö kihloihin”

      MITÄ SORMUKSESTA TÄYTYY TIETÄÄ?
      - Kihla- ja vihkisormus tarkoittavat eri asiaa. Kihlasormus annetaan kosittaessa ja vihkisormus naimisiin mentäessä
      - Sormuksien hankkiminen on täysin vapaaehtoista, voit siis kosia tai mennä naimisiin ilman sormuksiakin
      - Kauniita sormuksia saa edullisestikin, varsinkin jo timantin aitous tai kulta materiaalina ei ole sinulle tärkeintä. Kultaa edullisempia materiaaleja ovat esimerkiksi kirurginteräs, titaani ja hopea
      - Jos mietit millaisesta sormuksesta kumppani pitää, katso hänen korujaan ja tyyliään. Jos tyyli on moderni, kannattaa sormuksenkin olla yksinkertainen. Jos tyyli on naisellinen, koristeellisuus ja mahdollinen koristekivi ovat todennäköisesti saajan mieleen.
      - Kapea pyöristetty sormus jossa ei ole korkeita ja teräviä yksityiskohtia, ovat mukavimmat käyttää myös hansikkaiden alla.
      - Pyydä apua sen paikan myyjältä, josta sormuksen aiot hankkia
      - Jos et tiedä kokoa, kysy sormuksen saajan ystäviltä/sukulaisilta tai katsele kumppanin jo olemassa sormuksia tai sormia
      - Jos sormus on totaalisen väärää kokoa, voitte yhdessä jälkeenpäin mennä ostamaan uuden tai kosittu voi pitää sitä kaulakorussaan riipuksena. Siksi sormukseen ei kannata käyttää paljoa rahaa
      - Sormusta pidetään yleensä vasemman käden nimettömässä, sillä sanotaan, että siitä sormesta johtaa suoni suoraan sydämeen
      - Sormuksiin voi halutessaan kaiverruttaa esimerkiksi päivämäärän, vuosiluvun tai nimet

      MITÄ KOSIMIMINEN JA AVIOLIITTO MERKITSEE?
      - Kihlaus on lupaus avioliitosta
      - Avioliitto on lupaus olla loppuelämä yhdessä
      - Kihloissa voi halutessaan olla useita vuosia ennen naimisiinmenoa
      - Avioliitto on perinteikäs ja edelleen monien ihmisten suurimpia haaveita
      - Naimisissa olevaa pariskuntaa arvostetaan enemmän kuin avoliitossa elävää
      - Häiden järjestelyyn ei ole pakko käyttää omaisuuksia rahaa, eikä häämatkalle ole pakko mennä heti häiden jälkeen

    • gameleot112p

      Romanttisempaa on järjestää kosinta yllätyksenä ja perinteisten kaavojen mukaan. Jos sormus on väärää kokoa, sitä voi suurentaa/pienentää kultasepänliikkeissä (maksaa joitakin kymppejä) tai sormusta voi pitää esim. kaulaketjussa. Jos väärän kokoisen sormuksen haluaa pitää väärän kokoisena, niin kosittu voi itse hankkia myöhemmin käyttösormukseksi oikean kokoisen sormuksen.

    • Anonyymi

      Hei kaikki lapset ja aikuiset
      keskustelu ei mikään väittely et tietäjät tietää pitää omana tietona ja tietämättömät on vaan hiljaa et joo mikään asia missään ei ole järkevä ja selkeä keskustelu palstat paskaa täynnä tai ihmiset aivokuoleita et kuka pitää palstoja tai foorumeja ja blogit niin asia voisi olla mietitty ja ihmiset harkitsevat myös sanojaan, se on elämää mutta ei normaaleiden tai tavisten. no life get a life

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei mitään tuollaisia Tokmannin tinarenkuloita. Itse aina hankkinut laatua. Tietysti joillekin kelpaa mikä vaan.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe