Norjaan asuntoautolla

Lispettuura

Hei! Ollaan tässä lähössä syyskuussa lappiin asuntoautolla ja aateltiin, että jos pyärähdettäs norjanpualellakin..suunniteltiin että jos lähettäis tosta kilippisjärveltä ja tultas takas tualta Nuorgamista!Onkohan se mimmonen lenkki mennä siältä??..Kato ku kukaan meistä eí oo ollu kukaan ennen siä ja sit ei olla asuntoautollakaan matkusteltu! JOs jollain jotain ideoita, otetaan kyllä mielellään vastaan!

7

3684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä pitää

      ja mitä pitää vastata ? siis hyvää matkaa , varokaa rasvahäntälampaita ja poroja. Maailma on avoin, ajakaa vaikka noin jos haluatte ja ensi kesänä sitten alaspäin ?

    • Teille!

      Olemme käyneet useampana kesänä asuntovaunulla ja viime vuosina asuntoautolla pohjois Norjassa.Kaikki paikat olemme ajaneet useampaan kertaan ja aina löytyy uutta ja kaunista.Toisin sanoen;olemme jääneet loukkuun tuntureihin ja mereen.Kannattaa mennä,jos ei pelkää sitä,että rupeaa "ahistamaan",kun tulee Suomen puolelle.Ei missään ole niin kaunista ,etenkin niin lähellä!

      • http://www.visitflam.com/default.asp
        tuolta etelämmästäkin, mutta kyllä siellä pohjoisessakin kerran kannattaa käydä ja aikaa kannattaa varata reilusti matkaan, ei kannata hurjastella asuntoautolla varsinkaan.
        Hauskaa matkaa! Varokaa elukoita tiellä, niitä tahtoo välillä olla missä tahansa.


      • varaa aikaa
        kawasaki250 kirjoitti:

        http://www.visitflam.com/default.asp
        tuolta etelämmästäkin, mutta kyllä siellä pohjoisessakin kerran kannattaa käydä ja aikaa kannattaa varata reilusti matkaan, ei kannata hurjastella asuntoautolla varsinkaan.
        Hauskaa matkaa! Varokaa elukoita tiellä, niitä tahtoo välillä olla missä tahansa.

        Jep, ja varsinkin jos on vähemmän kokemusta henkilöautoa isommista kulkineista, niin kannattaa aikaa varata vielä hiukan enemmän kuin alunperin ajatteli. Norjan tiet, päätiet mukaan lukien, kun ovat olosuhteitten pakosta välillä huomattavasti mutkaisempia ja mäkisempiä kuin Suomen, ja pääteilläkin saataa olla varsin kapeita osuuksia, jolloin ei sata lasissa painella.. Ja pisteestä A pisteeseen B saattaa olla yllättävän pitkä matka, kun ensin mennään vuonon toista rantaa lukuisia kilometrejä toiseen suuntaan, ja sitten palataan toista rantaa päinvastaiseen suuntaan. Joten jos linnuntietä paikkaan, jonka näkee toisella rannalla on kilometri tai pari, niin tietä pitkin saatetaan tehdä kahdenkymmenen kilometrin lenkki...


      • sular
        kawasaki250 kirjoitti:

        http://www.visitflam.com/default.asp
        tuolta etelämmästäkin, mutta kyllä siellä pohjoisessakin kerran kannattaa käydä ja aikaa kannattaa varata reilusti matkaan, ei kannata hurjastella asuntoautolla varsinkaan.
        Hauskaa matkaa! Varokaa elukoita tiellä, niitä tahtoo välillä olla missä tahansa.

        Jos lähtee asuntoautolla lapin kierrokselle syyskuussa missähän sitä voi käydä pesulla tällä matkalla, onko leirintäalueita ja onko ne vielä auki , kuinka niissä sitte tarkenee peseytyä??


      • talvella.
        sular kirjoitti:

        Jos lähtee asuntoautolla lapin kierrokselle syyskuussa missähän sitä voi käydä pesulla tällä matkalla, onko leirintäalueita ja onko ne vielä auki , kuinka niissä sitte tarkenee peseytyä??

        Tietoa Norjan leirintäalueista. Mene sivuilla kohtaan Finn Campingplass ja siellä kohtaan Tekst/Stjerner. Siellä on valikko jossa voi hakea alueita lääneittäin ja aukioloajan perusteella yms.

        http://www.camping.no/index.html


    • lillamy

      no hei! me ollaan vissiin lähös samalle reissulle=) hihi, oli pakko laittaa tänne jotain!
      olipa vähä hämyn olonen toi "niin mitä pitäs vastata"- viesti... sähän ihan selkeesti laitoit miten ollaa suunniteltu jne, ja sit et ideoita otetaan vastaan... oli kyl hämis! mut mä kyselen viä niiltä meidän norjan reissaajilta sitä niiden reittiä, ne tuloo ens vklla käymään niin saa oikee kunnolla räknätä=)
      ei täs muuta, zaude!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe