Vähän kun tuo kevätaurinko laittaa käpylisäkkeeseen vauhtia palailevat roolileikit mieleen. Koska tämä on perhepalsta, täytyy pysytellä näissä siveellisissä.
Ajattelin tuollaista Villin Lännen kaupunkia. Siellä on liuta tuttuja hahmoja. Kaupungille pitäisi saada nimikin.
Itse ajattelin Hiliman kanssa pyörittää saluunaa. Nimeltään voisi olla vaikka Nothing Butt. Pokerit ja ruletit pyörimään. Saluunan yhteydessä täytyy olla majoitus. Tämä tuo mukanaan khöm, seuraneidit. Siinä voisi olla Heklalle toiveammatti.
Sheriffin paikka palstalla jo onkin, mutta Lännen kaupunkiin voisi Ducki olla itseoikeutettu tinatähden kantaja.
Onhan siellä väkeä. Hautausurakoitsija, parturi, peluri, palkkionmetsästäjä, juoppo, lehtimies, pormestari, kauppias, pappi, revolverisankari, karjatilallinen, lehmipojat, intiaanit, rautatieasemakin tarvitaan. On tässä rakentamista.
Tuffe kyllä olisi rohdoskaupan pitäjä ja tomera nainen, jolla olisi kaupungin kaikki "uutiset" tiedossaan.
tapahtui lännessä
67
3267
Vastaukset
- Februari
pääsiäiskoristelaatikkoon, joten seuraneidiksi voi joku muu ryhtyä. Mä saatan keksiä itselleni toisen roolin, mutta vaarana on taas se, että mä varastan shown. :(((
Mä yritän hillitä näppäriä sormiani. :o))))- äijäkäs
No saluunasta heitetään ulos, jos rupeavat sananvapauttasi rajoittamaan. Aika paljon porukkaa mahtuu saluunaan töihin: Baarimikko, pianisti, tanssitytöt, laululintu, huo...lelliset seuraneidit, kokki, apupoika, siivooja.
Olis kyllä vapautettava Hekla tuohon hommaan, missä hänellä olisi loistava tulevaisuus. Keksitään vaan uusi nimi, joku Daisy Belle tai Miss Sue May. - Don-Duck
Olitkos "Febukka" pakana Launtaina Higissä? Kampin uuden mikälie-keskuksen moottoriportaissa tuli vastaani aivan näköisesi "heklatin" ;) Taisi olla musta 3/4 nahkatakki yllänsä. Törrötit vaan ylppärinä konerappusten kyydissä vaikka vastaasi tuli itse Don Duckki >:/ Soin jopa suhteellisen vihjaavan katseen sinulle, mutta väistit sen hyvin ylimielisesti niskojasi nakellen? Noh, ehkäpä polvesi olivat pettämäisillään? Niinpä tietysti :) Tosi taitavasti kyllä esitit välinpitämätöntä ;P Pakko myöntää :D
Duckzoni - äijäkäs
Don-Duck kirjoitti:
Olitkos "Febukka" pakana Launtaina Higissä? Kampin uuden mikälie-keskuksen moottoriportaissa tuli vastaani aivan näköisesi "heklatin" ;) Taisi olla musta 3/4 nahkatakki yllänsä. Törrötit vaan ylppärinä konerappusten kyydissä vaikka vastaasi tuli itse Don Duckki >:/ Soin jopa suhteellisen vihjaavan katseen sinulle, mutta väistit sen hyvin ylimielisesti niskojasi nakellen? Noh, ehkäpä polvesi olivat pettämäisillään? Niinpä tietysti :) Tosi taitavasti kyllä esitit välinpitämätöntä ;P Pakko myöntää :D
DuckzoniKuule D., se oli Andy. Pitäiskö sun käydä säätämässä okulaarien voimakkuutta. Se voi noissa sun hommissakin mennä sorzetat ja duckzonit sekaisin, kun kaihi haittaa elinkeinoa.
- Don-Duck
äijäkäs kirjoitti:
No saluunasta heitetään ulos, jos rupeavat sananvapauttasi rajoittamaan. Aika paljon porukkaa mahtuu saluunaan töihin: Baarimikko, pianisti, tanssitytöt, laululintu, huo...lelliset seuraneidit, kokki, apupoika, siivooja.
Olis kyllä vapautettava Hekla tuohon hommaan, missä hänellä olisi loistava tulevaisuus. Keksitään vaan uusi nimi, joku Daisy Belle tai Miss Sue May.... vaikkapa Spreadwood ;P En ala seriffiks >:/ Eikun en! Semmoinen kaupunkiin saapuva tummiin pukeutunut kostajamuukalainen olisi kovasti mieleeni :D Sabata Duck? :P Taustalla soisi Ennio Morricone vähän väliä kun ruuti palaisi, ja sitähän palaisi :D Jookos? Saluunaan enemmän erilaisia leidejä. Esmes se Annie Mestariantaja ... vai mikä ampuja se nyt olikaan?
D. "single action" Duckzoni ;) - äijäkäs
Don-Duck kirjoitti:
... vaikkapa Spreadwood ;P En ala seriffiks >:/ Eikun en! Semmoinen kaupunkiin saapuva tummiin pukeutunut kostajamuukalainen olisi kovasti mieleeni :D Sabata Duck? :P Taustalla soisi Ennio Morricone vähän väliä kun ruuti palaisi, ja sitähän palaisi :D Jookos? Saluunaan enemmän erilaisia leidejä. Esmes se Annie Mestariantaja ... vai mikä ampuja se nyt olikaan?
D. "single action" Duckzoni ;)Joo, intsrumentti pitää sulle saada, niin kuin Huuliharppukostajassakin. Olisko Hanurikostaja mahtipontinen? Siinä sitä olisi pelotetta, jos et ole kunnolla, niin Kostaja tulee ja vetää hanuriin...eiku siis hanurilla pari pelimannisävelmää. Karseeta! Voisko kaupungin nimi olla Fortyville?
- Don-Duck
äijäkäs kirjoitti:
Kuule D., se oli Andy. Pitäiskö sun käydä säätämässä okulaarien voimakkuutta. Se voi noissa sun hommissakin mennä sorzetat ja duckzonit sekaisin, kun kaihi haittaa elinkeinoa.
... Andy. Sen kuuli jo äänestä. Käy kova kilinä kun Flamenco-Hulkkis steppaa. Kaikki ne hilut ja kettingit pitää reteetä ääntä :D
... ettet Äijäkäs nyt vain? Hmmm? Jaa-jah-jah? :)
D. "twelve ducks on the rocks" Duckki ;P - Februari
Don-Duck kirjoitti:
DuckzoniEn kai minä välinpitämätön olisi, jos joku vihjailevia katseita suuntaani loisi? ;)
Ylpeäkään en ole ja luulenpa, että polveni todella pettäisivät, jos sinut näkisin. ;P
Luulenpa, että olisin voinut jopa matkustussuuntaa vaihtaa.
Enkä minä taitavasti mitään osaisi esittää, kunhan olen oma itseni. :o)))) - Februari
äijäkäs kirjoitti:
Olis kyllä vapautettava Hekla tuohon hommaan, missä hänellä olisi loistava tulevaisuus. Keksitään vaan uusi nimi, joku Daisy Belle tai Miss Sue May.haluaisin olla haudankaivaja tai pappi.
Joku vakavampi rooli sopis mun imagoon paremmin kuin hu...pakko. ;)
Mä olen oikeasti vakavamielinen ja totinen ihminen, oli tosi vaikeeta sitä Heklaa esittää. ;D - Don-Duck
äijäkäs kirjoitti:
Joo, intsrumentti pitää sulle saada, niin kuin Huuliharppukostajassakin. Olisko Hanurikostaja mahtipontinen? Siinä sitä olisi pelotetta, jos et ole kunnolla, niin Kostaja tulee ja vetää hanuriin...eiku siis hanurilla pari pelimannisävelmää. Karseeta! Voisko kaupungin nimi olla Fortyville?
... instrumentti. Vanha kunnon kita-harmooni, eli Marine Band, passaisi mukavasti. Aina vähän ennen ruudin polttoa pätkä pluussia siitä ilmoille olis jättekyyl efekti ;P Fortyville saundaa kivasti, erityisesti tuhdin hanurisektion kera :P
Lee Van Duck II - Don-Duck
Februari kirjoitti:
En kai minä välinpitämätön olisi, jos joku vihjailevia katseita suuntaani loisi? ;)
Ylpeäkään en ole ja luulenpa, että polveni todella pettäisivät, jos sinut näkisin. ;P
Luulenpa, että olisin voinut jopa matkustussuuntaa vaihtaa.
Enkä minä taitavasti mitään osaisi esittää, kunhan olen oma itseni. :o))))Olipas harvinaisellisen virtaviivainen selvitys :D Ei Duckkikaan osaa esittää mitään taitavasti, paitsi itseään ;P Vai oikein "matkustussuuntaa" ... mitähän Freud-vainaa tuosta sanasta mahtaisikaan saada irti? ;D Kiintoisaa miten tuo ihmisen alitajunta joskus jemmailee omiaan sinne tänne esille, varsinkin hieman ylipitkiin sanoihin ;P
Dr. Duckzoni - Februari
Don-Duck kirjoitti:
Olipas harvinaisellisen virtaviivainen selvitys :D Ei Duckkikaan osaa esittää mitään taitavasti, paitsi itseään ;P Vai oikein "matkustussuuntaa" ... mitähän Freud-vainaa tuosta sanasta mahtaisikaan saada irti? ;D Kiintoisaa miten tuo ihmisen alitajunta joskus jemmailee omiaan sinne tänne esille, varsinkin hieman ylipitkiin sanoihin ;P
Dr. Duckzoniniin ei tule aina mietittyä mitä sanoo.
Kannattaako sen menneen maailman äijän oppeja enää pohtia? :)
Dr. Duckzoni voi toki oman diagnoosinsa asiasta heittää. *korvat kuulolla* ;P
Samalla voisin ottaa ekan satsin sitä tohtorin erikoista eli masennuksen poisto-lääkettä. ;P
Sun roolihan voisi olla kiertelevä "tohtori" joka myy niitä tehokkaita *köh* litkujaan
Dr. Duckzonin eliksiiriä... - äijäkäs
Februari kirjoitti:
haluaisin olla haudankaivaja tai pappi.
Joku vakavampi rooli sopis mun imagoon paremmin kuin hu...pakko. ;)
Mä olen oikeasti vakavamielinen ja totinen ihminen, oli tosi vaikeeta sitä Heklaa esittää. ;DSiis kansankynttilä eli siveä opettajatar? Haudankaivaja tai pappi, hmm, olisiko siihen aikaan ollut naispuolisia. Ehken nunna! Abbedissa Miss Februari, keskiaukeaman juttu...
- Februari
äijäkäs kirjoitti:
Siis kansankynttilä eli siveä opettajatar? Haudankaivaja tai pappi, hmm, olisiko siihen aikaan ollut naispuolisia. Ehken nunna! Abbedissa Miss Februari, keskiaukeaman juttu...
siveä opettajatar, tiukka...nuttura, opettaa päivisin lapsia ja öisin antaa...tukiopetusta oppimattomille lännen miehille...hmm... ;P
Ei hitsi mä tekisin miespuolisesta vakavasta haudankaivajastakin kapakan iloluontoisimman...
Ei kai siellä nunniakaan ollut. Jos mä sit oon Salamana Jane, miehinen lännentyttö. - äijäkäs
Februari kirjoitti:
siveä opettajatar, tiukka...nuttura, opettaa päivisin lapsia ja öisin antaa...tukiopetusta oppimattomille lännen miehille...hmm... ;P
Ei hitsi mä tekisin miespuolisesta vakavasta haudankaivajastakin kapakan iloluontoisimman...
Ei kai siellä nunniakaan ollut. Jos mä sit oon Salamana Jane, miehinen lännentyttö.Kyllä nunnaluostareita löytyi. esim. Texasissa ja Kaliforniassa meksikolaisajan vaikutuksesta. No, ei susta ehkä nunnaa, mut toi opettajatar. Lännen tyttökin menis. Hapsunahkaa päälle.
- tuffe
sehän on meidän häpeä jos me ei sun vauhdissa pysytä, eikö :))))
Minusta Hekla on niin hauska, että ihan säälittää sitä siellä laatikossa... teljettynä.. pelkkien tipujen kanssa.. nyyh :´(
- savon äejä
Myö voetas Artun kanssa olla semmosessa kaapunnissa muatalloustukijaissii nostavvii aekamiespoekii. Semmonen rooli myö kyllä veettäs ihan perstuntumalta. Sitä se niet tarkottaa se muilman vanahin ammatti, muanvilijelijjää.
kaupungin nimeksi sopisi Happyvalley...kun katsoo mitä hulvatonta porukkaa siellä on...=))))
Baarimikoksi sopis hai, kuin nenä päähän...=))))- äijäkäs
Haille olisi baarimikon paikka itseoikeutettu. Aika "onnellista" porukkaahan täällä kyllä on. Se forty olisi vaan hyvä saada nimeen. En ole vielä yhtään tyttöä kapakkaankaan saanut töihin. Seriffiäkään ei tana ole, rupea sinä urheilumiehenä siihen hommaan.
äijäkäs kirjoitti:
Haille olisi baarimikon paikka itseoikeutettu. Aika "onnellista" porukkaahan täällä kyllä on. Se forty olisi vaan hyvä saada nimeen. En ole vielä yhtään tyttöä kapakkaankaan saanut töihin. Seriffiäkään ei tana ole, rupea sinä urheilumiehenä siihen hommaan.
Happywalley of Forty, nimeksi...=)))) Suomeksi Onnelliset nelikymppiset...=)))) Se valley tarkoittaa... eiköhän jokaiselle meidän ikäisellä ole kertynyt kumpare sinne tai kumpare tänne...=))))
Urheilumieltä ja uskallusta löytyy...mutta Seriffin hommiin varmaan väärä asenne... Kiitos kumminkin...=))))- äijäkäs
mohna kirjoitti:
Happywalley of Forty, nimeksi...=)))) Suomeksi Onnelliset nelikymppiset...=)))) Se valley tarkoittaa... eiköhän jokaiselle meidän ikäisellä ole kertynyt kumpare sinne tai kumpare tänne...=))))
Urheilumieltä ja uskallusta löytyy...mutta Seriffin hommiin varmaan väärä asenne... Kiitos kumminkin...=))))Ei ole yhtään helpompaa seriffin pestuu siis kuin oli aikoinaan Villissä Lännessä. Täytyykö tässä antaa saluuna Hiliman hoitoon ja ottaa homma itse? Pormestarikin pitäisi olla, sille voi lykätä hankalat asiat. Tuomarin pitäisi joskus poikkeilla julistamassa hirttotuomiot. No hei, ryhdy pyöveliksi tai tuomariksi!Hevostallin hoitajaksi? Lääkäriksi? Jumalauta, tästähän taisikin tulla aavekaupunki jo syntyessään.
Heti kun ehdottais jotain saippuasarjan roolitusta, niin kyllä olisi tarjokkaita ritken ja rooken hommiin *jupisee taas*. äijäkäs kirjoitti:
Ei ole yhtään helpompaa seriffin pestuu siis kuin oli aikoinaan Villissä Lännessä. Täytyykö tässä antaa saluuna Hiliman hoitoon ja ottaa homma itse? Pormestarikin pitäisi olla, sille voi lykätä hankalat asiat. Tuomarin pitäisi joskus poikkeilla julistamassa hirttotuomiot. No hei, ryhdy pyöveliksi tai tuomariksi!Hevostallin hoitajaksi? Lääkäriksi? Jumalauta, tästähän taisikin tulla aavekaupunki jo syntyessään.
Heti kun ehdottais jotain saippuasarjan roolitusta, niin kyllä olisi tarjokkaita ritken ja rooken hommiin *jupisee taas*.se kaupungin nimi tuntui...=)))) Vai pitääkö vielä vääntää...=))))
Okei pyöveli voin olla... sivuu sopivasti toista ammattia... hain baarin sisäänheittäjää...=))))- äijäkäs
mohna kirjoitti:
se kaupungin nimi tuntui...=)))) Vai pitääkö vielä vääntää...=))))
Okei pyöveli voin olla... sivuu sopivasti toista ammattia... hain baarin sisäänheittäjää...=))))Jotenkin voisi siihen nimeen vääntää sen, että palstalla kirjoittaa paljon naisia. Oisko Forty Happy Chicks Valley? Tai Old Turkey´s Valley, oho sovitaan, etten sanonut tuota.
Tervetuloa vaan hommiin, eiköhän se kaupunki synny jo kapakan ja pyövelin ja Kostajan varaankin. Minkä homman se Februari sitten ottaakin.
Pitäiskö alkaa levittää huhua kultalöydöstä. Kun janoiset mainarit on juoneet rahansa, niin selitän pokerinaamalla että siellähän se Hilimakulta tiskin takana seisoo. Heitetään sitten porukat ulos ja lähdetään perustamaan seuraavaa. Liikkuvan Saluunan kaupunki. Oikea lännen Lentävä Hollantilainen. äijäkäs kirjoitti:
Jotenkin voisi siihen nimeen vääntää sen, että palstalla kirjoittaa paljon naisia. Oisko Forty Happy Chicks Valley? Tai Old Turkey´s Valley, oho sovitaan, etten sanonut tuota.
Tervetuloa vaan hommiin, eiköhän se kaupunki synny jo kapakan ja pyövelin ja Kostajan varaankin. Minkä homman se Februari sitten ottaakin.
Pitäiskö alkaa levittää huhua kultalöydöstä. Kun janoiset mainarit on juoneet rahansa, niin selitän pokerinaamalla että siellähän se Hilimakulta tiskin takana seisoo. Heitetään sitten porukat ulos ja lähdetään perustamaan seuraavaa. Liikkuvan Saluunan kaupunki. Oikea lännen Lentävä Hollantilainen.hyvältä...Forty Happy Chicks Valley... mitenkä olis...Forty Chicks HappyValley...=))))
Kapakassa ainakin on tilaa, pyövelikin saa istua tiskillä rauhassa...=))))
Niinhän me tehdään, eikun huhuu peliin...=))))- äijäkäs
mohna kirjoitti:
hyvältä...Forty Happy Chicks Valley... mitenkä olis...Forty Chicks HappyValley...=))))
Kapakassa ainakin on tilaa, pyövelikin saa istua tiskillä rauhassa...=))))
Niinhän me tehdään, eikun huhuu peliin...=))))Ihan hyvä nimi niinkin päin. Vähän säälittää toi Duckin Kostajahomma. Kelle hän tulee kostamaan, kun kaupungissa ei oikeastaan ole kuin kuppainen saluuna? No, liittyköön paukku-pete meidän ryyppykööriin, niin odotellaan kultaryntäystä, eiköhän siinä kostajan hommiakin ilmaannu.
äijäkäs kirjoitti:
Ihan hyvä nimi niinkin päin. Vähän säälittää toi Duckin Kostajahomma. Kelle hän tulee kostamaan, kun kaupungissa ei oikeastaan ole kuin kuppainen saluuna? No, liittyköön paukku-pete meidän ryyppykööriin, niin odotellaan kultaryntäystä, eiköhän siinä kostajan hommiakin ilmaannu.
että liittyy ryyppykööriin... muuten ollaan me Duckin tulilinjalla...=))))
Varmaa Kostaja iskis ekaksi pyöveliin... eipähän olis sitten kuka panis hirttosilmukan kaulaan...=))))
Vois rällästää mielin määrin...=))))- äijäkäs
mohna kirjoitti:
että liittyy ryyppykööriin... muuten ollaan me Duckin tulilinjalla...=))))
Varmaa Kostaja iskis ekaksi pyöveliin... eipähän olis sitten kuka panis hirttosilmukan kaulaan...=))))
Vois rällästää mielin määrin...=))))Ota pianistin homma kanssa. Eikä se sanonta mene et "Älkää ampuko pianistia". Rajaseudun meininki, yeah. Rawhide!
äijäkäs kirjoitti:
Ota pianistin homma kanssa. Eikä se sanonta mene et "Älkää ampuko pianistia". Rajaseudun meininki, yeah. Rawhide!
saitte saluunaan pianistin...=))))
*siirtyy pianon luokse*
Noniin pankaaas se Kalle can canii tanssimaan... saatas hiukan ohjelmaa tänne...♪♪♪...=))))- Februari
äijäkäs kirjoitti:
Jotenkin voisi siihen nimeen vääntää sen, että palstalla kirjoittaa paljon naisia. Oisko Forty Happy Chicks Valley? Tai Old Turkey´s Valley, oho sovitaan, etten sanonut tuota.
Pitäiskö alkaa levittää huhua kultalöydöstä. Kun janoiset mainarit on juoneet rahansa, niin selitän pokerinaamalla että siellähän se Hilimakulta tiskin takana seisoo. Heitetään sitten porukat ulos ja lähdetään perustamaan seuraavaa. Liikkuvan Saluunan kaupunki. Oikea lännen Lentävä Hollantilainen.Mistä ihmeestä sulle tollanen päähäs juolahti??
:o)))
Kai mun täytyy tanssityttöä esittää ainakin siihen asti, että saat niitä vankkurillisen jostain. Näytti meinaan niin karmeelta ton sun nykyisen tyttelin touhu.Ja sulla on niin ihana pianonsoittaja kapakissas.
*pukeutuu rimpsuihin ja hörhelöihin ja menee pianoon nojailemaan* - äijäkäs
Februari kirjoitti:
Mistä ihmeestä sulle tollanen päähäs juolahti??
Kai mun täytyy tanssityttöä esittää ainakin siihen asti, että saat niitä vankkurillisen jostain. Näytti meinaan niin karmeelta ton sun nykyisen tyttelin touhu.Ja sulla on niin ihana pianonsoittaja kapakissas.
*pukeutuu rimpsuihin ja hörhelöihin ja menee pianoon nojailemaan*Sain sut viimein sinulle räätälöityyn hommaan. Ööö, toi nimi, sehän sovittiin, etten sanonut sitä..Kädet irti pianistista työaikana.
Februari kirjoitti:
Mistä ihmeestä sulle tollanen päähäs juolahti??
*pukeutuu rimpsuihin ja hörhelöihin ja menee pianoon nojailemaan*Paatko jalalla koreasti jos pimputan pianoo...=))))
- Februari
äijäkäs kirjoitti:
Sain sut viimein sinulle räätälöityyn hommaan. Ööö, toi nimi, sehän sovittiin, etten sanonut sitä..Kädet irti pianistista työaikana.
niin hyvin. En mä koskenut...ei muakaan saa koskea kun mä tanssin. :o)
*menee vetäsemään kunnon CanCanit*
Mut haudanvakavaksi kaivajaksi ryhdyn heti,kun oikeat iloli...iloluonteiset naiset ovat saapuneet. Haudankaivajahan tekee yhteistyötä pyöveljen kanssa *huoh* - Februari
mohna kirjoitti:
Paatko jalalla koreasti jos pimputan pianoo...=))))
sehän on mun homma. Alas pimputtamaan mua...mulle ;o)
Muutkin äijät toljottaa mua, mut mä voin tanssia sulle sit yksityisesti. *räps* Februari kirjoitti:
sehän on mun homma. Alas pimputtamaan mua...mulle ;o)
Muutkin äijät toljottaa mua, mut mä voin tanssia sulle sit yksityisesti. *räps*eiku pelit soimaan...♪♪♪♪♪♪♪...=))))
Antaa äijien kuolata...menee kaljaa paremmin...=))))
Jää paljon vaihtoehtoja kun Febriskin varas sen
hautausurakoitsijan ja papin pestin.Parturi olis kiva mutta kun nekin oli siihen aikaan miehiä,ilotalon emäntä kävis hyvin näin happamalta ihmiseltä ;)- äijäkäs
Että madamen hommiin. Vastuullinen jopi. Arvostettu, no ainakin miesten keskuudessa.
- Februari
onko pakko olla oman sukupuolen edustaja? :D
Helppoa tuon luulis olevan, yrmy ilme ja murahtelet. Vai tekeekö noi äijät ♥ muutakin? ;P äijäkäs kirjoitti:
Että madamen hommiin. Vastuullinen jopi. Arvostettu, no ainakin miesten keskuudessa.
Kivalta,ja kerrankin homma jossa muut tekis likaisen työn ja ite kääris rahat ;))
Februari kirjoitti:
Helppoa tuon luulis olevan, yrmy ilme ja murahtelet. Vai tekeekö noi äijät ♥ muutakin? ;PMulta onnistuis luonnostaan yrmy ilme ja murahtelu,sen lisäksi osaan maata sohvalla ja juoda kaljaa ;)sit mä vielä pääsisin luvan kanssa
poikien saunailtaan,tosin silloin ei saunaa vielä varmaan ollut,mutta pääsis ainakin poikien kanssa saluunaan,ähäkutti ;)))- Don-Duck
Februari kirjoitti:
Helppoa tuon luulis olevan, yrmy ilme ja murahtelet. Vai tekeekö noi äijät ♥ muutakin? ;P... vaan :) Herran tähden, "Febukka", sinähän riehaannutat palstan pojat ylikierroksille yötä vasten :O :))) Ihan hirmuista tiiseröintiä :P
D. "täysin coolisti sivusta kytäten" Duckki :)
- Sydämenilo
Minä haluan ehdottomasti olla intiaani, joka ratsastaa kylään satulattomalla hevosellaan aina silloin, kun vaellusreitti sattuu lähimaille polttamaan rauhanpiippua kaikkien halukkaiden kanssa. Intiaaninimi on vielä vähän hakusessa, kun en osaa päättää, olisinko uljas naisintiaani vai vaan ihan tavallinen miesintiaani...
- pysyi
paikoillaan ja hoti lapsia, joten vain miehet vaelsi. se ratkaisee sun sukupuoliongelman :-))))
- Februari
Mä olen Hän Jolla On Kilometrejä Takanaan.
Hassua sinänsä, ottaen huomioon Heklan taipumuksen juoksennella. ;P
Ja Febriskin hyppii palstalta toiselle jatkuvasti. :o)
http://www.intiaaninimigeneraattori.com/index.php - Sydämenilo
Februari kirjoitti:
Mä olen Hän Jolla On Kilometrejä Takanaan.
Hassua sinänsä, ottaen huomioon Heklan taipumuksen juoksennella. ;P
Ja Febriskin hyppii palstalta toiselle jatkuvasti. :o)
http://www.intiaaninimigeneraattori.com/index.phpSain kauniin nimen: Lähtee Kun Puut Kukkivat. Eli tarkoittaa sitä, että kohta pitää pakata kamppeet ja lähtee vaeltaan kirsikkapuiden alta kauas maailmalle :-))
- Hilima Von..
Tavallinen kuuma tiistai aamupäivä tuo Saluuna Nothing Buttiin janoisia ohikulkijoita. Baarimikko Haizappararra hyräilee bjuuströmin piisiä hali-hali-pusi-pusi.
Maestro Mohna rämpyttää pianoa, päättää anoa kirjallisena Äijäkkäältä itsesoittavaa soitinta, arvelee että sorminäppäryydelle on mukavempaa käyttöä, on se Salama Febbis Jane niin vetävä mimmi.
SalamaF.Jane hioo Kalle-Keppijalan kanssa keskiviikkoillan Kalles kabaree tanssiesitystä, melkoisen toivottomat on SalamaF.Janen ilmeet. Siinä vaiheessa kun korsettia sovitetaan Kallelle SalamaF.Janen hermot menee ja hän lähtee Tuffes Rocheriin hakemaan rohtoa.
Ilotalon Madam Joum on etsintäkuuluttanut uusia iloluontoisia työntekijöita ja väsää työhaastattelua varten tiperiä kysymyksiä, katselee josko ketään jo näkyisi..
SalamaF.Jane kyselee Rocher Tuffelta uusimmat juorut ja muotivirtaukset. Ostaa jotain helpotusta Kallen aiheuttamaan stressiin sekä ryppyjä estävää balsamia.
Samaan aikaan paikalle saapuu uljaasti, ilman satulaa rasastava Hiawatha Sydämenilo ostamaan yrttiä rauhanpiippuun. Päästyään hevosen selästä kertoo nähneensä savumerkkejä matkalla ja tulkinnut ne varoitukseksi Kostaja-Ankan lähestymisestä.
Kaupungissa on pyörinyt 'kaupunki legenda' vaarallisesta Kostaja-Ankasta jonka rakastettu, Mestari Antaja Anni oli kaltoin viekoteltu Ankan ollessa valamassa sementtilenkkareita. Katkera Aankka on siitä lähtien etsinyt kosto mielessä katalaa roistoa ja mielitiettyään.
Uutinen Kostaja-Ankasta levisi pian kaupungissa: Saluunassa mietittiin mitä tuleman pitää? Varuilta lähetettiin sana tuomari Lion FortySix:lle saapuvaksi kaupunkiin. Pyöveli Mohna teki keväthuollon varusteisiinsa. SalamaF.Jane lapioi pari kuoppaa varuilta valmiiksi.
Hilima ja Äijäkas heräteltiin kellarista, oli menny taas viskilaadun maistelu överiksi.
Mitä tulee tapahtumaan?
Kuka on Annie Mestari Antaja?
Kestääkö Maestro Mohnan sorminivelet pianonsoiton sekä Salama Febbis Janen kovat vaatimukset?
Saadaanko Kallelle korsetti istumaan, tai oppiiko askelkuviot?
Onko Kallen Kabareessa naisten haku?
Mitä tekee Madam Joum kun ilotalon ovelle saapuu lauma nunnia?
Poikkeeko Olustelija karavaanillaan kaupunkiin?
Vaihtaako Haizapparalla hiusväriä?
Mitä OIKEESTI tietää Rohto-Tuffe?
Mitä Hiawatha Sydämenilo polttaa piipussaan?
Kerkeekö tuomari Lion FortySix ajoissa paikalle?
Löytyykö viskiin oikea aromi?
Hilima von sorry-huonot-lauserakenteet- vähä-kiireessä-kirjoitettu- tolho
*nauraa ihan kippurassa* nyt äkkiä jatkoa..tässähä nääntyy jännityksestä että kuinka käy :o))) täähä on jännempi ko se telkkarista tuleva länkkis Deadwood..*syö kynsiään ja jännittyneenä oottaa jatkoa*
- Februari
ei tähän osaa sanoa yhtään mitään...mieletön aloitus. :o))))
SalamaF.Jane istuu tuolilla, jalat pianon päälle nostettuina. Siinä samalla kun tanssin väsyttämät sääret saavat lepoa, niin saapi pianisti niitä hive...ihailla.
*naama balsamin peitossa nautiskelee rohtojaan* - Hilima Von..
tolho kirjoitti:
*nauraa ihan kippurassa* nyt äkkiä jatkoa..tässähä nääntyy jännityksestä että kuinka käy :o))) täähä on jännempi ko se telkkarista tuleva länkkis Deadwood..*syö kynsiään ja jännittyneenä oottaa jatkoa*
puuttuu hahmo, "tosikkona" varmaan keksit jotain:}
Hilima von myös-ryppyotsainen-nutturan-kiristäjä - Jellona46
tolho kirjoitti:
aioin jo laittaa tietsikan kesäsäilöön, mutta enpä taida ihan vielä malttaakaan....
Tuomari Lion FortySix? Ettei vaan olis (siman)juomari? Ankarat on lännen historian ensimmäisellä naispuolisella tuomarilla tuomiot - vaikkei nuttura kiristäkään (korsetti kylläkin). Visaisimmat tapaukset mietitään porukalla saluunan takahuoneessa ja viskiä siinä hommassa kuluu - mutta mitäpä ei tekisi oikeuden toteutumisen puolesta. Tunnuslauseemme: Oikeus ja kohtu---uttomuus. - tolho
Hilima Von.. kirjoitti:
puuttuu hahmo, "tosikkona" varmaan keksit jotain:}
Hilima von myös-ryppyotsainen-nutturan-kiristäjäroolinimet kekkastaan..vaikka en mää ny tarkoottanu että minut tuoho tarinaan tarvis ympätä..mut jos jonku pirullisen roolin mulle keksit niin tässä nimi: viekas Toloores.. *räköttää pirullisesti* että oonki ihku...sssmack mulle..
- äijäkäs
Enpä pärjäisi ilman Sinua. Siirrän tän projektin Siulle ja tehdään Siusta samalla kaupungin pormestari. Minä keskityn alkoholisti-inkkarien kanssa uusimman viskierän kittaukseen. Välillä karautellaan mustangeilla preerialle.
Luki erittäin suurella mielenkiinnolla tätä tekstiä,oli muuten loistavaa.Uusia työntekijöitä
tarvitaan aina on meinaan sen verran kuluttava
ammatti;)mutta että pihalla joukko nunnia,tulossa
ehkä työharjoitteluun?Täytyyhän sitä tietää kaikki asiat ennenkuin luostariin sulkeutuu ;))madam hieroskelee käsiään koska työharjoittelijoille ei tarvitse maksaa palkkaa ;)- Februari
jou.m kirjoitti:
Luki erittäin suurella mielenkiinnolla tätä tekstiä,oli muuten loistavaa.Uusia työntekijöitä
tarvitaan aina on meinaan sen verran kuluttava
ammatti;)mutta että pihalla joukko nunnia,tulossa
ehkä työharjoitteluun?Täytyyhän sitä tietää kaikki asiat ennenkuin luostariin sulkeutuu ;))madam hieroskelee käsiään koska työharjoittelijoille ei tarvitse maksaa palkkaa ;)työharjoittelijoille kaunista liikehdintää.
Tokkopa ne muuta osaavat kuin kädet ristissä seistä.
Näyttää olevan niin hurskasta väkeä, että on jalatkin ristissä.
*päätään pudistellen huokailee...kallessa taitaa sittenkin olla tyyliä* Februari kirjoitti:
työharjoittelijoille kaunista liikehdintää.
Tokkopa ne muuta osaavat kuin kädet ristissä seistä.
Näyttää olevan niin hurskasta väkeä, että on jalatkin ristissä.
*päätään pudistellen huokailee...kallessa taitaa sittenkin olla tyyliä*Pitäisi opetella muuta kuin jalat ristissä seisontaa,työasento kun on hivenen erilainen ;)käsien ristimisestä taas ei pahempaa haittaa ole ;)
Minkälaista liikehdintää ajatteli Salamana Jane opettaa?;))
- Hilima Von..
Aamu sarastaa..Madam Joum ja Hiawatha Sydämenilo lopettelevat rauhanpiipun polttelua kun Hiawatha Sydämenilo on huomaavinaan Tuffe Rocherin nurkilla salaperäisen mustakaapuisen olennon hiiviskelevän..on kuitenkin senverran pöllyssä ettei jaksa kiinnostua..
Aamu valkenee ja Nothing Butt Saluunassa on täysi höyräkkä päällä, Kalle-Keppijalka harjoittelee Salama Febbis Janen opastuksella vimmatusti illan Kabareeta varten.
Hai'zapparalla pitää vapaapäivää, hänellä on hiusväri päässä.
Äijäkäs on hieman huolissaan Kostaja-Ankan takia, kaupungissa kun ei ole Seriffiä ja Seriffi on ensimmäinen joka kohtaa vihollisen ja yleensä tapetaan. Hän päättää pestata Savon MexTeks preerialta kotoisin olevan porkkanan viljelijä savonäejän Seriffiksi ja lähettää tillilihan kasvattaja Artun SavonMexTex preerialle viemään sanaa halvasta tuoppioluesta jotta saataisiin lisää eu-tukijaisrahoja Saluunaan sekä tapettavia Seriffikokelaita tulevia koitoksia varten.
Toisaalla Hiawatha Sydämenilo putoaa pikku pöhnässä hevosen selästä ja jää tupertuneena maahan makaamaan..
SalamaFJane väsyy ja lepuuttelee sulokkaita sääriään Maestro Mohnan silmien ja käsien ulottuvilla sillä seurauksella että pariskunta häviää paikalta..Kalle joutuu keksimään koreografian itse ja merkitseekin sen tarkkaan ylös. Myöhemmin tulevaisuudessä eräs hänen jälkeläinen Jane-KalleP-Fonda löytää askelkuviot ja tekee sillä melkoisen omaisuuden, sitä kutsutaan silloin aerobiciksi.
Samaan aikaan Hiawatha Sydämenilo heräilee ja huomaa menettäneensä muistinsa. Kaivelee taskuaan ja löytää www-piste alkuisen käyntikortin jossa lukee "Lähtee Kun Puut Kukkivat" hän pitää sitä nimenään.
Saluunaan saapuu muukalainen Viekas Tolho Toloores, hän lymyilee ympärilleen ja tuopin saatuaan menee nurkkapöytään seurailemaan tilannetta.
Samaan aikaan Madam Joum kuulee heleää naiskuorolaulantaa ja vilkaisee ulos, puolenkymmentä nunnaahan sielä janoissaan joik'haa. Madam edelleen hieman pyörryksissä rauhanpiipun polttelusta ja lähettää nunnat Saluunaan jotta saisi hieman aikaa miettiä eriskummallista tilannetta "mihin tämä maailma on mennyt, ei tämmöistä ollut silloin vanhoina hyvinä aikoina"..
Äijäkäs tarjoo, herrasmies kun on, nunnille tuopilliset valkoviiniä, siitä lähtien sitä viiniä on kutsuttu nimellä Blue Nun. Janoisia kun olivat, viiniä kului. Kallen Kabaree alkoi ja nunnathan innostuivat aerobickkaamaan Kallen tahdissa, tosin pitkät helmat olivat hieman tiellä. Tuffe Rocher, nokkela kun oli kaiveli jostain sakset ja lyhensi kaavut polvipituuteen. Se oli ensimmäinen askel minihameeseen.
Ilta eteni ja iloluonteinen ilmapiiri Saluunassa jatkui, tupa oli jo lähes täynnä, Kallen Kabaree oli menestys, nunnilla alkoi olla jo käsitys ns. normaalista elämästä ja estot olivat karisseet. Viekas Tolho Toloores huomasi tilaisuutensa tulleen ja veti 'tuotot' liiviinsä sanan varsinaisessa merkityksessä, Madam Joumhan poti päänsärkyä kotosallaan.
Illan hämärtyessä saluunaan saapuu lännen pelätyin Tuomari Lion FortySix, kaikki jähmettyy hetkeksi kunnes meno taas jatkuu entisellään. Lion FortySix pyytää viskin ja menee takahuoneeseen pelaamaan korttia pelureiden kanssa, pari erää 'Kuka pelkää Lännen miestä' ja 'Mustaa Maijaa' ennen kun siitä tuli viranomaisten kulkuneuvo.
Ja niin ilta hämärtyy yöksi kaupungissa nimeltä Forty Happy Chicks Valley..
Vietetäänkö huomenna Salama Febbis Janen ja Maestro Mohnan kihlajaisia?
Kuka on salaperäinen mustaan kaapuun pukeutunut hiippailija Tuffes Rocherin kulmilla?
Onko Rohto-Tuffella salarakas?
Kenet Viekas Tolho Toloores kääntää seuraavaks?
Aloittaako Madam Joum nicoretin käytön?
Ottaako Hiawatha Sydämenilo jatkossa satulan käyttöön?
Harrastiko Kalle kimppakivaa?
Jääkö nunnat kaupunkiin?
Kuka kyni ja kenet korttipöydässä?
Minne hävisi Äijäkäs ja tammitynnyri viskiä?
Hilima von en-keksi-tähän-mitään- Februari
Mun täytyis melkein vaihtaa nimeni Salamana Tenaksi, kun naurattaa niin hemmetisti. :o)
Että sulla välähtää....:D
SalamaF Jane saapuu paikalle hehkeänä. Ohimennen kysäisee onko itsesoittava piano jo saapunut paikalle, sillä maestro joutuu lepäilemään pitkään...ja tuskin ehtii paljon pimputtelemaan muuta kuin Janea. Varsinkin kun kohta pyöveli-hommat painaa päälle, jos huhuihin on uskomista.
*lähtee tapaamaan RocherTuffea hakeakseen jotain piristävää pianistille* - äijäkäs
Sie Kulta oot kyllä kynäniekka. Mie oon mahettoman ylypee Siusta. Mitä tulee äijäkkääseen ja viskitynnyriin, niin eikö se tenukeppi ole taas niitten intiaanikavereittensa preerialla kokkoa polttamassa ja rauhanpiippua. Ryypätään ja leikitään soturia. Miten käy saluunan pidon? Oo jyrkkänä sille ketaleelle!
Madamhan palkkaa nunnat töihin,koska työharjoittelu on jo tehty,samalla muiden palveluiden lisäksi saa tunnon tuskiinsa vielä sielunhoitoa,täyden palvelun laitoshan on madamen
motto.Jos jotain ikäviä tauteja pukkaa on Rohto Tuffella palvelupiste talossa.Piipunpolttelua ei Hiawathan kanssa lopetella vaan seuraava sessio on Salama Febbis Janen ja Maestro Mohnan kihlajaisissa,jonne ratsian tekee paikalliset seriffi kokelaat nunnien iloksi.Äijäkäs tietenkin tarjoaa kaikille juotavaa,ja seuraavana aamuna harmittelee anteliaisuuttaan koska kaikki tunnetusti ovat loppasuita ;)Samassa
tilaisuudessa myös paljastetaan Hai`zapparallaan hiusväri joka tulee olemaan yllätys kaikille ;)Joten yleisön pyynnöstä kolmas osa kiitos ;)- tuffe
Heh, hauska :))))
Älä vaan paljasta sitä salarakasta, saavat pian kaikki viisi selville toisistaan X)
- Hilima Von..
SalamaFJane ja Maestro Mohna viettivät todellisen 'villinlännen yön' ja Maestro Mohna on aamulla täysin voipunut. SalamaFJane menee Tuffes Rocheriin hakemaan jotain virkistävää Mohnalle ja samalla kyselemään uusimmat juorut. Huomaakin ovella lööpin "Karpaaseilta kielletään alppimajan käyttö" kauheeta! hän huudahtaa.
Samaan aikaan Madam Joum on palkannut läjän nunnia ilotaloonsa. Hän tuumaa että edellisen illan näyttöjen perusteella ei koeaikaa tarvita ja solmii työsopimukset työehtosopimuksen mukaan. Arvelee että mahdollisten tautitapausten varalta olisi hyvä jos Tuffes Rocherin pieni palvelupiste perustettaisiin ilotaloon. Lähtee Rocheriin.
Hiawatha Sydämenilo on saannut muistinsa takaisin ja huomaa että röökit on loppu, lähtee myös Rocheriin ja tapaa SalamaFJanen ja Madam Joum kummastelemassa lööppiä. Yhdessä astuvat sisälle ja tavoittavat KalleP:n ja Rohto-Tuffen 'rysänpäältä'..
Samaan aikaan Saluunaan saapuu Paukku Pete ja Kalju Kaarle jotka toimivat sivutoimisesti postin palveluksessa, tuoden itsesoittavan pianon. Sitä on ootettukin, tuumaa Mohna ja verryttelee sormiaan mairea hymy kasvoillaan, muuten liikkuminen on hieman jäykkää..
Hai'zapparan hiusväri on punainen ja pulisongit blondatut, hän viheltelee bumptsi-bummia.
Toisaalla, Hilima on lähtenyt preerialle etsimään Äijäkästä koiratutkan avulla. Äijän ketku oli viskihuuruissaan lukenut Allakkaa väärin ja luuli että on perinteisen Juhanin kinkereiden aika jota hän viettää inkkariystäviensä kanssa, kokkoa poltellen, drinksuja nauttien ja leikkien nallipyssyillä 'rosvoa ja poliisia'.
Rocherissa käy melkoinen kuhina, ilmenee: Kalle on ollut Madam Joumn rakstaja viimeiset kymmenen vuotta. Selviää myös miksi Hiwatha Sydämenilo vierailee kaupungissa aina ajoittain, hän on Kallen salarakas. Rohto-Tuffe tiesi kaiken tämän ja koska hän tarvitsi varsinaisen panomiehen, testatakseen uutta rohtoa nimeltä vikakakara joka on esiaste viagrasta.
Melkoinen shokki itsekullekkin joten kaikki ovat vailla tuhtia paukkua, ja eiku Saluunaan.
Samoja aikoja saapuu myös Äijäkäs ja Hilima.
Tuomari FortySix pelaa Lasso Lassen ja Kalju Kaarlen kanssa korttia, kumpikin ovat silminnähden ihastuneet FortySixiin.
SalamaFJane hieroo Maestro Mohnaa vetreämmäksi, jotta toimintakyky palautuisi iltaan mennessä.
Äijäkäs huomaa Allakkaa uudelleen selatessaan että onkin toinen perinteinen ryyppypäivä, nimittäin Waldemarin päivä ja päättää että talo tarjoaa.
Saluunassa on melkoinen meno jo iltapäivällä, Lasso Lasselle ja Kalju Kaarlelle tulee riita FortySixin huomiosta johon FortySix sopertaa viski hiprakassa: "Hoitakaa se kuten äijät! Voittaja saa minun ikuisen rakkauden" Niin nähtiin Waldemarin päivän kaksintaistelu Saluunan ulkopuolella, Kalju Kaarle voitti ja Haudankaivaja SalamaFJanen toinen kuoppa sai täytettä Lasso Lassesta.
Waldemarin juhlinta jatkui hulvattomana aamuun saakka.
The end
Hai'zapparalla otti seuraavaksi kiharat.
Rocher Tuffe jatkoi rohtojen keittelyä ja otti nuoren inkkarin rakastajakseen/testikäyttöön.
Maestro Mohna ja SalamaFJane menivät naimisiin ja saivat 12 lasta.
Hiawatha Sydämenilo perusti ratsastuskoulun, eikä koskaan suostunut käyttämään satulaa. Alkoi polttaa Camelia.
KalleP..anomies ja Madam Joum menivät naimisiin ja erosivat niin monta kertaa ettei kukaan pysynyt laskuissa. Nunnat osottautuivat tunnollisiksi työntekijöiksi.
Viekas Tolho Toolers, ei kerennyt koskaan testaamaan KalleP:tä. Hän teki parannuksen ja hänestä tuli harras matkasaarnaaja.
Tuomari FortySix ja Kalju Kaarle tekivät avioehdon ja FortySix suoritti kirjekurssina parturilinjan.
Hilima ja Äijäkäs pyörittivät Saluunaansa ja valmistivat loistavaa viskiä. Äijäkäs ei päässyt koskaan eroon koiratutkasta.
Koskaan ei selvinnyt kuka oli Annie Mestari Antaja, eikä Kostaja-Ankka vieraillut tiettävästi kaupungissa jonka nimi oli Forty Happy Chick Valley..
Hilima von kiittää-ja-kumartaa- tuffe
"Vikakakara"... nauran ihan kippurassa :)))))
- Februari
Nauttiko maestro vika-kakaraa, jossa oli vikaa 11 kertaa, vika oli priimaa...:o)
Kiitos Hilima hyvistä nauruista. ;D - Hilima Von..
Februari kirjoitti:
Nauttiko maestro vika-kakaraa, jossa oli vikaa 11 kertaa, vika oli priimaa...:o)
Kiitos Hilima hyvistä nauruista. ;Dkara:ssa ei ollutkaan vikaa..
Kiitos itsellesi eihän stoori olisi ollut mitään ilman Salama Febbis Janea :}
Hilima von vi-ka(ka)ka-ra - Hilima Von..
tuffe kirjoitti:
"Vikakakara"... nauran ihan kippurassa :)))))
vika-kakara..SalamaFJane muutti mielensä 11 kertaa..
Hauskaa oli itsellänikin :}
Hilima von vi-ka-ka-ka-ra - äijäkäs
Siis ihan tuli Rosvo-Roopen kohtalo mieleen. Äijäkäs, entinen hulivili, joutui kantamaan tutkapantaa lopun ikäänsä. Sniff vapaudelle. No, menköön, mitäpä ei Rakkauden eteen uhraisi.
Ei voinut kuin nauraa kippurassa,vikakakaran kohdalla meinasin tippua tuolilta ja pitihän se arvata että KalleP oli nunnien perään,no oli se varmaan aika taivaallista ;)Kiitos hyvistä nauruista ;)
- Jellona46
...makeista nauruista. Olet sä aikamoinen sepittäjä! Ja happy endkin saatiin - ja mä sain Kalju Kaarlen, mmm:) Parturilinja kirjekurssina, hehheh :)
Iloista vapun odotusta !
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799