Myyntityö!!

..Aivan kuin kaikki muutkin..

..Ei näköjään opi ihminen, ennen kuin tarpeeksi monta kertaa sama asia uusiutuu!

Eli..
Sivitoni Oy (Kouvolan Toimisto)
SVA Ry (Kouvolan Toimisto)
Smart Sales Oy (Järvenpään Toimisto)

..Haluan tässä vaan kertoa kaikille niille, jotka ovat tekemässä suurta virhettä..
Eli teille jotka suunnittelette menevän töihin johonkin "Lehtimyynti Firmaan"

Ensimmäisinä päivinä teille opetetaan valehtelemisen ABC!

Sen jälkeen teille luvataan hirveitä summia rahaa TOTTAKAI äärettömän helpolla

Kolmanneksi joudutte yhtä suureen häpeään, ansaan ja huijaukseen, kuin ne asiakkaat joita yritätte puhelimessa "Kusettaa"
Esim: Vain tänään.. Vain teille.. YmYm..

Neljänneksi kaikkein pahin..
Teille ei makseta palkkaa oikein..

Annan esimerkin:

SS Oy Tammi-Helmikuu 2006.
Olin tuona aikana 38 päivää töissä
6h/Pvä
Kahden kuukauden palkka vähän alle 800E..

Lopetin! (Onneksi)

En saanut lomarahoja.. Ja palkastani pidätettiin vielä 400E.. Syystä, jota ei koskaan kerrottu!

Nyt haen palkkaani palkkaturvan kautta!

Että näin.. Tätä on puhelinmyynti!

Paljon sanoja, puheita ja LUPAUKSIA!!
Tekoja ei laisinkaan!!

9

3924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla

provikkapalkka? Silloinhan maksetaan vaan myynnistä.

• Vastaus.

Proviisio Pohjapalkka!

• työntekijät ja kuluttajat

Joo

Taidat olla oikeassa.

Joo netistä löytyi tietoa ja keskustelupalstoilla oli tietoa että Sivitoni ei maksa oikein palkkaa. Myöskin kuluttajavirasto on sen tutkinut toimintaa.

Ikävää työntekijöiden kannalta ;(

Netissä kuluttaja-asiamies huomauttaa että

TILAAMATTA TULLUTTA LEHTEÄ EI TARVITSE MAKSAA

Miten on laita sitten yhdistyksen. Ne ovat saaneet niin paljon huonoa mainetta uutisissa. Millaista toiminta on tollaisessa yhdistyksessä kuin Suomen Vanhusten Auttamisyhdistys eli SVA ry.

Olkaa tarkkana kuluttajat mihin rahanne laitatte.

• ex-myyjä

toimin puolitoista vuotta myyntineuvottelijan nimikkeellä l3ehtien myyjänä, onahn se huijausta ja monesti jäi osa palkasta saamtaa koska laissa on pykälä että jos tilaat lehden puhelimitse voit peruuttaa sen vielä tietyn ajan kuluessa ja spiikki on suoraan sanottuna kusetusta,tulosta tuli 5000-12000mk/kk että kyllä sillä eli mutta pohjaa ei ole minkäänlaista.nyt on tosin tulossa lakimuutos josnka mukaan on oltava joku pohja,mutta jos se on 100 e kuussa se ei tietysti lämmitä kun lasjut pitäias saada hoidettua.mutta jos olet supliikkimies tai nainen niin on mahdollista saada todella hyvätkin rahat kun peruskuukaispalkalla palkka on aina sama vaikka kuinka ahertaisit ja työpaikkana yleensä tällaiset firmat on rentoja ilmapiiriltään ja joustavia työ-ajoiltaan.mutta ihan kuka tahansa oikeastaan voi perustaa tällaisen toimiston joten kannattaa pyytää kirjallinen työsoppari,missä on kerrottu kaikki mustaa valkoisella ja jotkut yrittävät luistaa lomakorvauksilla jne mutta ei kaikki firmat ole kuitenkaan kusettajia ja tosiaasia on että ihmiset lukevat aikakausilehtiä,joko tilaavat puhelimella tai itse jtn muuta kautta.

• Kysyjä.

millainen oli palkanmaksun perusta, jonka mukaan palkkasi sait? Provisiotaulukko yms.? Ettei vain ole käynyt niin, jotta et ole saavuttanut minimimyyntiä ja/tai myyntisi on ollut muuten riittämätön?

Paljonko ansaitsi toimiston parhaat myyjät? Olen melko varma, että paljon paljon enemmän!? Jos näin oli kuten oletan, niin taitaapi vika huonoon tilipussiin löytyä, kun katsot peiliin?

Eiköhän ko. firmat joutuisi lopettamaan toimintansa kannattamattomana, jos kaikka myyjät tienaisivat yhtä huonosti, koska silloin heillä ei olisi muutaman toimintakuukauden jälkeen ainuttakaan työntekijää.

Yritysten kulut, kuten vuokrat, sähköt, puhelinlaskut yms. maksetaan lehtimyynnistä kustantajilta tulleilla palkkioilla ja ellei myyntiä ole, ei ole tuloja -> yritys kaput!

"Ensimmäisinä päivinä teille opetetaan valehtelemisen ABC!" -> kerrohan tarkemmin millä tavalla opetettiin valehtelemaan?

"Sen jälkeen teille luvataan hirveitä summia rahaa TOTTAKAI äärettömän helpolla" -> Rahaa tulee jos tulee myyntiä, se on tosin vale, ettei raha helpolla tule, lehtitilaukset täytyy saada myytyä.

"Kolmanneksi joudutte yhtä suureen häpeään, ansaan ja huijaukseen, kuin ne asiakkaat joita yritätte puhelimessa "Kusettaa"
      Esim: Vain tänään.. Vain teille.. YmYm.." -> Jos ko. kampanja kestää määritellyn ajan eikä samalle asiakkaalle ole tarkoitus soittaa uudelleen, niin silloin on kyseessä Vain tänään... Vain teille on kyllä vedätystä, koska samaa tarjousta tarjotaan muillekkin.

"En saanut lomarahoja.." -> Työntekijällä ei ole ilman eri sopimusta oikeutta lomarahaan.

"Ja palkastani pidätettiin vielä 400E.. Syystä, jota ei koskaan kerrottu!" -> Kysyitkö asiasta? Eikä silti kerrottu?

"Nyt haen palkkaani palkkaturvan kautta!" -> jos palkanmaksun peruste on provisio, etkä ole riittävästi myynyt, et saa palkkaturvasta latin latia. Monissa yrityksissä pohjapalkan saadakseen on myytävä tietty vähimmäismäärä sen saadakseen, ellet ole tätä saavuttanut, et saa palkkaturvasta edelleenkään latin latia.

"Paljon sanoja, puheita ja LUPAUKSIA!!
      Tekoja ei laisinkaan!!" -> Mitäs ne sanat ja puheet on? -> tekoja, joita työnantaja alalla voi tehdä, mitä muuta työnantajan pitäisi mielestäsi tehdä?

• Idiootti

.. Pidätkö muita niin tyhminä, kuin itse olet!!
        En mä nyt sanoisi, että en tavoita minimirajaa, jos saan palkkaa Joulkuun myynnissä 2552e ja Tammikuun 3650e.. Sitten tulee Helmi ja maaliskuu.. myynti pysyy samassa mutta palkkaa tulee vain 800e.. Niin missä mättää vitun urpo..

• chity23
        Idiootti kirjoitti:

.. Pidätkö muita niin tyhminä, kuin itse olet!!
        En mä nyt sanoisi, että en tavoita minimirajaa, jos saan palkkaa Joulkuun myynnissä 2552e ja Tammikuun 3650e.. Sitten tulee Helmi ja maaliskuu.. myynti pysyy samassa mutta palkkaa tulee vain 800e.. Niin missä mättää vitun urpo..

..ei käynyt ilmi tuota:

"En mä nyt sanoisi, että en tavoita minimirajaa, jos saan palkkaa Joulkuun myynnissä 2552e ja Tammikuun 3650e.. Sitten tulee Helmi ja maaliskuu.. myynti pysyy samassa mutta palkkaa tulee vain 800e.. Niin missä mättää vitun urpo.."

Joten tarkistahan omatkin viestisi ennen kun alat nimittelemään muita.

• von kulli

Kirjoitit: "Eiköhän ko. firmat joutuisi lopettamaan toimintansa kannattamattomana, jos kaikka myyjät tienaisivat yhtä huonosti, koska silloin heillä ei olisi muutaman toimintakuukauden jälkeen ainuttakaan työntekijää."

Itse olin lehtimyyjänä opiskeluaikana ja joka päivä tuli uusia naamoja töihin ja joka päivä joku lähti. Nämä uudet innokkaat saivat aina joitakin kauppoja, kunnes parin päivän päästä pistivät pillit pussiin. Palkkaa he eivät saaneet, joten firmallahan oli ilmaista työvoimaa vaikka hurumykke, ja aina löytyi uusia innokkaita kokeilijoita....

• petetty
        chity23 kirjoitti:

..ei käynyt ilmi tuota:

"En mä nyt sanoisi, että en tavoita minimirajaa, jos saan palkkaa Joulkuun myynnissä 2552e ja Tammikuun 3650e.. Sitten tulee Helmi ja maaliskuu.. myynti pysyy samassa mutta palkkaa tulee vain 800e.. Niin missä mättää vitun urpo.."

Joten tarkistahan omatkin viestisi ennen kun alat nimittelemään muita.

olin tällaisessa vanhustenauttamis(eli siis myyjien ja asikkaidenkusetusyrityksessä töissä ja sehän oli palkkaturvakeikka, minä sain rahani mutta useimmat eivät!!!!!!!!!!!!!VAROKAA

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3193
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2905
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2152
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1605
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1379
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1369
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1344
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1321
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1317
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1275
    Aihe