pesukone rikki

...

Mikähän vika pesukoneessani on. Laitan koneen käyntiin normaalisti, valo palaa mutta mitään ei tapahdu. Eilen se vielä toimi... Kone on noin 5 vuotta vanha, ja mielestäni pitäisi toimia vielä. Mitähän korjaus maksaa, suurinpiirtein??

12

9548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus pesukonetta korjaillut

Ilmeisesti veden magneettiventtiili on sökö. Jos kone ei ota vettä se tuskin alkaa pesemää.

• Kämmärit

Pesukoneen ohjelma etenee normaalisti, mutta jää aina samoissa kohdissa jumiin, jolloin itse nupista kääntämällä jatkaa ohjelmaa. Tämä on tehtävä 2 kertaa ohjelman aikana.

Ongelma tuli silloin kun asensimme konetta tiukkaan paikkaan ja ohjelmansäätönuppi joutui puristuksiin. Onkohan tällainen korjaus mahdollista tai kallista? Osaiskohan itse?

Kämmärit kirjoitti:

Pesukoneen ohjelma etenee normaalisti, mutta jää aina samoissa kohdissa jumiin, jolloin itse nupista kääntämällä jatkaa ohjelmaa. Tämä on tehtävä 2 kertaa ohjelman aikana.

Ongelma tuli silloin kun asensimme konetta tiukkaan paikkaan ja ohjelmansäätönuppi joutui puristuksiin. Onkohan tällainen korjaus mahdollista tai kallista? Osaiskohan itse?

Koska olen vain joskus pesukonetta korjaillut, niin tuosta ohjelmakoneistosta en tiedä mitään. Lieneekö edes työkalulla aukaistavissa. Jos se on sähkömekaaninen laite niin siinä on ilmeisesti moottori joka hammasrattaitten välityksellä pyörittää mikrokytkimiin vaikuttavia nokkapyöriä. Itse en kyllä alkais sellaista ronkkimaan kun ei ole yhtään kellosepän vikaa. Olen vain joskus pesukonetta korjaillut.

• Taitaa olla vaihdon paikka
        joskus pesukonetta korjaillut kirjoitti:

Koska olen vain joskus pesukonetta korjaillut, niin tuosta ohjelmakoneistosta en tiedä mitään. Lieneekö edes työkalulla aukaistavissa. Jos se on sähkömekaaninen laite niin siinä on ilmeisesti moottori joka hammasrattaitten välityksellä pyörittää mikrokytkimiin vaikuttavia nokkapyöriä. Itse en kyllä alkais sellaista ronkkimaan kun ei ole yhtään kellosepän vikaa. Olen vain joskus pesukonetta korjaillut.

Kiitos kommenteistasi.

Voipa olla että otamme sitten korjaajan. Tai vaihdetaan suorilta. Ei oo enää ihan uusinta mallia.

• Greasemonkey

Aika mielenkiintoisia nuo teitin vastaukset...osannet varmaan kertoa mikä osa siellä on vielä välissä ennenkuin virta menee magneettiventtiilille.....luukun sähkösalvat ja itse virtakytkimet ovat kulutuskamaa..

• Jyde

Ei kai vaan UPO?

• kansi kii

laita kansi kunnolla kiinni

• kun kytkee ohjelman ja painaa star niin kone vain nytkähtää ja siihen pysähtyy.

• techboy1233210

Onko kokeiltu eri ohjelmia?
      Pumppausohjelmaa?
      Linkousohjelmaa?
      Huuhteluohjelmaa?

Toimiiko mikään ohjelma?

• jorteveikko1

Miksi Samsunnin pyykinpesu kone ei linkoa... onko jokin ohjelma mennyt, kannataako korjauttaa.... Kone 5 v vanha

• Iiiiippo

Luultavasti elktroniikkavika. Piirikortti? Uusi maksaa koneen verran eli semmoset 200 ekeä plus työt ja matkat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162