Kuinka oppia korttitemppuja

Markku

Olen tehnyt temppuja erikoispakoilla ja pikku hiljaa on alkanut kiinnostaa muutenkin kortti temput. Mikäköhän oppisi parhaiten, lukemalla vai katsomalla videoita? Onkohan hyviä alkeidenopetuskirjoja suomeksi??? Olisi kiva oppia ihan perusjuttuja jotain forceerauksia. Ei mitään classisia.

39

28116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakrich

      jep, eli.. kirjoja suomeks on todella vähän.. jotain lasten temppu kirjoja suurin osa, sitten iiro seppäsen joku vähän edistyneempi, mutta ei sekkää mikään edistyny kirja ole :D, eli kaikki kirjat on englanniksi, ja tilaile aloittelijan kirjoja vaikka purholta, sittern forceista, on olemassa monta eri kirjaa pelkistä forceista, ja vielä classisesta, sehän se on paras, niin miksi et käytä sitä?

      • Markku

        on paras, mutta en jaksa alkaa opettelemaan sitä koska teen temppuja sen verran harvemmin. Lähinnä omaksi ja sukulaisten ja tuttujen iloksi. Mites videot? Niistähän oppii vielä paremmin kun voit kelata saman kohdan aina uudelleen. Näet miten sormet on hyvä laittaa, ei tarvitse omia otteita alkaa kehittelemään.


      • sakrich
        Markku kirjoitti:

        on paras, mutta en jaksa alkaa opettelemaan sitä koska teen temppuja sen verran harvemmin. Lähinnä omaksi ja sukulaisten ja tuttujen iloksi. Mites videot? Niistähän oppii vielä paremmin kun voit kelata saman kohdan aina uudelleen. Näet miten sormet on hyvä laittaa, ei tarvitse omia otteita alkaa kehittelemään.

        kirjoissa on kyllä kuvat.. ja tarkat kuvat onkin.. mietinhän miten nämä david blainet copperfieldit criss angelit on lapsuuvessaan reenannu? ei ainakaan videoilla.. kirjoista ne on kaikki tiedot repiny.


      • Markku
        sakrich kirjoitti:

        kirjoissa on kyllä kuvat.. ja tarkat kuvat onkin.. mietinhän miten nämä david blainet copperfieldit criss angelit on lapsuuvessaan reenannu? ei ainakaan videoilla.. kirjoista ne on kaikki tiedot repiny.

        Mitäs sitä nykyaikana enää kirjoja lukemaan kun videot on keksitty. Tunnet varmaan tuon davidin kortti tempun missä ässät häviävät ja ilmestyvät yhteen läjään. Mitenköhän kauan tuollaisen tempun harjoittelu kestää äkkiseltään jos lähdet harjoittelemaan?


      • sakrich
        Markku kirjoitti:

        Mitäs sitä nykyaikana enää kirjoja lukemaan kun videot on keksitty. Tunnet varmaan tuon davidin kortti tempun missä ässät häviävät ja ilmestyvät yhteen läjään. Mitenköhän kauan tuollaisen tempun harjoittelu kestää äkkiseltään jos lähdet harjoittelemaan?

        riippuu ihan siitä, että mitenkä pitkään olet jo harjoitellut.. jos ihan tyhjältä pöyvältä lähetään, niin ei lähetä.. koska ensiks kaikki perus jutut.. ei suoraan huipulle..


      • Markku
        sakrich kirjoitti:

        riippuu ihan siitä, että mitenkä pitkään olet jo harjoitellut.. jos ihan tyhjältä pöyvältä lähetään, niin ei lähetä.. koska ensiks kaikki perus jutut.. ei suoraan huipulle..

        paljo yhtää. Enkä aio koskaa alkaa tuota copper ässää harjottelemaan. On paljon viisaampiakin temppuja. Pitää tuossa ens talvena alkaa harjottelemaan. Kesällä ei paljoo kerkiä. On sitten talvella jotain tekemistä. Mites paljo sie oot noita temppuja tehny?


      • sakrich
        Markku kirjoitti:

        paljo yhtää. Enkä aio koskaa alkaa tuota copper ässää harjottelemaan. On paljon viisaampiakin temppuja. Pitää tuossa ens talvena alkaa harjottelemaan. Kesällä ei paljoo kerkiä. On sitten talvella jotain tekemistä. Mites paljo sie oot noita temppuja tehny?

        ohan noita tullu tehtyä aika pitkään.. ikää on 16vuotta mutta oon käyny jo muutamilla maksetuilla keikoilla v.i.p tilaisuuksissa jne jne.. ja tietysti vapaa ajalla tejen "street mäzikkiä" kesäsin tietysti, ja muutenkin kaikille.. aina yhtä hauskaa tehä portsareille :D


      • Markku
        sakrich kirjoitti:

        ohan noita tullu tehtyä aika pitkään.. ikää on 16vuotta mutta oon käyny jo muutamilla maksetuilla keikoilla v.i.p tilaisuuksissa jne jne.. ja tietysti vapaa ajalla tejen "street mäzikkiä" kesäsin tietysti, ja muutenkin kaikille.. aina yhtä hauskaa tehä portsareille :D

        Siustahan kuullaan sitten joskus vielä! Sinä kun noita esiintymisiä teet niin kiinnostas pikkase mikä on suosikki temppusi, siis sellainen joka myydään valmiina magic shopissa. Ei suosikki kortti temppu vaan joku muu hauska jolla saa katsojat mukavasti pihalle.


      • sakrich
        Markku kirjoitti:

        Siustahan kuullaan sitten joskus vielä! Sinä kun noita esiintymisiä teet niin kiinnostas pikkase mikä on suosikki temppusi, siis sellainen joka myydään valmiina magic shopissa. Ei suosikki kortti temppu vaan joku muu hauska jolla saa katsojat mukavasti pihalle.

        noo.. ohan niitä temppuja.. levitaatiot käden pyöritykset.. ehkä nämä tämmöset perus jotkut tupakan hävittämis temput on aina kivoja tehä :D Tosin kortti temppuja teen enimmäkseen.. joten jay sankeyn luomat kortti temput on kyllä lemppareita..


      • Markku
        sakrich kirjoitti:

        noo.. ohan niitä temppuja.. levitaatiot käden pyöritykset.. ehkä nämä tämmöset perus jotkut tupakan hävittämis temput on aina kivoja tehä :D Tosin kortti temppuja teen enimmäkseen.. joten jay sankeyn luomat kortti temput on kyllä lemppareita..

        on aika helppoja arvata. Käännät vain käden siihen suuntaan johon se ei "ensimmäisenä käänny"
        Naureskelin eilen sankey yhdelle kortti tempulle jossa katsojan valitsema kortti ilmestyi kananmunan sisään. Palmeeraus ei mennyt ihan putkeen. Kortti näkyi kädessä jo hyvän aikaa ennen munan rikkomista. Pikku juttuja...

        Sankeyn sivuilla razor's edge näytti aika hyvältä. Pitää vissiin laittaa tilaukseen.


      • sakrich
        Markku kirjoitti:

        on aika helppoja arvata. Käännät vain käden siihen suuntaan johon se ei "ensimmäisenä käänny"
        Naureskelin eilen sankey yhdelle kortti tempulle jossa katsojan valitsema kortti ilmestyi kananmunan sisään. Palmeeraus ei mennyt ihan putkeen. Kortti näkyi kädessä jo hyvän aikaa ennen munan rikkomista. Pikku juttuja...

        Sankeyn sivuilla razor's edge näytti aika hyvältä. Pitää vissiin laittaa tilaukseen.

        jep.. paitsi että käsitemppuja on monia.. ei niitä selitetä kaikkia noin :).
        Jep.. no. kenelle ei sattuisi välillä virheitä tempuissa? kyllä minä annan jay sankeylle ihan 120% rispektit.. äijä kehitelly niin paljon hyviä efektejä, jotka jo jäänyt ja tulee jäämään historian kirjoihin parhaimpina temppuina.. Tämä razor edge on sankeyltä vähän "omituinen" julkaisu.. eri tyylistä mitä entinen materiaali.. mutta hyvää sekin :)


      • Phenomenon
        Markku kirjoitti:

        Mitäs sitä nykyaikana enää kirjoja lukemaan kun videot on keksitty. Tunnet varmaan tuon davidin kortti tempun missä ässät häviävät ja ilmestyvät yhteen läjään. Mitenköhän kauan tuollaisen tempun harjoittelu kestää äkkiseltään jos lähdet harjoittelemaan?

        Olen itse tehnyt korttitemppuja 5 vuotiaasta asti. Parhaimmat temput olen oppinut katsomalla videoita kun joku tekee tempun niin sen kun katsoo tarpeeksi monta kertaa niin kyllä sen tajuaa. Se on vaan es typerä sana" silmänkääntö temppu". Siksi taikuri ei tee koskaan samaa temppua kahdesti samalle ihmiselle.. Videot on siinä mielessä hieno asia että voit katsoa tempun uudelleen ja uudelleen että tajuat missä hän huijaa.. Ja laajemman kategorian temppuja saat kun vaihtaa temppuja jonkun kanssa joka niita osaa jonkinverran tehdä. Sitten vaan improvisoi ja kayttää sitä opittua helppoa temppua jotenkin hyväkseen.. Jos itse teen suuremmalle laumalle yht aikaa tempun niin älä koskaan tee temppua joka voi päättyä vain yhdellä tavalla.. Jos huomaat että joku tajuaa mitä teet niin vaihtaa temppua lennossa niin ettei kukaan sitä tajua..
        Itse en ennen edes näytä vaikeampaa etmppua ennen kuin olen aivan varma että se onnistuu.. jotkin temput vaativat helposti 500 toistoa että saat tempun tehtyä huomaamatta.. toistoja ja toistoja... Jos opit yhden jonkin helpon tempun niin kehittele itse siitä jotain variaatioita.. Jos joku haluaa niin voin tänne jotain myös kirjoittaakin.. siis temppuja.. Niin ja se vielä että kun jonkun opit niin kirjoita se ylös.. Olin viisi vuotta tekemättä temppuja niin ne vaan unohtui ja ei enää muista..


      • Phenomenon kirjoitti:

        Olen itse tehnyt korttitemppuja 5 vuotiaasta asti. Parhaimmat temput olen oppinut katsomalla videoita kun joku tekee tempun niin sen kun katsoo tarpeeksi monta kertaa niin kyllä sen tajuaa. Se on vaan es typerä sana" silmänkääntö temppu". Siksi taikuri ei tee koskaan samaa temppua kahdesti samalle ihmiselle.. Videot on siinä mielessä hieno asia että voit katsoa tempun uudelleen ja uudelleen että tajuat missä hän huijaa.. Ja laajemman kategorian temppuja saat kun vaihtaa temppuja jonkun kanssa joka niita osaa jonkinverran tehdä. Sitten vaan improvisoi ja kayttää sitä opittua helppoa temppua jotenkin hyväkseen.. Jos itse teen suuremmalle laumalle yht aikaa tempun niin älä koskaan tee temppua joka voi päättyä vain yhdellä tavalla.. Jos huomaat että joku tajuaa mitä teet niin vaihtaa temppua lennossa niin ettei kukaan sitä tajua..
        Itse en ennen edes näytä vaikeampaa etmppua ennen kuin olen aivan varma että se onnistuu.. jotkin temput vaativat helposti 500 toistoa että saat tempun tehtyä huomaamatta.. toistoja ja toistoja... Jos opit yhden jonkin helpon tempun niin kehittele itse siitä jotain variaatioita.. Jos joku haluaa niin voin tänne jotain myös kirjoittaakin.. siis temppuja.. Niin ja se vielä että kun jonkun opit niin kirjoita se ylös.. Olin viisi vuotta tekemättä temppuja niin ne vaan unohtui ja ei enää muista..

        oppisi vähän helpompia temppuja. Sellaisia missä ei ole palmeerausta. Harjoittelen tällä hetkellä ambitious card rutiinia. Toinen temppu minkä opettelen on born to perform levyllä oleva temppu jossa katsojan valitsema kortti häviää taikurin kädestä ja ilmestyy katsojan kädessä olevaan pakkaan puoleen väliin väärin päin. Harjoittelen tällä hetkellä pakan sekoitusta, double liftiä, springiä, forcerausta, kortin kontrollointeja, vale leikkaiuksia.

        Meinasin lopettaa ambitous card rutiinin tuolla escalatorilla. "näytän" katsojalle miten se kortti nousee pakan päällimmäiseksi. Sitä nousua ei tietenkään näe kun kortti on pakassa kokonaan mutta kun jätän kortin vähän pakan ulkopuolelle niin katsoja näkee miten kortti nousee pakan päälle...
        http://www.ellusionist.com/order/Escalator-Gaeten-Bloom.htm


      • summerin taikaa
        BelieveItOrNot kirjoitti:

        oppisi vähän helpompia temppuja. Sellaisia missä ei ole palmeerausta. Harjoittelen tällä hetkellä ambitious card rutiinia. Toinen temppu minkä opettelen on born to perform levyllä oleva temppu jossa katsojan valitsema kortti häviää taikurin kädestä ja ilmestyy katsojan kädessä olevaan pakkaan puoleen väliin väärin päin. Harjoittelen tällä hetkellä pakan sekoitusta, double liftiä, springiä, forcerausta, kortin kontrollointeja, vale leikkaiuksia.

        Meinasin lopettaa ambitous card rutiinin tuolla escalatorilla. "näytän" katsojalle miten se kortti nousee pakan päällimmäiseksi. Sitä nousua ei tietenkään näe kun kortti on pakassa kokonaan mutta kun jätän kortin vähän pakan ulkopuolelle niin katsoja näkee miten kortti nousee pakan päälle...
        http://www.ellusionist.com/order/Escalator-Gaeten-Bloom.htm

        Pojilla alkaa olla asennetta mutta muistakaa harjoitella huolella. ei ole mikään syy ettei kerkiä kesällä harjoitella. Temput voi harjoitella telkkaria katsellessa, rannalla ollessa, autossa istuessa, ja kaikkein tärkeintä on mielikuva harjoittelu. Eikä myöskkään temppujen este saa olla se että ne on vaikeita. Mikään ei ole vaikeaa jos vain viitsii vähä nähä vaivaa. tsemppiä poijat.


      • taikuri masteri
        Markku kirjoitti:

        on paras, mutta en jaksa alkaa opettelemaan sitä koska teen temppuja sen verran harvemmin. Lähinnä omaksi ja sukulaisten ja tuttujen iloksi. Mites videot? Niistähän oppii vielä paremmin kun voit kelata saman kohdan aina uudelleen. Näet miten sormet on hyvä laittaa, ei tarvitse omia otteita alkaa kehittelemään.

        osaan vaikka mitä mut en paljasta


      • KallisKupliva
        sakrich kirjoitti:

        kirjoissa on kyllä kuvat.. ja tarkat kuvat onkin.. mietinhän miten nämä david blainet copperfieldit criss angelit on lapsuuvessaan reenannu? ei ainakaan videoilla.. kirjoista ne on kaikki tiedot repiny.

        Silleen mä luulen et lapsena on oppinu millon mistäki. Mut nykyään saattaa kehitellä ihan omiakin temppuja...'


      • oeikvcweojrnwov
        taikuri masteri kirjoitti:

        osaan vaikka mitä mut en paljasta

        kerro ees yksi


      • Rico'sMagic
        sakrich kirjoitti:

        ohan noita tullu tehtyä aika pitkään.. ikää on 16vuotta mutta oon käyny jo muutamilla maksetuilla keikoilla v.i.p tilaisuuksissa jne jne.. ja tietysti vapaa ajalla tejen "street mäzikkiä" kesäsin tietysti, ja muutenkin kaikille.. aina yhtä hauskaa tehä portsareille :D

        Sakrich. Saanen kysyä.. Mitä '' Temppuja '' teit niissä tilaisuuksissa? Tahtoisin tietää jotain todella ällistyttäviä temppuja. Minua ei otettaisi kuitenkaan tosissaan JOS olisin joissain tilaisuuksissa. Koska olen nuori.. En mikään 9 mutta.. :D
        Ja jos voisit kertoa etenkin KORTTITEMPPUJA koska niitä teen todella paljon.
        Kiitos jo nyt.


    • giggeli

      uin paljo noolen pervo

      • taikurimmeene

        Osaan joitakin korttitemppujakin muiden taikatemppujen lisäksi.

        Huimimman korttitemppuni olen tehnyt pienehkölle porukalle. Se oli sellainen, että yksi henkilö valitsi pakasta kortin ja näytti muille, mutta minä en sitä saanut katsoa. Katselin pakkaa ja kysyin pari kolme kysymystä, jonka jälkeen sanoin porukalle, että lähdetäämpäs ulos sillä se kortti ei ole tässä pakassa. Vein koko porukan järvelle ja rannalta katsoessa pohjassa noin metrin syvyydessä näkyi pullo. Pyysin sitä kortin valitsijaa käymään sen pullon ja kuinkas ollakkaan, juuri se kortti oli pullossa jonka hän valitsi.
        Temppu on itse keksimäni, enkä halua paljastaa miten se tehdään. Mutta sen kuitenkin paljastan, että periaatteessa jokainen voisi sen tehdä.

        Lisäksi olen tehnyt kahlekuningas-temppuja ja kadonnut palavasta (iglun sisus on itseni lisäksi täynnä palavaamateriaalia) jäästä tehdystä iglusta kuin tuhka tuuleen, kirjaimellisesti.

        Katoamistempunkin voi tehdä oikeastaan kuka tahansa, kuka ei panikoi kovinkaan herkästi, sillä temppuun liittyy savua ja tulta jotka voivat olla vaarallisia jos ei osaa toimia oikein ja siten kuin temppu vaatii. Kyseiseen temppuun olen suunnitellut jokaisen yksityiskohdan todella tarkasti, siten että se on turvallista tehdä. Joten älkää yrittäkö tehdä samaa.

        En paljasta miten temput tehdään, mutta jos paljastaisin, niin se olisi monelle suuri yllätys miten helpolla ja yksinkertaisesti voi saada aikaan sellaista jota ei voi uskoa todeksi.
        Sen voin paljastaa, että vaikka katoamistempussa katoan täysin usean tunnin ajaksi muiden silmistä, niin silti olen koko ajan täysin normaali ja yhtenä kappaleena.

        Kaikkea voi tehdä normaalisti jos osaa suunnitella kaiken siten, että sen saa näyttämään uskomattomalta.


      • Rico'sMagic
        taikurimmeene kirjoitti:

        Osaan joitakin korttitemppujakin muiden taikatemppujen lisäksi.

        Huimimman korttitemppuni olen tehnyt pienehkölle porukalle. Se oli sellainen, että yksi henkilö valitsi pakasta kortin ja näytti muille, mutta minä en sitä saanut katsoa. Katselin pakkaa ja kysyin pari kolme kysymystä, jonka jälkeen sanoin porukalle, että lähdetäämpäs ulos sillä se kortti ei ole tässä pakassa. Vein koko porukan järvelle ja rannalta katsoessa pohjassa noin metrin syvyydessä näkyi pullo. Pyysin sitä kortin valitsijaa käymään sen pullon ja kuinkas ollakkaan, juuri se kortti oli pullossa jonka hän valitsi.
        Temppu on itse keksimäni, enkä halua paljastaa miten se tehdään. Mutta sen kuitenkin paljastan, että periaatteessa jokainen voisi sen tehdä.

        Lisäksi olen tehnyt kahlekuningas-temppuja ja kadonnut palavasta (iglun sisus on itseni lisäksi täynnä palavaamateriaalia) jäästä tehdystä iglusta kuin tuhka tuuleen, kirjaimellisesti.

        Katoamistempunkin voi tehdä oikeastaan kuka tahansa, kuka ei panikoi kovinkaan herkästi, sillä temppuun liittyy savua ja tulta jotka voivat olla vaarallisia jos ei osaa toimia oikein ja siten kuin temppu vaatii. Kyseiseen temppuun olen suunnitellut jokaisen yksityiskohdan todella tarkasti, siten että se on turvallista tehdä. Joten älkää yrittäkö tehdä samaa.

        En paljasta miten temput tehdään, mutta jos paljastaisin, niin se olisi monelle suuri yllätys miten helpolla ja yksinkertaisesti voi saada aikaan sellaista jota ei voi uskoa todeksi.
        Sen voin paljastaa, että vaikka katoamistempussa katoan täysin usean tunnin ajaksi muiden silmistä, niin silti olen koko ajan täysin normaali ja yhtenä kappaleena.

        Kaikkea voi tehdä normaalisti jos osaa suunnitella kaiken siten, että sen saa näyttämään uskomattomalta.

        Valitettavasti hetken pähkäilyn jälkeen ymmärsin temppusi. En sano sitä täällä kaikille, mutta jos haluat että sanon miten arvelen temppusi tehtävän niin.. Sano vain :)


    • reppuröppö

      vilkase ohimennen www.markkupurho.fi sivustoa ja siellä on Magic Shop

    • ronipoju@windowslive

      yks todella helppo temppu on (jonka varmaan osaat jo) laitat kaikka neljä ässää pakan päälle( sillee et ei uhri huomaa) ja sit sekottelet et ne on kokoajan pakan päällä. Kun olet sekotellut uhrin edessä että se uskoo et ne on sekasin jo ^^ ni laitan ne neljää pinkkaan ja viimesessä on ne neljä ässää päällimmäisinä ja otat aina jokasesta 3 korttia pakan alle ja laitan jokaseen pinkkaan yhen kortin.... kunnes olet viimeisessä pakassa jossa ne kortit on on 3 kortin alla laitat kolme korttia pakan alle ja jokaseen pinkaa yhen ni jokasessa pinkassa on ässät päällä ta-daa !

    • ronipoju@windowslive

      harjottelin ite kuukauden ja opin noin 14 temppua kaiken maailman... Esim. yksi helppo et kortti katoa katsoan silmien edes kädestäni.... kortin leijjuttamista, ja katsoja valitsee kortin ja sekottaa pakkaa ja löydän sen..... Kattokaa youtubesta videoita Card Trick tutorial ni kun muutaman päivän aina kattelin opin muutamia temppuja.

      • Aloittelia

        Mistähä noide korttitemppuje tekemine kannattas alottaa :p?


      • Maagus Mamurra
        Aloittelia kirjoitti:

        Mistähä noide korttitemppuje tekemine kannattas alottaa :p?

        Korttien käsittelystä, pakan sekoittamisesta (oikeasti ja näennäisesti), pinkkojen käsittelystä, kääntämisistä. Pinkat ja käännökset ovat taikurien vakiojuttuja, en selitä tarkemmin. Lainaa kirjastosta joku perus-korttitemppukirja, sieltä ne löytyvät.

        Nämä jos oppii hyvin, niin sen jälkeen oppii kaikki temputkin.

        Ja bridgekoon Bicycle-pakalla. Ehdottomasti. No, ei tarvitse olla Bicycle, mutta pinnoitettu pahvinen bridgekoon pakka kuitenkin. Erikoispakkoja ei alkuun tarvitse lainkaan.

        Ai niin, ja palmeeraus on erittäin vaikea juttu. Sen voi ihan suosiolla unohtaa vaikka kokonaan - sitä ei nimittäin oikeastaan edes tarvita! Mutta on niitäkin taikureita, jotka osaavat palmeerata täydellisesti, jopa käden selkäpuolelle. Se vaatii kyllä jo jotain erikoislahjakkuutta.


      • miika13poka
        Maagus Mamurra kirjoitti:

        Korttien käsittelystä, pakan sekoittamisesta (oikeasti ja näennäisesti), pinkkojen käsittelystä, kääntämisistä. Pinkat ja käännökset ovat taikurien vakiojuttuja, en selitä tarkemmin. Lainaa kirjastosta joku perus-korttitemppukirja, sieltä ne löytyvät.

        Nämä jos oppii hyvin, niin sen jälkeen oppii kaikki temputkin.

        Ja bridgekoon Bicycle-pakalla. Ehdottomasti. No, ei tarvitse olla Bicycle, mutta pinnoitettu pahvinen bridgekoon pakka kuitenkin. Erikoispakkoja ei alkuun tarvitse lainkaan.

        Ai niin, ja palmeeraus on erittäin vaikea juttu. Sen voi ihan suosiolla unohtaa vaikka kokonaan - sitä ei nimittäin oikeastaan edes tarvita! Mutta on niitäkin taikureita, jotka osaavat palmeerata täydellisesti, jopa käden selkäpuolelle. Se vaatii kyllä jo jotain erikoislahjakkuutta.

        Palmeerauksesta, jos saan puhua, niin se on taikuudessa kolikko -ja sorminäppäryyden osalta yksi tärkeimmistä tyyleistä. Viestissäsi ''se on täysin turha'', ei ole perää. Toistaalta kun ajatellaan, sitä ei aloittelijan kannata vielä heti opetella, mutta jos kiinostus nousee kolikkotemppuhin ja yleensäkin sorminäppäryyteen ja sen hallitsemiseen, on palmeeraus erittäin tärkeä. Joten tämä on tärkeä asia.

        Ps. ei siihen mitään erikoislahjoja tarvita. Kuka vain voi oppia vaikka minkälaisia temppuja, jos ei ole negatiivinen ja haluaa 'oikeasti' oppia.


      • sakarin villapaita
        Maagus Mamurra kirjoitti:

        Korttien käsittelystä, pakan sekoittamisesta (oikeasti ja näennäisesti), pinkkojen käsittelystä, kääntämisistä. Pinkat ja käännökset ovat taikurien vakiojuttuja, en selitä tarkemmin. Lainaa kirjastosta joku perus-korttitemppukirja, sieltä ne löytyvät.

        Nämä jos oppii hyvin, niin sen jälkeen oppii kaikki temputkin.

        Ja bridgekoon Bicycle-pakalla. Ehdottomasti. No, ei tarvitse olla Bicycle, mutta pinnoitettu pahvinen bridgekoon pakka kuitenkin. Erikoispakkoja ei alkuun tarvitse lainkaan.

        Ai niin, ja palmeeraus on erittäin vaikea juttu. Sen voi ihan suosiolla unohtaa vaikka kokonaan - sitä ei nimittäin oikeastaan edes tarvita! Mutta on niitäkin taikureita, jotka osaavat palmeerata täydellisesti, jopa käden selkäpuolelle. Se vaatii kyllä jo jotain erikoislahjakkuutta.

        kiva ostin sielt markkupurho.com:ist kaks bicyclen pakkaa


      • Maagus Mamurra
        miika13poka kirjoitti:

        Palmeerauksesta, jos saan puhua, niin se on taikuudessa kolikko -ja sorminäppäryyden osalta yksi tärkeimmistä tyyleistä. Viestissäsi ''se on täysin turha'', ei ole perää. Toistaalta kun ajatellaan, sitä ei aloittelijan kannata vielä heti opetella, mutta jos kiinostus nousee kolikkotemppuhin ja yleensäkin sorminäppäryyteen ja sen hallitsemiseen, on palmeeraus erittäin tärkeä. Joten tämä on tärkeä asia.

        Ps. ei siihen mitään erikoislahjoja tarvita. Kuka vain voi oppia vaikka minkälaisia temppuja, jos ei ole negatiivinen ja haluaa 'oikeasti' oppia.

        Tarkoitin pelikorttien palmeerausta. Enkä muuten sanonut, että "se on täysin turha", eipäs vääristellä.

        Tiedätkö, kuinka moni taikuri palmeeraa kortin käden selkäpuolelle?


      • farodekki
        sakarin villapaita kirjoitti:

        kiva ostin sielt markkupurho.com:ist kaks bicyclen pakkaa

        ne on siitä jänniä pakkoja että niissä on yli 30000 taikatemppua, kuten muissakin pakoissa. Ei kuitenkaan ihan kaikissa ;) ps, Beet ampuu tosi hyvin.


      • aloittelia
        Maagus Mamurra kirjoitti:

        Tarkoitin pelikorttien palmeerausta. Enkä muuten sanonut, että "se on täysin turha", eipäs vääristellä.

        Tiedätkö, kuinka moni taikuri palmeeraa kortin käden selkäpuolelle?

        tässä taas toi alottelia joka nyt tehny pari kuukautta noita temppuja... ja hyvin on menny ^^ kiitoksia ja ite opin ton käden selkäpuolelle palmeeraukse 5 minuutissa ja nyt jatkaa false cuttie säätämistä ynm-- > :P ja miks bridge kokone pakka :O? pokerikoolllaki o menny hyvi, vaikka pieni käsi onki


      • ExtremeMagicTricker
        farodekki kirjoitti:

        ne on siitä jänniä pakkoja että niissä on yli 30000 taikatemppua, kuten muissakin pakoissa. Ei kuitenkaan ihan kaikissa ;) ps, Beet ampuu tosi hyvin.

        Sillai et tää pitää olla jo suunniteltu tää emppu sillee että sulla on esimerkiksi ruutu 5 ja ruutu 6 ja hertta 5 ja hertta 6... laita hertta 6 pakan päällimmäiseksi ja ruutu 5 pakan alimmaiseksi... mutta hertta 5 ja ruutu 6 on jossain pakan keskellä ja annat itse ne toiselle henkilölle eli uhrille, eli hän ei saa itse valita korttejaan :D sen jälkeen sanot: -pidä korttisi mielessäsi ja laita ne pakan keskelle... ja sitten et sekota kortteja ja muista, sinulla on nytten ruutu 5 ja hertta 6 pakan alimmaisena ja päällimmäisenä jompikumpi. nyt heität kortit maahan niin että pidät korttipakkaa että sormesi on pakan ylimmäisenä ja alimmaisena, eli pidät niistä kiinni että ne ei lähde heitossa pois. eli uhrisi sen jälkeen ei tajua että hänen korttinsa oli oikeasti hertta 5 ja ruutu 6. :) ( jotkut ehkä tajuaa että ne kortit oli väärät eli kannattaa vaan vähän vilauttaa niitä kortteja sille )


      • sakarin villapaita kirjoitti:

        kiva ostin sielt markkupurho.com:ist kaks bicyclen pakkaa

        ois kannattanu ostaa puna naamiosta, halvempaa :)


    • makke on mies
    • Rico'sMagic

      Youtubesta löydät todella paljon korttitemppuihin liittyviä videoita.. Kirjoista olen itse oppinut melkeilmpä kaikki temppuni.. Olen todella nuori. Mutta osaan todella vaikeita temppuja. Esim niitä missä kortit katoavat ja ilmestyvät.. Ja paljon muuta!

    • Rico'sMagic

      Tilasin tuossa hiljattain Markku Purholta Stripper Deckin ja Deland deckin. Stripper maksoi 13.00 € ja Deland 7.50 €. Mutta ihme kyllä Enardoe deck on nähtävästi sama pakka mutta halvemmalla.. Enkä edes tiedä millä taustakuviolla saan Stripperin..

    • PATA JÄTKÄ

      Katso youtubesta käyttäjän 1974caddy videoita

    • pentti3
    • Temppuilija...

      Voi Kakka...
      En osaa tehdä kun pomppivan kortin,ja sen missä taikuri "arvaa" Kortin minkä katsoja on valinnut/ottanut. Tarvitsen kipeästi tietoja siihen,miten tehdä lisää.Olin alottaessani aika rohkee,koska en tienny osasinko ne kunnolla mutta kun menin kouluun niin tuli kerättyä ekalta päivältä 14 tyyppiä,jotka on osa vieläki ihan pihalla miten teen ne. ne kun on niin helppoja kun ne tajuaa...Joo siis on pakko kertoo! tänään tein kirjastossa temppuja,no siihen sitte tuli yks poika ja sit olin vaa sillee:haluutko nähä korttitempun? sit se oli sillee: okei No aloin sitten tehdä sitä temppua. no,se oli se temppu missä pitää niikku antaa sen tyypin ottaa pakasta joku random kortti ja antaa se mulle (no en kato sitä korttii,helou) ja sit mä laitan se johokki paikkaa ja sit vaan levitän sen pakan kuvpuoli ylöspäin ja otin kortin ja dudum annoin sen kortin. sit se oli sillee WTF tyylillä ja katto mua sillee miten-hitossa-teit-sen katseella. joo sitse kuttu kamusaki siihi ja sano et näytä se uusiks no sitte toistin sen sen kamun kaa ja senki reaktio oli tyyliin Olen-pihalla-koko-jutusta tyylillä. No onhan se joskus olla helppoa olla 10 vuotias 4 luokkalainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6346
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2150
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe