Avensiksen umpioiden vaihto

Avensis

Onko kukaan vaihtanut 98-00 Avensiksen umpioita uudempiin 01-00 Avensiksen umpioihin.

Minulla 98 umpiot vuotavat vettä sisään harjattomassa pesussa. Talvella tahtoo vesi sisällä jäätyä ja sulaminen kestää.

9

3575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ´99 Avensis

      Mitä eroa umpioilla on?

      • CorollaG6

        koki Face-liftin jossain tuossa vuoden 2000 tienoilla, tarkkaa aikaa en muista. Mielestäni vanhan aven ja uuden aven etulamput on sen verran erilaiset, että ei vaihto kyllä onnistu ilman pelti/muovi töitä...


      • kumma
        CorollaG6 kirjoitti:

        koki Face-liftin jossain tuossa vuoden 2000 tienoilla, tarkkaa aikaa en muista. Mielestäni vanhan aven ja uuden aven etulamput on sen verran erilaiset, että ei vaihto kyllä onnistu ilman pelti/muovi töitä...

        miksi ette vaihdattanut umpioita ilmaiseksi kun autossa on 3 v takuu.

        Minä vaihdatin "varaosatakuuseen" nimissä umpiot ja pakoputken omaani, 1 v ja 11 kk kuluttua.

        Takuu minulla 1 v, (sakemanni) eikä koskaan huollettu missään, vain öljyt vaihdettu itse, 10 000 km välein.
        Vien ekaan huoltoon 45 000 km jälkeen kun on tulppienvaihto yms.


    • MOK

      ... umpioissa varmasti ne kumitulpat kunnolla paikallaan (siellä umpion takana niissä aukoissa, joista vaihdetaan polttimot). Kannattaa tarkistaa, ne nimittäin hyvin helposti jäävät joltakin kulmalta raolleen (ahtaassa ja hankalassa paikassa kun ovat).

      • OLI AVENSIS

        AVEKKIA EI ILMEISESTI OLLUT ALUN ALKUJAANKAAN SUUNNITELTU AJETTAVAKSI PIMEÄLLÄ.


      • .
        OLI AVENSIS kirjoitti:

        AVEKKIA EI ILMEISESTI OLLUT ALUN ALKUJAANKAAN SUUNNITELTU AJETTAVAKSI PIMEÄLLÄ.

        Ave on alusta loppuun suunniteltu huonosti. Lamppujen vaihto on tehty helvetin hankaksi, jalkaterät ei mahdu penkkien alle, päätila huono, pelien näyttämä heikko, ja tietysti valot ovat huonot ja kapeat, polkimet ovat liian lähellä toisiaan(talvikengillä ei voi ajaa, turvavöiden jousi on niin heikko, että solki jää usein oven väliin, käsijarrun kahva on väärin sijoitettu(kolisee polveen kipeesti), auton muodot ovat sellaiset, että pitkät ihmiset eivät mahdu sisään, tuulilasin pilari liian matalalla. Uusissa malleissa istuinlämmittimilla yhteinen kytkin, polttimet palavat usein, pyörien tasapanottaminen lähes mahdotonta, sähkölaiteet happettuvat viidessä vuodessa toimimattomiksi, vetoakselit huonolaatuisia, raidetangot todella heikoja, pyörien kulmaukset muuttuvat helposti, lukot reistaavat ja hajoavat vähän väliä jne. jne. Myös Avensiksen turvaliisuustaso on heikko. Esim. Suomen ja Ruotsin onnettomuustilastoissa Ave kuuluu huonoimpien autojen luokkaan. Jarrut ovat todella heikkotehoiset. Kärryn kanssa ajelu suorastaan hengenvaarallista huonojen jarrjen vuoksi. Aven huoltaminen helvetin kallista ja Avea on todella vaikea huoltaa. Tojo ei enää ajattele autojen huoltamista ja korjaamista. Aven korjaaminen on tehty tarkoituksellisesti todella hankalksi.Tojon kestävyys on laskenut alle ns. kriittisen tason.

        Eli jättkää nyt vihdoin tojot ostamatta vai haluatteko tukea turkkilaisia terroristeja? Auton ostamisen pitää olla myös kauppapolitiikkaa. Muuta voimaa kuluttajilla ei enää ole noita monikansallisia ja asiakkaita alistavia jättejä vastaan. Tojon kanssa asiakas on vain maksumies ja rahalla siitä lafkasta saa todella vähän.
        terv. rehellinen DI


      • merkitön
        . kirjoitti:

        Ave on alusta loppuun suunniteltu huonosti. Lamppujen vaihto on tehty helvetin hankaksi, jalkaterät ei mahdu penkkien alle, päätila huono, pelien näyttämä heikko, ja tietysti valot ovat huonot ja kapeat, polkimet ovat liian lähellä toisiaan(talvikengillä ei voi ajaa, turvavöiden jousi on niin heikko, että solki jää usein oven väliin, käsijarrun kahva on väärin sijoitettu(kolisee polveen kipeesti), auton muodot ovat sellaiset, että pitkät ihmiset eivät mahdu sisään, tuulilasin pilari liian matalalla. Uusissa malleissa istuinlämmittimilla yhteinen kytkin, polttimet palavat usein, pyörien tasapanottaminen lähes mahdotonta, sähkölaiteet happettuvat viidessä vuodessa toimimattomiksi, vetoakselit huonolaatuisia, raidetangot todella heikoja, pyörien kulmaukset muuttuvat helposti, lukot reistaavat ja hajoavat vähän väliä jne. jne. Myös Avensiksen turvaliisuustaso on heikko. Esim. Suomen ja Ruotsin onnettomuustilastoissa Ave kuuluu huonoimpien autojen luokkaan. Jarrut ovat todella heikkotehoiset. Kärryn kanssa ajelu suorastaan hengenvaarallista huonojen jarrjen vuoksi. Aven huoltaminen helvetin kallista ja Avea on todella vaikea huoltaa. Tojo ei enää ajattele autojen huoltamista ja korjaamista. Aven korjaaminen on tehty tarkoituksellisesti todella hankalksi.Tojon kestävyys on laskenut alle ns. kriittisen tason.

        Eli jättkää nyt vihdoin tojot ostamatta vai haluatteko tukea turkkilaisia terroristeja? Auton ostamisen pitää olla myös kauppapolitiikkaa. Muuta voimaa kuluttajilla ei enää ole noita monikansallisia ja asiakkaita alistavia jättejä vastaan. Tojon kanssa asiakas on vain maksumies ja rahalla siitä lafkasta saa todella vähän.
        terv. rehellinen DI

        joka ei ole toyotalla edes ajanut ;)


      • Haazi
        . kirjoitti:

        Ave on alusta loppuun suunniteltu huonosti. Lamppujen vaihto on tehty helvetin hankaksi, jalkaterät ei mahdu penkkien alle, päätila huono, pelien näyttämä heikko, ja tietysti valot ovat huonot ja kapeat, polkimet ovat liian lähellä toisiaan(talvikengillä ei voi ajaa, turvavöiden jousi on niin heikko, että solki jää usein oven väliin, käsijarrun kahva on väärin sijoitettu(kolisee polveen kipeesti), auton muodot ovat sellaiset, että pitkät ihmiset eivät mahdu sisään, tuulilasin pilari liian matalalla. Uusissa malleissa istuinlämmittimilla yhteinen kytkin, polttimet palavat usein, pyörien tasapanottaminen lähes mahdotonta, sähkölaiteet happettuvat viidessä vuodessa toimimattomiksi, vetoakselit huonolaatuisia, raidetangot todella heikoja, pyörien kulmaukset muuttuvat helposti, lukot reistaavat ja hajoavat vähän väliä jne. jne. Myös Avensiksen turvaliisuustaso on heikko. Esim. Suomen ja Ruotsin onnettomuustilastoissa Ave kuuluu huonoimpien autojen luokkaan. Jarrut ovat todella heikkotehoiset. Kärryn kanssa ajelu suorastaan hengenvaarallista huonojen jarrjen vuoksi. Aven huoltaminen helvetin kallista ja Avea on todella vaikea huoltaa. Tojo ei enää ajattele autojen huoltamista ja korjaamista. Aven korjaaminen on tehty tarkoituksellisesti todella hankalksi.Tojon kestävyys on laskenut alle ns. kriittisen tason.

        Eli jättkää nyt vihdoin tojot ostamatta vai haluatteko tukea turkkilaisia terroristeja? Auton ostamisen pitää olla myös kauppapolitiikkaa. Muuta voimaa kuluttajilla ei enää ole noita monikansallisia ja asiakkaita alistavia jättejä vastaan. Tojon kanssa asiakas on vain maksumies ja rahalla siitä lafkasta saa todella vähän.
        terv. rehellinen DI

        Samoja vikoja on myös 99 corollassa... Ahtaat jalkatilat takana, ja pää on katossa kiinni.

        Etupenkkiä ei saa "mukavaan" asentoon, pitkissä matkoissa alkaa polvia koskemaan.

        Etulamppuja vaihtaessa, joutuu irroittamaan koko umpion että se sujuisi nopeasti ja mukavasti.

        Lämmityslaitteiden vipujen valot palaa vähän väliä.

        Ja penkinlämmittimillä yhteinen katkaisin.

        Ajovalojen korkeus-säätökytkin leikkii itsestään.

        ...enempää en kehtaa miettiä, ettei tule itelle paha mieli =O)


    • Anonyymi

      Saitko koskaan selvyyttä asiaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2945
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe