Onko kukaan vaihtanut 98-00 Avensiksen umpioita uudempiin 01-00 Avensiksen umpioihin.
Minulla 98 umpiot vuotavat vettä sisään harjattomassa pesussa. Talvella tahtoo vesi sisällä jäätyä ja sulaminen kestää.
Avensiksen umpioiden vaihto
9
3575
Vastaukset
- ´99 Avensis
Mitä eroa umpioilla on?
- CorollaG6
koki Face-liftin jossain tuossa vuoden 2000 tienoilla, tarkkaa aikaa en muista. Mielestäni vanhan aven ja uuden aven etulamput on sen verran erilaiset, että ei vaihto kyllä onnistu ilman pelti/muovi töitä...
- kumma
CorollaG6 kirjoitti:
koki Face-liftin jossain tuossa vuoden 2000 tienoilla, tarkkaa aikaa en muista. Mielestäni vanhan aven ja uuden aven etulamput on sen verran erilaiset, että ei vaihto kyllä onnistu ilman pelti/muovi töitä...
miksi ette vaihdattanut umpioita ilmaiseksi kun autossa on 3 v takuu.
Minä vaihdatin "varaosatakuuseen" nimissä umpiot ja pakoputken omaani, 1 v ja 11 kk kuluttua.
Takuu minulla 1 v, (sakemanni) eikä koskaan huollettu missään, vain öljyt vaihdettu itse, 10 000 km välein.
Vien ekaan huoltoon 45 000 km jälkeen kun on tulppienvaihto yms.
- MOK
... umpioissa varmasti ne kumitulpat kunnolla paikallaan (siellä umpion takana niissä aukoissa, joista vaihdetaan polttimot). Kannattaa tarkistaa, ne nimittäin hyvin helposti jäävät joltakin kulmalta raolleen (ahtaassa ja hankalassa paikassa kun ovat).
- OLI AVENSIS
AVEKKIA EI ILMEISESTI OLLUT ALUN ALKUJAANKAAN SUUNNITELTU AJETTAVAKSI PIMEÄLLÄ.
- .
OLI AVENSIS kirjoitti:
AVEKKIA EI ILMEISESTI OLLUT ALUN ALKUJAANKAAN SUUNNITELTU AJETTAVAKSI PIMEÄLLÄ.
Ave on alusta loppuun suunniteltu huonosti. Lamppujen vaihto on tehty helvetin hankaksi, jalkaterät ei mahdu penkkien alle, päätila huono, pelien näyttämä heikko, ja tietysti valot ovat huonot ja kapeat, polkimet ovat liian lähellä toisiaan(talvikengillä ei voi ajaa, turvavöiden jousi on niin heikko, että solki jää usein oven väliin, käsijarrun kahva on väärin sijoitettu(kolisee polveen kipeesti), auton muodot ovat sellaiset, että pitkät ihmiset eivät mahdu sisään, tuulilasin pilari liian matalalla. Uusissa malleissa istuinlämmittimilla yhteinen kytkin, polttimet palavat usein, pyörien tasapanottaminen lähes mahdotonta, sähkölaiteet happettuvat viidessä vuodessa toimimattomiksi, vetoakselit huonolaatuisia, raidetangot todella heikoja, pyörien kulmaukset muuttuvat helposti, lukot reistaavat ja hajoavat vähän väliä jne. jne. Myös Avensiksen turvaliisuustaso on heikko. Esim. Suomen ja Ruotsin onnettomuustilastoissa Ave kuuluu huonoimpien autojen luokkaan. Jarrut ovat todella heikkotehoiset. Kärryn kanssa ajelu suorastaan hengenvaarallista huonojen jarrjen vuoksi. Aven huoltaminen helvetin kallista ja Avea on todella vaikea huoltaa. Tojo ei enää ajattele autojen huoltamista ja korjaamista. Aven korjaaminen on tehty tarkoituksellisesti todella hankalksi.Tojon kestävyys on laskenut alle ns. kriittisen tason.
Eli jättkää nyt vihdoin tojot ostamatta vai haluatteko tukea turkkilaisia terroristeja? Auton ostamisen pitää olla myös kauppapolitiikkaa. Muuta voimaa kuluttajilla ei enää ole noita monikansallisia ja asiakkaita alistavia jättejä vastaan. Tojon kanssa asiakas on vain maksumies ja rahalla siitä lafkasta saa todella vähän.
terv. rehellinen DI - merkitön
. kirjoitti:
Ave on alusta loppuun suunniteltu huonosti. Lamppujen vaihto on tehty helvetin hankaksi, jalkaterät ei mahdu penkkien alle, päätila huono, pelien näyttämä heikko, ja tietysti valot ovat huonot ja kapeat, polkimet ovat liian lähellä toisiaan(talvikengillä ei voi ajaa, turvavöiden jousi on niin heikko, että solki jää usein oven väliin, käsijarrun kahva on väärin sijoitettu(kolisee polveen kipeesti), auton muodot ovat sellaiset, että pitkät ihmiset eivät mahdu sisään, tuulilasin pilari liian matalalla. Uusissa malleissa istuinlämmittimilla yhteinen kytkin, polttimet palavat usein, pyörien tasapanottaminen lähes mahdotonta, sähkölaiteet happettuvat viidessä vuodessa toimimattomiksi, vetoakselit huonolaatuisia, raidetangot todella heikoja, pyörien kulmaukset muuttuvat helposti, lukot reistaavat ja hajoavat vähän väliä jne. jne. Myös Avensiksen turvaliisuustaso on heikko. Esim. Suomen ja Ruotsin onnettomuustilastoissa Ave kuuluu huonoimpien autojen luokkaan. Jarrut ovat todella heikkotehoiset. Kärryn kanssa ajelu suorastaan hengenvaarallista huonojen jarrjen vuoksi. Aven huoltaminen helvetin kallista ja Avea on todella vaikea huoltaa. Tojo ei enää ajattele autojen huoltamista ja korjaamista. Aven korjaaminen on tehty tarkoituksellisesti todella hankalksi.Tojon kestävyys on laskenut alle ns. kriittisen tason.
Eli jättkää nyt vihdoin tojot ostamatta vai haluatteko tukea turkkilaisia terroristeja? Auton ostamisen pitää olla myös kauppapolitiikkaa. Muuta voimaa kuluttajilla ei enää ole noita monikansallisia ja asiakkaita alistavia jättejä vastaan. Tojon kanssa asiakas on vain maksumies ja rahalla siitä lafkasta saa todella vähän.
terv. rehellinen DIjoka ei ole toyotalla edes ajanut ;)
- Haazi
. kirjoitti:
Ave on alusta loppuun suunniteltu huonosti. Lamppujen vaihto on tehty helvetin hankaksi, jalkaterät ei mahdu penkkien alle, päätila huono, pelien näyttämä heikko, ja tietysti valot ovat huonot ja kapeat, polkimet ovat liian lähellä toisiaan(talvikengillä ei voi ajaa, turvavöiden jousi on niin heikko, että solki jää usein oven väliin, käsijarrun kahva on väärin sijoitettu(kolisee polveen kipeesti), auton muodot ovat sellaiset, että pitkät ihmiset eivät mahdu sisään, tuulilasin pilari liian matalalla. Uusissa malleissa istuinlämmittimilla yhteinen kytkin, polttimet palavat usein, pyörien tasapanottaminen lähes mahdotonta, sähkölaiteet happettuvat viidessä vuodessa toimimattomiksi, vetoakselit huonolaatuisia, raidetangot todella heikoja, pyörien kulmaukset muuttuvat helposti, lukot reistaavat ja hajoavat vähän väliä jne. jne. Myös Avensiksen turvaliisuustaso on heikko. Esim. Suomen ja Ruotsin onnettomuustilastoissa Ave kuuluu huonoimpien autojen luokkaan. Jarrut ovat todella heikkotehoiset. Kärryn kanssa ajelu suorastaan hengenvaarallista huonojen jarrjen vuoksi. Aven huoltaminen helvetin kallista ja Avea on todella vaikea huoltaa. Tojo ei enää ajattele autojen huoltamista ja korjaamista. Aven korjaaminen on tehty tarkoituksellisesti todella hankalksi.Tojon kestävyys on laskenut alle ns. kriittisen tason.
Eli jättkää nyt vihdoin tojot ostamatta vai haluatteko tukea turkkilaisia terroristeja? Auton ostamisen pitää olla myös kauppapolitiikkaa. Muuta voimaa kuluttajilla ei enää ole noita monikansallisia ja asiakkaita alistavia jättejä vastaan. Tojon kanssa asiakas on vain maksumies ja rahalla siitä lafkasta saa todella vähän.
terv. rehellinen DISamoja vikoja on myös 99 corollassa... Ahtaat jalkatilat takana, ja pää on katossa kiinni.
Etupenkkiä ei saa "mukavaan" asentoon, pitkissä matkoissa alkaa polvia koskemaan.
Etulamppuja vaihtaessa, joutuu irroittamaan koko umpion että se sujuisi nopeasti ja mukavasti.
Lämmityslaitteiden vipujen valot palaa vähän väliä.
Ja penkinlämmittimillä yhteinen katkaisin.
Ajovalojen korkeus-säätökytkin leikkii itsestään.
...enempää en kehtaa miettiä, ettei tule itelle paha mieli =O)
- Anonyymi
Saitko koskaan selvyyttä asiaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042945Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773