Satuin vahingossa törmäämään internetissä käsitteeseen nettilukio ja aloinkin miettiä, että josko vielä joku päivä suorittaisin omankin lukioni loppuun asti (kävin sitä nuorempana vuoden verran). Onko kellään kokemuksia nettilukiosta? Kuulisin mielelläni kaikenlaista kommenttia.
Nettilukio
9
1548
Vastaukset
- Pikku-Myy
Mua kans kiinnostais se nettilukion mahdollisuus. Missä sellaseen törmäsit? Olen vuorotyöläinen ja mietin tuossa aiemmin käydä aikuislukiota kansalaisopiston kautta, mutta se nettilukio vaikuttais paremmalta, kun on aikataulut tosi vaihtelevat.
- meena
Jossakin keskustelupalstalla taisin ekan kerran kuulla mainittavan tuosta nettilukiosta. Käy katsomassa www.nettilukio.fi, sieltä löytyvät Mikkelin Otava Opiston nettisivut. En tiedä onko Suomessa muita nettilukioita.
- mahdollisuuksia
meena kirjoitti:
Jossakin keskustelupalstalla taisin ekan kerran kuulla mainittavan tuosta nettilukiosta. Käy katsomassa www.nettilukio.fi, sieltä löytyvät Mikkelin Otava Opiston nettisivut. En tiedä onko Suomessa muita nettilukioita.
Aikuislukioissa on paljon etäopiskelumahdollisuuksia, vaikka niiden nimessä ei olekaan tuota nettilukiota. Käy katsomassa tarjontaa esim www.aikuislukio.fi, joka on portaali aikuislukioiden etälukiotarjonnalle. Ei välttämättä tarvitse mennä omaa paikkakuntaa pitemmälle. Ja jos opiskelee etäkursseja oman paikkakunnan aikuislukiossa, on sitten tarvittaessa lähiopetusta tai esim opinto-ohjausta helposti ja läheltä saatavilla. Vertaile myös, Suomessa on jo muutama aikuislukio, joilla on ihan kattava verkkokurssitarjonta, joillain vasta muutamia kursseja.
- meena
mahdollisuuksia kirjoitti:
Aikuislukioissa on paljon etäopiskelumahdollisuuksia, vaikka niiden nimessä ei olekaan tuota nettilukiota. Käy katsomassa tarjontaa esim www.aikuislukio.fi, joka on portaali aikuislukioiden etälukiotarjonnalle. Ei välttämättä tarvitse mennä omaa paikkakuntaa pitemmälle. Ja jos opiskelee etäkursseja oman paikkakunnan aikuislukiossa, on sitten tarvittaessa lähiopetusta tai esim opinto-ohjausta helposti ja läheltä saatavilla. Vertaile myös, Suomessa on jo muutama aikuislukio, joilla on ihan kattava verkkokurssitarjonta, joillain vasta muutamia kursseja.
Kuulostaa muuten ihan toimivalta ajatukselta, mutta asun itse tätä nykyä ulkomailla. Mahtavatko ottaa lukioihin opiskelemaan, jos ei asu Suomessa?
- Liinu
meena kirjoitti:
Kuulostaa muuten ihan toimivalta ajatukselta, mutta asun itse tätä nykyä ulkomailla. Mahtavatko ottaa lukioihin opiskelemaan, jos ei asu Suomessa?
Muista etälukioista en tiedä tarkemmin, mutta nettilukiossa opiskelee tälläkin hetkellä useita kymmeniä ulkosuomalaisia. Hyvin näyttää homma toimivan Suomen rajojen ulkopuoleltakin.
- ulkomailla opiskelevia
Liinu kirjoitti:
Muista etälukioista en tiedä tarkemmin, mutta nettilukiossa opiskelee tälläkin hetkellä useita kymmeniä ulkosuomalaisia. Hyvin näyttää homma toimivan Suomen rajojen ulkopuoleltakin.
Muissakin lukioissa on ulkomailta käsin opiskelevia. Ota selvää mahdollisuuksista em portaalista ja valitse omasi.
- nettilukiota
n.2kk,ja jätin sikseen...esim. kielien opiskelu hieman hankalaa,koska kukaan ei sua opeta...
- Nita
Itse käyn etälukiota ja hyvin sujuu; oman motivaation ja itsekurin pitää vain olla kunnossa.
- Pontiac Gp
Nettilukio on ihan jees.Olen itse käynyt viime syksystä(Jäi kesken vuonna1987) ja ihan on työn lomassa mennyt.Välillä tulee pitkiä päiviä kun loppuu tunnit mutta hommia jakamalla toimii.Siitä vaan lakkia lukemaan...tsemppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 283740
Arki on paljon tylsempää
kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva343149En halua miestä joka
Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll2922434Keskisarja todettiin rasistiksi
Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän5462133- 1882003
Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua
ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.121974Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa
Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava4501829Kylämme taas kartalla
Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n111704Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."
Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j161362Olitkohan koskaan
yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos891270