Nettilukio

meena

Satuin vahingossa törmäämään internetissä käsitteeseen nettilukio ja aloinkin miettiä, että josko vielä joku päivä suorittaisin omankin lukioni loppuun asti (kävin sitä nuorempana vuoden verran). Onko kellään kokemuksia nettilukiosta? Kuulisin mielelläni kaikenlaista kommenttia.

9

1548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku-Myy

Mua kans kiinnostais se nettilukion mahdollisuus. Missä sellaseen törmäsit? Olen vuorotyöläinen ja mietin tuossa aiemmin käydä aikuislukiota kansalaisopiston kautta, mutta se nettilukio vaikuttais paremmalta, kun on aikataulut tosi vaihtelevat.

• meena

Jossakin keskustelupalstalla taisin ekan kerran kuulla mainittavan tuosta nettilukiosta. Käy katsomassa www.nettilukio.fi, sieltä löytyvät Mikkelin Otava Opiston nettisivut. En tiedä onko Suomessa muita nettilukioita.

• mahdollisuuksia
        meena kirjoitti:

Jossakin keskustelupalstalla taisin ekan kerran kuulla mainittavan tuosta nettilukiosta. Käy katsomassa www.nettilukio.fi, sieltä löytyvät Mikkelin Otava Opiston nettisivut. En tiedä onko Suomessa muita nettilukioita.

Aikuislukioissa on paljon etäopiskelumahdollisuuksia, vaikka niiden nimessä ei olekaan tuota nettilukiota. Käy katsomassa tarjontaa esim www.aikuislukio.fi, joka on portaali aikuislukioiden etälukiotarjonnalle. Ei välttämättä tarvitse mennä omaa paikkakuntaa pitemmälle. Ja jos opiskelee etäkursseja oman paikkakunnan aikuislukiossa, on sitten tarvittaessa lähiopetusta tai esim opinto-ohjausta helposti ja läheltä saatavilla. Vertaile myös, Suomessa on jo muutama aikuislukio, joilla on ihan kattava verkkokurssitarjonta, joillain vasta muutamia kursseja.

• meena
        mahdollisuuksia kirjoitti:

Aikuislukioissa on paljon etäopiskelumahdollisuuksia, vaikka niiden nimessä ei olekaan tuota nettilukiota. Käy katsomassa tarjontaa esim www.aikuislukio.fi, joka on portaali aikuislukioiden etälukiotarjonnalle. Ei välttämättä tarvitse mennä omaa paikkakuntaa pitemmälle. Ja jos opiskelee etäkursseja oman paikkakunnan aikuislukiossa, on sitten tarvittaessa lähiopetusta tai esim opinto-ohjausta helposti ja läheltä saatavilla. Vertaile myös, Suomessa on jo muutama aikuislukio, joilla on ihan kattava verkkokurssitarjonta, joillain vasta muutamia kursseja.

Kuulostaa muuten ihan toimivalta ajatukselta, mutta asun itse tätä nykyä ulkomailla. Mahtavatko ottaa lukioihin opiskelemaan, jos ei asu Suomessa?

• Liinu
        meena kirjoitti:

Kuulostaa muuten ihan toimivalta ajatukselta, mutta asun itse tätä nykyä ulkomailla. Mahtavatko ottaa lukioihin opiskelemaan, jos ei asu Suomessa?

Muista etälukioista en tiedä tarkemmin, mutta nettilukiossa opiskelee tälläkin hetkellä useita kymmeniä ulkosuomalaisia. Hyvin näyttää homma toimivan Suomen rajojen ulkopuoleltakin.

• ulkomailla opiskelevia
        Liinu kirjoitti:

Muista etälukioista en tiedä tarkemmin, mutta nettilukiossa opiskelee tälläkin hetkellä useita kymmeniä ulkosuomalaisia. Hyvin näyttää homma toimivan Suomen rajojen ulkopuoleltakin.

Muissakin lukioissa on ulkomailta käsin opiskelevia. Ota selvää mahdollisuuksista em portaalista ja valitse omasi.

• nettilukiota

n.2kk,ja jätin sikseen...esim. kielien opiskelu hieman hankalaa,koska kukaan ei sua opeta...

• Nita

Itse käyn etälukiota ja hyvin sujuu; oman motivaation ja itsekurin pitää vain olla kunnossa.

• Pontiac Gp

Nettilukio on ihan jees.Olen itse käynyt viime syksystä(Jäi kesken vuonna1987) ja ihan on työn lomassa mennyt.Välillä tulee pitkiä päiviä kun loppuu tunnit mutta hommia jakamalla toimii.Siitä vaan lakkia lukemaan...tsemppiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihan kauhistuin kun sain tietää

ett joku atn kaipailee! 🤷🏻‍♂️🤣
      Ikävä
      28
      3740
    2. Arki on paljon tylsempää

kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva
      Ikävä
      34
      3149
    3. En halua miestä joka

Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll
      Ikävä
      292
      2434
    4. Keskisarja todettiin rasistiksi

Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän
      Maailman menoa
      546
      2133
    5. Mitähän tapahtuisi?

Jos meidät tiputettaisiin tunniksi samaan huoneeseen kaksin? 😏
      Ikävä
      188
      2003
    6. Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua

ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.
      Ikävä
      12
      1974
    7. Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa

Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava
      Maailman menoa
      450
      1829
    8. Kylämme taas kartalla

Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n
      Suomussalmi
      11
      1704
    9. Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."

Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j
      Ensitreffit alttarilla
      16
      1362
    10. Olitkohan koskaan

yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos
      Ikävä
      89
      1270
    Aihe