Minäkin täällä aivan hukassa kun lapsena viimeksi häissä ollut, ja nyt kesäksi tuli kutsu häihin! Tuo mies ei pukua omista aina kulkee farkuissa juhlissakin. Ajattelimme että valkoinen paitapusero ja mustat suorat housut käyvät varmaankin? Niin ja sitten siistit kengätkin pitää ostaa. Että ei kai pukutakkeineen solmioineen päivineen tarvitse koko settiä ostaa?
Minulla sitten taas ennestään olisi tummansininen iltapukuhame, kokopitkä, alaspäin levenevä...voiko häihin mennä iltapuvussa? Vai pitäisikö sen ainakin olla vaalea, kunhan ei valkoinen? Vai olisiko vain tavallinen juhlavampi hame parempi, saatikka oikein iltapuku? Onpas tämä nyt hankalaa kun ollaan kolmekymppiseksi eletty eikä kukaan tuttu ole naimisiin täräyttänyt :) Jos nyt tulisi kutsuja sitten tiheään!
Kaikki pukeutumisvinkit vastaanotetaan!
Vieraiden
9
2406
Vastaukset
- ratkaisee
Herrasmies ei esiinny paitahihasillaan! Takki on oltava. Jos kyseessä on tavalliset suomalaiset häät, niin todennäköisesti eukot pyyhältävät paikalle kikkanoissa kesäkoltuissaan. Saatat tuntea itsesi hassuksi iltavaatteissasi. Iltapukua pidetään juhlassa, joissa pöytään istutaan klo. 18 jälkeen. Jos äijäsi päättää lähteä hihasillaan, ei missään tapauksessa valkoista paitaa! Se on näet tarjoilija!
- Leidi
Pääsette helpoimmalla kun pukeudutte asiamukaisesti, ei tarvitse sitten juhlissa enää miettiä ja mahdollisesti hävetä.
Miehelle puku, paita ja solmio, sekä tietysti ne ohutpohjaiset kengät. Kesällä puku voi olla vaaleampikin. Kyllä miehellä nyt yksi puku pitää olla, sille tulee varmasti myöhemminkin käyttöä.
Sinulle leninki, tyylikäs housuasu tai jakkupuku. Hameen pituus voi olla mikä vaan. Väreistä valkoinen on varattu morsiamelle ja musta hautajaisiin.- Alkuperäin.
Kiitosta vinkeistä! Ehkä se tummansininen iltapuku on huono, joku kesäinen tavallista juhlavampi leninki taitaa olla minulle paras. Ja miehelle sitten...taitaa se takki olla paras...ettei ainakaan tarjoilijaksi luulla!!! Niin ja onko se solmio välttämätön?! Että se on sitten liian rento häihin jos ilman?
- Leidi
Alkuperäin. kirjoitti:
Kiitosta vinkeistä! Ehkä se tummansininen iltapuku on huono, joku kesäinen tavallista juhlavampi leninki taitaa olla minulle paras. Ja miehelle sitten...taitaa se takki olla paras...ettei ainakaan tarjoilijaksi luulla!!! Niin ja onko se solmio välttämätön?! Että se on sitten liian rento häihin jos ilman?
Ostakaa vaan se hillitty solmiokin, niin miehesi asu on täydellisen asiallinen. Jos hän haluaa vähän erottua massasta niin myös solmuke on etikettisäännösten mukainen valinta.
- tiirikki
Alkuperäin. kirjoitti:
Ei ole solmio välttämätön, eikä pukukaan, kyllä jokainen itse tietää mikä on siistiä ja juhlavaa. Jokainen omalla tyylillään. Ehkä se on luonteesta kiinni, kuinka paljon hävettää, minä ainakin menen juhliin juhlavana, mutta omana itsenäni. Miestäni en pukuun pakota, on muutakin juhlavaa olemassa (niinkuin ne suorat housut ja kauluspaita, joita ajattelit itsekin). Harvat häät ovat sen tasoisia juhlia, että niitä varten täytyisi turhaa pokkuroida. Kyllä kutsussa lukee, jos tarkoitus on noudattaa pukeutumisen osalta tiukkaa etikettiä, ja jos ei lue, jokainen päättää itse omasta asustaan. Hyvät oli omat ideanne!
- vaimo-05
Alkuperäin. kirjoitti:
Kyllä se juhlava mekko on varmempi valinta kuin iltapuku :) Puvuntakin kanssa kuuluu aina solmio. Jos haluaa noudattaa hyvää makua ja etikettiä. Arkisin voi pukeutua irtotakkiin ja kauluspaitaan ilman solmiota, mutta juhlavaan kokonaisuuteen ja pukuun se kyllä kuuluu olennaisesti. Hauskoja hääjuhlia!
- Leidi
tiirikki kirjoitti:
Ei ole solmio välttämätön, eikä pukukaan, kyllä jokainen itse tietää mikä on siistiä ja juhlavaa. Jokainen omalla tyylillään. Ehkä se on luonteesta kiinni, kuinka paljon hävettää, minä ainakin menen juhliin juhlavana, mutta omana itsenäni. Miestäni en pukuun pakota, on muutakin juhlavaa olemassa (niinkuin ne suorat housut ja kauluspaita, joita ajattelit itsekin). Harvat häät ovat sen tasoisia juhlia, että niitä varten täytyisi turhaa pokkuroida. Kyllä kutsussa lukee, jos tarkoitus on noudattaa pukeutumisen osalta tiukkaa etikettiä, ja jos ei lue, jokainen päättää itse omasta asustaan. Hyvät oli omat ideanne!
Eihän kukaan käännytä ovelta vaikka ei puku etikettisäännöksiä täyttäisikään.
Epäsovinnainen puku kuitenkin viestittää kantajastaan, esim. minähän teen kaikessa niinkuin haluan, vanhat perinteet joutavat mielestäni romukoppaan, haluan erottua massasta, ihailkaa minun rohkeuttani pukeutua erilailla, olen vähän tyhmä, en ymmärrä kuinka häihin olisi kuulunut pukeutua...
Jokainen tyylillään. Kuten sanottu, helpommalla pääsee kun pukeutuu suosiosta asianmukaisesti, eikä vedä omalla pukeutumisellaan turhaan huomiota itseensä.
- vaimo-05
Teidän olisi hyvä pariskuntana pukautua samantasoisesti. Kauluspaita suorat housut ja iltapuku ovat aivan yhteensopimattomia! Iltapukuisen naisen seurana pitää olla asianmukaisesti pukeutunut mies, puku vähintäänkin, mieluummin frakki jos on oikein juhlava iltapuku.
Minun mielestäni häissä pitää kunnioittaa hääparia ja juhlan arvokkuutta asianmulaisella pukeutumisella. Toki häitäkin on niin erilaisia, mutta ihan "tavallisiin" häihin kyllä mielestäni miehelle kuuluu puku. Musta on juhlavin ja sopii tilaisuuteen kuin tilaisuuteen. Kesällä toki vaaleammatkin käyvät, mutta ruskea on arkinen.
En ymmärrä ajattelua, että menen omana itsenäni, vaikka sitten farkuissa. Häät ovat hääparin juhla, kyllä sen verran pitää kunnioitusta läytyä, että pukeutuu juhlavammin. Tai sitten jää kotiin. Toki jokaisella on oikeus olla uskollinen tyylilleen ja persoonallisuudelleen, sitä en kiellä, mutta ei juhliin mennä samoilla vaatteilla kuin missä arkisin kuljetaan.
Takaisin varsinaiseen kysymykseen, jos miehesi välttämättä haluaa mennä ilman pukua, niin vaihda sinäkin iltapuku johonkin "ei-niin-juhlavaan". Tai vaihtoehtoisesti jos sen laitat, niin miehelle se puku! Ja tummansiniseen minä yhdistäisin jotain vaaleaa asustetta raikkautta tuomaan, kaunis huivi ja laukku...- Alkuperäin.
Kyllä me nyt sitten menemme leningissä ja mustassa puvussa solmioineen! Kait sille miehen puvulle muutoinkin on käyttöä eikä sitten aina juhlavan tilaisuuden tullen tarvitse miettiä mitä ihmettä taas pukisi! Itse olen ompelutaitoinen löysin kivat kaavat juhlavaan mekkoon, eikun kangaskauppaan :) Kyllä me näissä kesähäissä sitten varmasti viihdymme kun pukeutuminen on viimeisen päälle mietitty!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042915Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911406- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763