Tuntiseuranta

Misumusta

Etsinpä ratkaisua seuraavanlaiseen pulmaan. Olen luonut pienen yrityksen tuntitaulukot, taulukko per työntekijä, joihin merkitään kunkin työntekijän tunnit, sairaspoissaolot, vapaat jne palkkajaksoittain. Palkkajakso katkeaa joka kuun 15. ja viimeinen päivä. Jokaiselle palkkajaksolle luodaan oma työkirja tekemäni mallin pohjalta.
Nyt tarvitaan tuntiseurantataulukko (voidaan liittää myös tuntitaulukon viimeiseksi) joka kerää jokaisen työntekijän tekemät työtunnit,sairaspoissaolot ja pidetyt vapaat. Kuinka tämä onnistuu niin, että excel laskisi kertyneet tunnit vuoden alusta jokaisen palkkajakson loppuun, kun jokaiselta palkkajaksolta on oma taulukkonsa ja uudet odottavat vielä luomistaan?

12

7064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paavali50

Kaavioilla tuon tekeminen ei onnistu, mainitsit että jokaisesta palkkajaksosta tehdään oma taulukko ja uudet odottavat vielä luomistaan.
      Aina kun tehdään uusi taulukko täytyis kaavaa muuttaa, että sekin tulis mukaaan. Excel ei hyväksy viittausta puuttuvaan taulukkoon.

Sellainen kaavahan kyllä onnistuu, joka laskee (tunnit,vp:t, jne)tähän päivään asti. Esim.
      Sarakkeessa A juokseva päivämäärä, sarakkeeessa B tehdyt tunnit. Kaavalla
      =SUMMA.JOS(A1:A700;"

• Kunde

Onnistuu...
        olen tehnytkin ;-)
        mutta se maksaa...

• Misumusta

Kiitos mielenkiinnosta! Olen muutaman harmaan hiuksen päässä turhautumisesta tämän kanssa! Ei ole tapana jättää syntynyttä ongelmaa ratkaisemattakaan.. paha tapa!
        Mutta jos saat jotain selvää tästä ja jonkinlaisen ideanpoikasen niin olen mitä nöyrimmin kiitollinen!

• Misumusta
        Kunde kirjoitti:

Onnistuu...
        olen tehnytkin ;-)
        mutta se maksaa...

Kaikkihan täällä maksaa.. ymmärrän kyllä jos ammatiksesi näitä vääntelet. En odotakaan valmista ratkaisua, vaan eräänlaista alkusysäystä johonkin suuntaan. Mut kiva tietää että ratkaisu ON olemassa :D

• accessia

myös accessilla onnistuis varmaan, ehkä helpomminkin kuin excelillä...tai olis helpompi käyttää

• Misumusta

kyllä. Mutta työnantaja osapuoli haluaa nimenomaan excel- pohjaisen ratkaisun. Johtuneeko siitä, että pääkäyttäjä ei ole oikein sujut tietotekniikan kanssa ja on tottunut exceliin. Eikä tämä 'vanha koira' kuulemma kovin helpolla uusia 'temppuja' opi :)
        En ole viimepäivinä ehtinyt ongelmaan paneutuakaan sen tarkemmin, mutta jos asiassa ilmenee jotain uutta ja uusia ongelmia (niinku muka ei ilmenis)otanpa taas yhteyttä tähän mainioon palstaan! Hauskaa Wappua kaikille!

• Maarit K

Katsoppa tämmöistä kun www.neurooffice.com se on todella edullinen ja toimiva tuntiseuranta-ohjelma. Hinta on jotain luokkaa 5-10e kuussa? Riippuen käyttäjämäärästä.

Meidän firmassa on se käytössä ja toimii tosi hyvin. En edes harkitse mitään excelpohjaisen kyhäelmien käyttämistä enää. Tuota järjestelmään voin suositella muillekkin.

• Excel-mies

vieläkö suosittelet ?? sivut nurin

• Miley Ray
    • jfjfjfjfj

ei toimi linkki Miley Ray!

• reijo5
      • $$$$$$$

Sikakallis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4055
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4011
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3793
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2968
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2567
    7. 33
      2379
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2252
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1849
    Aihe