Ibiza FR jätti 540 Bemarin. Kokeilimme tutun kanssa vuosimallin 2005 Ibiza FR 1,8 Turbolla (jossa revon 900 euron arvoinen viriohjelma) ja vuoden 1999 BMW 540:llä viime kesänä autojen kiihtyvyyttä. Autot olivat melko tasaväkisiä, mutta 207 hevosvoimainen Ibiza karisti BMW:n kuitenkin molemmilla vedoilla.
Moni varmaan miettii, että miten tämä on mahdollista. Selvää matematiikkaa se kuitenkin on. Jos ette asiaa usko, niin voitte selvittää asian myös kiihtyvyys laskimen avulla osoitteessa: http://www.web-cars.com/math/qtr_mile.html
Arvoiksi syötetään autojen tiedot: Seat Ibiza: etuveto, 207 hevosvoimaa ja paino 2599 paunaa (5-ovinen malli) BMW 540: takaveto, teho 282 hevosvoimaa ja paino 3747 paunaa.
Lopputulos varttimaililla:
Ibiza FR 14,832 ja loppunopeus 100,68 Mph
BMW 540 14,960 ja loppunopeus 98,812 Mph
Nähtävästi tarvitaan siis M5 bemari hieman yli 20 000 euron arvoisen Seatin kukistamiseen.
BMW 540 vs Ibiza FR
78
25335
Vastaukset
- Revo
Onko Stage1? Katsoin juuri, että poikittaiskoneeseen maksaisi 750€ asennettuna.
Laita viestisi BMW palstalle, olisi mukava nähdä kommentteja. - Automaatti BMW
Paljonko yksi pauna on? 450g? ei muista.
- biafra
Jos varttimaili on ainoo mittari,nii ei siihen tarvii M5:ta.Alle kymppitonnilla saa vanhan amerikan laitteen joka menee varttimailin 13 sekuntiin.
Kaikilla muilla osa-alueilla bemari varmasti hakkaa ibizan sata nolla.Mutta onhan se kiva kun purkki kiihtyy kovaa.Siinä kun ei ajo-ominaisuuksiakaan tarvita vielä...
Yks yhtä tyhmä tapa arvioida autoja olis vaikka autobaanalla keskinopeus esim.220km/h.Voi olla että Ibizan öljyvispilä leipois kiinni nopeemmin.Tai mahtaako se edes kulkea noin kovaa. - 1,8T
Ei ollut ollenkaan kallis, sillä mukana tuli myös SPS2 ohjain. Ranskasta hankittu...
- hmm..
99-mallinen 540 maksaa n. 19-25 te, ja sillä rahalla saa huomattavasti enemmän autoa ja ominaisuuksia kuin kauppakassista, johon on tungettu tehokas moottori.
Absoluuttinen 0-100 km/h kiihtyvyys voi mennä Seatin eduksi, mutta siihen se sitten jääkin. Kirjoituksen motiivina lienee nimittäin autojen vertaaminen kokonaisuutena yksittäisen ominaisuuden perusteella.- 1,8T
Seuraavat asiat menee Seatin eduksi: TURVALLISUUS Euroncap testissä Ibiza 26 pistettä ja 500 sarjan BMW 25 pistettä.(lähde www.euroncap.com) POLTTOAINEENKULUTUS Ibiza 7,8 litraa satasella yhdistetty, entä BMW, taitaa lorotella hieman enemmän? TAKUU: Ibiza uusi auto 2 vuoden takuu, BMW vanha auto - ei takuuta. VARAOSAHINNAT: selvästi edullisemmat Ibizassa. AJETTAVUUDESTA voidaan väitellä. Itse olen molemmat autot ajanut ja BMW ei missään nimessä ole huono, mutta Ibiza on kuitenkin uusi auto, ja siinä on uuden auton ajettavuus. Vaikka ko. malli on pieni, on se ajettavuudeltaan luokkansa parhaita, ja myy erittäin hyvin Euroopassa. TILAT on oikeastaan ainoa asia, jossa kyseinen BMW kiistatta voittaa Ibiza FR:n Itse harkitsin kyseisen BMW:n ostoa, joten olen koeajanut molemmat autot.
- Premi
1,8T kirjoitti:
Seuraavat asiat menee Seatin eduksi: TURVALLISUUS Euroncap testissä Ibiza 26 pistettä ja 500 sarjan BMW 25 pistettä.(lähde www.euroncap.com) POLTTOAINEENKULUTUS Ibiza 7,8 litraa satasella yhdistetty, entä BMW, taitaa lorotella hieman enemmän? TAKUU: Ibiza uusi auto 2 vuoden takuu, BMW vanha auto - ei takuuta. VARAOSAHINNAT: selvästi edullisemmat Ibizassa. AJETTAVUUDESTA voidaan väitellä. Itse olen molemmat autot ajanut ja BMW ei missään nimessä ole huono, mutta Ibiza on kuitenkin uusi auto, ja siinä on uuden auton ajettavuus. Vaikka ko. malli on pieni, on se ajettavuudeltaan luokkansa parhaita, ja myy erittäin hyvin Euroopassa. TILAT on oikeastaan ainoa asia, jossa kyseinen BMW kiistatta voittaa Ibiza FR:n Itse harkitsin kyseisen BMW:n ostoa, joten olen koeajanut molemmat autot.
Ei jostain epsanjalaisesta ibizasta voi puhua edes samana päivänä kuin bemarista.
Ainoa bemarin mallisarja jota en ottaisi ennemmin kuin ibizaa on 1-sarja.
Nyt puhutaan kuitenkin Seatista,eli espanjan skodasta.Kauhee todistelu päällä kun meni tuhlaamaan yli 20000 johonkin pikkuruiseen autoon.Ihan hyvät kaupat... - noinkaan
1,8T kirjoitti:
Seuraavat asiat menee Seatin eduksi: TURVALLISUUS Euroncap testissä Ibiza 26 pistettä ja 500 sarjan BMW 25 pistettä.(lähde www.euroncap.com) POLTTOAINEENKULUTUS Ibiza 7,8 litraa satasella yhdistetty, entä BMW, taitaa lorotella hieman enemmän? TAKUU: Ibiza uusi auto 2 vuoden takuu, BMW vanha auto - ei takuuta. VARAOSAHINNAT: selvästi edullisemmat Ibizassa. AJETTAVUUDESTA voidaan väitellä. Itse olen molemmat autot ajanut ja BMW ei missään nimessä ole huono, mutta Ibiza on kuitenkin uusi auto, ja siinä on uuden auton ajettavuus. Vaikka ko. malli on pieni, on se ajettavuudeltaan luokkansa parhaita, ja myy erittäin hyvin Euroopassa. TILAT on oikeastaan ainoa asia, jossa kyseinen BMW kiistatta voittaa Ibiza FR:n Itse harkitsin kyseisen BMW:n ostoa, joten olen koeajanut molemmat autot.
Turvallisuus on hyvin vaikeasti mitattavissa oleva asia. Eri luokkien pisteet eivät nimittäin ole vertailukelpoisia. Lisäksi BMW:n huomattavasti suurempi massa on onnettomuustilanteessa sen etu.
Polttoaineenkulutus ja takuuasia on tietenkin aivan selvä, mutta mistä keksit nuo varaosahinnat? Ei E39:n varaosat ole mitenkään kalliita.
Jos pitäisi valita auto matkalle Hangosta Utsjoelle, ottaisin takuulla BMW:n. Ajo-ominaisuudetkaan eivät muodostu pelkällä sekuntikellolla, tai lehtien testejä lukemalla.
Pistetäänpä auto täyteen matkatavaraa ja neljä körilästä kyytiin, sitten moottoritielle reippaseen matkavauhtiin. Seat on aika heikoilla.
BMW on kokonaisuutena huomattavasti miellyttävämpi ajettava.
Entä varustelu? Sähkösäätöiset penkit muistilla? 8-10 turvatyynyä? Automaattinen kaksialueinen ilmastointi? Nahkasisustus? Vakionopeussäädin, monitoimiohjauspyörä, audiojärjestelmä, steptronic, parkkitutka jne.?
Entä melutaso? Alhainen melutaso on erittäin merkittävä tekijä ajomukavuutta ajatellen, näistä kahdesta autosta ei voida edes samana päivänä puhua, kun kyse on melutasosta.
Tilat ovat tietenkin E39:ssä isommat. Se on ehkä nuorten miesten ratkaisu, jos ottaa Seatin. Seat "voittaa" tarkkaan ottaen vain 0-100 km/h kiihtyvyydessä.
Kun aikuistuu, huomaa, että autoja ei kannata ostaa numeroiden perusteella. Seatin ansiot näyttävät paperilla hyvältä, mutta se on onneton peltipurkki käytännössä kyseiseen Bemariin verrattuna. Etenkin kun sen isoveljetkin (Leon, Toledo, Golf, Bora, Passat, A3, A4) ovat kaikki kokonaisuutena arvioituna kyseistä bemaria heppoisempia ratkaisuja.
Autolehtien testit ja numeroarvot kannattaa unohtaa, käykää ajamassa niin huomaatte asian ihan itse. Eri kokoluokkien autoja ei voi verrata arvosanojen tai tähtien määrällä.
Kertomasi testin tulos on ihan mielenkiintoinen, ja sellaisenaan varmasti paikkansapitävä. En vain jaksa uskoa, että tällä olisi auton valintatilanteessa yhtään mitään merkitystä. - Gundolf
noinkaan kirjoitti:
Turvallisuus on hyvin vaikeasti mitattavissa oleva asia. Eri luokkien pisteet eivät nimittäin ole vertailukelpoisia. Lisäksi BMW:n huomattavasti suurempi massa on onnettomuustilanteessa sen etu.
Polttoaineenkulutus ja takuuasia on tietenkin aivan selvä, mutta mistä keksit nuo varaosahinnat? Ei E39:n varaosat ole mitenkään kalliita.
Jos pitäisi valita auto matkalle Hangosta Utsjoelle, ottaisin takuulla BMW:n. Ajo-ominaisuudetkaan eivät muodostu pelkällä sekuntikellolla, tai lehtien testejä lukemalla.
Pistetäänpä auto täyteen matkatavaraa ja neljä körilästä kyytiin, sitten moottoritielle reippaseen matkavauhtiin. Seat on aika heikoilla.
BMW on kokonaisuutena huomattavasti miellyttävämpi ajettava.
Entä varustelu? Sähkösäätöiset penkit muistilla? 8-10 turvatyynyä? Automaattinen kaksialueinen ilmastointi? Nahkasisustus? Vakionopeussäädin, monitoimiohjauspyörä, audiojärjestelmä, steptronic, parkkitutka jne.?
Entä melutaso? Alhainen melutaso on erittäin merkittävä tekijä ajomukavuutta ajatellen, näistä kahdesta autosta ei voida edes samana päivänä puhua, kun kyse on melutasosta.
Tilat ovat tietenkin E39:ssä isommat. Se on ehkä nuorten miesten ratkaisu, jos ottaa Seatin. Seat "voittaa" tarkkaan ottaen vain 0-100 km/h kiihtyvyydessä.
Kun aikuistuu, huomaa, että autoja ei kannata ostaa numeroiden perusteella. Seatin ansiot näyttävät paperilla hyvältä, mutta se on onneton peltipurkki käytännössä kyseiseen Bemariin verrattuna. Etenkin kun sen isoveljetkin (Leon, Toledo, Golf, Bora, Passat, A3, A4) ovat kaikki kokonaisuutena arvioituna kyseistä bemaria heppoisempia ratkaisuja.
Autolehtien testit ja numeroarvot kannattaa unohtaa, käykää ajamassa niin huomaatte asian ihan itse. Eri kokoluokkien autoja ei voi verrata arvosanojen tai tähtien määrällä.
Kertomasi testin tulos on ihan mielenkiintoinen, ja sellaisenaan varmasti paikkansapitävä. En vain jaksa uskoa, että tällä olisi auton valintatilanteessa yhtään mitään merkitystä.Voiko mielestäsi puhua aikuistumisesta, jos joku ostaa 20 000 eurolla 200 000 tkm puhkiajetun Bemarin? Kukaan aikuinen ei siihen rahojaan laita, vain ja ainoastaan nuoret, joilla ei ole riittävää kokemusta autoista. Ibiza on selvästi nuorisolle suunnattu auto, mutta siinä mielessä ketjun aloittaja on oikeassa, että FR on ehdottomasti luotattavampi ja järkevämpi auto, jos nyt pitää edullinen nopea auto hankkia.
- ...
Premi kirjoitti:
Ei jostain epsanjalaisesta ibizasta voi puhua edes samana päivänä kuin bemarista.
Ainoa bemarin mallisarja jota en ottaisi ennemmin kuin ibizaa on 1-sarja.
Nyt puhutaan kuitenkin Seatista,eli espanjan skodasta.Kauhee todistelu päällä kun meni tuhlaamaan yli 20000 johonkin pikkuruiseen autoon.Ihan hyvät kaupat...Nimimerkki 1,8T on osoittanut, että tosiaan kyseisestä Seatista ja Bemarista ei voi edes puhua samana päivänä järkevyytensä puolesta. Omat arviosi perustuu vääriin ennakkoluuloihin, ja itse syyllistyt kauheaan todisteluun, kun olet mennyt tuhlaamaan rahojasi johonkin puhkiajettuun Bemariin, joka kuitenkin jää Seatille...
- yhtyä
noinkaan kirjoitti:
Turvallisuus on hyvin vaikeasti mitattavissa oleva asia. Eri luokkien pisteet eivät nimittäin ole vertailukelpoisia. Lisäksi BMW:n huomattavasti suurempi massa on onnettomuustilanteessa sen etu.
Polttoaineenkulutus ja takuuasia on tietenkin aivan selvä, mutta mistä keksit nuo varaosahinnat? Ei E39:n varaosat ole mitenkään kalliita.
Jos pitäisi valita auto matkalle Hangosta Utsjoelle, ottaisin takuulla BMW:n. Ajo-ominaisuudetkaan eivät muodostu pelkällä sekuntikellolla, tai lehtien testejä lukemalla.
Pistetäänpä auto täyteen matkatavaraa ja neljä körilästä kyytiin, sitten moottoritielle reippaseen matkavauhtiin. Seat on aika heikoilla.
BMW on kokonaisuutena huomattavasti miellyttävämpi ajettava.
Entä varustelu? Sähkösäätöiset penkit muistilla? 8-10 turvatyynyä? Automaattinen kaksialueinen ilmastointi? Nahkasisustus? Vakionopeussäädin, monitoimiohjauspyörä, audiojärjestelmä, steptronic, parkkitutka jne.?
Entä melutaso? Alhainen melutaso on erittäin merkittävä tekijä ajomukavuutta ajatellen, näistä kahdesta autosta ei voida edes samana päivänä puhua, kun kyse on melutasosta.
Tilat ovat tietenkin E39:ssä isommat. Se on ehkä nuorten miesten ratkaisu, jos ottaa Seatin. Seat "voittaa" tarkkaan ottaen vain 0-100 km/h kiihtyvyydessä.
Kun aikuistuu, huomaa, että autoja ei kannata ostaa numeroiden perusteella. Seatin ansiot näyttävät paperilla hyvältä, mutta se on onneton peltipurkki käytännössä kyseiseen Bemariin verrattuna. Etenkin kun sen isoveljetkin (Leon, Toledo, Golf, Bora, Passat, A3, A4) ovat kaikki kokonaisuutena arvioituna kyseistä bemaria heppoisempia ratkaisuja.
Autolehtien testit ja numeroarvot kannattaa unohtaa, käykää ajamassa niin huomaatte asian ihan itse. Eri kokoluokkien autoja ei voi verrata arvosanojen tai tähtien määrällä.
Kertomasi testin tulos on ihan mielenkiintoinen, ja sellaisenaan varmasti paikkansapitävä. En vain jaksa uskoa, että tällä olisi auton valintatilanteessa yhtään mitään merkitystä.....
- 1,8T
noinkaan kirjoitti:
Turvallisuus on hyvin vaikeasti mitattavissa oleva asia. Eri luokkien pisteet eivät nimittäin ole vertailukelpoisia. Lisäksi BMW:n huomattavasti suurempi massa on onnettomuustilanteessa sen etu.
Polttoaineenkulutus ja takuuasia on tietenkin aivan selvä, mutta mistä keksit nuo varaosahinnat? Ei E39:n varaosat ole mitenkään kalliita.
Jos pitäisi valita auto matkalle Hangosta Utsjoelle, ottaisin takuulla BMW:n. Ajo-ominaisuudetkaan eivät muodostu pelkällä sekuntikellolla, tai lehtien testejä lukemalla.
Pistetäänpä auto täyteen matkatavaraa ja neljä körilästä kyytiin, sitten moottoritielle reippaseen matkavauhtiin. Seat on aika heikoilla.
BMW on kokonaisuutena huomattavasti miellyttävämpi ajettava.
Entä varustelu? Sähkösäätöiset penkit muistilla? 8-10 turvatyynyä? Automaattinen kaksialueinen ilmastointi? Nahkasisustus? Vakionopeussäädin, monitoimiohjauspyörä, audiojärjestelmä, steptronic, parkkitutka jne.?
Entä melutaso? Alhainen melutaso on erittäin merkittävä tekijä ajomukavuutta ajatellen, näistä kahdesta autosta ei voida edes samana päivänä puhua, kun kyse on melutasosta.
Tilat ovat tietenkin E39:ssä isommat. Se on ehkä nuorten miesten ratkaisu, jos ottaa Seatin. Seat "voittaa" tarkkaan ottaen vain 0-100 km/h kiihtyvyydessä.
Kun aikuistuu, huomaa, että autoja ei kannata ostaa numeroiden perusteella. Seatin ansiot näyttävät paperilla hyvältä, mutta se on onneton peltipurkki käytännössä kyseiseen Bemariin verrattuna. Etenkin kun sen isoveljetkin (Leon, Toledo, Golf, Bora, Passat, A3, A4) ovat kaikki kokonaisuutena arvioituna kyseistä bemaria heppoisempia ratkaisuja.
Autolehtien testit ja numeroarvot kannattaa unohtaa, käykää ajamassa niin huomaatte asian ihan itse. Eri kokoluokkien autoja ei voi verrata arvosanojen tai tähtien määrällä.
Kertomasi testin tulos on ihan mielenkiintoinen, ja sellaisenaan varmasti paikkansapitävä. En vain jaksa uskoa, että tällä olisi auton valintatilanteessa yhtään mitään merkitystä.Väität että massa on onnettomuudessa etu. Vanha harhaluulo, joka ei pidä paikkaansa. Olisiko mielestäsi Bemari turvallisempi, jos sen takaluukkuun olisi pultattu 500 kg lisäpaino? Itseasiassa ei, vaan pikemmin päinvastoin. Auton rakenne on ratkaisevin tekijä turvallisuudessa. Esimerkiksi uusi Saab 9-3 on monissa yhdysvalloissa ajetuissa nokkakolareissa selvinnyt maasturien kanssa ajetuista kolareista suuria maastureita paremmin.
E39:n varaosat ovat kalliimpia kuin Ibizan. Asian voit todeta itse osien vertailemalla. Kaverillani on ko. auto, joten me olemme vertailleet varaosahintoja.
Ko. Ibiza revon päivityksellä tuottaa 314 Nm:n väännön. Tuolla luvulla isonkaan kuorman kuljettaminen ei ole mikään ongelma. Itse asiassa ko. auto jaksaa surutta vetää vaikka suurta asuntovaunua.
BMW on kokonaisuutena miellyttävämpi ajettava. Epäilen, että et ole ajanut uutta Ibiza FR:ää Suomessa siihen on mahdollisuus vain parissa autoliikkeessä, joten kirjoituksesi perustuu taas väärään ennakkoluuloon.
Varustelu: Ibizaan saa lisävarusteena noista automaattisen Climatronic ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen, audiojärjestelmän navigoinnilla, monitoimiohjauspyörän, nahkasisustuksen. Ainakin itselleni varustelu riittää kummasti.
Melutaso on varmasti Bemarissa alhaisempi. Kuitenkin myös Ibiza on melutasoltaan hyvin alhainen kokoluokkansa autoksi. Tuulilasin pikkusporttitestissä ko. auto todettiin vähämeluisimmaksi.
Unohda väärät ennakkoluulosi! - edellinen
Gundolf kirjoitti:
Voiko mielestäsi puhua aikuistumisesta, jos joku ostaa 20 000 eurolla 200 000 tkm puhkiajetun Bemarin? Kukaan aikuinen ei siihen rahojaan laita, vain ja ainoastaan nuoret, joilla ei ole riittävää kokemusta autoista. Ibiza on selvästi nuorisolle suunnattu auto, mutta siinä mielessä ketjun aloittaja on oikeassa, että FR on ehdottomasti luotattavampi ja järkevämpi auto, jos nyt pitää edullinen nopea auto hankkia.
"Voiko mielestäsi puhua aikuistumisesta, jos joku ostaa 20 000 eurolla 200 000 tkm puhkiajetun Bemarin?"
Kuka sellaisesta puhuu? Kun on kyseiseen merkkiin perehtynyt, voi itse hakea Saksasta hyväkuntoisen yksilön sopuhintaan. Voin kokemuksesta vakuuttaa että sieltä löytyy erinomaisen hyväkuntoisia, hyvinvarusteltuja yksilöitä. Suomessahan näitä autoja ei juuri ole uutena myyty.
Nimenomaan aikuinen mies, joka ymmärtää muunkin kuin 0-100 km/h kiihtyvyyden päälle, ostaa tällaisen auton, nimenomaan omaksi ilokseen, nautintoa varten. Käy ajamassa tuollaisella, niin ymmärrät.
Tottakai uusi auto on järkevä ja luotettava ratkaisu. Ibizassa on tehoakin reippaasti, etenkin näin viritettynä. Mutta hyvä auto se ei ole, vaan erittäin halvalla tehty kauppakassi.
Sitten kun on rahaa tarpeeksi, eikä ego kärsi esim. automaattivaihteisesta autoista, voi ostaa auton, joka on oikeasti hyvä. Tällaisella Bemulla ei kaahata eikä elvistellä, vaan ajellaan rauhallisesti ja arvokkaasti, nautiskellen.
Auton ehdoton tekninen luotettavuus ja edullisuus eivät siinä vaiheessa merkitse niin paljon, kuin auton todelliset käyttöominaisuudet.
Tokihan näitä nuoretkin ostaa, mutta myyvät usein pois hetken kuluttua, kun on nuoren kollin lompakolle liian kallis polttoainekuluiltaan. Siinä se Seatin etu on, eipä juuri muualla. - kokemusta
1,8T kirjoitti:
Väität että massa on onnettomuudessa etu. Vanha harhaluulo, joka ei pidä paikkaansa. Olisiko mielestäsi Bemari turvallisempi, jos sen takaluukkuun olisi pultattu 500 kg lisäpaino? Itseasiassa ei, vaan pikemmin päinvastoin. Auton rakenne on ratkaisevin tekijä turvallisuudessa. Esimerkiksi uusi Saab 9-3 on monissa yhdysvalloissa ajetuissa nokkakolareissa selvinnyt maasturien kanssa ajetuista kolareista suuria maastureita paremmin.
E39:n varaosat ovat kalliimpia kuin Ibizan. Asian voit todeta itse osien vertailemalla. Kaverillani on ko. auto, joten me olemme vertailleet varaosahintoja.
Ko. Ibiza revon päivityksellä tuottaa 314 Nm:n väännön. Tuolla luvulla isonkaan kuorman kuljettaminen ei ole mikään ongelma. Itse asiassa ko. auto jaksaa surutta vetää vaikka suurta asuntovaunua.
BMW on kokonaisuutena miellyttävämpi ajettava. Epäilen, että et ole ajanut uutta Ibiza FR:ää Suomessa siihen on mahdollisuus vain parissa autoliikkeessä, joten kirjoituksesi perustuu taas väärään ennakkoluuloon.
Varustelu: Ibizaan saa lisävarusteena noista automaattisen Climatronic ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen, audiojärjestelmän navigoinnilla, monitoimiohjauspyörän, nahkasisustuksen. Ainakin itselleni varustelu riittää kummasti.
Melutaso on varmasti Bemarissa alhaisempi. Kuitenkin myös Ibiza on melutasoltaan hyvin alhainen kokoluokkansa autoksi. Tuulilasin pikkusporttitestissä ko. auto todettiin vähämeluisimmaksi.
Unohda väärät ennakkoluulosi!On tullut ajettua useimpia automalleja, joita Suomessa kaupitellaan, myös Ibizaa 1.8T-koneella.
Haluat nyt niin vakaasti uskoa omaan hypoteesiisi, että ole hyvä vaan.
Pikkuauto ei kerta kaikkiaan pärjää ominaisuuksissa edustusluokan autolle, kun puhutaan miellyttävistä ajo-ominaisuuksista, ajomukavuudesta jne. Tuskin itsekään kehtaisit väittää, että Ibiza olisi näissä asioissa parempi kuin esim. Passat?
Ajattelet näitä ominaisuuksia liian kapea-alaisesti. Lisävarusteiden lisääminen Ibizaan ei tee siitä yhtä miellyttävää autoa kuin BMW E39. Se, että Ibiza on luokassaan suht hiljainen, ei tee siitä hiljaista autoa. VAG-konsernin tuotteista vasta Passatia voi sanoa hiljaiseksi, muut ovat erittäin meluisia.
Jos tosiaan koet, että pikkuauto on yhtä hyvä, tai parempi kuin E39-kokoluokan auto, niin siitä vaan ihan vapaasti. Se ei ole minulta pois. Väkinäinen vastakkainasettelun rakentaminen ei kuitenkaan ole järkevää. - ....
1,8T kirjoitti:
Väität että massa on onnettomuudessa etu. Vanha harhaluulo, joka ei pidä paikkaansa. Olisiko mielestäsi Bemari turvallisempi, jos sen takaluukkuun olisi pultattu 500 kg lisäpaino? Itseasiassa ei, vaan pikemmin päinvastoin. Auton rakenne on ratkaisevin tekijä turvallisuudessa. Esimerkiksi uusi Saab 9-3 on monissa yhdysvalloissa ajetuissa nokkakolareissa selvinnyt maasturien kanssa ajetuista kolareista suuria maastureita paremmin.
E39:n varaosat ovat kalliimpia kuin Ibizan. Asian voit todeta itse osien vertailemalla. Kaverillani on ko. auto, joten me olemme vertailleet varaosahintoja.
Ko. Ibiza revon päivityksellä tuottaa 314 Nm:n väännön. Tuolla luvulla isonkaan kuorman kuljettaminen ei ole mikään ongelma. Itse asiassa ko. auto jaksaa surutta vetää vaikka suurta asuntovaunua.
BMW on kokonaisuutena miellyttävämpi ajettava. Epäilen, että et ole ajanut uutta Ibiza FR:ää Suomessa siihen on mahdollisuus vain parissa autoliikkeessä, joten kirjoituksesi perustuu taas väärään ennakkoluuloon.
Varustelu: Ibizaan saa lisävarusteena noista automaattisen Climatronic ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen, audiojärjestelmän navigoinnilla, monitoimiohjauspyörän, nahkasisustuksen. Ainakin itselleni varustelu riittää kummasti.
Melutaso on varmasti Bemarissa alhaisempi. Kuitenkin myös Ibiza on melutasoltaan hyvin alhainen kokoluokkansa autoksi. Tuulilasin pikkusporttitestissä ko. auto todettiin vähämeluisimmaksi.
Unohda väärät ennakkoluulosi!bemarin takaluukkuun ei ole pultattu lisäpainoja, vaan rakenteet ovat tukevat ja muodonmuutoksille on varattu tilaa. Seatissa näihin on pienemmät varat. Tästä oli toinen ketju ja siinä siteerattiin useampaa törmäystestiä, joissa selkeä sanoma oli massan vaikutuksesta törmäyksessä. Näiden autojen kyseessä ollessa bemari on seatin kanssa törmätessään turvallisempi. Enemmän passiivista ja aktiivista turvaa.
- Premi
... kirjoitti:
Nimimerkki 1,8T on osoittanut, että tosiaan kyseisestä Seatista ja Bemarista ei voi edes puhua samana päivänä järkevyytensä puolesta. Omat arviosi perustuu vääriin ennakkoluuloihin, ja itse syyllistyt kauheaan todisteluun, kun olet mennyt tuhlaamaan rahojasi johonkin puhkiajettuun Bemariin, joka kuitenkin jää Seatille...
Kuka sano että mulla on bemari?
MB Sprinter löytyy ja kilometrejä lähes 250tkm takana.Varttimailiin menee varmaan reilu puol minuuttia. Takatilaan mahtuu vaikka se Ibiritsa.
Ibiza on joka tapauksessa muovisen tuntuinen lelu verrattuna bemariin.Vaikka kiihtyis kiväärinluodin nopeudella.Ja hyvähän se on verrata malliston kalleinta,nopeinta,kauneinta ja ihaninta autoa(ibiza),toisen mallin 7 vuotta vanhaan tuiki tavalliseen 4 litraseen perheautoon.Laitetaan sitten tämän vuoden M5 ja se Ibsu viivalle.Tuskin enää pärjäis. - malleista
1,8T kirjoitti:
Väität että massa on onnettomuudessa etu. Vanha harhaluulo, joka ei pidä paikkaansa. Olisiko mielestäsi Bemari turvallisempi, jos sen takaluukkuun olisi pultattu 500 kg lisäpaino? Itseasiassa ei, vaan pikemmin päinvastoin. Auton rakenne on ratkaisevin tekijä turvallisuudessa. Esimerkiksi uusi Saab 9-3 on monissa yhdysvalloissa ajetuissa nokkakolareissa selvinnyt maasturien kanssa ajetuista kolareista suuria maastureita paremmin.
E39:n varaosat ovat kalliimpia kuin Ibizan. Asian voit todeta itse osien vertailemalla. Kaverillani on ko. auto, joten me olemme vertailleet varaosahintoja.
Ko. Ibiza revon päivityksellä tuottaa 314 Nm:n väännön. Tuolla luvulla isonkaan kuorman kuljettaminen ei ole mikään ongelma. Itse asiassa ko. auto jaksaa surutta vetää vaikka suurta asuntovaunua.
BMW on kokonaisuutena miellyttävämpi ajettava. Epäilen, että et ole ajanut uutta Ibiza FR:ää Suomessa siihen on mahdollisuus vain parissa autoliikkeessä, joten kirjoituksesi perustuu taas väärään ennakkoluuloon.
Varustelu: Ibizaan saa lisävarusteena noista automaattisen Climatronic ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen, audiojärjestelmän navigoinnilla, monitoimiohjauspyörän, nahkasisustuksen. Ainakin itselleni varustelu riittää kummasti.
Melutaso on varmasti Bemarissa alhaisempi. Kuitenkin myös Ibiza on melutasoltaan hyvin alhainen kokoluokkansa autoksi. Tuulilasin pikkusporttitestissä ko. auto todettiin vähämeluisimmaksi.
Unohda väärät ennakkoluulosi!Kun Ibiza on mielestäsi niin erinomainen auto, että lyö kaikissa ominaisuuksissa suuremmat autot, niin miten on VAG-konsernin muiden tuotteiden laita?
Lyökö Ibiza nämä, jos lyö niin miksi?
- Leon
- Toledo
- Golf
- Bora/Jetta
- Passat
- A3
- A4
- A6
Uskotko itsekään siihen, että valmistaja onnistuisi tunkemaan, tai edes haluaisi tunkea parhaimpia teknisiä ratkaisuja yhteen pienimmistä ja halvimmista automalleistaan siten, että se löisi isommat sisarensa?
Ei se kuule niin mene. Moottori siinä on tehokas, mutta muuten Ibiza on tehty niukkuuden ehdoilla mahdollisimman halvasti. Ei se isommilleen pärjää, kuin siinä epämääräisessä "järkevyydessä" tai taloudellisuudessa.
Ibiza ei lyö edes vanhempikoppaista Passattia saati Boraa, kun arvioidaan autoa kokonaisuutena.
Yrität luoda kärhämää vertaamalla Ibizaa tunteita herättävään Bemariin, mutta huomaat vertauksen epärealistisuuden vertaamalla Ibizaa saman konsernin isompiin tuotteisiin. Pikkuauto on pikkuauto ja sen huomaa kun sillä ajaa. - ...
malleista kirjoitti:
Kun Ibiza on mielestäsi niin erinomainen auto, että lyö kaikissa ominaisuuksissa suuremmat autot, niin miten on VAG-konsernin muiden tuotteiden laita?
Lyökö Ibiza nämä, jos lyö niin miksi?
- Leon
- Toledo
- Golf
- Bora/Jetta
- Passat
- A3
- A4
- A6
Uskotko itsekään siihen, että valmistaja onnistuisi tunkemaan, tai edes haluaisi tunkea parhaimpia teknisiä ratkaisuja yhteen pienimmistä ja halvimmista automalleistaan siten, että se löisi isommat sisarensa?
Ei se kuule niin mene. Moottori siinä on tehokas, mutta muuten Ibiza on tehty niukkuuden ehdoilla mahdollisimman halvasti. Ei se isommilleen pärjää, kuin siinä epämääräisessä "järkevyydessä" tai taloudellisuudessa.
Ibiza ei lyö edes vanhempikoppaista Passattia saati Boraa, kun arvioidaan autoa kokonaisuutena.
Yrität luoda kärhämää vertaamalla Ibizaa tunteita herättävään Bemariin, mutta huomaat vertauksen epärealistisuuden vertaamalla Ibizaa saman konsernin isompiin tuotteisiin. Pikkuauto on pikkuauto ja sen huomaa kun sillä ajaa.Kysymys on siitä, että tässä verrataan uutta ja vanhaa autoa, jotka ovat melko saman hintaisia. Uusi Ibiza ei varmasti pärjää mukavuudessa uudelle Bemarille, ja ei uudelle Leonille tai Boralle. Uudemmat autot ovat yleensä parempia ajaa kuin vanhat, näin myös Ibizan kohdalla. Erityisen hyvä Ibiza on ajaa kaupungissa. Maantiellä siinä on jo pienemmän auton tuntua.
- Erkki
... kirjoitti:
Kysymys on siitä, että tässä verrataan uutta ja vanhaa autoa, jotka ovat melko saman hintaisia. Uusi Ibiza ei varmasti pärjää mukavuudessa uudelle Bemarille, ja ei uudelle Leonille tai Boralle. Uudemmat autot ovat yleensä parempia ajaa kuin vanhat, näin myös Ibizan kohdalla. Erityisen hyvä Ibiza on ajaa kaupungissa. Maantiellä siinä on jo pienemmän auton tuntua.
Auton mukavuus on osittain makuasia. Iso vanhempikin Bemari on mukavampi matka-ajossa, mutta kaupungissa tuollainen uusi Ibiza on ketterämpi ja mukavampi ajettava. Riippuu aika paljon siitä, että millaista ajoa ajaa. Itselläni on eri auto matka-ajoon ja kaupunkiin.
- .........
... kirjoitti:
Kysymys on siitä, että tässä verrataan uutta ja vanhaa autoa, jotka ovat melko saman hintaisia. Uusi Ibiza ei varmasti pärjää mukavuudessa uudelle Bemarille, ja ei uudelle Leonille tai Boralle. Uudemmat autot ovat yleensä parempia ajaa kuin vanhat, näin myös Ibizan kohdalla. Erityisen hyvä Ibiza on ajaa kaupungissa. Maantiellä siinä on jo pienemmän auton tuntua.
Tässä Ibiza ottaa takkiinsa useimmilla osa-alueilla, vieläpä selvästi. Kumpaakaan autoa (540 ja Ibiza FR) ei osteta puhtaasti järkevyys- tai taloudellisuusmielessä. Kun näin ei tehdä, perustelut Ibizan ostamiselle katoavat.
Kaupungissa useimmat pienehköt ja vielä keskikokoisetkin autot ovat ihan mukavia ajaa, maantiellä ne erot paljastuvat.
Silti paljon mieluummin minä ajan kaupungissa alhaalta vääntävällä
automaattivaihteisella, kuin pienellä kinnerillä, jonka vaihteita pitää vispata ja moottoria kierrättää kuin ompelukonetta. On meinaan tästä todella paljon kokemusta.
Uudet autot kehittyvät, vanhat kuluvat ja taantuvat. Aina voidaan raapaista kokoon vertailu, jossa -89 BMW 535i häviää uudelle Ibizalle melkeinpä kaikessa.
Jos taas pikkuautoista pitäisi valita, niin kyllä valinta osuisi ihan jonnekin muualle kuin Ibizaan. - hinnat
1,8T kirjoitti:
Seuraavat asiat menee Seatin eduksi: TURVALLISUUS Euroncap testissä Ibiza 26 pistettä ja 500 sarjan BMW 25 pistettä.(lähde www.euroncap.com) POLTTOAINEENKULUTUS Ibiza 7,8 litraa satasella yhdistetty, entä BMW, taitaa lorotella hieman enemmän? TAKUU: Ibiza uusi auto 2 vuoden takuu, BMW vanha auto - ei takuuta. VARAOSAHINNAT: selvästi edullisemmat Ibizassa. AJETTAVUUDESTA voidaan väitellä. Itse olen molemmat autot ajanut ja BMW ei missään nimessä ole huono, mutta Ibiza on kuitenkin uusi auto, ja siinä on uuden auton ajettavuus. Vaikka ko. malli on pieni, on se ajettavuudeltaan luokkansa parhaita, ja myy erittäin hyvin Euroopassa. TILAT on oikeastaan ainoa asia, jossa kyseinen BMW kiistatta voittaa Ibiza FR:n Itse harkitsin kyseisen BMW:n ostoa, joten olen koeajanut molemmat autot.
Itselläni ollut Audi ja VW ja voin todeta että kyllä niiden varaosat olivat ainakin yhtä kalliita kun BMW:n. Eli jos Seat on tullut sukuunsa se on kallis huoltaa ja siinä on kalliit varaosat!
- lisävarusteet
1,8T kirjoitti:
Väität että massa on onnettomuudessa etu. Vanha harhaluulo, joka ei pidä paikkaansa. Olisiko mielestäsi Bemari turvallisempi, jos sen takaluukkuun olisi pultattu 500 kg lisäpaino? Itseasiassa ei, vaan pikemmin päinvastoin. Auton rakenne on ratkaisevin tekijä turvallisuudessa. Esimerkiksi uusi Saab 9-3 on monissa yhdysvalloissa ajetuissa nokkakolareissa selvinnyt maasturien kanssa ajetuista kolareista suuria maastureita paremmin.
E39:n varaosat ovat kalliimpia kuin Ibizan. Asian voit todeta itse osien vertailemalla. Kaverillani on ko. auto, joten me olemme vertailleet varaosahintoja.
Ko. Ibiza revon päivityksellä tuottaa 314 Nm:n väännön. Tuolla luvulla isonkaan kuorman kuljettaminen ei ole mikään ongelma. Itse asiassa ko. auto jaksaa surutta vetää vaikka suurta asuntovaunua.
BMW on kokonaisuutena miellyttävämpi ajettava. Epäilen, että et ole ajanut uutta Ibiza FR:ää Suomessa siihen on mahdollisuus vain parissa autoliikkeessä, joten kirjoituksesi perustuu taas väärään ennakkoluuloon.
Varustelu: Ibizaan saa lisävarusteena noista automaattisen Climatronic ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen, audiojärjestelmän navigoinnilla, monitoimiohjauspyörän, nahkasisustuksen. Ainakin itselleni varustelu riittää kummasti.
Melutaso on varmasti Bemarissa alhaisempi. Kuitenkin myös Ibiza on melutasoltaan hyvin alhainen kokoluokkansa autoksi. Tuulilasin pikkusporttitestissä ko. auto todettiin vähämeluisimmaksi.
Unohda väärät ennakkoluulosi!Mainitsemasi lisävarusteet nostavat sitten ko. seatin hinnan yli 30teuroon... huh..
- psykoosi
1,8T kirjoitti:
Seuraavat asiat menee Seatin eduksi: TURVALLISUUS Euroncap testissä Ibiza 26 pistettä ja 500 sarjan BMW 25 pistettä.(lähde www.euroncap.com) POLTTOAINEENKULUTUS Ibiza 7,8 litraa satasella yhdistetty, entä BMW, taitaa lorotella hieman enemmän? TAKUU: Ibiza uusi auto 2 vuoden takuu, BMW vanha auto - ei takuuta. VARAOSAHINNAT: selvästi edullisemmat Ibizassa. AJETTAVUUDESTA voidaan väitellä. Itse olen molemmat autot ajanut ja BMW ei missään nimessä ole huono, mutta Ibiza on kuitenkin uusi auto, ja siinä on uuden auton ajettavuus. Vaikka ko. malli on pieni, on se ajettavuudeltaan luokkansa parhaita, ja myy erittäin hyvin Euroopassa. TILAT on oikeastaan ainoa asia, jossa kyseinen BMW kiistatta voittaa Ibiza FR:n Itse harkitsin kyseisen BMW:n ostoa, joten olen koeajanut molemmat autot.
Vertaatko ihan tosissasi tuota pikkukiulua autoon. Eipä tule mieleeni epäonnistuneempaa vertailuparia.
Toki tuo Seatin parempi kiihtyvyys on mielenkiintoinen juttu ja kova paikka BMW-kuskeille. Siitä onnittelut Seatille!
Arvostan kyllä VAGin turbokoneita ja niiden viritysmahdollisuuksia, mutta en miettisi noista kahdesta hetkeäkään ennen kuin päätyisin tuohon BMW:hen.
Ajan VW:n powerdieselillä 96kW ja harkitsen Seat Altea 2.0 TDI:tä 103 kW seuraavaksi autoksi, joten pystyn kommentoimaan juttuasi ilman BMW-laseja. - vilisee...
Premi kirjoitti:
Kuka sano että mulla on bemari?
MB Sprinter löytyy ja kilometrejä lähes 250tkm takana.Varttimailiin menee varmaan reilu puol minuuttia. Takatilaan mahtuu vaikka se Ibiritsa.
Ibiza on joka tapauksessa muovisen tuntuinen lelu verrattuna bemariin.Vaikka kiihtyis kiväärinluodin nopeudella.Ja hyvähän se on verrata malliston kalleinta,nopeinta,kauneinta ja ihaninta autoa(ibiza),toisen mallin 7 vuotta vanhaan tuiki tavalliseen 4 litraseen perheautoon.Laitetaan sitten tämän vuoden M5 ja se Ibsu viivalle.Tuskin enää pärjäis."...malliston kalleinta,nopeinta,kauneinta ja ihaninta autoa(ibiza),toisen mallin 7 vuotta vanhaan tuiki tavalliseen 4 litraseen perheautoon.Laitetaan sitten tämän vuoden M5 ja se Ibsu viivalle.Tuskin enää pärjäis."
Et kai tosissasi tuota kirjoittanut ?
Ibiza mallistosta löytyy vielä Cupra versiot.
4-litrainen perheauto ? Eikö perheautot ole 1.6 tai
korkeintaan 2.0 koneella.
2006 M5 - 134 400e
2006 Ibiza FR - 19 990e
Aika epätasainen pari,vaikka millä mitalla katsoisi. - Premi
vilisee... kirjoitti:
"...malliston kalleinta,nopeinta,kauneinta ja ihaninta autoa(ibiza),toisen mallin 7 vuotta vanhaan tuiki tavalliseen 4 litraseen perheautoon.Laitetaan sitten tämän vuoden M5 ja se Ibsu viivalle.Tuskin enää pärjäis."
Et kai tosissasi tuota kirjoittanut ?
Ibiza mallistosta löytyy vielä Cupra versiot.
4-litrainen perheauto ? Eikö perheautot ole 1.6 tai
korkeintaan 2.0 koneella.
2006 M5 - 134 400e
2006 Ibiza FR - 19 990e
Aika epätasainen pari,vaikka millä mitalla katsoisi.Häh,eikös kaikilla normaaliperheillä ole yli 4 litranen auto? Ai ibizasta on vieläkin tehokkaampi versio? Se on jo varmaan ihan hurja laite.
Viimeinen lause oli tekstissäsi se oikea totuus.
Aika epätasainen pari vaikka, millä mitalla katsoisi. - gfdgfd
edellinen kirjoitti:
"Voiko mielestäsi puhua aikuistumisesta, jos joku ostaa 20 000 eurolla 200 000 tkm puhkiajetun Bemarin?"
Kuka sellaisesta puhuu? Kun on kyseiseen merkkiin perehtynyt, voi itse hakea Saksasta hyväkuntoisen yksilön sopuhintaan. Voin kokemuksesta vakuuttaa että sieltä löytyy erinomaisen hyväkuntoisia, hyvinvarusteltuja yksilöitä. Suomessahan näitä autoja ei juuri ole uutena myyty.
Nimenomaan aikuinen mies, joka ymmärtää muunkin kuin 0-100 km/h kiihtyvyyden päälle, ostaa tällaisen auton, nimenomaan omaksi ilokseen, nautintoa varten. Käy ajamassa tuollaisella, niin ymmärrät.
Tottakai uusi auto on järkevä ja luotettava ratkaisu. Ibizassa on tehoakin reippaasti, etenkin näin viritettynä. Mutta hyvä auto se ei ole, vaan erittäin halvalla tehty kauppakassi.
Sitten kun on rahaa tarpeeksi, eikä ego kärsi esim. automaattivaihteisesta autoista, voi ostaa auton, joka on oikeasti hyvä. Tällaisella Bemulla ei kaahata eikä elvistellä, vaan ajellaan rauhallisesti ja arvokkaasti, nautiskellen.
Auton ehdoton tekninen luotettavuus ja edullisuus eivät siinä vaiheessa merkitse niin paljon, kuin auton todelliset käyttöominaisuudet.
Tokihan näitä nuoretkin ostaa, mutta myyvät usein pois hetken kuluttua, kun on nuoren kollin lompakolle liian kallis polttoainekuluiltaan. Siinä se Seatin etu on, eipä juuri muualla.vanha paska se on
- BmfuckingW
Gundolf kirjoitti:
Voiko mielestäsi puhua aikuistumisesta, jos joku ostaa 20 000 eurolla 200 000 tkm puhkiajetun Bemarin? Kukaan aikuinen ei siihen rahojaan laita, vain ja ainoastaan nuoret, joilla ei ole riittävää kokemusta autoista. Ibiza on selvästi nuorisolle suunnattu auto, mutta siinä mielessä ketjun aloittaja on oikeassa, että FR on ehdottomasti luotattavampi ja järkevämpi auto, jos nyt pitää edullinen nopea auto hankkia.
Saattaa toi ibizan paska 0-100 km viedä kokeillaan sitte 100-200 kmh. ja joo bemari 540 saa helposti ajettua yli 400000 ku se v8 sentää kestää jotai toisin ku tollanen saatanan teinilelu joka vähä kolhasee lumikasaa nii on puskuri lytyssä ja alta kymppitonnin sai tollasen 96 vuoden 540i ajettu 136000 ruosteeton kori täydellinen sisusta. nooh joutuha siihe noi jarrupalat vaihtaa, muita vikoja ei sitte oo löytynykkää.
- ....
Ero vaikuttaa ihmeellisen pieneltä. Oliko toi automaattiaskillinen bemu?
- Kärpänen
Samaa ihmettelin että noin pieni auto noilla tehoilla ei tuon isompaa eroa isoon painavaan bemariin tehnyt.Enemmän vakuutti bemarin aika.Edustus tason autolla melko hyvä kiskasu.
- Nimetön
Kärpänen kirjoitti:
Samaa ihmettelin että noin pieni auto noilla tehoilla ei tuon isompaa eroa isoon painavaan bemariin tehnyt.Enemmän vakuutti bemarin aika.Edustus tason autolla melko hyvä kiskasu.
Bemarissa 4litran V8 ja Seatissa 1.8litrainen nelikko!
- puhuu..
Nimetön kirjoitti:
Bemarissa 4litran V8 ja Seatissa 1.8litrainen nelikko!
Kuule, kun et asiasta näytä mitään tietävän, niin josko olisit hiljaa. BMW:n kone on ensinnäkin 4,4 litrainen.
Tehopainosuhde se on joka ratkaisee tässä tapauksessa. Mutta mutta, entäpä kiihdytys 200-230 km/h? Entäpä ne ajo-ominaisuudet tuossa vauhdissa? Melutaso? Ajomukavuus?
Tämä ketju näyttää houkuttelevan asiasta tietämättömiä kuin paska kärpäsiä. - Kärpänen
puhuu.. kirjoitti:
Kuule, kun et asiasta näytä mitään tietävän, niin josko olisit hiljaa. BMW:n kone on ensinnäkin 4,4 litrainen.
Tehopainosuhde se on joka ratkaisee tässä tapauksessa. Mutta mutta, entäpä kiihdytys 200-230 km/h? Entäpä ne ajo-ominaisuudet tuossa vauhdissa? Melutaso? Ajomukavuus?
Tämä ketju näyttää houkuttelevan asiasta tietämättömiä kuin paska kärpäsiä.Senhän takii miekii tääl oon;)
- ...
Manuaaleja. Automaatilla ero olisi ollut selvästi suurempi.
- 1,8T
Kylläpäs täällä on täysi hälinä päällä. Näköjään avaukseni on poikinut paljon keskustelua ja se on myös siirretty BMW palstalle. Alkuperäisen tekstin tarkoitus oli vaan herättää keskustelua siitä, miten hyvin pieni turboahdettu auto pärjää isommille v-kahdeksikoille. Ihan viihdyttävää keskustelua joka tapauksessa... Itselläni edelliset autot ovat olleet isompia kuutosia ja kaseja. Turboon minut on saanut päätymään ainoastaan alhainen bensan kulutus ja sitä kautta saadut merkittävät säästöt näinä kalliin bensan aikoina. =D
- v-moottoreille
Siis pärjää uusille vai vanhoille isoille v-kaseille? Jos vanhoille niin ok eipä silloin seatin turbot ollut kummoisia. =)
- Sierra
Ei tarvita M5 BMW:tä Seat:in jättämiseen 7000e Ford riittää!
- Audijäbä
Mutta taitaa olla se 7000 euron Sierra aika vanha ja loppuun ajettu romu... :p
- Juuso
Hohhoijjaa. Puutun tuohon varustelistaan mitä tuossa aiemmin esiteltiin. Muistaakseni tuosa FR:ssä ei ollut edes ilmastointia vakiona, vaan maksoi jonkin 1500 E. Ja sitten kun pistätä tuon kaverin luetteleman määrän lisävarusteita, saadaan tuolle purkille hintaa jo 30000 E. Ei sillä Seattia kävin koeajamassa viime vkl. Oulussa ja Leon tuntui ihan kivalta. Ainoa, mitä ne ei vaan näytä tuosta Seatista saavan poistettua on tuo rengasmelu. Nykyinen auto on 316 E46 ja seuraava on M-sport mallinen 525 tai 530 D farmari. Makuasioista ei voi kiistellä...
- Tuna
Audijäbä kirjoitti:
Mutta taitaa olla se 7000 euron Sierra aika vanha ja loppuun ajettu romu... :p
Jos sierra maksaa 7000 euroa,se ei voi olla loppuunajettu.Itseasiassa sillä hinnalla Sierran täytyy olla kullattu.
- maksaa
Juuso kirjoitti:
Hohhoijjaa. Puutun tuohon varustelistaan mitä tuossa aiemmin esiteltiin. Muistaakseni tuosa FR:ssä ei ollut edes ilmastointia vakiona, vaan maksoi jonkin 1500 E. Ja sitten kun pistätä tuon kaverin luetteleman määrän lisävarusteita, saadaan tuolle purkille hintaa jo 30000 E. Ei sillä Seattia kävin koeajamassa viime vkl. Oulussa ja Leon tuntui ihan kivalta. Ainoa, mitä ne ei vaan näytä tuosta Seatista saavan poistettua on tuo rengasmelu. Nykyinen auto on 316 E46 ja seuraava on M-sport mallinen 525 tai 530 D farmari. Makuasioista ei voi kiistellä...
750e ja automaattimallinen 1030e...
Eli ilmastoitu Ibiza FR 20 740e.
Mitähän varusteita FR:stä puuttuu,
että siitä pitää rakentaa 30 000e auto ? - ....
maksaa kirjoitti:
750e ja automaattimallinen 1030e...
Eli ilmastoitu Ibiza FR 20 740e.
Mitähän varusteita FR:stä puuttuu,
että siitä pitää rakentaa 30 000e auto ?Laittaa nahkat, navin, climan, sterkat (huom, jotka ostettava aina erikseen!), vakkarin ja epsin.
turvatyynyjä ja sähköherkkuja jää sitten vielä puuttumaan, joten 35 teuroon menis varusteltuna. - yleensä
.... kirjoitti:
Laittaa nahkat, navin, climan, sterkat (huom, jotka ostettava aina erikseen!), vakkarin ja epsin.
turvatyynyjä ja sähköherkkuja jää sitten vielä puuttumaan, joten 35 teuroon menis varusteltuna.tapana,että kahdenkympin autoon ladataan kympillä
varusteita ?
Monessakohan 1.4 tuhnukorollassa on esim. nahkasisustus tai navigaattori ?
Stereot liikkestä reilut 100e,kauheeta ?
Vakkari kaupunkisporttiin,just.
Kannattaa muutenkin pikkusporttiin ladata paljon varustusta,
paino nousee ja suorituskyky huononee.
Muuta ei optiolistalta tarvitse ruksata,
kuin 750e ilmastoinnin. - ....
yleensä kirjoitti:
tapana,että kahdenkympin autoon ladataan kympillä
varusteita ?
Monessakohan 1.4 tuhnukorollassa on esim. nahkasisustus tai navigaattori ?
Stereot liikkestä reilut 100e,kauheeta ?
Vakkari kaupunkisporttiin,just.
Kannattaa muutenkin pikkusporttiin ladata paljon varustusta,
paino nousee ja suorituskyky huononee.
Muuta ei optiolistalta tarvitse ruksata,
kuin 750e ilmastoinnin.Kippo tosiaan ja sellaisia ei juuri varustella. Joku tuossa vain halusi verrata bemarin vakiovarusteisiin joten varustelemalla ibizaa edes jotenkin huomataan, että hinta melkein tuplaantuu... karvalakkina halpa thats it. Halpoja ovat muutaman vuoden ajetut M3:t ja suorituskykyisiä.
- ota...
.... kirjoitti:
Kippo tosiaan ja sellaisia ei juuri varustella. Joku tuossa vain halusi verrata bemarin vakiovarusteisiin joten varustelemalla ibizaa edes jotenkin huomataan, että hinta melkein tuplaantuu... karvalakkina halpa thats it. Halpoja ovat muutaman vuoden ajetut M3:t ja suorituskykyisiä.
yhteyttä,kun myyt sen 2004 M3:n kahdellakympillä...
Mitähän seuraavaksi ?
:D - 20 k€
ota... kirjoitti:
yhteyttä,kun myyt sen 2004 M3:n kahdellakympillä...
Mitähän seuraavaksi ?
:DSaa E36 M3 Evolutionin vm. 96, 97. 3.2-litrainen R6. 321hv, SMG-vaihteisto. 0-100km/h vähän päälle 5 sekuntia.
Varusteina ajonvakautus, airbagit, automaatti-ilmastointi, sport-nahkapenkit, monitoimiratti radion säädöillä ym. ym.
Tällaisen ottaisin paljon ennemmin kuin seatin. - Sam
20 k€ kirjoitti:
Saa E36 M3 Evolutionin vm. 96, 97. 3.2-litrainen R6. 321hv, SMG-vaihteisto. 0-100km/h vähän päälle 5 sekuntia.
Varusteina ajonvakautus, airbagit, automaatti-ilmastointi, sport-nahkapenkit, monitoimiratti radion säädöillä ym. ym.
Tällaisen ottaisin paljon ennemmin kuin seatin.Itse paljon autoja omistaneena (myös kuutoskoneisen ja V8 Bemarin) voin sanoa, että yli 100 000 ajettua autoa en enää ikinä hanki.
- olet
20 k€ kirjoitti:
Saa E36 M3 Evolutionin vm. 96, 97. 3.2-litrainen R6. 321hv, SMG-vaihteisto. 0-100km/h vähän päälle 5 sekuntia.
Varusteina ajonvakautus, airbagit, automaatti-ilmastointi, sport-nahkapenkit, monitoimiratti radion säädöillä ym. ym.
Tällaisen ottaisin paljon ennemmin kuin seatin.tämän kirjoittaja ?
"...Halpoja ovat muutaman vuoden ajetut M3:t ja suorituskykyisiä."
Eikö muutaman vuoden ajettu ole 2004 ? - Tuota ei usko
Sam kirjoitti:
Itse paljon autoja omistaneena (myös kuutoskoneisen ja V8 Bemarin) voin sanoa, että yli 100 000 ajettua autoa en enää ikinä hanki.
Erkkikään...
- Tuo
olet kirjoitti:
tämän kirjoittaja ?
"...Halpoja ovat muutaman vuoden ajetut M3:t ja suorituskykyisiä."
Eikö muutaman vuoden ajettu ole 2004 ?Mutta 2 ei ole muutama. Muutama on ennemminkin 4-5.
- sitten
Tuo kirjoitti:
Mutta 2 ei ole muutama. Muutama on ennemminkin 4-5.
2001 M3:n Suomesta parillakympillä,
EI. - tuo§
sitten kirjoitti:
2001 M3:n Suomesta parillakympillä,
EI.Tuo saksasta niin 20 riittää.
- tasantarkkaan
tuo§ kirjoitti:
Tuo saksasta niin 20 riittää.
riitä tuo 20 000e...
Eihän tuolla summalla saa 2001 M3-mallia edes Saksasta ja sitten vielä verot päälle.
Hyvin onnistuu,jos saa loppusumman alle viidenkympin - raato!
20 k€ kirjoitti:
Saa E36 M3 Evolutionin vm. 96, 97. 3.2-litrainen R6. 321hv, SMG-vaihteisto. 0-100km/h vähän päälle 5 sekuntia.
Varusteina ajonvakautus, airbagit, automaatti-ilmastointi, sport-nahkapenkit, monitoimiratti radion säädöillä ym. ym.
Tällaisen ottaisin paljon ennemmin kuin seatin.No huh! En kuuna päivänä koskisikaan moiseen pommiin. Tuon luonteiset vanhat teho-bemarit ovat rääkätty ja revitetty, todennäköisesti joku vielä kolhinut ja kolaroinut ja fiksattu ovelaan myyntikuntoon. Hyväuskoinen ja luottavainen suomihölmö sitten ostaa sellaisen tuontiauton ja on hetken onnellinen. Kun hetken päästä tekniikkaa laukeaa tai kori alkaa puklaamaan ruostetta, itku pääsee ja auto pikaisesti taas kiertoon ja tappiolla. Oppirahat maksetaan.
Itse olen voiman ystävä, vaan en mitä tahansa voimapeliä osta enkä käytettyä. Koska rahavarani ovat rajalliset eikä varaa uuteen bemariin/audiin niin uusi FR-Ibiza oli luonnollinen valinta toukokuussa. Voimaa vakionakin kivasti ja alavääntöä myös. Uusi peli, uuden takuu, ja tietää alusta alkaen miten ajettu. - 535
raato! kirjoitti:
No huh! En kuuna päivänä koskisikaan moiseen pommiin. Tuon luonteiset vanhat teho-bemarit ovat rääkätty ja revitetty, todennäköisesti joku vielä kolhinut ja kolaroinut ja fiksattu ovelaan myyntikuntoon. Hyväuskoinen ja luottavainen suomihölmö sitten ostaa sellaisen tuontiauton ja on hetken onnellinen. Kun hetken päästä tekniikkaa laukeaa tai kori alkaa puklaamaan ruostetta, itku pääsee ja auto pikaisesti taas kiertoon ja tappiolla. Oppirahat maksetaan.
Itse olen voiman ystävä, vaan en mitä tahansa voimapeliä osta enkä käytettyä. Koska rahavarani ovat rajalliset eikä varaa uuteen bemariin/audiin niin uusi FR-Ibiza oli luonnollinen valinta toukokuussa. Voimaa vakionakin kivasti ja alavääntöä myös. Uusi peli, uuden takuu, ja tietää alusta alkaen miten ajettu.Meinasin pudota penkiltä tätä lukiessa..ei heti uskoisi millaisia urpoja tämäkin maa näköjään elättää.
Itsellä on lähes 20 vuotta(!) vanha "tehobemari" jonka tekniikka toimii pomminvarmasti ja korista saa ruostekukkaa etsiä. Tietysti jos ei ymmärrä autoista juuri mitään eikä luota omaan arvostelukykyynsä ostotilanteessa niin sitten pitää varmaan ostaa uusi auto oman mielenrauhan takia.
Itse kuitenkin nauran paksua röhönaurua nahalla verhoillussa ilmastoidussa bemarissani kun joku teinielvis repii viimeisiä kierroksia kauppakassistaan (vaikka sitten ahdetusta).
Kukin tavallaan.
- ja palle
tähän riittää vastauksekseksi jotta seatti on tehty taskuvarkaiden maassa ja sillä siisti
- kaupat!!
Perkele kun en malttanut odottaa Ibizan hinnanalennusta, vaan tilasin 11/05 uuden Citroen C2 VTS:n, maksoi sellaisenaan 18,9 te. Nyt tonni lisää niin saisin FR-Ibanan ja turbovehkeen! Noh, ilmastointi siihen lisänä niin hiukan päälle 20 donaa, ei paha. Ja tohon ku olisi iskenyt tehovirin niin oispa naurattanut motareilla ja liikennevaloissa. No, kiihtyyhän pikku citikkakin ihan ookoo, vaan reilu ero tuon turboipanan rinnalla. Kyllä vituttaa, pitääkö tässä perkele marssia vaan autokaupoille?...
- Sam
Ja on muuten "hieman" parempi ajaakin tuo Ibiza FR kun Citroen C2 VTS. VTS on ihan ok, mutta ajettavuudeltaan todella pikkuautomainen FR:n verrattuna. Ei muuta kun autokaupoille. ;)
- ajaa??
Sam kirjoitti:
Ja on muuten "hieman" parempi ajaakin tuo Ibiza FR kun Citroen C2 VTS. VTS on ihan ok, mutta ajettavuudeltaan todella pikkuautomainen FR:n verrattuna. Ei muuta kun autokaupoille. ;)
Onko siis Ibana parempi ajettava? Tää VTS on mahtava mutka-ajossa ja motarillakin vakaa, ainoastaan vituttaa kaupungin mukulakivikadut ja loivat mannerheimintien heitot joissa se pomppii ja nyökkii.
Ai niin: onko Ibizan nykymalli viel kauan markkinoilla vai onko tulossa lähiaikoina uusi korimalli? - Sam
ajaa?? kirjoitti:
Onko siis Ibana parempi ajettava? Tää VTS on mahtava mutka-ajossa ja motarillakin vakaa, ainoastaan vituttaa kaupungin mukulakivikadut ja loivat mannerheimintien heitot joissa se pomppii ja nyökkii.
Ai niin: onko Ibizan nykymalli viel kauan markkinoilla vai onko tulossa lähiaikoina uusi korimalli?Kyllä Ibiza FR on mielestäni noista selvästi parempi ajettava. Vakaampi maantieajossa ja kevyempi kaupungissa. Tosin ei nuo mukulakivikadut ole Ibizaakaan varten.
Juuri tulleen faceliftin perusteella voisi arvella uuden Ibizan mallin ilmestyvän noin 3 vuoden päästä. Toki tämä on aivan arvailua. Nykymalli ei ole vielä kovin vanha, sillä se tuli vuonna 2003.
- uusi....
Ibanan puolesta seuraavat asiat:
-auto uuis, takuut ja kulumaton kori ja alusta sekä tekniikka, tietää miten on ajettu ekat kilometrit
-etuveto: hakkaa suuntavakavuudessa maantiellä takavetoauton, myös ison bemarin, kokemusta on
-polttoaineenkulutus huomattavasti pienempi, korostuu vielä taajamissa
-vakuutusmaksuissa reilu ero, mitä isompi kuutiotilavuus sen kalliimpaa, ja BMW vielä kalliissa hintaluokassa riskin takia
-jälleenmyyntiarvo 2-3 vuoden kuluttua; on sillä merkitystä onko auto 2-3 vuotta vanha vai 9-10-vuotias
Siis Ibiza ehdottomasti.- järki käteen
"-etuveto: hakkaa suuntavakavuudessa maantiellä takavetoauton, myös ison bemarin, kokemusta on "
- Voi jeesus.... vaikka ibiza lähtee viivalta nopeasti, niin järki käteen. Ja eikö tämä ibiza ole lastutettu jo vaikka kuinka pitkälle. Onko se FR malli vakiona 150 vai 180? Koneen ja voimansiirron nöyrtymistä odotellessa :D
Asiaan:
Jos olet ikinä ajanut tehokkaalla etuvetoisella, niin tiedät, että vetelyä ilmenee. Itse olen ajellut n. 50 - 250 hv etuvetoisia kiuluja ja kyllä kakkoselle ja kolmoselle vaihdettaessa motarin ramppia pudottaessa noilla tehokkaammilla hirvittää jos on tolpat vieressä :D Alle 150 hv nyt ei niinkään väliä. Ja jos on tasauspyörästön lukko niin sitten vasta kiskookin, mikä on tarpeen jos haluaisi vauhdissa lähelle takavetoisia autoja.
Asia on hieman erilailla mm. tällä kiistelyn kohteena olevalla 540 bemarilla.
Yhdellä sormella ohjaaminen onnistuu helposti lämä tiskissä.
- Type R
niin ei tarvitse pohtia mikä on nopein. Vastaus = Honda!!
- Vee 8
Olis kiva kokeilla sitä ibiza frää vastaan skaba.. itellä on nimittäin lastutettu 540i v8 manuaalina,teho 307hp,0-100km alle kuuden sekan,huiput yli 280km/h taitaa ibiza nähä vaan bemun perävalot ku viivalle lähtis. ei muuteskaan e36 m3 bemari jättäny omaani=)vaikka tehdas lupaa sillekin 0-100km kuuteen sekkaan...
ps. ei vielä bemun voittanutta!- seat07
mun ibiza fr ottaa 5,4 sekuntia sataseen..okei bemarit voittaa matka-ajossa mutta ei kiihtyvyydessä, koska olen omistanut paljon bemuja:)
- yhdellä sormella
seat07 kirjoitti:
mun ibiza fr ottaa 5,4 sekuntia sataseen..okei bemarit voittaa matka-ajossa mutta ei kiihtyvyydessä, koska olen omistanut paljon bemuja:)
Nyt se selvisikin miksi bemareita on pitkin tolppia ja ojia ylivoimaisesti enemmän kuin muita autoja! pari viestiä takaperin sanottiin että bemuja ohjataan yhdellä sormella ja vielä rampeissa pedaali pohjassa!
- laittaa
kun sattu tällänen hauska väittely vastaan..
Kaikkihan alkoi jo kolmatta vuotta sitten kuinka bmw häviää kiihdytyksessä..
http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e39/ BMW 6.2sek 0-100
http://www.iltasanomat.fi/autot/t/seat/1514917 SEAT 0-100 7.3sek
On tainnu olla vanhus bemulla pari tulppaa palaneena tossa kisassa minkä viestiketjun alottaja on suorittanut...- Biimmeri
Niimpä, verrataan vielä uutta viritettyä autoa vanhaan vakio vehkeeseen..? Muutenkin hivenen eri planeetalta nuo vehkeet, enkä oikeen käsitä miten joku voi vakavalla naamalla väittää, että tehokas etuveto on suuntavakaampi, kuin takaveto, kääntyvät pyörät vetää ja hakee täyskaasu kiihdytyksessä jokaisen uran ja montun niin, että saa kaksin käsin pitää ratista kiinni, takavetoiset ei vetele lähellekkään yhtä paljon kuin etuvetoiset, takavetoisten vähäinenkin mahdollinen vetely johtuu leveistä matalaprofiili renkaista, joka sekin voi loppua rengasmerkkiä vaihtamalla.
Sitten joku mainitsi jälleenmyynti arvon tuolla ylempänä, oletaan että kummastakin olisi 2006 maksettu 20k€.
Nettiautosta vilasin, niin nuita Seat Ibiza FR 150 1,8 turbo -05 ja -06 malleja näyttää saavan 12-14k€, bemarit 540 -99 näyttää olevan 11-17k€ kunnosta ja kilometreistä riippuen, jos tuosta näppää kummallekkin keskiarvon, BMW 14k€ Seat 13k€, eli vanha bemari pitää paremmin arvonsa kuin uusi seatti.
Semmoinen tuli kans mieleen, että tuo bemari on edelleen hiljainen ja hyvä ajettava, mites seat kun ei olekkaan enää uusi, nitisee ja natisee niin perkeleesti, vetoakselit rutisee mutkissa, kuluvia osia saa vaihdella ja ruostekukkaa on helposti jo enemmän kuin tuossa kymmenen vuotta vanhassa bemarissa... - korjauskulut ?
Biimmeri kirjoitti:
Niimpä, verrataan vielä uutta viritettyä autoa vanhaan vakio vehkeeseen..? Muutenkin hivenen eri planeetalta nuo vehkeet, enkä oikeen käsitä miten joku voi vakavalla naamalla väittää, että tehokas etuveto on suuntavakaampi, kuin takaveto, kääntyvät pyörät vetää ja hakee täyskaasu kiihdytyksessä jokaisen uran ja montun niin, että saa kaksin käsin pitää ratista kiinni, takavetoiset ei vetele lähellekkään yhtä paljon kuin etuvetoiset, takavetoisten vähäinenkin mahdollinen vetely johtuu leveistä matalaprofiili renkaista, joka sekin voi loppua rengasmerkkiä vaihtamalla.
Sitten joku mainitsi jälleenmyynti arvon tuolla ylempänä, oletaan että kummastakin olisi 2006 maksettu 20k€.
Nettiautosta vilasin, niin nuita Seat Ibiza FR 150 1,8 turbo -05 ja -06 malleja näyttää saavan 12-14k€, bemarit 540 -99 näyttää olevan 11-17k€ kunnosta ja kilometreistä riippuen, jos tuosta näppää kummallekkin keskiarvon, BMW 14k€ Seat 13k€, eli vanha bemari pitää paremmin arvonsa kuin uusi seatti.
Semmoinen tuli kans mieleen, että tuo bemari on edelleen hiljainen ja hyvä ajettava, mites seat kun ei olekkaan enää uusi, nitisee ja natisee niin perkeleesti, vetoakselit rutisee mutkissa, kuluvia osia saa vaihdella ja ruostekukkaa on helposti jo enemmän kuin tuossa kymmenen vuotta vanhassa bemarissa...tuota vanhaa bemaria on tässä 3 vuoden aikana korjattu 3 tonnilla, ja poltettu hermot monta kertaa, mutta tuossa seatissa on vasta hiljattain takuu loppunut, ja toimii kuin kello. Polttoaineessa yksistään on 3 vuoden aikana säästynyt 3-6 tuhatta euroa. ;)
- LItraperä
korjauskulut ? kirjoitti:
tuota vanhaa bemaria on tässä 3 vuoden aikana korjattu 3 tonnilla, ja poltettu hermot monta kertaa, mutta tuossa seatissa on vasta hiljattain takuu loppunut, ja toimii kuin kello. Polttoaineessa yksistään on 3 vuoden aikana säästynyt 3-6 tuhatta euroa. ;)
Niin no,on se jännä kun 4.9l v8 vie vähemmän bensiiniä kuin ahdettu 2 litran rivinelonen.Säästöä tulee matalilla kierroksilla kun on iso kone,mutta polkiessa se kyll enempi saattaa viedä,vaikka rivinelosessa kierroksia saa nostaa reilusti että tapahtuu edes jotain...
- kaikki tietävä...
LItraperä kirjoitti:
Niin no,on se jännä kun 4.9l v8 vie vähemmän bensiiniä kuin ahdettu 2 litran rivinelonen.Säästöä tulee matalilla kierroksilla kun on iso kone,mutta polkiessa se kyll enempi saattaa viedä,vaikka rivinelosessa kierroksia saa nostaa reilusti että tapahtuu edes jotain...
että ibiza hakkaa bmw 540 mennen tullen !
- seat for life
kaikki tietävä... kirjoitti:
että ibiza hakkaa bmw 540 mennen tullen !
ibiza on paska jo kaupunkina ja autosta puhumattakaan()=
- jotakijännää
laittakaa bemmiin lastu niin jääpii joku perkeleen ibitza! ite sain kyllä eritulokset tuolta sivulta samoilla arvoilla kuin tää jutun alottaja.
- lisäälöylyäkeskustel
Ibiza DSG TSI ST 4,4l maantiellä ja 5,2 litraa keskikulutus. Ei paha. Automaatilla 1,2 0-100km/h =10s, ei paha.
Vertailun vuoksi 1,6 t Peugeot 308 Aut 156 hp 2011 10,3 s 0-100km/h
Moottoriteknologia kohdallaan Seatissa - V8
voi luoja. Itse ajelin pitkään MB:N CLK 320 vm 2000 ja siinä oli mukavat 216 hevosvoimaa ja V6:n makeet soundit.
Sisusta oli nahkaa, jalopuukoristeet, sähköpenkit, hyvät stereot, sporttinen alusta ( Avantgarde varustetaso). Ja täytyy tässä 9 autoa omistaneena sanoa että CLK oli kaikkein paras auto jolla olen koskaan ajanut. Myöskin yksi
hiljaisimmista ajettavista. Ja missään vaiheessa ei tarvinnut huollattaa / korjata / räpeltää paljoa. Öljyä polttimoita suodatin. ei muuta.
CLK:sta sen verran että jos joutuisin uudelleen päättämään niin ottaisin CLK 430 koska polttoaineen kulutus 3.2V6:sta 4.3:litraseen on maltillisella ajolla kovin pieni. Alle kympillä päästään vieläkin. Kompressioahdetut yksilöt eivät koskaan olleet vaihtoehtona. 3.2v kulki toki riittävästi, mutta silti siitä jäi puuttumaan semmoinen " Raaka voima".
Ja täytyy sanoa että Olen myös käynyt koeajamassa Seat ibiza Fr 2005 sekä leon cupra R:n ja leonin ymmärrän, jos on vaikka yksi muksu tai jotain mutta tuo fr ibiza oli aivan paska. siis hirvee sumina ja humina ja kolina, ratti pysyny suorassa millään kaasuttaessa! Yksilöllä oli ajettu 142 tkm.
Eipä se leon säväyttänyt muutakuin että siinä oli mukavampi istua kuin ibizassa.
Noi seatit on samaa paskaa ku mazdan mps ja hondan typerät. Jos noista Ylitehoisista etuvetosista pitäisi valita niin ottaisin Focus St:n 5 - ovisena.
BWM tekee ajo-ominaisuuksiltaan todella vakaita autoja. Itsellä oli hieman totuttelua esim 2001 330 farkun ratin "jäykkyyteen" ja ihmettelin että jopas menee kelkka suoraan! , mutta vaihtokauppa jäi tekemättä ja CLK jäi..
Seuraavaksi Olen hankkimassa 540 farmarin. Muita vaihtoehtoja ei oikein ole. Ehkä MB- C 320T AMG tai 2001 E 430 farmari. Luultavasti kallistuisin tuohon bemariin.
Seattia en huolisi tällä hetkellä muuta kuin kakkosautoksi. - vai tarvii M5:n!!!!!
Eipä tuohon ibizan viereen tarvita Kuin RS Focus 305hp, niin BYE BYE!!!
- Focus st
Juuri näin. Viispyttyinen Focus lähtee. Noissa on vielä se hyvä puoli, että pienillä virityksillä tehot ja vääntölukemat nousevat ihan mahdottomiin lukemiin.
terv: Focus ST, ~300 hv 450 Nm - 282hp Cupraa
Focus st kirjoitti:
Juuri näin. Viispyttyinen Focus lähtee. Noissa on vielä se hyvä puoli, että pienillä virityksillä tehot ja vääntölukemat nousevat ihan mahdottomiin lukemiin.
terv: Focus ST, ~300 hv 450 NmVolvo-Fordit on peräsuolen paskaa. Kokeilkaa mun Leon Cupraa vm. 07 vastaan kun siihenkin saanut ohjelman.. 2.0TFSI on yks parhaista nelisylinterisistä turbokoneista ja ei oo teijän 5-syl jakoja. Ja alustaltaan toi mun Cupra niin helmi et teillä menee radalla vaa mutkat leveeks Focus St ja kaikenmaailman muilla Volvoilla
- -
Ite oon kans varsin tyytyväinen Leon Fr:ään joka on kutiteltu 255hp/350nm. Kulkee tosi mukavasti ja mutkatiellä istuu tiessä kuin tauti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822