eikös niiden kotkan poikasten pitäisi pian kuoriutua, taittaavat olla jo yljaikasia.:) ?
Vastaukset 37
- nauratti
Sori, mutta alkoi naurattamaan kun otsikossa ei näkynyt ensin toi orvokki. :)) Aattelin että onko kevättä rinnoissa kun Pirrekin intoutuu munista kyselemään. :DDDD Ai kotkan poikasista oli kyse *vähän pettynyt*
vaikka kuinka yritin.
Eilen vierailin pitkästä aikaa tietokoneen ääressä ja yritin käydä katsomassa. Emot hautoivat uskollisesti eivätkä suostuneet näyttämään. Ohjelma ei sallinut jättää yhteyttä pitkäksi aikaa auki niinkuin aikaisemmin. En tiedä onko vika omassa päässä vai linkin ylikuormituksessa. Odotellaan rauhassa, jos kaikki menee hyvin, voisimme ryhtyä vaikka vuorotellen lapsenvahdeiksi ja nähdä pieniä ihmeitä.;)
Kyllä olisi mukavaa, jos pääsisi muniakin rauhassa tarkkailemaan ja poksahdusta todistamaan, niinkuin joku kertoi aikaisemmin onnistuneensa.ja ihan olivat ehjät vielä...:)
Sanoitko tuolla jonkun oletetun kuoriutumis päivämäärän - eihän se kai ollut 24. 4. - siksi minä tässä kyselin...
ps. toivottavasti munat eivät jää suutareiksi...:)Pirrejuupas kirjoitti:
ja ihan olivat ehjät vielä...:)
Sanoitko tuolla jonkun oletetun kuoriutumis päivämäärän - eihän se kai ollut 24. 4. - siksi minä tässä kyselin...
ps. toivottavasti munat eivät jää suutareiksi...:)ja joku jo todisteli nähneensä pieniä murtumia munissa. Katsopa itse:
http://forum.infotecbsi.com/viewtopic.php?t=2293optimisti-orvokki kirjoitti:
ja joku jo todisteli nähneensä pieniä murtumia munissa. Katsopa itse:
http://forum.infotecbsi.com/viewtopic.php?t=2293näyttää levottomalta. Pitää munia rintansa alla, kääntelee ja tutkii niitä sekä järjestelee pehmusteita. Äsken tuntui, että uudessa asennossa se taisi osua kuvan eteen levitetyllä pyrstöllään rahisuttamaan mikrofonia.
Mietin, että pitäisiköhän jäädä tietokoneen ääreen roikkumaan koko päiväksi. Jos voisin olla varma, että pääsen todistamaan poikasten kuoriutumista saattaisin jäädäkin, kun yhteys toimii taas ihan normaalisti.
Pesällä makailee nyt ihan rauhallisen näköinen aikuinen, eikä sieltä kuulukaan mitään erityisempää vaikka linja on koko ajan auki ja kuuloyhteys pelaa.
Toivottavasti jompi kumpi meistä onnistuisi todistamaan h-hetkeä, luultavasti saamme ainakin kuvia keskustelupalstalla nähtäväksemme. Arvaa tuleeko töistä mitään, kun tämän viestin kirjoittaminenkin on keskeytynyt monia kertoja? Onneksi ei ole mitään ylettömän kiireellistä käsillä ja huomenna on ihan hyvä päivä.optimisti-orvokki kirjoitti:
ja joku jo todisteli nähneensä pieniä murtumia munissa. Katsopa itse:
http://forum.infotecbsi.com/viewtopic.php?t=2293elleivät ole linnun kakkaa...:)
Nyt alkaa jännittävät ajat, on tämä ihmeellistä aikaa..realiajassa tässä vaan kuoritetaan kanadalaisia munia...:)optimisti-orvokki kirjoitti:
näyttää levottomalta. Pitää munia rintansa alla, kääntelee ja tutkii niitä sekä järjestelee pehmusteita. Äsken tuntui, että uudessa asennossa se taisi osua kuvan eteen levitetyllä pyrstöllään rahisuttamaan mikrofonia.
Mietin, että pitäisiköhän jäädä tietokoneen ääreen roikkumaan koko päiväksi. Jos voisin olla varma, että pääsen todistamaan poikasten kuoriutumista saattaisin jäädäkin, kun yhteys toimii taas ihan normaalisti.
Pesällä makailee nyt ihan rauhallisen näköinen aikuinen, eikä sieltä kuulukaan mitään erityisempää vaikka linja on koko ajan auki ja kuuloyhteys pelaa.
Toivottavasti jompi kumpi meistä onnistuisi todistamaan h-hetkeä, luultavasti saamme ainakin kuvia keskustelupalstalla nähtäväksemme. Arvaa tuleeko töistä mitään, kun tämän viestin kirjoittaminenkin on keskeytynyt monia kertoja? Onneksi ei ole mitään ylettömän kiireellistä käsillä ja huomenna on ihan hyvä päivä.jotain uutta levottomuutta ilmassa, usein siirtelee noita jälkeläisiään...minun pitää lähteä ulkoilemaan noitten töitteni kanssa, joten mie jätän siut nyt munanvahiksi..:)
Pirrejuupas kirjoitti:
elleivät ole linnun kakkaa...:)
Nyt alkaa jännittävät ajat, on tämä ihmeellistä aikaa..realiajassa tässä vaan kuoritetaan kanadalaisia munia...:)vaikka yritin tarkastella niitä sekä koko ruudun kokoisessa kuvassa että terävässä pienemmässä, kun emo poistui pesältä. Onkohan vielä pitkäkin odotus edessä? Pahus, että on vaikeata poistua ihan oikean tositeeveen äärestä. Ei ihmisten puuhat ole koskaan minua näin kiinnostaneet. ;)
ei yhteyksissä ole vikaa, vaan katsojien ylen suureksi kasvaneessa joukossa. Aikaisemmin 5000 katsojaa oli keskimääräinen tarkkailijajoukko kerrallaan. Nyt vedottiin jo tarkkailijoihin, että sulkisivat yhteyden aina kun lopettavat aktiivisen katselun.
Lueskelin tarkkailijoiden kommentteja, kun en itse päässyt katselemaan.
Munissa on jo tosiaan reikiä ja odotellaan päiden ilmestyvän näkyville.
Sen jälkeen voi kestää vuorokauden ennenkuin poikaset ovat päässeet kokonaan ulos.
Joku oli ollut kuulevinaan jo pientä piipitystä pesässä.
Onneksi ehdimme varmasti katselemaan poikasia, jotka lähtivät ensi lennolle vasta 75 päivän päästä viime vuonna. Kiva, että muutkin ovat kiinnostuneita. ;)- Pirre*
katsojaluku, että Suomessa olisi 5000, vai koko mualimassa..?
Tosiaan tänään on jupistellut tuo yhteys..ja arvasinkin, kun jo tuolla aiemmin epäilitkin tunkua olevan..
Ilmankos ne emot eivät olekaan enää niin rauhallisesti vuoroaan passissa...voivat kutitella pojat iskää ja äitiä masusta..:))
Onpa mielenkiintoista...huh ihan jännittää.. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Tosiaan tänään on jupistellut tuo yhteys..ja arvasinkin, kun jo tuolla aiemmin epäilitkin tunkua olevan..
Ilmankos ne emot eivät olekaan enää niin rauhallisesti vuoroaan passissa...voivat kutitella pojat iskää ja äitiä masusta..:))
Onpa mielenkiintoista...huh ihan jännittää..ja kumarrus tulkkauksestasi..ja raportistasi..:)
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
ja kumarrus tulkkauksestasi..ja raportistasi..:)
ihmeen pauke sieltä kuuluu, ei kai ukkonen, vai onko tuo pesäpuu lähellä jotain rakennustyömaata, tai sahaa - ihan kun tykillä jysäytteleisi..
Pirre* kirjoitti:
Onpa mielenkiintoista...huh ihan jännittää..Suomessa eikä koko pohjoismaissa ei ollut yhtään kotipaikkaansa ilmoittanut katsojaa ennen kuin Optimisti-O ilmoittautui.;)
Euroopasta löytyi muutamia merkkejä.
Jossain oli tilastoitu tarkkailijoita, joista 88 % oli Pohjois-Amerikassa ja 11 % Australiassa, ei siitä paljon prosentteja muualle riitäkään.
Itse sain osoitteen ystävältäni, joka sai tiedon kanadalaiselta luontokuvaajaystävältään. En olisi kovin hämmästynyt, vaikkei tieto linkistä olisi vielä kovin yleisesti levinnyt täälläpäin. Toisaalta nettiyhteydet voivat olla yllättävän laajasti levinneitä.Pirre* kirjoitti:
ihmeen pauke sieltä kuuluu, ei kai ukkonen, vai onko tuo pesäpuu lähellä jotain rakennustyömaata, tai sahaa - ihan kun tykillä jysäytteleisi..
jossa tehdään karja-aitaustöitä tms. Se ei kuulemma häiritse lintuja ollenkaan. Minulle tuli mieleen, että iskisivät paaluja maahan tai jotain vastaavaa.
Kuulitko jo piipitystä?
Minä en ole pitkiin aikoihin päässyt näkemään pesäkuvaa.- kertoa
mitä siellä pesässä tapahtuu jos saat sen linkin auki. Minä en saa vaikka olen jo useasti yrittänyt. Yritänköhän minä avata sitä väärästä paikasta, kun tuo kielitaito on aika heikko, oikeastaan olematon.
- Pirre*
optimisti-orvokki kirjoitti:
jossa tehdään karja-aitaustöitä tms. Se ei kuulemma häiritse lintuja ollenkaan. Minulle tuli mieleen, että iskisivät paaluja maahan tai jotain vastaavaa.
Kuulitko jo piipitystä?
Minä en ole pitkiin aikoihin päässyt näkemään pesäkuvaa.nousi munien päältä ja minä ainakaan en kuullut, kuin muiden pikkulintujen piipittäviä ääniä, en tiedä olivatko munat sitten ylösalaisin..:)
Nyt yhteys toimii hyvin.. - Pirre*
Suomessa eikä koko pohjoismaissa ei ollut yhtään kotipaikkaansa ilmoittanut katsojaa ennen kuin Optimisti-O ilmoittautui.;)
Euroopasta löytyi muutamia merkkejä.
Jossain oli tilastoitu tarkkailijoita, joista 88 % oli Pohjois-Amerikassa ja 11 % Australiassa, ei siitä paljon prosentteja muualle riitäkään.
Itse sain osoitteen ystävältäni, joka sai tiedon kanadalaiselta luontokuvaajaystävältään. En olisi kovin hämmästynyt, vaikkei tieto linkistä olisi vielä kovin yleisesti levinnyt täälläpäin. Toisaalta nettiyhteydet voivat olla yllättävän laajasti levinneitä.jo tuolla, että olit eka..no niin enhän minä hatarapää enää muistanut sitä..:/
On se 5000:tta aika vähän, kun se voisi olla miljooniakin....
En ole tutustunut oikeastaan ollenkaan, linkin muuhun infoon - lähinnä karttaan, siitä minäkin voisin ymmärtää jotain - niin.. olihan siellä joku kartta ymmärsinköhän oikein, tuon valloitusreissusi perusteella..:)?
Minulla on tämä pesimiskohta suosikeissa ja sen minä aina aukaisen, kun haluan katsella "heidän" hautomistouhujaan.. - petetään
kertoa kirjoitti:
mitä siellä pesässä tapahtuu jos saat sen linkin auki. Minä en saa vaikka olen jo useasti yrittänyt. Yritänköhän minä avata sitä väärästä paikasta, kun tuo kielitaito on aika heikko, oikeastaan olematon.
nyt tosi raskaasti. Suosittelen seuran vaihtoa tai kielitaidon kohottamista. Olisin antanut sinulle ohjeet jos kamera olisi ollut olemassa. Kyseessä on pelkkä keskustelufoorumi. Reipastu nyt, mikä kevätpörriäinen sinuun on iskenyt?
- sivulla seurannut
kertoa kirjoitti:
sinulle hyvän yön..linkki nettikameroista.
http://www.webinfo.fi/index.phpkeyword=all&camera=1
Alimmaisena on " maakotkakamera". Eiköhän tapailla luontopalstoilla. Hyvät yöt ! petetään kirjoitti:
nyt tosi raskaasti. Suosittelen seuran vaihtoa tai kielitaidon kohottamista. Olisin antanut sinulle ohjeet jos kamera olisi ollut olemassa. Kyseessä on pelkkä keskustelufoorumi. Reipastu nyt, mikä kevätpörriäinen sinuun on iskenyt?
http://www.infotecbusinesssystems.com/wildlife/
Kameralinkki oli annettu jo paljon aikaisemmin toisessa keskustelussa.
Mustaa kenttää näpäyttämällä kuvan pitäisi aueta, mutta ruuhkan vuoksi se ei aina onnistu.
Aikaisemmin oli yhdellä kertaa keskimäärin 5000 tarkkailijaa katsomassa pesään, mutta nyt kuoriutushetkeä odotellessa määrä on kuulemma moninkertaistunut.
(Tässä ketjussa annettu linkki oli tarkoitettu tilanteen päivittämiseen, kun kamerakuvaa ei saanut aina ruuhkan vuoksi auki.)Pirre* kirjoitti:
jo tuolla, että olit eka..no niin enhän minä hatarapää enää muistanut sitä..:/
On se 5000:tta aika vähän, kun se voisi olla miljooniakin....
En ole tutustunut oikeastaan ollenkaan, linkin muuhun infoon - lähinnä karttaan, siitä minäkin voisin ymmärtää jotain - niin.. olihan siellä joku kartta ymmärsinköhän oikein, tuon valloitusreissusi perusteella..:)?
Minulla on tämä pesimiskohta suosikeissa ja sen minä aina aukaisen, kun haluan katsella "heidän" hautomistouhujaan..oli silloin, kun mekin aloitettiin ja yhteensä yli 1,1 miljoona tarkkailijaa. Nykyisiä lukuja en tiedä, mutta valittelivat ruuhkaa.
sivulla seurannut kirjoitti:
Alimmaisena on " maakotkakamera". Eiköhän tapailla luontopalstoilla. Hyvät yöt !Tiedätkö, koska maakotkan poikasten odotetaan kuoriutuvan ja kauanko ne viipyvät pesässä?
- Pirre*
oli silloin, kun mekin aloitettiin ja yhteensä yli 1,1 miljoona tarkkailijaa. Nykyisiä lukuja en tiedä, mutta valittelivat ruuhkaa.
se kevätpörriäinen, niinkuin joku tuolla epäili, on lentänyt tuohon linkkiyhteyteen.., pörisee ainakin kovasti...:)) ja kuva on mustansekaista mössöä...:(..
oli silloin, kun mekin aloitettiin ja yhteensä yli 1,1 miljoona tarkkailijaa. Nykyisiä lukuja en tiedä, mutta valittelivat ruuhkaa.
Sinä tämänhetkistä kuvaa.., minulta yhteys katkesi, tai se meni melkein pimeäksi...?
- Pirre*
sivulla seurannut kirjoitti:
Alimmaisena on " maakotkakamera". Eiköhän tapailla luontopalstoilla. Hyvät yöt !pysähtynyt tällähetkellä sen pakkasrajan takia, vai eikö sieltä tulekaan tuon kummempaa kuvaa?
Pirre* kirjoitti:
pysähtynyt tällähetkellä sen pakkasrajan takia, vai eikö sieltä tulekaan tuon kummempaa kuvaa?
Siitä yritin eilen kertoa, kun en itse päässyt enää iltapäivällä kuin kerran kurkistamaan pesälle ja sekin yhteys katkesi melkein heti. :(
Toivottavasti pääsemme edes poikasia tarkkailemaan. Tänään en taida ehtiä tutkia asiaa edes keskustelupalstoilta. Kerron heti, jos "kuulen" kuoriutumisesta tms.
Ei auta kuin yritellä, jos hyvällä onnella saisi pesään yhteyden.- Pirre*
Siitä yritin eilen kertoa, kun en itse päässyt enää iltapäivällä kuin kerran kurkistamaan pesälle ja sekin yhteys katkesi melkein heti. :(
Toivottavasti pääsemme edes poikasia tarkkailemaan. Tänään en taida ehtiä tutkia asiaa edes keskustelupalstoilta. Kerron heti, jos "kuulen" kuoriutumisesta tms.
Ei auta kuin yritellä, jos hyvällä onnella saisi pesään yhteyden."minulla" ei ollut mitään vaikeuksia yhteyksissä, mutta nytpä niitä sitten on...
Hyvää päivänjatkoa ja on ehkä käytettävä tämä kaunis päivä muualla kuin netissä...päivääsi aurinkoa..:)
toiset palstalaiset, optimisti - orvokin lisäksi seuranneet tätä valkopääkotkien pesimistouhua?
Tarkoituksenani ei ollut pitää tätä, otsikosta huolimatta,yksityis ketjuna - joten, jos tällaiset asiat kiinnostavat niin tulukkee vain juttuun mukkaan..:)- ohmi
melkein päivittäin vilastuu tuota kotkan pessee,
niinkun kaikennäkösiä kottaraisen pesiäkkii.
Olen käynytkin muutama vuosi sitten mettäreissulla Suomessa.
Maakotkan pesän alla ihmettelemässä sitä eläinten luitten määrää,kun ovatten ensin lihoista puhdistelleet. - rupesin
seuraamaan, kun huomasin juttelunne. Kehno kun ei vaan jouda kurkkimaan niin usein kun haluaisi...
- toivontytär
hieman toisella silmällä. Äsken siellä haudottiin haudanvakavana, heti kun alkoi tuijottaa kameraan livahdin pois....! katson myös maakotkakameraa ja pönttökameroitakin.. joskus
http://www.panoraama.com/live/maakotka/
http://www.ponttokamera.net/ - Pirre*
toivontytär kirjoitti:
hieman toisella silmällä. Äsken siellä haudottiin haudanvakavana, heti kun alkoi tuijottaa kameraan livahdin pois....! katson myös maakotkakameraa ja pönttökameroitakin.. joskus
http://www.panoraama.com/live/maakotka/
http://www.ponttokamera.net/että huomaa sinut...:)
En minäkään jouda kokoaikaa tirkistelemään, vaikka myönnettävä on, että aika usein aukaisen tuon linkin..
Kertoivat 25.päivänä, että katselukertoja on ollut päivässä yli 3,3 miljoonaa ja kaikkiaan alle kuukaudessa jo 73 miljoonaa yhteydenottoa.
Äsken näin munat taas, enkä havainnut niissä mitään uutta.- Pirre*
aika työlästä tuo maailmaan tulo linnunpoijjallakin..., mutta on ilmeisesti tarkoituksenmukaista, etteivät emot avita niitä kuoriutumisessa ..:)
Kanadassa näköjään sataa vettä...
Tuo tämä yhteys jonkunlaisen luontoelämyksen miljoonakaupunkilaisille - kivierämaihin..
kuulemma ihan kunnolla jossain lenneltyään, vaikka sade oli enimmäkseen kevyttä sumusadetta. Lämpötila oli noin 11 celsius-astetta.
Poikasten kuoriutumisesta joku kertoi, että aikaa kuluu vielä sen jälkeenkin kun poikanen jo saa päänsä ulos munasta. Munan paksuin pyöreä pää irtoaa viimeiseksi ja napanuorakin on siinä jonkin aikaa kiinni. Kriittisin aika poikasen elämässä on ensimmäinen vuorokausi, kun se on vielä märkäkin.
Joku sanoi ruokinnan alkaneen. Tarkoittaakohan se, että vanhemmat kantavat toisilleen ruokaa jo ennen poikasten kuoriutumista?
Kotkista ja niiden pesinnästä kiinnostuneille löytyy paljon englannin kielistä tietoa seuraavasta linkistä:
http://www.baldeagleinfo.com/eagle/eagle4.html
Ainakin sinua, Pirre, varmaan kiinnostaa myös Benn Kramer, ”kotkamies”, jonka muistolle kamera on omistettu. Hän oli paikallinen luontokuvaaja, pitkän matkan uimari ja sukeltaja, joka kuoli kiipeilyonnettomuudessa. Kotkaperhe asustelee hänen vanhempiensa leirialueella. Hänen valokuvansa ja osallistumisensa kotkaperheen elämään, teki hänestä ensin paikallisen ja myöhemmin myös kansallisen kuuluisuuden.
Hänestä tuli melkein paikallinen sankari, kun hän pelasti kerran kaksi pesästä pudonnutta kotkan poikaa. Pesä on korkealla vanhassa Douglas männyssä kallionjyrkänteen reunalla.
Benn oli autistinen ja auttoi lisäämään yleistä tietoisuutta sairaudesta, osallistui erilaisiin varojen keräystapahtumiin, myös vuosittaiseen Manhattan saaren ympäriuintiin.oikeastaan arvasin tuosta memorystä, että jotain kertomasi mukaista tähän juttuun liittyy - kiitos sinulle taas suomennuksistasi..
ps. pittääpä seurata jos huomaisin tuota syöttämistä...
ja nyt munkin paistoon...:))
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4501965- 1521269
- 941173
- 711153
- 1141147
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku1801028- 100783
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.52714- 45711
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57674