Traktorimiehet

Antakaa tynnyri tai kaksi

Te kun ostelette voiteluöljynne noissa 200 litran tynnyreissä, mihin te ne tyhjät tynnyrit pistätte?
Eli onko ne arvotavaraa, joka palautetaan johonkin, vai käytättekö ne itse johonkin?

13

5477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä älä!

Älä vain erehdy luulemaan, että peltitynnyreistä olisi mökkilaiturin kellukkeiksi!

Kovin jäävät lyhytikäisiksi, vaikka millä Ferrexillä maalaisi.

Samankokoisia tukevia muovitynnyreitä löytyy. Kestävät aivan eri tavalla. En vain osaa neuvoa, mistä niitä saisi.

:-(

• yli-ikäset liuostynnörit

kun eivät enää liuoksille kelpaa, melko edullisia kun sopivaan aikaan kyselee.
        Sieltä niitä joskus ainakin löytyy.

• öljynkeruuseen

Jotain sellaista ajattelin, että vedän sen keskeltä pystysuunnassa kahtia ja teen toisesta puolikkaasta jäteöljyammeen, johon hanikka, josta voi lirutella öljyä kanistereihin.
        Kanistereilla taas kunnan jäteöljysammioon.
        Alkaa tympiä tuo ratin läpi liruttelu, kun öljyssä on vaikka mitä sakkaa ja ratti tukkeentuu ja käsiäkään kun ei ole kuin kaksi, joilla pitäisi varmistaa, ettei ratti kaadu samalla kun kaataa rattiin jostain ämpäristä tai mihin nyt milloinkin tulee jäteöljyt laskettua ja kerättyä jne jne..
        Yleensä tuon homman jälkeen öljyä on sekä kanisterin sisällä että ulkona sama määrä.
        Sitten imeytyspurua lattialle..
        Olisi helpompi tuollainen hanahomma tynnyrinpuolikkaassa, joka seisoisi omilla jaloillaan sopivalla korkeudella.
        Toisesta puolikkaasta kehittelisin varmaan jotain muuta.
        Kokonaisesta tynnyristä tulisi tuhkan keruuastia ja sellaista.

• halkaisia
        öljynkeruuseen kirjoitti:

Jotain sellaista ajattelin, että vedän sen keskeltä pystysuunnassa kahtia ja teen toisesta puolikkaasta jäteöljyammeen, johon hanikka, josta voi lirutella öljyä kanistereihin.
        Kanistereilla taas kunnan jäteöljysammioon.
        Alkaa tympiä tuo ratin läpi liruttelu, kun öljyssä on vaikka mitä sakkaa ja ratti tukkeentuu ja käsiäkään kun ei ole kuin kaksi, joilla pitäisi varmistaa, ettei ratti kaadu samalla kun kaataa rattiin jostain ämpäristä tai mihin nyt milloinkin tulee jäteöljyt laskettua ja kerättyä jne jne..
        Yleensä tuon homman jälkeen öljyä on sekä kanisterin sisällä että ulkona sama määrä.
        Sitten imeytyspurua lattialle..
        Olisi helpompi tuollainen hanahomma tynnyrinpuolikkaassa, joka seisoisi omilla jaloillaan sopivalla korkeudella.
        Toisesta puolikkaasta kehittelisin varmaan jotain muuta.
        Kokonaisesta tynnyristä tulisi tuhkan keruuastia ja sellaista.

Varmista ennen halkaisua ettei tynnyrissä ole säilytetty esim. löpöä, rälläkän kipinä suihku aiheuttaa takuu varmasti rähjähdyksen ja seuraukset sen mukaiset. On karmaisevia tapauksia tiedossa.

• Kuullut olen jotain.
        halkaisia kirjoitti:

Varmista ennen halkaisua ettei tynnyrissä ole säilytetty esim. löpöä, rälläkän kipinä suihku aiheuttaa takuu varmasti rähjähdyksen ja seuraukset sen mukaiset. On karmaisevia tapauksia tiedossa.

Sellaistapa olen itsekin kuullut.
        Mitenkäs pitäisi toimia?
        Jos tarinat on tosia, ei liene leikkimistä?
        En kyllä ymmärrä, miten räjähdys syntyy esim. polttoöljytynnyriä rälläköidessä?
        Bensiinin kaasuuntumisen ymmärrän paremminkin.

• joku hullu
        Kuullut olen jotain. kirjoitti:

Sellaistapa olen itsekin kuullut.
        Mitenkäs pitäisi toimia?
        Jos tarinat on tosia, ei liene leikkimistä?
        En kyllä ymmärrä, miten räjähdys syntyy esim. polttoöljytynnyriä rälläköidessä?
        Bensiinin kaasuuntumisen ymmärrän paremminkin.

ja rälläkkä käteen ja tynnyrin kylken. ei tarvi kun vähän alotta ja se halkeaa automaagisesti.
        1 litra kaasuuntunutta bensaa vastaa kolema kiloa tynamiittia. Ja löpö on ihan yhtä tehokasta.

• veri tankerous
        joku hullu kirjoitti:

ja rälläkkä käteen ja tynnyrin kylken. ei tarvi kun vähän alotta ja se halkeaa automaagisesti.
        1 litra kaasuuntunutta bensaa vastaa kolema kiloa tynamiittia. Ja löpö on ihan yhtä tehokasta.

Jospa täytetään vedellä tynnyri niin, että juuri ja juuri laikka mahtuu pyörimään kastumatta veteen?

Kerran töissä käskettiin vetää tynnyreitä keskeltä poikki puolesta välistä.
        Ei silloin kukaan mistään räjähdysvaarasta puhunut, mutta muualta olen kuullut sellaisesta.

Miten se tynnyri nyt sitten halkaistaan, vai alanko miettiä muuta askaretta, kun ei sitä tynnyriäkään ole?

• esimerkki
        veri tankerous kirjoitti:

Jospa täytetään vedellä tynnyri niin, että juuri ja juuri laikka mahtuu pyörimään kastumatta veteen?

Ei silloin kukaan mistään räjähdysvaarasta puhunut, mutta muualta olen kuullut sellaisesta.

Miten se tynnyri nyt sitten halkaistaan, vai alanko miettiä muuta askaretta, kun ei sitä tynnyriäkään ole?

Peltisaksilla, kirveellä, pistosahalla alkuun, voihan nitä päätyjen kanttauksia sitten ratkoa kulmakoneella, kun kyljet on auki.

• halkaisia
        veri tankerous kirjoitti:

Olen itsekkin joskus halkonut tynnyreitä, eläimille ruoka astiaksi ja sen semmoiseen, vettä yli puolilleen toinen kylki auki, sitten pyöräyttää ympäri antaa vesien tulla pois, on siinä vaiheessa huuhtoutunut ja tuulettunu ei vaaraa enään.

• karhu III
        halkaisia kirjoitti:

Olen itsekkin joskus halkonut tynnyreitä, eläimille ruoka astiaksi ja sen semmoiseen, vettä yli puolilleen toinen kylki auki, sitten pyöräyttää ympäri antaa vesien tulla pois, on siinä vaiheessa huuhtoutunut ja tuulettunu ei vaaraa enään.

mitäpä jos ensteks ihan vaan vääntää tynnyrin propun auki, sit haistaa että mitä mahtollisesti on sisällä ollut, ja kallistellessa voi touhutipasta päätellä onko öljyä vaiko polttoainetta.
        Ei sitä kannata heti alkaa maalaileen piruja seinille. tietysti nuo varoittelut oli ihan asiallisia ja tärkeitä ---ettei siinä mitään

• Tynnyripesufirma paloi

Nykytynnyrit ohuempia kuin aiemmat.Tulee luttuja ihan nojatessakin.Kertakäyttökama muutenkin päivänsana.Metallisulattoon kelpaa.

• viljelijä

sorvaaja hakee omiin tarkoituksiinsa..

• Kyselijä

Missäpäin olet?Multa saat muutaman tynnyrin,eikä niiden avaaminen niin suuri temppu ole.
      p. 0505582464

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe