Eli siis mitä Legolas tarkoittaa meidän kielellä esim: Elanor=aurinkotähti!
Legolas= ?
9
2423
Vastaukset
- Iltatähti-91
Legolas tarkoittaa sindariksi Viherlehti.
Lego= vihreä ja las=lehti.- Iluvatar
olisiko Agolas nimelle sitten mitään suomalaista vastinetta? :D
- Lady_Nocturna
Vihreä on sindariniksi "laeg" tai "leg".
Nimeä on kaiketi hieman pehmennetty ja tehty helpommin lausuttavaksi lisäämällä "o" sinne väliin. Aika monissa haltianimissä on Tolkien käyttänyt tällaisia "mutaatioita". - kheh
Lady_Nocturna kirjoitti:
Vihreä on sindariniksi "laeg" tai "leg".
Nimeä on kaiketi hieman pehmennetty ja tehty helpommin lausuttavaksi lisäämällä "o" sinne väliin. Aika monissa haltianimissä on Tolkien käyttänyt tällaisia "mutaatioita".Legolasin koko nimi ole Legolas Greenleaf? Viherlehti Vihreälehti... =)
- Mitherel
kheh kirjoitti:
Legolasin koko nimi ole Legolas Greenleaf? Viherlehti Vihreälehti... =)
Legolasilla tai muillakaan haltioilla ei ole sukunimiä, toisin kuin hobiteilla. Frodo Baggins (suom. Reppuli), Samwise Gamgee (suom. Samvais Gamgi), Meriadoc Brandybock (suom. Rankkibuk) ja Peregrin Took (suom. Tuk). Haltioita on mm. Legolas, Thranduil, Galadriel, Haldir (kuolemispaikka: Helm's Deep), Arwen, Celeborn, Celebrían tai Elrond. Myöskään ihmisille, kuten Aragornille, Boromirille (kuolemispaikka: Parth Galen), Faramirille, Éowynille, Éomerille, Denethorille tai Théodenille Tolkien ei laittanut sukunimiä. Hobitit siis olivat ainoita, joilla oli sukunimi.
Eli: Legolasin koko nimi on Legolas. Legolasin nimi sindarin kielellä tarkoittaa Viherlehteä. Englanniksi Greenleaf ja suomeksi Viherlehti. Greenleaf on englannitettu sindarin kielen sana. Ymmärsitkö??
- elvellon
legolas = viherlehti
- Lilian
sehän on oikeasti Laegolas=viherlehti
- elff
Sukunimen puute johtuu useimmiten siitä, että sitä korvaa -poika pääte.
Esim. Aragorn II Arathornin poika, Gimli Glóinin poika.
Samantyyppinen menetelmä oli käytössä myös Suomessa, tosin Suomessa sukunimi oli olemassa, vaikka sitä ei aina käytetty. Ehkä Tolkien jätti sukunimet pois selvyyden vuoksi. - klonkkukakka
no esim Viherlehti Osalla ei alunperin edes ollut sukunimeä kuten ei ole esim sauronilla lol mut kaippa se on viherlehti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937708
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021866- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32993Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28953Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31762Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703