amis?

jussi

mitä amis tarkottaa? jos jotai haukutaa amikseks? :o

14

1523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiksu lapsi (:

      amis=ammari=ammattikoululainen=ammattikoulussa opiskeleva henkilö

      • Nimetön 2

        hän on AMIS :)


      • ---

        Amis on ehkä joskus tarkoittanut ammattikoululaista. Nykyään sillä on kuitenkin laajempi merkitys. Amis on elämäntapa. Siihen kuuluu läheisesti lippalakki, toyota corolla kaikilla herkuilla, pissisten vonkaaminen sekä pilluralli. Amiksen tunnistaa parhaiten amisviiksistä eli 3 kuukautta kasvatetuista viidestä haivenesta ylähuulen päällä.

        Voiko lukiolainen olla amis? Tottakai voi. Elämäntapa ei ole riippuvainen opiskelupaikasta. Tärkeämpää on, että on omaksunut amiksen elämäntavat. Niihen kuuluu autotuningin lisäksi monesti myös jatkuva kiroilu sekä tupakointi.

        Amiksia pidetään yleisesti vähän vähempiälyisenä ihmisjoukkona. Tämä johtuu siitä, että lukioon meneviä yleensä pidetään älykkäämpinä. Amikseen menevät vain ne, jotka eivät ole tarpeeksi fiksuja lukioon. Tässä kohtaa siis nostetaan esille tuo koulutuspaikka, vaikka jo aiemmin todettiin ettei sillä ole vaikutusta asiaan.

        Siinä lyhyesti määritelmä siitä, kuka/mitä on amis.


      • Amista käyvä
        --- kirjoitti:

        Amis on ehkä joskus tarkoittanut ammattikoululaista. Nykyään sillä on kuitenkin laajempi merkitys. Amis on elämäntapa. Siihen kuuluu läheisesti lippalakki, toyota corolla kaikilla herkuilla, pissisten vonkaaminen sekä pilluralli. Amiksen tunnistaa parhaiten amisviiksistä eli 3 kuukautta kasvatetuista viidestä haivenesta ylähuulen päällä.

        Voiko lukiolainen olla amis? Tottakai voi. Elämäntapa ei ole riippuvainen opiskelupaikasta. Tärkeämpää on, että on omaksunut amiksen elämäntavat. Niihen kuuluu autotuningin lisäksi monesti myös jatkuva kiroilu sekä tupakointi.

        Amiksia pidetään yleisesti vähän vähempiälyisenä ihmisjoukkona. Tämä johtuu siitä, että lukioon meneviä yleensä pidetään älykkäämpinä. Amikseen menevät vain ne, jotka eivät ole tarpeeksi fiksuja lukioon. Tässä kohtaa siis nostetaan esille tuo koulutuspaikka, vaikka jo aiemmin todettiin ettei sillä ole vaikutusta asiaan.

        Siinä lyhyesti määritelmä siitä, kuka/mitä on amis.

        Kehtaaksä haukkuu amista käyviä tyhmiksi? Ei kaikki amikset ole sellasia karvanoppacorollan tuunaajia. Amis tietää mitä haluaa tulevaisuudessa tehdä eikä sen takia homehdu lukiossa.


      • AmisTyttö
        Amista käyvä kirjoitti:

        Kehtaaksä haukkuu amista käyviä tyhmiksi? Ei kaikki amikset ole sellasia karvanoppacorollan tuunaajia. Amis tietää mitä haluaa tulevaisuudessa tehdä eikä sen takia homehdu lukiossa.

        Amiksessa opiskelevilla on paljon suuremmat mahdollisuudet saada hyvä työ kuin lukiossa istuvilla laiskureilla.
        Luokiolaiset ovat vain laiskoja koska eivät jaksa muutakuin istua ja lukea turhia kirjoja.
        Eipä paljon kirjat auta kun raha loppuu eikä ole työtä. Mieti sitä ennenkuin alat solvata ammattikoululaisia!


      • Not a nolife :P
        AmisTyttö kirjoitti:

        Amiksessa opiskelevilla on paljon suuremmat mahdollisuudet saada hyvä työ kuin lukiossa istuvilla laiskureilla.
        Luokiolaiset ovat vain laiskoja koska eivät jaksa muutakuin istua ja lukea turhia kirjoja.
        Eipä paljon kirjat auta kun raha loppuu eikä ole työtä. Mieti sitä ennenkuin alat solvata ammattikoululaisia!

        hahahahaha.Itseasiassa se on pikemminkin toisin päin.Veljeni meni amikseen lukion sijaan kun muutkin menivät,ja päätyi kunnialliseen ammattiin eli putkimieheksi.Vuokrakämppä meni alta,ruoka alko olla tiukilla,ja nyt 27 v veikka asuu meidän sohvalla.Että jee,ihanaa amis elämää.hänen ainut omaisuutensa on nyt vanha,itse korjattu auto..En suosittele!


      • ...
        AmisTyttö kirjoitti:

        Amiksessa opiskelevilla on paljon suuremmat mahdollisuudet saada hyvä työ kuin lukiossa istuvilla laiskureilla.
        Luokiolaiset ovat vain laiskoja koska eivät jaksa muutakuin istua ja lukea turhia kirjoja.
        Eipä paljon kirjat auta kun raha loppuu eikä ole työtä. Mieti sitä ennenkuin alat solvata ammattikoululaisia!

        Älkää nyt taas aloittako tätä iänikuista lukio vs. ammattikoulu -väittelyä. Ammattikoulu valmistaa ammattiin, mutta lukio antaa valmistavan pohjan ns. korkeammalle koulutukselle kuin mitä ammattikoulussa saa. Kummassakin opiskelevat saavat siis ammatin, lukion käyneillä se vain kestää pidempään koska lukiosta itsessään sitä ammattia ei tule.

        Kuten kaikki varmasti tietävät, yhteiskunta tarvitsee molempia, sekä lukion käyneitä että "amiksia".


      • näin.
        Not a nolife :P kirjoitti:

        hahahahaha.Itseasiassa se on pikemminkin toisin päin.Veljeni meni amikseen lukion sijaan kun muutkin menivät,ja päätyi kunnialliseen ammattiin eli putkimieheksi.Vuokrakämppä meni alta,ruoka alko olla tiukilla,ja nyt 27 v veikka asuu meidän sohvalla.Että jee,ihanaa amis elämää.hänen ainut omaisuutensa on nyt vanha,itse korjattu auto..En suosittele!

        Kävin amiksen valmistuin elektronikka-asentajaksi nytten 25 vuotiaana oma asunto, auto ja asiat hyvin elmässä


      • jou
        ... kirjoitti:

        Älkää nyt taas aloittako tätä iänikuista lukio vs. ammattikoulu -väittelyä. Ammattikoulu valmistaa ammattiin, mutta lukio antaa valmistavan pohjan ns. korkeammalle koulutukselle kuin mitä ammattikoulussa saa. Kummassakin opiskelevat saavat siis ammatin, lukion käyneillä se vain kestää pidempään koska lukiosta itsessään sitä ammattia ei tule.

        Kuten kaikki varmasti tietävät, yhteiskunta tarvitsee molempia, sekä lukion käyneitä että "amiksia".

        kyl mä vaa sen sanon et mun broidi tienaa perkeleesti putkihommis. työtä riittää, hyvä liksa...


    • Lukiolainen

      "mun broidi tienaa perkeleesti putkihommis." Mielenkiintoista, mitä tarkoitat perkeleesti tienaamisella. Onko keskiarvo tai sitä alhaisempi palkka miellyttävä? Jos se riittää sinulle niin on se on hienoa. Itse tähtään lukiovuosieni jälkeen Helsingin Kauppakorkeaan ja sitäkautta myöhemmin 'perkeleesti tienaavaan' ammattiin.

      Ammattikoulussa on paljon niitä, joiden kiinnostus koulutukseen ja omaan tulevaisuuteen on alhainen. Yleensä jo ylä-kouluissa nuorelle muodostuu käsitys omasta tulevaisuudestaan ja siitä kuinka saavuttaa se. Joillekkin ei koskaan muodostu kiinnostusta oman opiskelun kautta saavutettaviin ammatteihin. Nämä päätyvät peruskoulun jälkeen joko ammattikouluihin, KA-rajoiltaan alhaisiin lukioihin, kymppiluokalle, ammattistarttiluokille ja jotkut jäävät vain kotiin. Kyseiset ammattikoululaiset päätyvät samanhenkisten ihmisten kanssa tekemisiin ja se vahvistaa heidän omaan onneen tukeutumistaan ja sitä miten hyvä on elää hetkessä, miettimättä turhia tulevaisuuden mahdollisuuksia.

      Ammattikoululainen voi myös olla oikeasti kiinnostunutkin omasta alastaan. Mutta amis on päätynyt alalle luultavasti vain sen vuoksi että keskiarvo ei riittänyt tai muutkin kaverit menevät.

    • AmIsss2

      jos sanotaan et "oot vähä Amis" niin sillä voidaan viitata olemukseen, tai pukeutumiseen :) tai opiskelupaikkaan :)

    • Cavaliere Solitario
    • Anonyymi

      Jassoo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe