Baletti

_Ballerina_91_

Heij!!!! mä haluaisin vaihtaa mielipiteitä! voiko teistä balettia harrastaa kotona???? itse rakastan tanssimista ja baletti on virkistystä arkeeni...musta balettitunnit on aivan hirveen kalliita...ja siel ei ees paljo harjoitella balettia/tanssita!!!(itse olen kerran käynyt katsoon balettituntia ja siel tehtiin vaan lihaskuntotestiä kuin jossain koulun liikka tunnilla) Ni mites ois voiko balettia harrastaa kotona jos hankkii oikeat varusteet ja opetus kirjan/baletti cd:n????? itse ajattelin tällasta ku aika ja raha ei riitä "säännöllisiin balettitunteihin"...HELP! mitä voisin tehhä? ja jos teistä jostain on ihan hyvä harrastaa balettia kotona tai jos joku harrastaa balettia kotona ni kertokaas mulle vähän ideoita! itse kun en halua millään unohtaa baletti harrastus unelmaani!Ja jos joku sattuun tietään vähän enemmän baletista/balettivarusteita ni vois kertoo mulle ett mitä ainaki tarvii jne...(itse kyllä tiijjän aikalailla perus varusteet mut tietty aina voi lisää kertoo) Voia kertoo myös lisää baletista jos joku tietää!!!

T:_Ballerina_91_

14

3614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi tyttö vaan

      Ihanko kerran vain kävit katsomassa tuntia? Eiköhän siellä BALETTItunnilla tanssita yleensä sitä BALETTIA. Kuinka voit tanssia kotona jos ei ole ammattilaista neuvomassa?

      • _Ballerina_91_

        no oikeestaan yhden kuukauden ajan ja siel ei ees paljon tanssittu...ja hyvinhän sitä voi kotonakin harrastaa...niitten opetus videoiden ja kirjojen avulla...jos vaan on oikeenlaiset varusteet...mun kamut on pitäny tätä ajatusta kyllä ihan hyvänä...ja niin myös mun vanhemmatkin...*räyh*...


    • aikuinen ballerina

      Kovasti ihmettelen, millä balettitunnilla olet vieraillut. Itse olen jo vuosia harrastanut balettia, ja pelkkiä lihasharjoitustunteja on ollut vain tanssituntien lisäksi. Tanssitunnilla keskitytään balettiin. On kyllä ollut jotain tehotunteja, mutta pääosassa aina baletin tekniikka ja tanssiminen.

      Jos mielestäsi on hyvä idea harjoitella kotona, niin mikään ei estä. Kyllä kotona voi tanssia (minä tanssin kotonakin!), mutta tuskin opit kunnolla. Ilman ammattitaitoista opettajaa ei pääse pitkälle. Kuka korjaa ja sanoo teetkö oikein? Kuka tulee selän taakse konkreettisesti ohjaamaan? Kuka antaa monipuolisen kuvan ja kannustaa? Kuka laajentaa tanssin tietämystäsi ja antaa vinkkejä monipuoliseen harrastamiseen? Ja tässä vain osa asioista näin äkkiseltään. Videot eivät anna kuin kuvan, niillä ei edetä.

      Jos sinulla on todella unelma, mene balettitunnille! Yritä saada rahallista apua jostain tai tukea. Tanssi silti myös kotona, sillä se on kaikkein rentouttavinta työpäivän (tai koulupäivän) jälkeen!

      • _Ballerina_91_

        ...no mä taisin olla silloin sellaisella tehotunnilla joita on oikean tunnin lisäksi...

        No mä oikeastaan voisin/haluaisinkin mennä balettitunnille...mutta se on aika kallista ja lähin harrastus paikka on tosi kaukana ja meillä ei kotona oikein tykätä tästä mun baletti unelmastani että haluaisin harrastaa balettia...ja kun lähin harrastus paikka on niin kaukana niin sillon menee ihan sekaisin koulun kanssa oon tällä hetkellä 8-luokalla...

        mitä mun pitäis sun mielestä tehdä??? oisko hyvä idea jos vaikka aloittaisin balettitunnit peruskoulun jälkeen? ja siihen asti harjoittelisin kotona ja muuten kuntoilisin...

        oiskos sulla nim.merkki. aikuinen ballerina mulle joitain neuvoja että mitä mun kannattaisin tehdä??? ...sillä mä oikeesti rakastan balettia ja haluaisin myös tanssia sitä... T:_Ballerina_91_


      • aikuinen ballerina
        _Ballerina_91_ kirjoitti:

        ...no mä taisin olla silloin sellaisella tehotunnilla joita on oikean tunnin lisäksi...

        No mä oikeastaan voisin/haluaisinkin mennä balettitunnille...mutta se on aika kallista ja lähin harrastus paikka on tosi kaukana ja meillä ei kotona oikein tykätä tästä mun baletti unelmastani että haluaisin harrastaa balettia...ja kun lähin harrastus paikka on niin kaukana niin sillon menee ihan sekaisin koulun kanssa oon tällä hetkellä 8-luokalla...

        mitä mun pitäis sun mielestä tehdä??? oisko hyvä idea jos vaikka aloittaisin balettitunnit peruskoulun jälkeen? ja siihen asti harjoittelisin kotona ja muuten kuntoilisin...

        oiskos sulla nim.merkki. aikuinen ballerina mulle joitain neuvoja että mitä mun kannattaisin tehdä??? ...sillä mä oikeesti rakastan balettia ja haluaisin myös tanssia sitä... T:_Ballerina_91_

        Yritä vielä vakuutella perhettäsi. Tutki kaikki paikkakuntasi mahdollisuudet, kysy esimerkiksi liikunnan opettajalta, hän varmaan tietää parhaimman keinon.

        Jos tämäkään ei toimi, eikä ole mitään mahdollisuutta, niin tutustu ihmeessä kotona! Tutustu tanssin maailmaan kirjastossa, netissä ja lehdissä. Katso elokuvia ja herättele itsessäsi tanssija. Tanssi muutenkin kotona ja kaikkialla. Harrastajateattereiden kautta voi saada jonkun otteen tanssiin (tosin ei opetusta). Pidä kuntoa yllä. Etsi ja etsi.

        Jos ei muuta, niin aloita baletti myöhemmin. Itse aloitin vasta aikuisiällä, ja nykyään harrastan onnellisen aktiivisesti. Pidä unelmastasi kiinni! Baletti ja tanssiminen on parasta, mitä olen keksinyt elämääni!

        Tsemppiä, pikkusisko! :)


      • _Ballerina_91_
        aikuinen ballerina kirjoitti:

        Yritä vielä vakuutella perhettäsi. Tutki kaikki paikkakuntasi mahdollisuudet, kysy esimerkiksi liikunnan opettajalta, hän varmaan tietää parhaimman keinon.

        Jos tämäkään ei toimi, eikä ole mitään mahdollisuutta, niin tutustu ihmeessä kotona! Tutustu tanssin maailmaan kirjastossa, netissä ja lehdissä. Katso elokuvia ja herättele itsessäsi tanssija. Tanssi muutenkin kotona ja kaikkialla. Harrastajateattereiden kautta voi saada jonkun otteen tanssiin (tosin ei opetusta). Pidä kuntoa yllä. Etsi ja etsi.

        Jos ei muuta, niin aloita baletti myöhemmin. Itse aloitin vasta aikuisiällä, ja nykyään harrastan onnellisen aktiivisesti. Pidä unelmastasi kiinni! Baletti ja tanssiminen on parasta, mitä olen keksinyt elämääni!

        Tsemppiä, pikkusisko! :)

        Kiitti ihan hirveesti...toi rohkaisukin auttaa aivan hirveesti...kyl mä viel yritän jossain vaiheessa päästä baletti tunneille...siihen asti kun löydän sopivan paikan ni tutustun baletin maailmaan joka paikassa ja aloitan harjoittelemalla baletin alkeita kotona...
        Kiitos viel ihan hirveesti isosisko


      • Jorma dans
        _Ballerina_91_ kirjoitti:

        Kiitti ihan hirveesti...toi rohkaisukin auttaa aivan hirveesti...kyl mä viel yritän jossain vaiheessa päästä baletti tunneille...siihen asti kun löydän sopivan paikan ni tutustun baletin maailmaan joka paikassa ja aloitan harjoittelemalla baletin alkeita kotona...
        Kiitos viel ihan hirveesti isosisko

        Sukkahousuja jos tartte.itse ostin 3 numeroo liian pienet ja ne olis ihan tarpeettomat.


      • Thérèse
        _Ballerina_91_ kirjoitti:

        Kiitti ihan hirveesti...toi rohkaisukin auttaa aivan hirveesti...kyl mä viel yritän jossain vaiheessa päästä baletti tunneille...siihen asti kun löydän sopivan paikan ni tutustun baletin maailmaan joka paikassa ja aloitan harjoittelemalla baletin alkeita kotona...
        Kiitos viel ihan hirveesti isosisko

        Siispä tässä varusteista tietoa kuten pyysit. Tavallisilla tunneilla varusteet ovat ainakin meidän tunneillamme nämä: trikoinen harjoituspuku, valkoiset sukkahousut, pehmeät ja kovakärkiset balettitossut ja kärkitossujen sisälle pehmusteet. Tietenkin myös hiukset täytyy olla asianmukaisesti nutturalla. Ainakin meidän balettikoulussa nuttura-asia on hyvin ankara eikä tunneille saa tulla ilman sitä. Koruja ei saa käyttää balettitunneilla. Esityksissä saatetaan käyttää tutua tai muuta hienoa esiintymisasua.


    • Thérèse

      Hei! Olen harrastanut balettia koko elämäni ja voin tosiaan sanoa että kyllä tunneilla muutakin tehdään kuin lihaskuntotestiä. Meillä ainakin on ihan omat lihaskuntotunnit balettituntien lisäksi. Suosittelen sinulle lämpimäst balettia! Se on hyvä harrastus. En aio itse lopettaa sitä ikinä.

      • BellaBallerina

        Mä oon kans vahvasti sitä mieltä että kotona ilman opettajaa treenaminen on kyllä tosi vaikeaa. Jos pääsisit vaikka vain muutamalle tunnille mukaan saisit jo jonkinlaisen kuvan baletista ja ehkä sit ois helpompi työstää sitä lisää kotona. Itse sain kyllä kiinni baletista vasta parin kuukauden tuntien jälkeen. Baletti on sen verran vaikeempi laji kuten vaikka aerobic, ettei sitä niin vaan kirjojen avulla opi. Kerro vanhemmilles sun unelmasta. Itsekin asun kaukana treenipaikasta ja vanhemmat mua joutuu sinne aina rahtaamaan. Vähän pitkin hampain, mutta koska se on sitä mitä mä haluu tehä, ne suostuu.
        Kesällä järjestetään myös paljon leirejä ja tiiviskursseja joihin voisit mennä. Ala vain etsimään!
        Ja niistä varusteista. Älä vain menen ominpäisi ostamaan kovakärkisiä balettitossuja. Niiden kans tarvii kyllä opettajaa joka neuvoo miten niillä tehdään!
        Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Tottakai voit harrastaa kotona jollain lailla !! Mutta kisatasolle sillä ei kuitenkaan pääsis. Ja sulla pitää varata aika paljon rahaa siihen kun miettii että tarvit kuitenki Kärkitossut ja suojukset ehottomasti ja sulla pitäisi olla kokemusta paljon ennen kuin käytät kärkitossuja. Mutta nykyäänhän netistä esimerkiksi youtubesta löytyy vaikka mitä vinkkejä balettiin että sieltä voit etsiä.

    • Anonyymi

      Minulla sama juttu. Harrastan voimistelua kotona koska paikkakunnallani ei ole voimistelua ja haluaisin itsekkin aloittaa baletin kotona..!

    • Anonyymi

      Moi olen kauan halunnut tanssia balettia mutta en ole voinut olisiko sinulla vinkkejä miten voisin tanssia sitä omassa huoneessani🤗

    • Anonyymi

      En haluakkaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe