Vedin vanhan haalarin päälleni ja lähdin pilkille
suurelle lapin järvelle. Tuli haukea ja madetta,siellä tuiskussa mietin nuoruuttani kuinka
olin miettinyt,että täältä on päästävä pois.
Nyt vuosikymmenien kuluttua haluasin palata tänne
takaisin,mutta vaimon ei suostu ajatukseen vaikka
hänkin on täältä kotoisin.Erotako vaimosta vai
jäädäkö vain unelmoimaan paluusta. Kävin juuri
parturissa ja kuulin kuinka hänen vanhempansa
olivat palanneet juuri minun kotiseudulleni taisin
vuosikymminien kuluttua.Olitvat myös sieltä lähtöisin.
Onkimies
7
518
Vastaukset 7
aika kuluu liiankin nopeaan.On elämää kyllä muuallakin.Kitka on lähellä minunkin mielialaani.Opettelen juuri Kitka valsin sanoja ulkoa ,eikä millään meinaa jäädä päähän.
- a-woman1
Olen asunut Ylä-Kainuussa 20 vuotta ja palannut sitten juurilleni tänne Keski-Suomeen. Minulla on ikävä Hossan kirkkaita vesiä, jäkäläkankaita ja marjamaita. Olen viettänyt kesiäni länsirannikolla meren rannalla ja mielestäni Kainuun maisemissa on samaa ilmavuutta kuin meren rannalla. -Voi niitä Iso-Valkeisen toistakiloisia siikoja, joita verkoilla pyydettiin! Ihania olivat myös kevättalven hetket jäällä, kun madesaalista nostettiin avannosta. Aika entinen ei enää kuitenkaan palaa; onneksi on ihania muistoja:)).
- rallityttö60
siellä kotiseudullasi, ei sinun sen takia varmaan tarvise erota vaimostasi. Ota aikaa itsellesi mene luonon rauhaa ole vaikka pariviikkoa ja kuulostele miltä tuntuisi olla siellä. Jospa vähitellen vaimonkin suhtautuminen asiaan muuttuisi.
kahdessa paikassa. Välillä vierailisitte toistenne luona ja katsoisitte rauhassa kumpi vaihtoehtoisista kodeistanne miellyttää enemmän. Tai viettäisitte yhdessä aikaa vuorotellen molemmissa. Jos jompi kumpi kodeista kävisi ajan mittaan täysin tarpeettomaksi, luopuisitte siitä.
Yhteiset unelmat olisivat tietysti ihanteellisin vaihtoehto, muttei omistaankaan pitäisi kokonaan luopua ainakaan minun mielestäni. Ehkä vaimosi muuttaa mielensä, kun huomaa sinun olevan tosissasi.niinkuin se kaukaa ajatellen tuntuu.Vaikka aika kuluukin silti ympyrät tuntuu pieniltä.Sellainen joka matkustaa saa siitä vaihtelua.
Jos on lapset siellä lähellä niin täältä on pitkät matkat eikä juna kulje.Kokeilemalla ettei heti kaikkea hävitä sieltä lähtiessä.Minä tykkäisin olla muuallakin välillä.
Poika sanoi juuri eilen ettei hän voisi asua näin pienessä paikassa.
Toinen ei osaa neuvoa,muistan kun kotikylältä lähtenyt suuren perheen isä tuli Ruotsista pois eläkkeelle meinsi lähteä takaisin kun siellä oli parempi.sopeutui sitten tänne uudestaan.
- Mispeli
Siinäpä pulma...Itsekin joskus haikailin kotiseudulleni,että joskus vielä ,nyt olisin vapaa muuttamaan ,mut ei enää ole ikävä kuin maisemaa.
terveisin Mispeli - kun illaksi pääsee kotiin
elä mene lappiin
Pistän sulle vitsin jos et mene:
Sinun ikäinen mies oli eksynyt naisten vessaan.
No paikalle tuli kauhistunut rouva:
- Voi hyvänen aika, tämähän on tarkoitettu naisille.
No mies karisteli viimeiset tipat hepistä ja sanoi:
- Niin on tämäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4051696- 1451101
- 871055
- 661046
- 94952
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku142802- 94731
- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50669En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57644